Barti23 Napisano 2 Maj 2018 Share Napisano 2 Maj 2018 Witam serdecznie. Przyjechłem Transitem T260 z Anglii masa całkowita 2600kg do Polski z zamiarem przerejestrowania go. Niestety w w wydziale komunikacji powiedziano mi ze nie moge go zarejestrowac bo ma kategorie N1 chyba że przerobie na osobówke. Teraz skonczyło mi się angielskie badanie techniczne tzw MOT. W Anglii powiedziano mi ze badanie techniczne mogę zrobić w całej Unii Europejskiej w tym w Polsce. Stacja na której byłem odmówiła zrobienia mi przeglądu ( nie wiem czy z niewiedzy czy poprosty nie mogła) tak abym mógł samochodem pojechac do UK. Proszę o pomoc co zrobic w takim wypadku. Pozdrawiam serdecznie Ps znalazłem takie coś w Dzienniku Ustaw d2015000107601.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 2 Maj 2018 Share Napisano 2 Maj 2018 (edytowane) Jak czytałeś co wkleiłeś to jest tam napisane Cytat d) Kierownica umieszczona z prawej strony w pojazdach o liczbie kół większej niż trzy, których prędkość jest większa niż 40 km/h, innych niż pojazdy zabytkowe i pojazdy, o których mowa w § 9 ust. 2a i 3 rozporządzenia o warunkach technicznych. a paragraf 9 ust 2a ma zapis Cytat 2a. 10 Dopuszcza się umieszczenie kierownicy po prawej stronie pojazdu w pojeździe kategorii M1 o rodzaju samochód osobowy, nowym objętym świadectwem homologacji typu WE pojazdu, albo uprzednio zarejestrowanym na terytorium jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej, pod warunkiem, że pojazd jest wyposażony w: A dokładnie chodzi o kategorię M1, której twój pojazd nie posiada i po zmianach także jej miał nie będzie. Edytowane 2 Maj 2018 przez Mecher Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 3 Maj 2018 Share Napisano 3 Maj 2018 11 godzin temu, Barti23 napisał: Proszę o pomoc co zrobic w takim wypadku Nic nie zrobisz. Pojazd nie spełnia polskich warunków technicznych, więc wynik badania byłby negatywny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomasz56 Napisano 3 Maj 2018 Share Napisano 3 Maj 2018 3 godziny temu, michal_k napisał: Proszę o pomoc co zrobic w takim wypadku W tym przypadku pozostaje laweta i do Wielkiej Brytanii na bt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Logen Napisano 8 Maj 2018 Share Napisano 8 Maj 2018 Jak dokładnie wykonać badanie anglika który jest już zarejestrowany w Polsce. Wystarczy zrobić zwykłe badanie okresowe ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 8 Maj 2018 Share Napisano 8 Maj 2018 Tak! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smaug Napisano 8 Maj 2018 Share Napisano 8 Maj 2018 zwykłe okresowe dla pojazdu z kierownicą po prawej stronie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 8 Maj 2018 Share Napisano 8 Maj 2018 @smaug - jak robisz badania okresowe z wynikiem P dla każdego anglika spełniającego resztę naszych warunków na zasadach ogólnych, a nie tylko M1 jak mówi ustawa to daj namiar na siebie. Możliwe, że będziesz miał masę klientów!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Logen Napisano 9 Maj 2018 Share Napisano 9 Maj 2018 A co w przypadku gdy w polskim dowodzie rejestracyjnym nie ma wpisanej kategorii pojazdu. Jest tylko wpisane samochód osobowy. Teoretycznie, przy badaniu przed rejestracją musiał mieć dokument potwierdzający kategorię pojazdu. Wymagać ponownie tego dokumentu ? Czy jak wydział komunikacji już go zarejestrował to musiał mieć kategorię M1 i po prostu nie wpisali tego do dowodu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek_handlarz Napisano 9 Maj 2018 Share Napisano 9 Maj 2018 (edytowane) Kategorię wydział może wpisać na podstawie wyciągu - zapewne go właściciel nie przedłożył, więc wpisu nie ma - natomiast z dokumentów zza wody wynikało (zapewne), że pojazd miał stosowną kategorię. Często wydziały nie wymagają kategorii M1 - wystarczy im sam rodzaj pojazdu - i zaś ten paskudny diagnosta się czepia Edytowane 9 Maj 2018 przez mirek_handlarz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 9 Maj 2018 Share Napisano 9 Maj 2018 Ja tam klasyfikuje na podstawie PORD 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smaug Napisano 9 Maj 2018 Share Napisano 9 Maj 2018 rozmawiamy o pojeździe z kierownicą po prawej stronie który jest już zarejestrowany w RP , czyli pojazd