cabrio1 Napisano 23 Kwiecień 2018 Share Napisano 23 Kwiecień 2018 Witam. Mam problem który nie do końca wiem jak rozwiazać. Posiadam motocykl trójkołowy marki sam zwany trajką. Zarejstrowany w 1996 pojemność 1200 ccm w dr masa własna 300 kg ładowność 205 kg dmc 505 kg. Silnik z garbusa niestety wyzionął ducha. Zmieniłem silnik na 1800 ccm z audi 80 , dołozyłem układ chłodzenia, dodatkowe mocowania silnika, chłodnicy, inne większe koła, hamulce tarczowe a nie bębny garbusowe. Ogolnie pozmieniałem troche rzeczy i dolozyłem przydatne. I tu pojawił sie problem gdyz masa wlasna sporo poszla do gory bo teraz wazy 580 kg a gdzie dwie osoby i dmc. Z tego co wyczytałem w pojeżdzie sam mozna zmienic wagi łacznie z dmc poprzez zmiany konstrukcyjne ?? Jak to w rzeczywistosci wyglada ? Oswiadczenie o zmianach konstrukcyjnych to nie problem gdyz od 16 lat prowadze warsztat , ale co dalej , czy wogole oskp moze mi to zrobic ?? Przepraszam za wywód ale chciałem jak najlepiej opisac problem. Za wszelką pomoc z góry dziękuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 24 Kwiecień 2018 Share Napisano 24 Kwiecień 2018 W pojeździe marki SAM DMC można zwiększyć, ale prawda jest taka, że wielu diagnostów oraz wielu urzędników będzie miało opory, by to wykonać. Literalnie przeprowadza się badanie po zmianach konstrukcyjnych na stacji okręgowej, a diagnosta może oprzeć się na opinii rzeczoznawcy samochodowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 24 Kwiecień 2018 Share Napisano 24 Kwiecień 2018 Proponuję poczekać. Niebawem zmianami konstrukcyjnymi będzie zajmował się TDT, oni ten temat ogarną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cabrio1 Napisano 24 Kwiecień 2018 Autor Share Napisano 24 Kwiecień 2018 Dziekuje za odpowiedzi. To chyba nie ma co czekac bo jak TDT bedzie sie tym zajmowac to pewnie bedzie duzo ciezej to zalatwic i napewno duzo drozej. Domyslam sie ze od czerwca? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojteczek Napisano 24 Kwiecień 2018 Share Napisano 24 Kwiecień 2018 Oswiadczenie o zmianach To nie będzie potrzebne. Proponuję zrobić najpierw rundkę po okolicznych stacjach znaleźć diagnostę który będzie chciał się zająć tym tematem, bez rzeczoznawcy raczej nikt się tego nie tknie ale to już uzgodnisz z konkretnym diagnostą. Opinia musi być solidna i właściwie wszystkie dane tech muszą być w niej ustalone na nowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 24 Kwiecień 2018 Share Napisano 24 Kwiecień 2018 Proponuję poczekać. Niebawem zmianami konstrukcyjnymi będzie zajmował się TDT, oni ten temat ogarną. Wiadomo od kiedy ma to obowiązywać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 24 Kwiecień 2018 Share Napisano 24 Kwiecień 2018 Najpierw muszą przyjąć zmiany zaproponowane w projektach i ogłosić w ustawach coś tak do 20 maja. No a w tych ustawach określą zaiste czas obowiązywania, czas wejścia w życie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 24 Kwiecień 2018 Share Napisano 24 Kwiecień 2018 W maju raczej nie zdążą, czerwiec też pod znakiem zapytania, raczej na koniec roku bym się spodziewał. Natomiast w projektach zmian PORD jest zapis, że TDT odbiera OSKP badania na zmiany konstrukcyjne. Jak już coś chcieliby zabrać to raczej ADR !!! Przecież to nie logiczne, żeby z klient cysterną ADR najpierw badał cysternę w TDT potem jechał na OSKP badać pojazd i ponownie do TDT po czerwony pasek. Niech zrobią od początku do końca wszystko w jednym miejscu. Ale może ja zbyt dużo wymagam bo może przepisy nie muszą być logiczne i przyjazne ludziom ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 24 Kwiecień 2018 Share Napisano 24 Kwiecień 2018 Przecież to nie logiczne, żeby z klient cysterną ADR najpierw badał cysternę w TDT potem jechał na OSKP badać pojazd i ponownie do TDT po czerwony pasek. Co w tym nielogicznego widzisz ? Dlaczego diagnoście nie wolno regulować, ustawiać ? dokładnie z tego samego powodu, by nie oceniał swojej pracy,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 24 Kwiecień 2018 Share Napisano 24 Kwiecień 2018 Dlaczego diagnoście nie wolno regulować, ustawiać ? dokładnie z tego samego powodu, by nie oceniał swojej pracy,,, Czy Ty na badaniu ADR sprawdzasz panów z TDT czy dobrze przebadali cysternę ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 24 Kwiecień 2018 Share Napisano 24 Kwiecień 2018 Jednak nie widzę innego powodu, dlaczego w projekcie nie mają ADR-ów,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 24 Kwiecień 2018 Share Napisano 24 Kwiecień 2018 W pojeździe marki SAM DMC można zwiększyć A co z MMC? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 24 Kwiecień 2018 Share Napisano 24 Kwiecień 2018 Określa producent! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 24 Kwiecień 2018 Share Napisano 24 Kwiecień 2018 Ale ON już je określił i co dalej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 24 Kwiecień 2018 Share Napisano 24 Kwiecień 2018 Autor pojazdu marki SAM = producent?? No chyba ne zawsze i nie wszędzie... Ale to akademickie dywagacje. Jedno jest pewne. Z auta o parametrach malucha i tak dopuszczonego do ruchu, ktoś nagle chce zrobić poloneza... I to wszystko na drodze "zmian konstrukcyjnych". Oczywiście nie jest to zabronione. Ale też nie jest zabronione w takim akurat przypadku aby diagnosta zrobił wszystko, aby od takiego badania się powstrzymać... Opisany przypadek to jeden z bardzo wielu nielicznych, w którym zgodził bym się z kolegą z Ełku, że wymagałbym baaaardzo rzeczowej opinii rzeczoznawcy - z wyliczeniami, rysunkami, objaśnieniami... Choć i to trochę pic na wodę tak naprawdę. No ale literze prawa było by dość. Jest jedno ale. Żaden przepis nie określa jakie dane ma zawierać, jak bardzo szczegółowa być i jak dalece opisywać zakres wprowadzonych zmian OPINIA REZCZOZNAWCY, którą należy przedstawić na SKP... Co zatem, jeśli opinia w jakiś tam sposób nie "zadowoli" oczekiwań diagnosty, ale jako taka jest?? Za co N wtedy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 24 Kwiecień 2018 Share Napisano 24 Kwiecień 2018 jeśli opinia w jakiś tam sposób nie "zadowoli" oczekiwań diagnosty To nie przystąpi do badania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cabrio1 Napisano 24 Kwiecień 2018 Autor Share Napisano 24 Kwiecień 2018 Jak narazie 3 oskp i odpowiedz brzmiala dmc nie do ruszenia, no zmiany silnika ok ale bez ruszania dmc . Pozostaje dalej szukac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 24 Kwiecień 2018 Share Napisano 24 Kwiecień 2018 To nie przystąpi do badania. Daj mi opinię która to ruszy!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RKaz Napisano 25 Kwiecień 2018 Share Napisano 25 Kwiecień 2018 Dlaczego taki wytwór techniczny ma poruszać się po drogach . Jeżeli konstruktor takiego wytworu, chce być zgodny z prawem, to niech odda ten pojazd do Ośrodka badawczego i uzyska aprobatę dopuszczenia do ruchu .Panowie diagności szanujcie swoje d.....y.prokurator nie ma litości. Tak na marginesie, żaden rzeczoznawca nie jest w stanie rzetelnie dokonać opisu takiego pojazdu ,bo nie posiada takiej wiedzy by TO bezpiecznie mogło poruszać się po drogach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 25 Kwiecień 2018 Share Napisano 25 Kwiecień 2018 RKaz napisał: Jeżeli konstruktor takiego wytworu, chce być zgodny z prawem, to niech odda ten pojazd do Ośrodka badawczego i uzyska aprobatę dopuszczenia do ruchu To dotyczy nowych pojazdów, a tu mamy zarejestrowany. RKaz napisał: Tak na marginesie' date=' żaden rzeczoznawca nie jest w stanie rzetelnie dokonać opisu takiego pojazdu ,bo nie posiada takiej wiedzy by TO bezpiecznie mogło poruszać się po drogach. Dlaczego nie szanujesz rzeczoznawców? Wielu z nich posiada i odpowiednią wiedzę i doświadczenie, żeby takie rzeczy wyliczać. Ba, niektórzy mają do dyspozycji zaplecze akademickie czyli potężną bazę sprzętową, żeby przeprowadzić chociażby symulacje komputerowe. Nie wszyscy rzeczoznawcy piszą opinie na kolanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek_handlarz Napisano 25 Kwiecień 2018 Share Napisano 25 Kwiecień 2018 Tylko pytanie o koszt takiej opinii - i tutaj boję się, że jest pogrzebany... "Wielu z nich posiada..." - ale i tak są w mniejszości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.