Skocz do zawartości

adnotacja w niemieckim DR


Janusz S

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy czy ktos mógłby podpowiedziec co oznacza adnotacja w niemieckim DR część 1na dole w pozycji 22:

s.1:ww.3*ww.AHK lt. EGTG/ABE*

poniewaz w pozycji S.1 wyżej jest liczba miejsc siedzacych 2 czy taka adnotacja wystarczy aby uznać,że pojazd posiada 3 miejsca siedzące(fizycznie jest 3)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopisz, że liczbę miejsc ustalono z natury i powinno być po temacie. Opisz rozwiązanie miejsc siedzących - jeden rząd siedzeń itd...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdy zmiany nie było

 

Niektóre WK uznają wartość w polu S.1 za stan faktyczny, a adnotacje traktują jako potencjalną możliwość zmian. Stąd wniosek, że skoro liczba miejsc różni się od wpisu w S.1 to ktoś musiał wymienić/dołożyć fotele.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wpisywałem w I pkt. zaświadczenia liczba foteli=2, miejsc siedzących=3, w DIPie 3, i żadne nie wróciło. Mowa oczywiście o oryginalnych fotelach bez przeróbek i świeżych dokładek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdy zmiany nie było

 

Niektóre WK uznają wartość w polu S.1 za stan faktyczny, a adnotacje traktują jako potencjalną możliwość zmian. Stąd wniosek, że skoro liczba miejsc różni się od wpisu w S.1 to ktoś musiał wymienić/dołożyć fotele.

 

dokładnie taką odpowiedz otrzymałem

 

temat zakończony dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 months later...

Aby nie tworzyć nowego tematu podepnę się pod wątek  adnotacja w niemieckim DR. Moje zapytanie jest następujące :

Przyjechał klient na 1 BT , z niemieckim DR, w owym dowodzie w adnotacjach ( rubryka 22) dopisane jest coś na temat powiększenia masy przyczepy z hamulcem do 2300 kg przy pochyłości 8%. A w rubryce O1 jest 2000kg. Więc ja wpisuję w DIP- ie masę przyczepy z ham  2000kg , a klient się upiera aby mu dopisać te 2300kg w uwagach na wydruku. Ja na to odpowiadam że nie dopiszę bo polskie przepisy nie rozgraniczają takich mas względem pochyłości drogi. Klient idzie w zaparte i ryje beret. ?

Czy spotkał się może ktoś z podobnym tematem i jak go rozwiązał?  ? Bo  nie mam już argumentów?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- za to nasze przepisy wyraźnie określają ten parametr jako największy ma-ksy-ma-lny!

Należałoby dokładnie przeczytać instrukcję obsługi, bo często jest tak, że w miarę wzrostu wysokości maleje zdolność ciągnięcia przyczepy przez pojazd. Najnormalniej silnik w rzadkim powietrzu nie wyrabia. Po drugie, warto porównać dane tego pojazdu z katalogiem ITS-u i może coś sensownego wyjdzie. Powodzenia z klientem życzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok ja już wiem że nic nie wyjdzie bo po odjęciu od masy DMC zespołu poj , DMC pojazdu wyszło 2000kg , ale nadal brakuje mi sensownych argumentów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A Ty możesz jaśniej? Co Ty tam dodajesz i odejmujesz i kto Cię tego nauczył?

A i temat wartości O1 i O2 też był nie raz na forum poruszany. nic się od tego czasu nie zmieniło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok przepraszam namieszałem ?

Czyli tak DMC łącznie z przyczepą nie powinno przekroczyć DMC zespołu pojazdów,  A jak bym wpisał 2300kg to już przekroczone o 300kg, ale to już wiem pytałem tylko czy ktoś przerabiał temat dopisywania w uwagach tego pochylenia 8%.

I przepraszam że zdenerwowałem kolegę , przy moim profilu jest dopiska "Początkujący"

Dla uspokojenia:564:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, sojer1disco napisał:

Czyli tak DMC łącznie z przyczepą nie powinno przekroczyć DMC zespołu pojazdów

 

Pytam - kto Cie tego nauczył? Nie ma takiej zależności!

Adnotacji takich jak w niemieckich DR w Polsce nie ma. Ale badanie, to nie DR.

 

Sprawa wpisywania wartości maksymalnych, ale jednocześnie opcjonalnych nie jest uregulowana do końca przepisami. Wszystko zostało już na forum przewałkowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledze chodzi o to że tych mas się nie dodaje. Jeżeli będzie ciągnął przyczepę o DMC 2300 to przekroczy masę zestawu tylko jak będzie jechało w samochodzie 5 osób i będzie zapchany cały bagażnik (inaczej masa pojazdu będzie równa DMC pojazdu). Czasami producent pojazdu przewiduje że pojazd może ciągnąć cięższa przyczepę jeżeli w tym momencie samochód nie jest całkowicie załadowany. Jeżeli jest to w miarę  nowy pojazd to szukaj na stronie producenta, zazwyczaj w danych technicznych znajdują się takie informacje i wtedy można ustalić masę przyczepy na 2300, pomimo że dmc pojazdu + ta przyczepa przekroczy DMC zespołu pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, blakop napisał:

 

Pytam - kto Cie tego nauczył? Nie ma takiej zależności!

 

Dz. U poz. 305

 

4) dopuszczalna masa całkowita ciągniętej przez pojazd samochodowy przyczepy z hamulcem nie może przekroczyć:

a) wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego,

b) dopuszczalnej masy całkowitej tego pojazdu,

c) maksymalnej masy ciągniętej określonej dla tego pojazdu przez producenta,

d) 3500 kg

 

A masę zespołu pojazdów biorę z tabliczki znamionowej

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, sojer1disco napisał:

dopuszczalna masa całkowita ciągniętej przez pojazd samochodowy przyczepy z hamulcem nie może przekroczyć

 

I Ty gdziekolwiek ustalasz i wpisujesz ten parametr?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.