osobowy kategorii M1 lub inny z odstępstwem od warunków technicznych , przed rejestracją ktoś wykonał "1 badanie dla anglika " , spotkałem się z przypadkami ze na następnym okresowy lampy z powrotem z anglika lusterka nie spełniają wymagań i to raczej przy takim badaniu wymaga dokładnego sprawdzenia , w dowodzie rejestr. jest osobowy ale często niema kategorii homologacyjnej mino odpowiednich dokumentów przy rejestracji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek_handlarz Napisano 9 Maj 2018 Share Napisano 9 Maj 2018 4 minuty temu, smaug napisał: spotkałem się z przypadkami ze na następnym okresowy lampy z powrotem z anglika ...szczególnie z Zenonami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 9 Maj 2018 Share Napisano 9 Maj 2018 Ja bym nie używał literalnego brzmienia "odstępstwa od warunków technicznych", bo to robi zamieszanie. A jak otrzymał odstępstwo z ministerstwa na światła i lusterka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smaug Napisano 9 Maj 2018 Share Napisano 9 Maj 2018 a kto to Zenon ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smaug Napisano 9 Maj 2018 Share Napisano 9 Maj 2018 odstępstwo wpisane powinno być w dowód i czego dotyczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 9 Maj 2018 Share Napisano 9 Maj 2018 Skoro zacytował o lampach fragment, to pewnie o ksenony chodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 9 Maj 2018 Share Napisano 9 Maj 2018 39 minut temu, smaug napisał: rozmawiamy o pojeździe z kierownicą po prawej stronie który jest już zarejestrowany w RP , czyli pojazd osobowy kategorii M1 lub inny z odstępstwem od warunków technicznych , Zaraz, zaraz, bo się motam. O jaki inny z odstępstwem od warunków technicznych się rozchodzi? Z początku zdania wynika, że o angola chodzi, no to w końcu o co chodzi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smaug Napisano 11 Maj 2018 Share Napisano 11 Maj 2018 Inny niż osobowy kategorii M1,czyli ciężarowy lub specjalny z odstępstwem np na kierownice lub inne rzeczy związane z "anglikami " Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 11 Maj 2018 Share Napisano 11 Maj 2018 Może to dziwne, że dopytywałem ale jakoś z odstępstwem na angielskie warunki techniczne nigdy samochodu nie spotkałem. Owszem, jakieś zamiatarki z kierą po prawej widziałem, ale wątpię żeby one śmigały szybciej niż czterdzieści na godzinę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 11 Maj 2018 Share Napisano 11 Maj 2018 Zamiatarka zabudowana na podwoziu klasycznej ciężarówki jak najbardziej może poruszać się szybciej jadąc poza trybem pracy zasadniczej. Odstępstwa "na kierownicę" w anglikach były sporadycznie udzielane do końca lat 90-tych XX wieku oraz pojedynczo w pierwszych kilku latach XXI wieku - zazwyczaj w przypadku aut na mienie przesiedleńcze, choć klucz ich przydzielania był co najmniej... zastanawiający (mam na myśli normalne osobówki). W późniejszym okresie aż do słynnego wyroku ETS takich odstępstw faktycznie absolutnie nie udzielano. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smaug Napisano 11 Maj 2018 Share Napisano 11 Maj 2018 u mnie w rejonie jest kilka zamiatarek i cystern do mleka z kierownicą po prawej stronie więc na ciężarowe i specjalne w pewnym okresie nie było problemu z odstępstwem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 11 Maj 2018 Share Napisano 11 Maj 2018 No powiem szczerze, że umieram z ciekawości dla uzasadnienia dlaczego akurat cysterna do mleka jest uzasadnionym przypadkiem posiadania kierownicy po prawej stronie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 12 Maj 2018 Share Napisano 12 Maj 2018 Mleko w 'kankach" wystawiane jest na stojaki przy drodze. Kierowca jadąc ma je po prawej stronie, wracając również ma je po prawej stronie. Jeśli będzie miał kierownice po lewej to będzie wysiadał co chwila do załadunku na jezdnie a z kierownicą po prawej wysiada na pobocze i nie stwarza zagrożenia. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 12 Maj 2018 Share Napisano 12 Maj 2018 No OK.. Rozumiem... Ale to wiele innych aut też tak powinna być rejestrowana A w ogóle tak się jeszcze robi, że wystawia się te kanki do stojaków przy drodze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.