Roboblox Napisano 3 Kwiecień 2018 Share Napisano 3 Kwiecień 2018 Witam, taki temat - przyjechał Golf II silnik 1.8 benzyna. Jednak klient chce przejść badanie na zmiany konstrukcyjne bo wsadził w niego silnik od Golfa/Vento/Sharana z 1991r - 1996r o pojemności 2.8 VR6 Turbo. Rzeczoznawca napisał że zostały wzmocnione hamulce z Golfa MK2, wymieniony układ kierowniczy ze wspomaganiem z Golfa MK3 2.8VR6, wymienione zawieszenie itd. Klient przeprowadził wymianę we własnym zakresie. Pomijając fakt, że jest potrzebna faktura z zakładu mechaniki pojazdowej to czy takie coś jest ok? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 3 Kwiecień 2018 Share Napisano 3 Kwiecień 2018 potrzebna faktura z zakładu mechaniki pojazdowej Niby w jakim celu ta faktura? Rzeczoznawca napisał że zostały wzmocnione hamulce z Golfa MK2, wymieniony układ kierowniczy ze wspomaganiem z Golfa MK3 2.8VR6 Trzeba sprawdzić, czy części zamontowane nie są używane w przypadku gdy pochodzą z listy części, których ponowne użycie jest zakazane. czy takie coś jest ok? O tym decyduje diagnosta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roboblox Napisano 3 Kwiecień 2018 Autor Share Napisano 3 Kwiecień 2018 Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawid018 Napisano 4 Kwiecień 2018 Share Napisano 4 Kwiecień 2018 Trzeba sprawdzić, czy części zamontowane nie są używane w przypadku gdy pochodzą z listy części, których ponowne użycie jest zakazane. z ciekawości zapytam w jaki sposób mamy to sprawdzać??bo jak coś jeździ już jakiś czas to chcąc nie chcąc będzie wyglądało na używane a chyba nie każdy odrazu po montażu załatwia formalności związane ze zmianami konstrukcyjnymi. o pojemności 2.8 VR6 Turbo nie było seryjnie takiego silnika. bez turbo tak przy okazji jak już poruszany watek to czy przy takiej zmianie ( z 1,6/1,8/2,0 na 2,8/2,9) obowiązkiem jest wymaganie opini rzeczoznawcy czy to indywidualna sprawa diagnosty?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 4 Kwiecień 2018 Share Napisano 4 Kwiecień 2018 w jaki sposób mamy to sprawdzać? martwy przepis indywidualna sprawa diagnosty?? Indywidualna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 4 Kwiecień 2018 Share Napisano 4 Kwiecień 2018 Na powyższy post kolegi dawid018 odpowiedziane już wyżej zostało i wszystko sprowadza się do: O tym decyduje diagnosta. No nie inaczej! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 4 Kwiecień 2018 Share Napisano 4 Kwiecień 2018 przyjechał Golf II silnik 1.8 benzyna. Na śląskich nr rej? [ Dodano: 04-04-2018, 14:02 ] Rzeczoznawca napisał że zostały wzmocnione hamulce z Golfa MK2? Nie nakłamał troszeczkę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sad_madman Napisano 4 Kwiecień 2018 Share Napisano 4 Kwiecień 2018 z ciekawości zapytam w jaki sposób mamy to sprawdzać?? W pierwszej kolejności zapoznać się z tamtą listą: http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20052011666/O/D20051666.pdf Skoro ktoś kupuje nowe rzeczy to zapewne ma dowód zakupu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 4 Kwiecień 2018 Share Napisano 4 Kwiecień 2018 zapewne ma dowód zakupu... Który nie oznacza, że części muszą być nowe. Nie oznacza też, że te części znalazły się w tym samochodzie. Nie ma też podstawy, by wymagać takiego dokumentu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 4 Kwiecień 2018 Share Napisano 4 Kwiecień 2018 Skoro ktoś kupuje nowe rzeczy to zapewne ma dowód zakupu... W warunkach SKP jest to nie do sprawdzenia. Ok - założyłem tydzień temu nową część... Jak po tym tygodniu używania chcesz ją odróżnić od używanej? Tak jak Michał powiedział - to jest MARTWY przepis. Tylko osoby nie będące w branży na co dzień mogą myśleć inaczej... A jeszcze pytanie - jak niby Diagnosta ma zweryfikować konkretny dowód zakupu z konkretną częścią? