Michu26 Napisano 16 Maj 2018 Share Napisano 16 Maj 2018 Witam wszystkich. Dziś podchodziłem do egzaminu praktycznego, który zakończył się wynikiem negatywnym. Miałem samochód ciężarowy dmc pow 16t ADR Mercedes. W dowodzie rejestracyjnym w przeznaczeniu było przewóz kontenerów lub przewóz innych ładunków (dokładnie nie pamietam). Do samochodu nie był dołączony prot TDT badania zbiornika. Pytanie: Czy w każdej sytuacji nie będziemy mogli przeprowadzić takiego badania jak nie ma lub jest nieważny prot z TDT?Albo czy jeżeli samochód przyjechał bez takiego zbiornika to robię BT samego podwozia? Albo jeżeli samochód przyjechał bez zbiornika to jak stwierdzić, że to jest ADR? Przyjeżdża pojazd z cysterną oznaczenie 23/1965. Po czym stwierdzić czy to jest FL? (Wiele osób wskazywało, że po numerze materiału który przewozi można powiedzieć, że to FL. Moimi zdaniem to, że akurat dzisiaj przyjechał z takim ładunkiem nie oznacza, że jutro nie może przewozić innego).Dzisiaj padało wiele pytań na które dyskutowaliśmy w poczekalni. Piszcie o swoich wątpliwosciach dot pytań na egzaminie. Warto byłoby podzielić się pytaniami na które nie jesteśmy pewni odpowiedzi. Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michu26 Napisano 16 Maj 2018 Autor Share Napisano 16 Maj 2018 Mam jeszcze pytanie dotyczące funkcji redaktora/parownika w instalacji gazowej. Podobno jest 5 funkcji, ktoś potrafi je wymienić? Podobne pytanie o wielozawor, tych funkcji jest 7. Myślę, że funkcje wielozaworu każdy zna ale gorzej z opisaniem budowy. Co do wielozaworu czy ktoś ma dostęp do opisu jak wielozawor funkcjonuje? Pytam o bardzo szczegółową budowę. Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 16 Maj 2018 Share Napisano 16 Maj 2018 Co to jest, co to znaczy w tym przypadku "protokół TDT"? Chodzi o Świadectwo Dopuszczenia? Czy chodzi o Protokół/Decyzję? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michu26 Napisano 16 Maj 2018 Autor Share Napisano 16 Maj 2018 Chodzi o protokół/decyzja z badania zbiornika. Świadectwo dopuszczenia (czerwony pasek) chyba mi nie potrzebny do BT. Chyba że jestem w błędzie. Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 16 Maj 2018 Share Napisano 16 Maj 2018 No dobrze. A co było na tym pojeździe charakterystycznego, że należałoby wymagać tych właśnie dokumentów skoro z dowodu podobno wynikało, że to podwozie podkontenerowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michu26 Napisano 16 Maj 2018 Autor Share Napisano 16 Maj 2018 Był zbiornik do przewozu FL ale czy tylko FL tego nie wiem.Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wrc69 Napisano 16 Maj 2018 Share Napisano 16 Maj 2018 W sprawie 23/1965 Tom 1 Umowy ADR. 3.2 Tabela A Pozycja 1965 Kolumna [14], "Pojazd do przewozu w cysternie" - jest napisane - FL. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 16 Maj 2018 Share Napisano 16 Maj 2018 3 minuty temu, Michu26 napisał: Był zbiornik do przewozu FL ale czy tylko FL tego nie wiem. Z nimi (komisją) to zawsze problem. Ten zbiornik to była cysterna-kontener czy jaka zaraza? Kazali Wam traktować cysternę jako stały element jednostki transportowej, czy może jako ładunek na tej jednostce? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wrc69 Napisano 16 Maj 2018 Share Napisano 16 Maj 2018 7 minut temu, Michu26 napisał: Był zbiornik do przewozu FL ale czy tylko FL tego nie wiem. Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka Patrz Dział 7.4 7.4.2 .... - jeżeli wymagany jest pojazd FL, to może być użyty jedynie pojazd FL; - jeżeli wymagany jest pojazd AT, to może być użyty pojazd AT lub FL. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michu26 Napisano 16 Maj 2018 Autor Share Napisano 16 Maj 2018 Ta cysterna to jakby odejmowalna. Może jednak zakończymy temat. Nie jestem pewny takich rzeczy jak traktować tą cysterne. Może jak ktoś jeszcze z tego egzminu się odezwie to sprecyzuje czym ta cysterna była. A ja muszę chyba jeszcze się sporo douczyc przynajmniej z ADR. A jeszcze gdyby ktoś potrafił opisać funkcje reduktora to byłoby miło. Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzes_98 Napisano 16 Maj 2018 Share Napisano 16 Maj 2018 Wielozawór umieszczony jest na zbiorniku LPG. Odpowiada za prawidłową pracę instalacji kontrolując przepływ gazu do zbiornika oraz ze zbiornika do dalszej części systemu. Główne zadania to zapewnienie bezpieczeństwa podczas tankowania oraz w sytuacjach awaryjnych (wypadek, pożar samochodu). Budowa: 1. zawór zwrotny - pilnuje by po tankowaniu gaz nie cofną się ze zbiornika 2. zawór 80% - pilnuje by nie dało się zatankować więcej niż 80 % geometrycznej pojemności zbiornika 3. zawór elektromagnetyczny - który otwiera się gdy silnik pracuje na gazie, otwieraniem i zamykaniem steruje centrala sterująca LPG 4. ręczny zawór roboczy - za pomocą którego można zamknąć wypływ gazu ze zbiornika 5. zawór nadmiernego wypływu - który ogranicza wypływ gazu ze zbiornika w przypadku przerwania przewodu pod samochodem 6. ciśnieniowy zawór bezpieczeństwa - którego zadaniem jest redukowanie nadmiernego ciśnienia w zbiorniku które może powstać np. po nadmiernym zatankowaniu zbiornika, pozostawienia auta na słońcu, podczas pożaru samochodu 7. zawór termiczny - który podczas pożaru topi się by wypuścić bezpiecznie cały gaz ze zbiornika Wielozawór mierzy także orientacyjnie poziom gazu w zbiorniku. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 16 Maj 2018 Share Napisano 16 Maj 2018 Reduktor-parownik w gazowym systemie zasilania spełnia kilka istotnych zadań, wśród których trzeba wymienić:- odparowanie płynnej mieszaniny propanu i butanu,- redukcję ciśnienia gazu,- zapewnienie ilości gazu odpowiedniej do aktualnego zapotrzebowania silnika na paliwo,- zabezpieczenie przed niekontrolowanym wypływem gazu z części niskociśnieniowej reduktora w sytuacji, gdy silnik nie pracuje. Zacytowałem bez zgody ze strony: http://gazeo.pl/poradniki/eksploatacja/Reduktory-w-gazowych-ukladach-zasilania,artykul,5886.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter1973 Napisano 16 Maj 2018 Share Napisano 16 Maj 2018 7 godzin temu, Michu26 napisał: Witam wszystkich. Dziś podchodziłem do egzaminu praktycznego, który zakończył się wynikiem negatywnym. Miałem samochód ciężarowy dmc pow 16t ADR Mercedes. W dowodzie rejestracyjnym w przeznaczeniu było przewóz kontenerów poniżej masz odpowiedź na temat badania ADR naczepy podkontenerowej . dotyczy także samochodu do przewozu kontenerów / nadwozi wymiennych .róznica polega na tym ,że w samochodzie ma być ABS kat IIA , zwalniacz ( zależności od DMC ) . najprostsze badanie ADR jakie może być . prosimy o DR i zaświadczenie o klasie ABS kat A. naczepa nie musi mieć tablic ADR ( pomarańczowe z klasą przewożonego ładunku ) oraz nalepek ostrzegawczych . oznaczenia te będą na przewożonym kontenerze . jeśli nawet trafi się na badaniu ADR taka naczepa z kontenerem - cysterną to nie obchodzi nas ten kontener gdyż jest to ładunek. naczepa taka powinna