Skocz do zawartości

Jak ugryźć temat Can Am Maverick X3?


krawiec78

Rekomendowane odpowiedzi

Po mojemu bez przysięgłego nie rozbierze. Z tego, co wujek umie wychodzi mniej więcej  tak:

 

TYP SILNIKA: 1910
TŁUMIK: CEMOTO9GQA-021210
A.15.1: AT24X8-12 40J M.15.2: AT24X10-1247J
O.1 + 2: SPRZĘGŁO PRZYCISKÓW E1 55R 01 1525 A. HAK HOLOWNICZY A5
DO U. 1 + 2: W OKOLICY
ABW.V.D. STEVZO: §36A POKRYWA KÓŁ NIE JEST WYDAJNIE SKUTECZNA. RADER SĄ OBJĘTE 2/3, WYJĄTKOWA HOMOLOGACJA ZGODNIE Z §70 STEVZO
WYJĄTKOWA HOMOLOGACJA ZGODNIE Z §70 UDZIELONA DNIA 22.02.2018 PRZEZ STOISKO KARLSRUHE

 

- ale o co dokładnie chodzi, to pytać w Karlsruhe.

Rozszyfrowałem tylko tyle, że gwiazdka zastępuję kropkę w niemieckich adnotacjach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O to właśnie chodzi - pojazd posiada jakieś dopuszczenie do ruchu wydane dnia 22.02.2018 r. - dlatego homologacja L7e jest "nieaktualna" i decydujące wydają się wpisy w DR (rodzaj pojazdu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak - żeby przejść badanie techniczne z wynikiem pozytywnym pojazd musi spełnić polskie warunki techniczne lub uzyskać odstępstwo w Polsce.

 

Jaki rodzaj pojazdu został określony na badaniu technicznym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odstępstwa, tak jak języki, waluta, przepisy, zawartość promili i inne takie, są indywidualną sprawą każdego członka wspólnoty. Na przykład w Holandii jeżdżą ciężarowe zestawy trójczłonowe, a u nas jeszcze nie.

 

Kategoria homo wklejona w nie wiadomo jaką rubrykę niemieckiego dowodu odwołuje się raczej do spełnienie przez ten pojazd właśnie takiej, a nie innej "normy zanieczyszczeń".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie było jeszcze badania technicznego, gość wybrał się po informacje, dostał odmowę, czy chciał wybrać PC? Nie wiem, nie przeprowadzałem wywiadu.

 

" Polska nie uznaje automatycznego pierwszeństwa prawa unijnego nad konstytucją. Trybunał Konstytucyjny orzekł, że prawo unijne może mieć pierwszeństwo tylko nad polskimi ustawami, bowiem w przeciwnym wypadku nie jest to zgodne z Konstytucją RP"- część orzeczenia Trybunału Konstytucyjnego

Edytowane przez Rafi90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A świadectwie homo pod koniec też jest jakieś odniesienie do rynku niemieckiego.

 

Orzeczenie trybunału ma się nijak do tego pojazdu, bo ten pojazd nie został zarejestrowany na podstawie unijnych wytycznych, a lokalnego urzędu!

Powoli...!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tak, masz rację ale teraz będzie (albo i nie) rejestrowany u nas, a nasze krajowe przepisy nie dopuszczają takiego twora, natomiast unijne już go jakoś tam określają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaiste po ichnich "konstrukcyjnych zmianach".

Homo-dokumenty wystawione ma na czterokołowca, czego nie uświadczysz w niemieckim dowodzie.

W rubryce [J] zapodany tajemniczy kod. 

Nie ma siły. Trzeba co do joty przetłumaczyć dowodowe adnotacje i to przez bardzo kumatego przysięgłego.

