Jacdiag Napisano 21 Grudzień 2019 Share Napisano 21 Grudzień 2019 Cytat maximum speed 90 km/h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 21 Grudzień 2019 Share Napisano 21 Grudzień 2019 Jako czterokołowiec ok, ale jeśli przebudowany na ciągnik (bez kategorii z literą b) to musi spełniać polski warunek 40 km/h. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 21 Grudzień 2019 Share Napisano 21 Grudzień 2019 Po mojemu bez przysięgłego nie rozbierze. Z tego, co wujek umie wychodzi mniej więcej tak: TYP SILNIKA: 1910 TŁUMIK: CEMOTO9GQA-021210 A.15.1: AT24X8-12 40J M.15.2: AT24X10-1247J O.1 + 2: SPRZĘGŁO PRZYCISKÓW E1 55R 01 1525 A. HAK HOLOWNICZY A5 DO U. 1 + 2: W OKOLICY ABW.V.D. STEVZO: §36A POKRYWA KÓŁ NIE JEST WYDAJNIE SKUTECZNA. RADER SĄ OBJĘTE 2/3, WYJĄTKOWA HOMOLOGACJA ZGODNIE Z §70 STEVZO WYJĄTKOWA HOMOLOGACJA ZGODNIE Z §70 UDZIELONA DNIA 22.02.2018 PRZEZ STOISKO KARLSRUHE - ale o co dokładnie chodzi, to pytać w Karlsruhe. Rozszyfrowałem tylko tyle, że gwiazdka zastępuję kropkę w niemieckich adnotacjach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 21 Grudzień 2019 Share Napisano 21 Grudzień 2019 O to właśnie chodzi - pojazd posiada jakieś dopuszczenie do ruchu wydane dnia 22.02.2018 r. - dlatego homologacja L7e jest "nieaktualna" i decydujące wydają się wpisy w DR (rodzaj pojazdu). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 21 Grudzień 2019 Share Napisano 21 Grudzień 2019 Ale rozumiem że dopuszczenie w DE czy tam odstępstwo nie może być traktowane w taki sam sposób jeśli pojazd ma być zarejestrowany w Polsce ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 21 Grudzień 2019 Share Napisano 21 Grudzień 2019 Dokładnie tak - żeby przejść badanie techniczne z wynikiem pozytywnym pojazd musi spełnić polskie warunki techniczne lub uzyskać odstępstwo w Polsce. Jaki rodzaj pojazdu został określony na badaniu technicznym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 21 Grudzień 2019 Share Napisano 21 Grudzień 2019 Odstępstwa, tak jak języki, waluta, przepisy, zawartość promili i inne takie, są indywidualną sprawą każdego członka wspólnoty. Na przykład w Holandii jeżdżą ciężarowe zestawy trójczłonowe, a u nas jeszcze nie. Kategoria homo wklejona w nie wiadomo jaką rubrykę niemieckiego dowodu odwołuje się raczej do spełnienie przez ten pojazd właśnie takiej, a nie innej "normy zanieczyszczeń". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 21 Grudzień 2019 Share Napisano 21 Grudzień 2019 (edytowane) Nie było jeszcze badania technicznego, gość wybrał się po informacje, dostał odmowę, czy chciał wybrać PC? Nie wiem, nie przeprowadzałem wywiadu. " Polska nie uznaje automatycznego pierwszeństwa prawa unijnego nad konstytucją. Trybunał Konstytucyjny orzekł, że prawo unijne może mieć pierwszeństwo tylko nad polskimi ustawami, bowiem w przeciwnym wypadku nie jest to zgodne z Konstytucją RP"- część orzeczenia Trybunału Konstytucyjnego Edytowane 21 Grudzień 2019 przez Rafi90 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 21 Grudzień 2019 Share Napisano 21 Grudzień 2019 A świadectwie homo pod koniec też jest jakieś odniesienie do rynku niemieckiego. Orzeczenie trybunału ma się nijak do tego pojazdu, bo ten pojazd nie został zarejestrowany na podstawie unijnych wytycznych, a lokalnego urzędu! Powoli...! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 21 Grudzień 2019 Share Napisano 21 Grudzień 2019 Tak tak, masz rację ale teraz będzie (albo i nie) rejestrowany u nas, a nasze krajowe przepisy nie dopuszczają takiego twora, natomiast unijne już go jakoś tam określają... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 21 Grudzień 2019 Share Napisano 21 Grudzień 2019 Zaiste po ichnich "konstrukcyjnych zmianach". Homo-dokumenty wystawione ma na czterokołowca, czego nie uświadczysz w niemieckim dowodzie. W rubryce [J] zapodany tajemniczy kod. Nie ma siły. Trzeba co do joty przetłumaczyć dowodowe adnotacje i to przez bardzo kumatego przysięgłego. Ale to raczej hobbystycznie, coby poszerzyć horyzonty wiedzy. Bo co do samej rejestracji, to raczej marne szanse w tym rzeczy stanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 21 Grudzień 2019 Share Napisano 21 Grudzień 2019 I może być sytuacja jak z przyczepą kempingową z DE o którą niedawno tu pytałem. Na tabliczkach co innego, w DR co innego a w jakimś homoczymś niemieckim też coś innego. A zarejestrowane i jeździć może... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 21 Grudzień 2019 Share Napisano 21 Grudzień 2019 38 minut temu, Paprock napisał: coby poszerzyć horyzonty wiedzy https://forum.norcom.pl/index.php?/topic/10942-skróty-stosowane-w-niemieckim-dr/ https://forum.norcom.pl/index.php?