Skocz do zawartości

Badanie techniczne Anglika


Barti23

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

 

Przyjechłem Transitem T260 z Anglii  masa całkowita 2600kg do Polski z zamiarem przerejestrowania go. Niestety w w wydziale komunikacji powiedziano mi ze nie moge go zarejestrowac bo ma kategorie N1 chyba że przerobie na osobówke.  Teraz  skonczyło mi się angielskie badanie techniczne tzw MOT. W Anglii powiedziano mi ze badanie techniczne mogę zrobić w całej Unii Europejskiej w tym w Polsce.  Stacja na której byłem odmówiła zrobienia mi przeglądu ( nie wiem czy z niewiedzy czy poprosty nie mogła) tak abym mógł samochodem pojechac do UK. Proszę o pomoc co zrobic w takim wypadku.

 

Pozdrawiam serdecznie

 

Ps znalazłem takie coś w Dzienniku Ustaw

d2015000107601.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak czytałeś co wkleiłeś to jest tam napisane

Cytat

d) Kierownica umieszczona z prawej strony w pojazdach o liczbie kół większej niż trzy, których prędkość jest większa niż 40 km/h, innych niż pojazdy zabytkowe i pojazdy, o których mowa w § 9 ust. 2a i 3 rozporządzenia o warunkach technicznych.

a paragraf 9 ust 2a ma zapis 

Cytat

2a. 10   Dopuszcza się umieszczenie kierownicy po prawej stronie pojazdu w pojeździe kategorii M1 o rodzaju samochód osobowy, nowym objętym świadectwem homologacji typu WE pojazdu, albo uprzednio zarejestrowanym na terytorium jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej, pod warunkiem, że pojazd jest wyposażony w: 

A dokładnie chodzi o kategorię M1, której twój pojazd nie posiada i po zmianach także jej miał nie będzie.  

 

 

Edytowane przez Mecher
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Barti23 napisał:

Proszę o pomoc co zrobic w takim wypadku

 

Nic nie zrobisz. Pojazd nie spełnia polskich warunków technicznych, więc wynik badania byłby negatywny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, michal_k napisał:

Proszę o pomoc co zrobic w takim wypadku

 

W tym przypadku pozostaje laweta i do Wielkiej Brytanii na bt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dokładnie wykonać badanie anglika który jest już zarejestrowany w Polsce. Wystarczy zrobić zwykłe badanie okresowe ?? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@smaug - jak robisz badania okresowe z wynikiem P dla każdego anglika spełniającego resztę naszych warunków na zasadach ogólnych, a nie tylko M1 jak mówi ustawa to daj namiar na siebie. Możliwe, że będziesz miał masę klientów!! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co w przypadku gdy w polskim dowodzie rejestracyjnym nie ma wpisanej kategorii pojazdu. Jest tylko wpisane samochód osobowy. Teoretycznie, przy badaniu przed rejestracją musiał mieć dokument potwierdzający kategorię pojazdu. Wymagać ponownie tego dokumentu ? Czy jak wydział komunikacji już go zarejestrował to musiał mieć kategorię M1 i po prostu nie wpisali tego do dowodu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kategorię wydział może wpisać na podstawie wyciągu - zapewne go właściciel nie przedłożył, więc wpisu nie ma - natomiast z dokumentów zza wody wynikało (zapewne), że pojazd miał stosowną kategorię. Często wydziały nie wymagają kategorii M1 - wystarczy im sam rodzaj pojazdu :-? - i zaś ten paskudny diagnosta się czepia xD

Edytowane przez mirek_handlarz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozmawiamy o pojeździe z kierownicą po prawej stronie  który jest już zarejestrowany w RP , czyli pojazd osobowy kategorii M1 lub inny z odstępstwem od warunków technicznych ,

przed rejestracją ktoś wykonał "1 badanie dla anglika " , spotkałem się z przypadkami ze na następnym okresowy lampy z powrotem z anglika lusterka nie spełniają wymagań i to raczej przy takim badaniu wymaga dokładnego sprawdzenia , w dowodzie rejestr. jest osobowy ale często niema kategorii homologacyjnej mino odpowiednich dokumentów przy rejestracji 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, smaug napisał:

spotkałem się z przypadkami ze na następnym okresowy lampy z powrotem z anglika

...szczególnie z Zenonami :P

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym nie używał literalnego brzmienia "odstępstwa od warunków technicznych", bo to robi zamieszanie. A jak otrzymał odstępstwo z ministerstwa na światła i lusterka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, smaug napisał:

rozmawiamy o pojeździe z kierownicą po prawej stronie  który jest już zarejestrowany w RP , czyli pojazd osobowy kategorii M1 lub inny z odstępstwem od warunków technicznych ,

 

Zaraz, zaraz, bo się motam. O jaki inny z odstępstwem od warunków technicznych się rozchodzi? Z początku zdania wynika, że o angola chodzi, no to w końcu o co chodzi? :nausea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inny niż osobowy kategorii  M1,czyli ciężarowy lub specjalny z odstępstwem np na kierownice lub inne rzeczy związane z "anglikami "

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to dziwne, że dopytywałem ale jakoś z odstępstwem na angielskie warunki techniczne nigdy samochodu nie spotkałem. 

Owszem, jakieś zamiatarki z kierą po prawej widziałem, ale wątpię żeby one śmigały szybciej niż czterdzieści na godzinę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiatarka zabudowana na podwoziu klasycznej ciężarówki jak najbardziej może poruszać się szybciej jadąc poza trybem pracy zasadniczej.

Odstępstwa "na kierownicę" w anglikach były sporadycznie udzielane do końca lat 90-tych XX wieku oraz pojedynczo w pierwszych kilku latach XXI wieku - zazwyczaj w przypadku aut na mienie przesiedleńcze, choć klucz ich przydzielania był co najmniej... zastanawiający (mam na myśli normalne osobówki).

W późniejszym okresie aż do słynnego wyroku ETS takich odstępstw faktycznie absolutnie nie udzielano.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie w rejonie jest kilka zamiatarek i cystern do mleka z kierownicą po prawej stronie więc na ciężarowe i specjalne w pewnym okresie nie było problemu z odstępstwem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No powiem szczerze, że umieram z ciekawości dla uzasadnienia dlaczego akurat cysterna do mleka jest uzasadnionym przypadkiem posiadania kierownicy po prawej stronie... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mleko w 'kankach" wystawiane jest na stojaki przy drodze. Kierowca jadąc ma je po prawej stronie, wracając również ma je po prawej stronie. Jeśli będzie miał kierownice po lewej to będzie wysiadał co chwila do załadunku na jezdnie a z kierownicą po prawej wysiada na pobocze i nie stwarza zagrożenia.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No OK.. Rozumiem...

Ale to wiele innych aut też tak powinna być rejestrowana :)

A w ogóle tak się jeszcze robi, że wystawia się te kanki do stojaków przy drodze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.