Ale to raczej hobbystycznie, coby poszerzyć horyzonty wiedzy. Bo co do samej rejestracji, to raczej marne szanse w tym rzeczy stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I może być sytuacja jak z przyczepą kempingową z DE o którą niedawno tu pytałem. Na tabliczkach co innego, w DR co innego a w jakimś homoczymś niemieckim też coś innego. A zarejestrowane i jeździć może...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bazując na zapisach DR - najbliżej temu pojazdowi do ciągnika rolniczego, a wtedy jest problem z prędkością. Zmiana rodzaju na czterokołowiec mogła by wchodzić w grę, ale po zmianie pojazd nie "odzyska" kategorii L7e-B1, więc będzie problem z mocą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc są spore szanse że się go nie uda zarejestrować ( a to nawet lepiej z pewnych powodów). Jutro wyślę kogoś to tłumacza z tym niech to ogarnia i zobaczymy co dalej . Prawie pewnym jest że klient nie zamierza robić żadnych ZK bo "Mają  mu zarejestrować taki jak jest i przegląd też mają mu bez gadania zrobić"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kod 89 w poz. J razem z kodem 1000 w rubr. 4 oznacza ciągnik rolniczy lub leśny. Dziwne jest to, że pozostawili kategorię homologacyjną dla czterokołowca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, aboz napisał:

 Dziwne jest to, że pozostawili kategorię homologacyjną dla czterokołowca.

Wiesz dla mnie to już nie takie dziwne, bo miałem już dwa przypadki z DE , ostatnio kemping na bazie Ducato że auto po zmianach, i jedne dane były w DR z przed zmian, drugie już z tego pozmianowego... Drugi przypadek miałem z busem przerobionym z ambulansu i tak samo mix danych.... :ph34r:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troszeczkę z podobnej beczki CAM-AN Outlander - przy przerejestrowaniu WK skierowało na ustalenie mocy gdyż w pierwszym nie było - 799/51,2kW - co dalej - PC wydano ale moc nie do przyjęcia - co klient może z tym zrobić - decyzja pierwsza była wydana powiedzmy nie zbyt prawidłowo wydana  

Edytowane przez IVVO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak. Mój tematyczny Quad został homologowany według e13*168/2013*00022*01 i kategoria która się go tyczy to L7e- B1 . Panowie z ITS po dłuższej rozmowie przedstawili mi to w taki sposób. Jeśli pojazd był homologowany według nowej homologacji na L7e- B1 to my jako kraj musimy to respektować. Jeśli chodzi o rodzaj i podrodzaj, to nie są one zunifikowane i my jako kraj ich nie respektujemy jeśli pojawiają się rozbieżności. I jeżeli tutaj w rubryce J widnieje ciągnik leśny to my mamy prawo respektować jego homologację 168/2013 odnośnie czterokołowców

 

Od strony 8 do końca możecie sobie przeczytać informacje odnośnie kategorii L i tego jak powinna u nas być określana

aktualne_problemy_zglaszane_do_biura_patronatu_its_nad_skp_2018_czterokolowce.pdf

Edytowane przez Rafi90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Rafi90 napisał:

Jeśli pojazd był homologowany według nowej homologacji na L7e- B1 to my jako kraj musimy to respektować.

 

A skąd wiesz, że był tak homologowany "ostatecznie"? Zapisy w DR absolutnie o tym nie świadczą.

 

3 godziny temu, aboz napisał:

Dziwne jest to, że pozostawili kategorię homologacyjną dla czterokołowca.

 

Ale gdzie ją pozostawili? Nie w polu J.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że tabliczka znamionowa potwierdzi dokumenty, jeśli byłaby zmiana homo to tabliczka też powinna być już inna. No zobaczymy, na tą chwile przeszkód formalnych nie ma żeby dopuścić do rejestracji taki pojazd, a czy stan faktyczny jeszcze czegoś nie zmieni to się okaże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale przecież mogły być zmiany konstrukcyjne z pozostawieniem dotychczasowej tabliczki.

 

32 minuty temu, Rafi90 napisał:

na tą chwile przeszkód formalnych nie ma żeby dopuścić do rejestracji taki pojazd

 

Ja widzę przeszkody - ciągnik rolniczy ze zbyt dużą prędkością.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie po przewertowaniu dokumentów utrzymują że przyjmuje e13*168/2013*00022*01 czterokołowca , jeśli nie został przerobiony na jakieś cudo  to nie ma przeszkód, ponieważ dane z pola J nie są zunifikowane i nie są wiążące. Natomiast e13*168/2013*00022*01 juz tak.

Danych o rodzaju i podrodzaju nie musimy jako kraj respektować natomiast nr homo już tak.

Edytowane przez Rafi90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.