Skocz do zawartości

adnotacja w niemieckim DR


Janusz S

Rekomendowane odpowiedzi

A najwyżej jest i tak Oświadczenie Producenta O Danych Technicznych Pojazdu Niezbędnych Do Jego Rejestracji!  :D

(oczywiście dotyczy nowych samochodów)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem na badaniu cocki do samochodów sprowadzonych z Niemiec i w pozycji O1 zawsze stało jak w DR, mimo adnotacji dla 8% i zawsze tą wartość porównuję z katalogiem ITS. Można przyjąć, że O1 jest zawsze takie samo dla polskiego i niemieckiego DR.

Wysłane z mojego Moto G (5S) Plus przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paprock - powtarzam - możesz dać przykład, że dane z tego dokumentu są inne niż dane z samej homologacji? Oczywiście w omawianym tu przez nas zakresie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bieżące przykłady są obecnie dwa. Jeden tutejszy, a drugi w bliźniaczym problemie dotyczącym siedzeń. I wszystko wyjaśnił zacny @aboz, że nie klepiemy z niemieckiego ślepo, a pochylamy się nad zagadnieniem. Ustalamy, sprawdzamy, porównujemy! 

Edytowane przez Paprock
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, danielg539 napisał:

Praktyka dowodzi, że wartość z rubryki O1 w niemieckim DR jest uzyskana z odejmowania danych z TZ

 

W wielu przypadkach nie dowodzi. Zaryzykowałbym, że we wszystkich nie dowodzi.

2 godziny temu, blakop napisał:

la wielu pojazdów przystosowanych do ciągnięcia przyczepy w Niemieckim DR jest też podawana informacja, że w przypadku podpięcia tejże, DMC pojazdu może wzrosnąć o tyle a tyle, a nacisk osi o tyle a tyle. Czy wtedy też należy do Polskiego DR wpisać te wyższe dane?

 

Nie należy wpisywać (a szkoda, bo przydałaby się taka adnotacja). Należy jednak wiedzieć, że nasze warunki techniczne od jakiegoś czasu przewidują taką sytuację jak inne DMC i nacisk stosowane wyłącznie w czasie ciągnięcia przyczepy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paprock - ja pytam o krajowe pojazdy. Możesz wkleić przykład, że producent co innego pisze w danych do rejestracji a co innego jest w CoC?

Michał - gdzie w naszych przepisach o tym jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, aboz napisał:

Miałem na badaniu cocki do samochodów sprowadzonych z Niemiec i w pozycji O1 zawsze stało jak w DR, mimo adnotacji dla 8% i zawsze tą wartość porównuję z katalogiem ITS. Można przyjąć, że O1 jest zawsze takie samo dla polskiego i niemieckiego DR.
 

Dokładnie ,dla niedowiarków , mam przed sobą, mogę wrzucić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, blakop napisał:

Michał - gdzie w naszych przepisach o tym jest?

 

Par. 3 ust. 6 pkt 1 rozporządzenia w sprawie warunków technicznych. Dawniej była mowa tylko o nacisku, a teraz jest nacisk i MMC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, blakop napisał:

 Możesz wkleić przykład, że producent co innego pisze w danych do rejestracji a co innego jest w CoC?

 

- co i po co mam wklejać jak w Świadectwie/Certyfikacie Zgodności (CoC) nie ma podanych parametrów administracyjnych/dopuszczalnych, które obowiązują w kraju rejestracji, czyli w Polsce.

Czyli w Polsce przy rejestracji nowego pojazdu należy przedstawić 'Oświadczenie o danych i informacjach o pojeździe niezbędnych do rejestracji i ewidencji pojazdów'.

CoC zawiera 'masę pojazdu w stanie gotowym do jazdy', a Oświadczenie 'masę własną pojazdu'.

CoC zawiera 'technicznie dopuszczalną maksymalną masę zespołu pojazdów', a Oświadczenie 'dopuszczalną masę całkowitą zespołu pojazdów'.

No jakiś sens tego oświadczenia przecież jest. Choćby taki, że unią unią a i tak mus być po naszemu!   :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozostańmy w kręgu osobówek i pozostawmy tą nieszczęsna masę własną, która nomen omen tylko my robimy inaczej niż reszta.

 

Gdzie F3 było różne od MMCCP, albo F1 od DMC pojazdu? Masz takie przykłady? Chętnie się zapoznam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na "tapecie" mam BMW E46. Dane z tabliczki:

2005

3680

1-920

2-1130

Wpisy w niemieckim dowodzie:

O.1-720

O.2-1600

*ZU F.1/F.2: 2080

*zu O.1: 1800 BIS 8PROZ.STEIG. (do 8% wzniesienia)

Czy przepisanie wartości z DR, z poz. O.2 będzie postępowaniem prawidłowym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wedle powyższych wpisów można wnioskować, że którą wartość wpiszesz i stosownie opiszesz będzie dobrze (chyba), ja  jednak wpisałbym O.2 = 1600, F.1; F.2 = 2005.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, laptop napisał:

O.1-720

O.2-1600

 

Pomyliłeś O.1 z O.2.

Podwyższone F.1 i F.2 stosowane jest wyłącznie w czasie ciągnięcia przyczepy. O.1 moim zdaniem 1600 kg będzie zgodne z katalogiem ITS i taka wartość powinna być wpisana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 25.09.2018 o 16:03, michal_k napisał:

Pomyliłeś O.1 z O.2

Fakt, dzięki za czujność.

23 godziny temu, Mecher napisał:

Jakie wątpliwości ?

Wątpliwości zostały rozwiane ;)

Swoją drogą mają zacięcie z wpisywaniem wszystkich szczegółów do adnotacji w DR. U nich uważa się to za porządek, a u nas powoduje bałagan.?

Dziś miałem poemat o usztywnionym zawieszeniu i jego charakterystyce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 21.09.2018 o 20:31, duchu napisał:

On (Paprock) tak ma -musi trochę pomieszać .

 

No to proszę. Ciąg dalszy mieszania w dodatku po francusku. ;D

A na deser tłumaczenie. :evil:

No to proszę po naszemu ustalić dane i wypełnić DiP co do parametrów mas przyczep. ;-)

Do dyspozycji tabliczka, dowód, instrukcja i oczywiście klasyczna odejmowanka. Co kto lubi, co kto woli. ;-)

 

 

Picasso TZ.gif

Picasso francuski DR.gif

Picasso francuska instrukcja.gif

Picasso tłumaczenie.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i w czym widzisz problem,masz wszystkie dane masz. No i tłumacz wszystko jak juz tłumaczysz: 

MAV: Masa własna.

MTAC: Dopuszczalna masa całkowita.

CMAE AR: Maksymalne obciążenie osi tylnej.

MTRA: Dopuszczalna masa całkowita z przyczepą. Masy: patrz tabliczka identyfikacyjna producenta. Przeniesienie obciążenia: Gdy pojazd holujący nie osiągnął masy MTAC, możliwe jest przeniesienie tej masy na przyczepę. W żadnym przypadku nie należy przekraczać podanych wartości mas przyczepy i MTRA. Dla pojazdu holującego obowiązuje ograniczenie prędkości do 100 km/h. Należy przestrzegać wartości dopuszczalnego ciężaru przyczepy do Państwa samochodu. W każdym kraju należy bezwzględnie przestrzegać obowiązujących przepisów dotyczących dopuszczalnych mas przyczep.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.