spełniać wymagania z części 9 załącznika ADR - instalacja elektryczna i gaśnice . z gaśnicami jest mały ambaras bo ilość gaśnic ma być na jednostce transportowej czyli ciągniku i naczepie razem wziętych . nie ma wytcznych ile gaśnic ma byc na naczepie , jest wyszczególnione tylko ,że min 2kg gaśnica ma być w kabinie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter1973 Napisano 16 Maj 2018 Share Napisano 16 Maj 2018 7 godzin temu, Michu26 napisał: Moimi zdaniem to, że akurat dzisiaj przyjechał z takim ładunkiem nie oznacza, że jutro nie może przewozić innego). przykład - dziś cysterna wiezie benzynę . czy może jutro wieźć Olej opałowy albo gaz ? nie , bo musiałaby by być odgazowana i zneutralizowana a to kosztuje i trwa. najczęściej cysterna wozi tylko benzynę lub ON lub gaz . wykonując badanie ADR to klient ma sie określić co będzie chciał wozić i pod tym kątem sprawdzamy pojazd . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michu26 Napisano 16 Maj 2018 Autor Share Napisano 16 Maj 2018 Bardzo dziękuję Wam za odpowiedzi. Rozjasnily mi trochę wątpliwości. Jak poczytam więcej pewnie pojawią się kolejne pytania. Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Konrad95 Napisano 16 Maj 2018 Share Napisano 16 Maj 2018 Jaka zdawalność egzaminu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michu26 Napisano 16 Maj 2018 Autor Share Napisano 16 Maj 2018 Dzisiaj wśród pierwszych 16 osób tylko 3 zdały. Dalej nie znam szczegółów. Myślę że było podobnie czyli zdało około 20%.Trzeba się dobrze przygotować z budowy pojazdu. Dość szczegółowo pytają o wszystko. W sumie się nie dziwię, w końcu musimy dobrze znać budowe żeby dobrze zdiagnozować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomekkk Napisano 19 Maj 2018 Share Napisano 19 Maj 2018 Dnia 16.05.2018 o 13:52, Michu26 napisał: Mam jeszcze pytanie dotyczące funkcji redaktora/parownika w instalacji gazowej. Podobno jest 5 funkcji, ktoś potrafi je wymienić? Podobne pytanie o wielozawor, tych funkcji jest 7. Myślę, że funkcje wielozaworu każdy zna ale gorzej z opisaniem budowy. Co do wielozaworu czy ktoś ma dostęp do opisu jak wielozawor funkcjonuje? Pytam o bardzo szczegółową budowę. Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka Wielozawór umieszczony jest na zbiorniku LPG. Odpowiada za prawidłową pracę instalacji kontrolując przepływ gazu do zbiornika oraz ze zbiornika do dalszej części systemu. Główne zadania to zapewnienie bezpieczeństwa podczas tankowania oraz w sytuacjach awaryjnych (wypadek, pożar samochodu). Budowa: 1. zawór zwrotny - pilnuje by po tankowaniu gaz nie cofną się ze zbiornika 2. zawór 80% - pilnuje by nie dało się zatankować więcej niż 80 % geometrycznej pojemności zbiornika 3. zawór elektromagnetyczny - który otwiera się gdy silnik pracuje na gazie, otwieraniem i zamykaniem steruje centrala sterująca LPG 4. ręczny zawór roboczy - za pomocą którego można zamknąć wypływ gazu ze zbiornika 5. zawór nadmiernego wypływu - który ogranicza wypływ gazu ze zbiornika w przypadku przerwania przewodu pod samochodem 6. ciśnieniowy zawór bezpieczeństwa - którego zadaniem jest redukowanie nadmiernego ciśnienia w zbiorniku które może powstać np. po nadmiernym zatankowaniu zbiornika, pozostawienia auta na słońcu, podczas pożaru samochodu 7. zawór termiczny - który podczas pożaru topi się by wypuścić bezpiecznie cały gaz ze zbiornika Wielozawór mierzy także orientacyjnie poziom gazu w zbiorniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.