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 4 Kwiecień 2018 Share Napisano 4 Kwiecień 2018 A jak części zakupił rok (dwa) wcześniej (pewnie promocja była), tylko nie miał czasu (może chęci) na takowe przeróbki. Więc paragony się zagubiły, to co ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sad_madman Napisano 4 Kwiecień 2018 Share Napisano 4 Kwiecień 2018 Który nie oznacza, że części muszą być nowe. Nie oznacza też, że te części znalazły się w tym samochodzie. Nie ma też podstawy, by wymagać takiego dokumentu. To dlaczego w przypadku przeróbek "kratek" na zwykłe osobówki diagności wymagają faktury/paragonu na pasy bezpieczeństwa ? A jak części zakupił rok (dwa) wcześniej (pewnie promocja była), tylko nie miał czasu (może chęci) na takowe przeróbki.Więc paragony się zagubiły, to co ? No to jego problem... Może fakturę z odpowiedniej firmy też zgubił ? A jeszcze pytanie - jak niby Diagnosta ma zweryfikować konkretny dowód zakupu z konkretną częścią? To normalne, że nie jesteś w stanie tego zweryfikować. Wielu innych rzeczy też się nie da ale jakoś problemów z tym nie macie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 5 Kwiecień 2018 Share Napisano 5 Kwiecień 2018 W warunkach SKP jest to nie do sprawdzenia. Ale pracownicy TDT będą w stanie jak się okazuje i to bez Centrum Badawczego... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 5 Kwiecień 2018 Share Napisano 5 Kwiecień 2018 To dlaczego w przypadku przeróbek "kratek" na zwykłe osobówki diagności wymagają faktury/paragonu na pasy bezpieczeństwa ? Jesteś obeznany w przepisach, to podaj na podstawie jakiego (którego) przepisu wymagają ? Mogą wymagać (jak juz wiele razy był pisane) opinii rzeczoznawcy. A i to nie muszą. To dlaczego w przypadku przeróbek "kratek" na zwykłe osobówki diagności wymagają faktury/paragonu na pasy bezpieczeństwa ? A jak części zakupił rok (dwa) wcześniej (pewnie promocja była), tylko nie miał czasu (może chęci) na takowe przeróbki.Więc paragony się zagubiły, to co ? No to jego problem... Może fakturę z odpowiedniej firmy też zgubił ? . I znów na podstawie czego na badanie ma przyjechać z całą dokumentacją pojazdu ? I nie dostanie pozytywnego wyniku badania z powodu braku faktury Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 5 Kwiecień 2018 Share Napisano 5 Kwiecień 2018 Jest prosty sposób na sprawdzenie czy przeróbka została wykonana na nowych częściach czy na używanych - wystarczy spytać o to właściciela pojazdu. 90% z nich jest nieświadomych, że ponowne użycie pewnych części jest zabronione i klient powie prawdę Do tego "rzut" wprawnego oka diagnosty i wszystko jasne. Inna sprawa to przed organem nadzoru czy w sądzie tak łatwo dowieść tego się nie da, bo namacalnych dowodów brak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sad_madman Napisano 5 Kwiecień 2018 Share Napisano 5 Kwiecień 2018 Często przeglądając to forum doświadczam dysonansu poznawczego. Z jednej strony pojawia się informacja typu: "I znów na podstawie czego na badanie ma przyjechać z całą dokumentacją pojazdu ?" a znowu w innych tematach dotyczących zmian konstrukcyjnych nagle wymyślacie, rzeczy które nawet nie są weryfikowane w przypadku nowych aut. Tutaj taki przykładowy cytat: Nie przedstawiono żadnej opinii technicznej zawierającej szkice, projekty, wyliczenia. Nie wiadomo jak taka modyfikacja pojazdu wpłynie na bezpieczeństwo osób nim podróżujących oraz innych użytkowników ruchu drogowego. . