danielg539 Napisano 2 Styczeń 2020 Share Napisano 2 Styczeń 2020 1 minutę temu, Rafi90 napisał: Tyle że zmiana lub "domontowanie " do pojazdu jakichś akcesorii nie musi się wiązać od razu z utratą całościowej homologacji Jeżeli zmieni się jakikolwiek parametr zawarty w homo to literalnie jest to równoznaczne z unieważnieniem homologacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 2 Styczeń 2020 Share Napisano 2 Styczeń 2020 Rozumiem że domontowanie haka albo pługa też skreśla homologację. Prosze Cie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 2 Styczeń 2020 Share Napisano 2 Styczeń 2020 Pług to wyposażenie demontowalne a haka jako takiego nie uwzględnia się w parametrach pojazdu choć niewątpliwie wpływa na zmianę parametrów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 2 Styczeń 2020 Share Napisano 2 Styczeń 2020 (edytowane) No a pojazd o którym mowa mógł mieć zamontowane co najwyżej te rzeczy. Hak jest, po pługu ani śladu (bo może i nigdy go nie było). Rodzaje i podrodzaje w różnych krajach członkowskich nie są kompatybilne i zunifikowane, więc oni mogli tego czterokołowca nawet takiego jak jest teraz, zarejestrować jako ciągnik leśny bo takie mają podrodzaje. I kto teraz będzie dochodził dlaczego oni mają takie a my mamy inne, skoro nawet ministerstwa ani instytucje udzielające homologacji nie mają tego doprecyzowanego. A co do klasyfikacji jako L7e B1, to jest ona określona w homologacji i w rozporządzeniu parlamentu europejskiego, które nie musi być wdrożone do naszych krajowych przepisów, tylko z dniem wejścia w życie każdy kraj członkowski ma je respektować. Edytowane 2 Styczeń 2020 przez Rafi90 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 2 Styczeń 2020 Share Napisano 2 Styczeń 2020 Ale wystarczy wkręcić odpowiednią blaszkę (kratę/przegrodę) lub uchwyty mocujące ładunek i już osobowy staje się ciężarowym. Nie mówiąc o szkatułce na biżuterią, która w świetlistych latach udawała sejf pancerny tworząc bankowóz ze zwykłego samochodu. Oczywiście wszystko w imię legalnych dokumentów. A z tych dwóch poniżej, który jest motorowerem, a który motocyklem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 2 Styczeń 2020 Share Napisano 2 Styczeń 2020 Paprock na moje to lustrzane odbicie ?. W dniu 30.12.2019 o 14:15, danielg539 napisał: ITS to państwo w państwie Dokładnie tak ,( miałem wątpliwą przyjemność pracować pod ich "nadzorem ") Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 2 Styczeń 2020 Share Napisano 2 Styczeń 2020 Godzinę temu, Rafi90 napisał: Rodzaje i podrodzaje w różnych krajach członkowskich nie są kompatybilne i zunifikowane Ale zunifikowane są kategorie homologacyjne i numery świadectw homologacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 2 Styczeń 2020 Share Napisano 2 Styczeń 2020 (edytowane) Jasne , masz rację. Dlatego L7e B1 jest wszędzie L7e B1, a rozporządzenie 168/2013 jest aktualne w każdym państwie członkowskim i zawarta w nim treść obowiązuje tak samo wszędzie i w równym stopniu . Myślę że najlepiej będzie skończyć tę przepychankę , bo temat zawiera już tyle informacji że każdy następny który będzie go czytał, sam wywnioskuje czy iść tokiem moim, czy waszym , czy robić BT czy nie. Każdy tutaj ma po części trochę racji, jedni mniej , inni więcej, ale od tego jest forum żeby dyskutować . Myślę że żaden z nas nie ręczy swoją głową za każdy napisany tu post, i ktoś kto chce z tego forum czerpać informację powinien umieć je filtrować. Przydatne przyswajać , pierdoły odrzucać, a niespójności konfrontować z innymi źródłami. Tak działały fora, tak działają i będą działać. Pozdrawiam Edytowane 2 Styczeń 2020 przez Rafi90 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 2 Styczeń 2020 Share Napisano 2 Styczeń 2020 Więc po kiego non stop wychylanie się z tą kategorią i rozporządzeniem, jak w stosunku do niemieckiego dowodu rejestracyjnego a tym samym do tego pojazdu i tak nie mają żadnego znaczenia. Urząd miał rację odmawiając rejestracji ciągnika jako czterokołowca. Wkleiłem zagadkę dwóch skuterów, z których jeden jest motocyklem a drugi motorowerem. Ale świadectwem stanu jest dowód rejestracyjny pojazdu, a nie numer homo na znamionowej tabliczce, bo jak widać aktualność pierwotnego świadectwa homologacji bywa złudna i krótka. A rzeczone kody kategorii i numery aktów, po których pojazd był homologowany, z racji "unieważnienia" zostały całkowicie pominięte w urzędowym dokumencie dopuszczającym pojazd do ruchu drogowego. I takim cudem powstał Quad z traktora. Klient wniebowzięty zaiste. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 2 Styczeń 2020 Share Napisano 2 Styczeń 2020 Jak u nas w pojeździe osobowym kategorii M zakładano kratkę, to stawał się on samochodem ciężarowym. Samochodem ciężarowym, ale nie pojazdem kategorii N. Ale nie był też już samochodem kategorii M i nawet po powrocie do pierwotnych parametrów nikt zgodnie z przepisami nie miał prawa mu z powrotem przypisać w DR kategorii M. Domyślam się też, że ktoś oglądając taki samochód za granicą powiedział by to samo - "nie rozumiem - przecież to fabryczny samochód osobowy, tu nic nie było zmieniane, nie rozumiem dlaczego w Polsce tak mu wystawiono DR". To naturalne bo trudno oczekiwać, aby ktoś za granicą rozumiał skomplikowane niuanse kraju poprzedniej rejestracji w temacie rejestracji i klasyfikacji. Myślę, że dokładnie tak samo jest tutaj. W Niemczech ktoś dokonał mniej lub bardziej formalnych zmian w wyniku których ich DR wystawiono tak, a nie inaczej i na tym obecnie trzeba bazować. Wypadałoby ustalić w DE dlaczego tak wystawiono DR i pojazd "utracił" homologację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.