Skocz do zawartości

Skrzynia => Wywrotka / Ciężarowy wielozadaniowy, specjaln


kacdysz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Na wstępnie pragnę zaznaczyć, że jestem świeżo upieczonym diagnostą, który dostał pracę i został delikatnie pchnięty na głębokie wody. Panowie proszę o pomoc ponieważ jestem lekko zagubiony.

 

Przypadek nr. 1

 

Hyundai H200 Pickup - przyjechał na holenderskich blachach, właściciel powiedział, że dokonał sam przebudowy ze skrzyniowca na wywrotkę.

 

Robimy okresowe przed 1 rej. + zmiany konstrukcyjne (dajemy do wypełnienia oświadczenie o zmianach konstrukcyjnych + czy właściciel musi przedstawić do wglądu fakturę o przebudowie od firmy z odpowiednim PKD czy mógł ją wykonać samodzielnie?)

 

Przypadek nr. 2

 

MAN 17.232 - zarejestrowany w Polsce, samochód ciężarowy z HDSem, bez wpisanego przeznaczenia. (zdjęcie w załączniku)

 

Właściciel oświadczył, że chce wstawić na niego skrzynkę z narzędziami itp i dokonać samemu przebudowy na pojazd typu WIELOZADANIOWY, ponieważ to obniży jego podatek/koszta od środka transportu.

 

Po pierwsze to oświadczenie o zmianach konstrukcyjnych + jak poprzednio czy właściciel musi przedstawić do wglądu fakturę o przebudowie od firmy z odpowiednim PKD czy mógł ją wykonać samodzielnie?

Po drugie czy to rzeczywiście obniży jego koszta? Czy czasami aby obniżyć to nie powinien to być samochód SPECJALNY?

 

Bardzo proszę o odpowiedź, pozdrawiam.

IMG_20180410_151338.thumb.jpg.35e353323aaad026d3b7d786ee6c10d7.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą w danym zakresie jest z ustawy uprawniony jako ten do dokonywania zmiany rodzaju pojazdu.

Diagnosta musi jakoś to sprawdzić/potwierdzić, że powstało takie auto jakie bada właśnie i tu zasadność ma przedstawienie właściwego oświadczenia o dokonanych zmianach. Może i wystarczy faktura o mądrej treści, na przykład zmiana rodzaju pojazdu na ciężarowy o podrodzaju wywrotka i konkretna kwota.

 

A teraz tak, jakiego rodzaju był ten Hyundai Pick-Up w sensie osobowy czy ciężarowy?

Zmienił się rodzaj pojazdu z osobowego na ciężarowy czy podrodzaj z pick-up'a na wywrotkę? Jak dopuszczalna masa całkowita?

Jak pick-up to nie skrzyniowy! Pick-Up, to Pick-Up! Skrzynia za kabiną! ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie spece - gość zadał KONKRETNE pytania, a Wy się pytacie i motacie... Może jeszcze o kolor zapytacie? 8) I te pytania żenujące...

ma jakieś tablice rejestracyjne?

skoro autor pisze, że:

przyjechał na holenderskich blachach

Ogarnij się Paprock...

 

Ad.1. Kolego - co masz na myśli pisząc o "oświadczeniu o zmianach konstrukcyjnych"?

Po drugie - zapamiętaj - zmiany konstrukcyjne w ramach tego samego rodzaju pojazdu nie wymagają wykonania ich przez "uprawnionego przedsiębiorcę", więc żadnych kwitów typu faktury za przebudowę, oświadczenia nie mają tutaj zastosowania; klient może zrobić to we własnym zakresie.

Robisz od razu okresowe z DIP na nowe dane plus zmiany konstrukcyjne. Chyba, że Twój WK (są takie) nie dopuszcza takich możliwości... Ale wtedy w ogóle lepiej odpuść badanie, a nie daj się podpuścić na fikcyjne "dwa" badania.

 

Ad.2. Oprócz wszystkiego jak w pkt 1 to jedna uwaga. Skąd pomysł na klasyfikację "wielozadaniowy"? I jakie to niby ulgi podatkowe z taką klasyfikacją są związane? Tego typu pojazdy nie występują z taką klasyfikacją.

 

Pamiętaj, że zawsze w razie wątpliwości masz prawo prosić o opinię rzeczoznawcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W obu przypadkach koniecznie skorzystaj z opinii rzeczoznawcy.

 

Absolutnie nie KONIECZNIE.