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eMeSi Napisano 28 Kwiecień 2018 Share Napisano 28 Kwiecień 2018 Witam. Zainteresował mnie ten temat bo stoję przed podobnym problemem, z tym, że klient do takiego samego Golfa II 1.8 zamontował na własną rękę silnik z Seata Toledo 2.3 V5. Jak kolega michal_k napisał - opinia rzeczoznawcy to sprawa indywidualna. Czy biorąc pod uwagę, że taki silnik nie występował w Golfie II, także opinia nie jest wymagana, ani żaden dokument od producenta pojazdu dotyczący hamulców czy zawieszenia? Z informacji, których udzielił klient wynika, że układ hamulcowy został stary (golf II), na temat zawieszenia niestety nic nie wiem, ale jeśli także nie byłoby zmienione to jak z tego wybrnąć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 28 Kwiecień 2018 Share Napisano 28 Kwiecień 2018 A co to znaczy jak wybrnąć? Jak jesteś w stanie sam ocenić przeróbkę tej skali (obliczenia wytrzymałościowe i wydajnościowe wszystkich pozostałych podzespołów pojazdu) to wielki szacun. Robisz badanie i po bólu. Co prawda wielkie koncerny samochodowe potrzebują do tego sztabu ludzi i laboratoriów, wydając na to grubą kasę. No ale w takim żyjemy państwie prawa, że zgodnie z jego literą Ty to wszystko możesz ocenić sam jak czujesz się na siłach. Jak nie, to wymagasz opinii rzeczoznawcy, bo takie masz prawo. I powinna ona zawierać to co powyżej... choć nie musi... Albo przeciągasz klienta do maja czy tam czerwca kiedy zmiany konstrukcyjne mają i tak "wylecieć" z SKP i też problem z głowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smaug Napisano 28 Kwiecień 2018 Share Napisano 28 Kwiecień 2018 Mam wątpliwości co do zmian w układzie hamulcowy . w tabeli usterek pt.1.1.21 f samodzielne zmiany w układzie hamulcowym poza jednostką uprawnioną jest usterką UI i USZ tak więc myślę ze opinia rzeczoznawcy to troche mało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 28 Kwiecień 2018 Share Napisano 28 Kwiecień 2018 A dlaczego mało? I czego byś niby żądał w zamian?I na jakich zasadach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 28 Kwiecień 2018 Share Napisano 28 Kwiecień 2018 No przecież napisał, że ukł. hamulcowy pozostał stary, więc jakie samodzielne zmiany ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smaug Napisano 29 Kwiecień 2018 Share Napisano 29 Kwiecień 2018 odpowiedz do przypadku 1 , kto jest jednostką uprawnioną do dokonywania zmian w układzie hamulcowym ?moim zdaniem tylko producent pojazdu lub układu hamulcowego jest w stanie określić czy układ hamulcowy po wprowadzonych zmianach będzie działał prawidłowo , większość opinii rzeczoznawców ma napisaną małymi literkami treść ze w razie problemów , błędnej opinii rzeczoznawca nie ponosi konsekwencji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 29 Kwiecień 2018 Share Napisano 29 Kwiecień 2018 W ogóle do wszelkich zmian jest w tym układzie uprawniony producent pojazdu czy danego podzespołu wyłącznie. Tylko z takim podejściem negujesz w ogóle sens zmian konstrukcyjnych - jakichkolwiek. Znajdź mi proszę podstawę prawną wyraźnie zabraniającą ingerencji technicznych w zarejestrowanym pojeździe, tudzież uzasadnienie wymagania na SKP, czy przed jakimkolwiek innym organem czy instytucją zaświadczeń, opinii etc. od producenta (w kontekście opisanego przypadku). Zgodnie z prawem Diagnosta ma prawo wymagać w takim przypadku tylko opinii rzeczoznawcy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smaug Napisano 29 Kwiecień 2018 Share Napisano 29 Kwiecień 2018 odnośnie zmian w układzie hamulcowym punkt w tabeli usterek pt.1.1.21 f , to według ciebie np. samodzielnie wykonane punkty kotwiczenia siedzeń i pasów w samochodzie osobowym i opinia i to jest wystarczające ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 29 Kwiecień 2018 Share Napisano 29 Kwiecień 2018 (edytowane) a wymiana przewodów hamulcowych metalowych (skorodowanych) na miedziane łapie się w/g Ciebie pod ten punkt? Edytowane 29 Kwiecień 2018 przez cezary Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.