Skocz do zawartości

Jak ugryźć temat Can Am Maverick X3?


krawiec78

Rekomendowane odpowiedzi

1 minutę temu, Rafi90 napisał:

Tyle że zmiana lub "domontowanie " do pojazdu jakichś akcesorii nie musi się wiązać od razu z utratą całościowej homologacji

Jeżeli zmieni się jakikolwiek parametr zawarty w homo to literalnie jest to równoznaczne z unieważnieniem homologacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pług to wyposażenie demontowalne a haka jako takiego nie uwzględnia się w parametrach pojazdu choć niewątpliwie wpływa na zmianę parametrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No a pojazd o którym mowa mógł mieć zamontowane co najwyżej te rzeczy. Hak jest, po pługu ani śladu (bo może i nigdy go nie było). Rodzaje i podrodzaje w różnych krajach członkowskich nie są kompatybilne i zunifikowane, więc oni mogli tego czterokołowca nawet takiego jak jest teraz, zarejestrować jako ciągnik leśny bo takie mają podrodzaje. I kto teraz będzie dochodził dlaczego oni mają takie a my mamy inne, skoro nawet ministerstwa ani instytucje udzielające homologacji nie mają tego doprecyzowanego. A co do klasyfikacji jako L7e B1, to jest ona określona w homologacji i w rozporządzeniu parlamentu europejskiego, które nie musi być wdrożone do naszych krajowych przepisów, tylko z dniem wejścia w życie każdy kraj członkowski ma je respektować.

Edytowane przez Rafi90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale wystarczy wkręcić odpowiednią blaszkę (kratę/przegrodę) lub uchwyty mocujące ładunek i już osobowy staje się ciężarowym. Nie mówiąc o szkatułce na biżuterią, która w  świetlistych latach udawała sejf pancerny tworząc bankowóz ze zwykłego samochodu. Oczywiście wszystko w imię legalnych dokumentów.

 

A z tych dwóch poniżej, który jest motorowerem, a który motocyklem?

image.png.0fd02f7686e738f9a8f3f11c6afc72eb.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paprock na moje to lustrzane odbicie ?.

W dniu 30.12.2019 o 14:15, danielg539 napisał:

ITS to państwo w państwie 

Dokładnie tak ,( miałem wątpliwą  przyjemność pracować pod ich "nadzorem ")

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Rafi90 napisał:

Rodzaje i podrodzaje w różnych krajach członkowskich nie są kompatybilne i zunifikowane

 

Ale zunifikowane są kategorie homologacyjne i numery świadectw homologacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne , masz rację. Dlatego L7e B1 jest wszędzie L7e B1, a rozporządzenie 168/2013  jest aktualne w każdym państwie członkowskim i zawarta w nim treść obowiązuje tak samo wszędzie i w równym stopniu . Myślę że najlepiej będzie skończyć tę przepychankę , bo temat zawiera już tyle informacji że każdy następny który będzie go czytał, sam wywnioskuje czy iść tokiem moim, czy waszym , czy robić BT czy nie. Każdy tutaj ma po części trochę racji, jedni mniej , inni więcej, ale od tego jest forum żeby dyskutować .

Myślę że żaden z nas nie ręczy swoją głową za każdy napisany tu post, i ktoś kto chce z tego forum czerpać informację powinien umieć je filtrować. Przydatne przyswajać , pierdoły odrzucać,  a niespójności konfrontować z innymi źródłami. Tak działały fora, tak działają i będą działać. Pozdrawiam :pwned:

Edytowane przez Rafi90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc po kiego non stop wychylanie się z tą kategorią i rozporządzeniem, jak w stosunku do niemieckiego dowodu rejestracyjnego a tym samym do tego pojazdu i tak nie mają żadnego znaczenia.

Urząd miał rację odmawiając rejestracji ciągnika jako czterokołowca. Wkleiłem zagadkę dwóch skuterów, z których jeden jest motocyklem a drugi motorowerem. Ale świadectwem stanu jest dowód rejestracyjny pojazdu, a nie numer homo na znamionowej tabliczce, bo jak widać aktualność pierwotnego świadectwa homologacji bywa złudna i krótka. A rzeczone kody kategorii i numery aktów, po których pojazd był homologowany, z racji "unieważnienia" zostały całkowicie pominięte w urzędowym dokumencie dopuszczającym pojazd do ruchu drogowego.

I takim cudem powstał Quad z traktora. Klient wniebowzięty zaiste.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak u nas w pojeździe osobowym kategorii M zakładano kratkę, to stawał się on samochodem ciężarowym. Samochodem ciężarowym, ale nie pojazdem kategorii N. Ale nie był też już samochodem kategorii M i nawet po powrocie do pierwotnych parametrów nikt zgodnie z przepisami nie miał prawa mu z powrotem przypisać w DR kategorii M. Domyślam się też, że ktoś oglądając taki samochód za granicą powiedział by to samo - "nie rozumiem - przecież to fabryczny samochód osobowy, tu nic nie było zmieniane, nie rozumiem dlaczego w Polsce tak mu wystawiono DR". To naturalne bo trudno oczekiwać, aby ktoś za granicą rozumiał skomplikowane niuanse kraju poprzedniej rejestracji w temacie rejestracji i klasyfikacji.

Myślę, że dokładnie tak samo jest tutaj. W Niemczech ktoś dokonał mniej lub bardziej formalnych zmian w wyniku których ich DR wystawiono tak, a nie inaczej i na tym obecnie trzeba bazować. Wypadałoby ustalić w DE dlaczego tak wystawiono DR i pojazd "utracił" homologację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.