/topic/11935-zulassungsbescheinigung-teil-i/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 22 Grudzień 2019 Share Napisano 22 Grudzień 2019 Bazując na zapisach DR - najbliżej temu pojazdowi do ciągnika rolniczego, a wtedy jest problem z prędkością. Zmiana rodzaju na czterokołowiec mogła by wchodzić w grę, ale po zmianie pojazd nie "odzyska" kategorii L7e-B1, więc będzie problem z mocą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 22 Grudzień 2019 Share Napisano 22 Grudzień 2019 Więc są spore szanse że się go nie uda zarejestrować ( a to nawet lepiej z pewnych powodów). Jutro wyślę kogoś to tłumacza z tym niech to ogarnia i zobaczymy co dalej . Prawie pewnym jest że klient nie zamierza robić żadnych ZK bo "Mają mu zarejestrować taki jak jest i przegląd też mają mu bez gadania zrobić" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 23 Grudzień 2019 Share Napisano 23 Grudzień 2019 Kod 89 w poz. J razem z kodem 1000 w rubr. 4 oznacza ciągnik rolniczy lub leśny. Dziwne jest to, że pozostawili kategorię homologacyjną dla czterokołowca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 23 Grudzień 2019 Share Napisano 23 Grudzień 2019 17 minut temu, aboz napisał: Dziwne jest to, że pozostawili kategorię homologacyjną dla czterokołowca. Wiesz dla mnie to już nie takie dziwne, bo miałem już dwa przypadki z DE , ostatnio kemping na bazie Ducato że auto po zmianach, i jedne dane były w DR z przed zmian, drugie już z tego pozmianowego... Drugi przypadek miałem z busem przerobionym z ambulansu i tak samo mix danych.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 23 Grudzień 2019 Share Napisano 23 Grudzień 2019 (edytowane) Troszeczkę z podobnej beczki CAM-AN Outlander - przy przerejestrowaniu WK skierowało na ustalenie mocy gdyż w pierwszym nie było - 799/51,2kW - co dalej - PC wydano ale moc nie do przyjęcia - co klient może z tym zrobić - decyzja pierwsza była wydana powiedzmy nie zbyt prawidłowo wydana Edytowane 23 Grudzień 2019 przez IVVO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 23 Grudzień 2019 Share Napisano 23 Grudzień 2019 (edytowane) A więc tak. Mój tematyczny Quad został homologowany według e13*168/2013*00022*01 i kategoria która się go tyczy to L7e- B1 . Panowie z ITS po dłuższej rozmowie przedstawili mi to w taki sposób. Jeśli pojazd był homologowany według nowej homologacji na L7e- B1 to my jako kraj musimy to respektować. Jeśli chodzi o rodzaj i podrodzaj, to nie są one zunifikowane i my jako kraj ich nie respektujemy jeśli pojawiają się rozbieżności. I jeżeli tutaj w rubryce J widnieje ciągnik leśny to my mamy prawo respektować jego homologację 168/2013 odnośnie czterokołowców Od strony 8 do końca możecie sobie przeczytać informacje odnośnie kategorii L i tego jak powinna u nas być określana aktualne_problemy_zglaszane_do_biura_patronatu_its_nad_skp_2018_czterokolowce.pdf Edytowane 23 Grudzień 2019 przez Rafi90 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 23 Grudzień 2019 Share Napisano 23 Grudzień 2019 2 godziny temu, Rafi90 napisał: Jeśli pojazd był homologowany według nowej homologacji na L7e- B1 to my jako kraj musimy to respektować. A skąd wiesz, że był tak homologowany "ostatecznie"? Zapisy w DR absolutnie o tym nie świadczą. 3 godziny temu, aboz napisał: Dziwne jest to, że pozostawili kategorię homologacyjną dla czterokołowca. Ale gdzie ją pozostawili? Nie w polu J. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 23 Grudzień 2019 Share Napisano 23 Grudzień 2019 Myślę że tabliczka znamionowa potwierdzi dokumenty, jeśli byłaby zmiana homo to tabliczka też powinna być już inna. No zobaczymy, na tą chwile przeszkód formalnych nie ma żeby dopuścić do rejestracji taki pojazd, a czy stan faktyczny jeszcze czegoś nie zmieni to się okaże Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 23 Grudzień 2019 Share Napisano 23 Grudzień 2019 Ale przecież mogły być zmiany konstrukcyjne z pozostawieniem dotychczasowej tabliczki. 32 minuty temu, Rafi90 napisał: na tą chwile przeszkód formalnych nie ma żeby dopuścić do rejestracji taki pojazd Ja widzę przeszkody - ciągnik rolniczy ze zbyt dużą prędkością. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 23 Grudzień 2019 Share Napisano 23 Grudzień 2019 (edytowane) Panowie po przewertowaniu dokumentów utrzymują że przyjmuje e13*168/2013*00022*01 czterokołowca , jeśli nie został przerobiony na jakieś cudo to nie ma przeszkód, ponieważ dane z pola J nie są zunifikowane i nie są wiążące. Natomiast e13*168/2013*00022*01 juz tak. Danych o rodzaju i podrodzaju nie musimy jako kraj respektować natomiast nr homo już tak. Edytowane 23 Grudzień 2019 przez Rafi90 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 23 Grudzień 2019 Share Napisano 23 Grudzień 2019 Godzinę temu, Rafi90 napisał: natomiast nr homo już tak. A gdzie masz ten numer w DR? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 23 Grudzień 2019 Share Napisano 23 Grudzień 2019 2 godziny temu, michal_k napisał: A gdzie masz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.