 

Gość w pkt 2 ładuje cię na minę.

 

Z tym się zgadzam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą w danym zakresie jest z ustawy uprawniony jako ten do dokonywania zmiany rodzaju pojazdu.

Diagnosta musi jakoś to sprawdzić/potwierdzić, że powstało takie auto jakie bada właśnie i tu zasadność ma przedstawienie właściwego oświadczenia o dokonanych zmianach. Może i wystarczy faktura o mądrej treści, na przykład zmiana rodzaju pojazdu na ciężarowy o podrodzaju wywrotka i konkretna kwota.

 

A teraz tak, jakiego rodzaju był ten Hyundai Pick-Up w sensie osobowy czy ciężarowy?

Zmienił się rodzaj pojazdu z osobowego na ciężarowy czy podrodzaj z pick-up'a na wywrotkę? Jak dopuszczalna masa całkowita?

Jak pick-up to nie skrzyniowy! Pick-Up, to Pick-Up! Skrzynia za kabiną! ;-)

Właściciel oświadczył, że samochód był skrzyniowy a on tylko "dostawił" urządzenie, które podnosi i przechyla skrzynię na bok. W papierach zagranicznych jest jako ciężarowy N1.

[F1: 3400 kg] [G: 1948]

 

Ad.1. Kolego - co masz na myśli pisząc o "oświadczeniu o zmianach konstrukcyjnych"?
Przesyłam w załączniku.

 

Ad.2. Oprócz wszystkiego jak w pkt 1 to jedna uwaga. Skąd pomysł na klasyfikację "wielozadaniowy"? I jakie to niby ulgi podatkowe z taką klasyfikacją są związane? Tego typu pojazdy nie występują z taką klasyfikacją.
Szczerze nie mam pojęcia, właściciel tylko wciąż powtarzał, że płaci zbyt duży podatek drogowy lub gminny - coś w ten deseń.

 

 

[ Dodano: 12-04-2018, 08:38 ]

Zdjęcia Hyundaia.

1: 2e06e74584a12.jpg

 

 

2: 53f5e52a328d7.jpg

 

 

3: 37dde2503372c.jpg

przebudowa.thumb.png.2fefad07de0a72d7289350930c2f2769.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Rodzaj pojazdu się nie zmieni więc nie potrzeba żadnych zaświadczeń z warsztatu. Zmieni się podrodzaj i to ty zdecydujesz (jak będziesz widział te przeróbki)czy chcesz opinię rzeczoznawcy. Badanie okresowe przed rej w RP + badanie dodatkowe, DIP i opis zmian będą miały takie same dane tech., to może wydać ci się dziwne ale tak jest.

2. To prawdopodobnie mina jak już koledzy wcześniej napisali. Jest to s. ciężarowy-skrzynia/żuraw i montaż skrzynki narzędziowej nie zmieni jego rodzaju na specjalny (specjalne są zwolnione z podatku od środków transportu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam dostępu do kompa i z fona klikam.

 

Jeżeli pojazd przed zmianami był samochodem o rodzaju ciężarowym i po wprowadzonych modyfikacjach dalej pozostaje samochodem o rodzaju ciężarowym, a zmianie uległ tylko podrodzaj ze skrzyniowego na wywrotkę, to żadnych kwitów, oświadczeń faktur nie potrzeba.

Uwaga na numer rejestracyjny na tylnej burcie.

 

Co do MANA, to klientowi chyba idzie o przeróbkę zwykłej ciężarówki z jakimś 'żurawikiem' na pojazd o rodzaju 'samochód specjalny' i tu, z racji zmiany rodzaju pojazdu, dokument powinien być wymagany.

Uwaga: wprowadzone zmiany muszą spełnić ustawową definicję samochodu specjalnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Rodzaj pojazdu się nie zmieni więc nie potrzeba żadnych zaświadczeń z warsztatu. Zmieni się podrodzaj i to ty zdecydujesz (jak będziesz widział te przeróbki)czy chcesz opinię rzeczoznawcy. Badanie okresowe przed rej w RP + badanie dodatkowe, DIP i opis zmian będą miały takie same dane tech., to może wydać ci się dziwne ale tak jest.

 

Dodatkowe - Zmiany Konstrukcyjne tak?

 

Nie mam dostępu do kompa i z fona klikam.

 

Jeżeli pojazd przed zmianami był samochodem o rodzaju ciężarowym i po wprowadzonych modyfikacjach dalej pozostaje samochodem o rodzaju ciężarowym, a zmianie uległ tylko podrodzaj ze skrzyniowego na wywrotkę, to żadnych kwitów, oświadczeń faktur nie potrzeba.

Uwaga na numer rejestracyjny na tylnej burcie.

 

Nr. Rej. na tylniej burcie musi być? Bo aktualnie go nie posiada.

 

Co do MANA, to klientowi chyba idzie o przeróbkę zwykłej ciężarówki z jakimś 'żurawikiem' na pojazd o rodzaju 'samochód specjalny' i tu, z racji zmiany rodzaju pojazdu, dokument powinien być wymagany.

Uwaga: wprowadzone zmiany muszą spełnić ustawową definicję samochodu specjalnego.

 

Rozumiem, dziękuje bardzo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nr. Rej. na tylniej burcie musi być? Bo aktualnie go nie posiada.

- według moich informacji powinien być.

No dobra, bo z tym numerem to trochę bezsens jeżeli chodzi o proces badania na tu i na dzisiaj. A bo to wiadomo, który wymalować, czy holenderski, a może tymczasowy gdyby taki był wydany? Szczerze, to odpuściłbym kwestie związane z tym numerem. Odpuścił na teraz rzecz jasna. Chociaż z drugiej strony badanie to badanie, a identyfikacja to identyfikacja. OK, na dzisiaj odpuszczam, ale już po rejestracji i na badaniu okresowym za rok należałoby takiego oznaczenia pojazdu samowyładowczego wymagać.

(Ciekawe, czy w przypadku tachografu i numerów tymczasowych też bym legalizację tacho poodpuszczał. :x )

Szczegóły tam: http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=9551

 

A może na dykcie któryś wymalować i zamocować? ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno Kolego. Oświadczenie od firmy przebudowującej - o ile jest wymagane (!) - to klient ma Ci dostarczyć, a nie Ty masz dawać do wypełniania. Poza tym takie oświadczenie jest równoznaczne i zastępuje ewentualną fakturę za przebudowę, więc nie możesz wymagać jednego i drugiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuje wszystkim za pomoc. Pozdrawiam.

 

[ Dodano: 17-04-2018, 16:29 ]

Był przed chwilą właściciel MANA. Ma "firmę", która dokona przebudowy z samochodu ciężarowego na specjalny żuraw samochodowy.

 

Czy wystarczy, że otrzymam fakturę o przebudowie czy jednak opinia rzeczoznawcy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma "firmę", która dokona przebudowy z samochodu ciężarowego na specjalny żuraw samochodowy.

Chwila, powoli. Czy zabudowa będzie taka? http://kamazpolska.pl/zuraw-samochodowy.html

Czy może będzie taka? https://otomotopl-imagestmp.akamaized.net/images_otomotopl/850515709_17_1080x720_niespotykany-stan-.jpg

Bo jeśli ten drugi przypadek, to nie daj się wrobić w specjalny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego - TY chyba w ogóle odpuść sobie na razie takie tematy, bo ten właściciel chyba czuje, że dorwał "młodego po szkole" i próbuje wcisnąć Ci tematy, których żaden doświadczony Diagnosta nie przepuści.

 

Na Twoim etapie kariery zawodowej powinieneś wymagać opinii rzeczoznawcy na wszystko (zmiany konstrukcyjne) najlepiej... Nabierzesz doświadczenia i wiedzy to sam zdecydujesz kiedy przestaniesz takich dokumentów wymagać bo sam ogarniesz temat - być może nawet lepiej od niejednego rzeczoznawcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

on tylko "dostawił" urządzenie, które podnosi i przechyla skrzynię na bok. W papierach zagranicznych jest jako ciężarowy N1.

[F1: 3400 kg] [G: 1948]

z obrazków to wygląda, że G po tym dostawieniu to tak +500 kg urosło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 years later...
Godzinę temu, thefilinek napisał:

czy PSKP może przeprowadzać OBT pojazdu Sprintera o dmc 3,5 t z zamontowaną wywrotką?

Pomaleńku..., a co na to dane w CEPiK - chodzi mi o to, czy po " zassaniu danych tego pojazdu " potwierdzają wywrotkę ? :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, thefilinek napisał:

wolałem się upewnić

 

4 minuty temu, leski66 napisał:

Pomaleńku.

Nie podejrzewam tu żadnych zmian tylko "chwilę pomroczności"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.