Wacek Napisano 23 Maj 2018 Share Napisano 23 Maj 2018 pomiar siły hamowania powinien być dokonany na granicy blokady któregokolwiek koła, przy czym nacisk na pedał (dźwignię) hamulca nie może przekracza? poniżej wskazanych parametrów określonych w daN: i tak jak tabela czyli osobowy np nożny 50 daN ręczny 20 daN Pytanie moje jest takie jak założyć czujnik na ręczny ? bo na hamulec nożny to nie problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 23 Maj 2018 Share Napisano 23 Maj 2018 Czasem i z nożnym problem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arekkos Napisano 23 Maj 2018 Share Napisano 23 Maj 2018 A jaki masz hamulec ręczny bo jeżeli normalny a nie elektryczny to czasami trzeba pokombinować. Ostatnio pan na szkoleniu pokazywał, że musieli jakieś dźwignie dorobić. Dodam że to pan zajmujący się produkcją urządzeń do sprawdzania hamulców Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kurant2000 Napisano 23 Maj 2018 Share Napisano 23 Maj 2018 (edytowane) Dźwignie dorobić ? nie ma dodatkowego wyposażenia w celu zbadania hamulca ręcznego i trzeba kombinować z czujnikiem od nożnego hamulca Edytowane 23 Maj 2018 przez kurant2000 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 23 Maj 2018 Share Napisano 23 Maj 2018 Nie wspominając, że zagadnienia związane z czujnikiem były wałkowane stokroć razy. Ale przecież można na dzień dobry zaorać nową wersję forum zamiast skorzystać z o wiele wygodniejszej wyszukiwarki tematów, wątków, problemów, zagadnień... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smaug Napisano 23 Maj 2018 Share Napisano 23 Maj 2018 Czujnik miedzy łapkę a dźwignię i ciągniemy i po problemie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Logen Napisano 25 Maj 2018 Share Napisano 25 Maj 2018 Jeżeli podczas hamowania hamulcem ręcznym dojdzie do zablokowania koła to nie musimy obliczać współczynnika hamowania. Nie jest nam potrzebny nacisk. Jeżeli nie zablokuje kół to zazwyczaj użyłeś maksymalnej siły, albo nawet większej. Jeżeli współczynnik hamowania nie wyjdzie to obliczeniowy również :P. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 25 Maj 2018 Share Napisano 25 Maj 2018 Trochę za bardzo to uprościłeś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Logen Napisano 25 Maj 2018 Share Napisano 25 Maj 2018 No ale po co kombinować. Sprawa jest prosta, nacisk jest potrzebny głównie przy hamulcu zasadniczym. A dokładnie w przypadku kiedy przy niewielkim nacisku na pedał hamulca następuje poślizg. Wtedy dzięki małemu naciskowi otrzymujemy obliczeniowy współczynnik hamowania rzędu 100%; 200%. W przypadku hamulca awaryjnego, maksymalny nacisk na hamulec ręczny wynosi 40 daN. Nie jest to jakaś strasznie duża siła, można śmiało przyjąć że jeżeli koło nie zostało zablokowane to z taką siłą ciągnęliśmy za dźwignię. Inaczej mówiąc, jeżeli podczas badania hamulca awaryjnego koła nie zostaną zablokowane to w większości przypadków nie osiągniemy 25% wskaźnika hamowania. No chyba że, tak jak koledzy piszą dorobicie jakąś dźwignie z miotły i wtedy dzięki fizyce przy mały nacisku osiągniecie maksymalne położenie dźwigni hamulca. Ale to już podchodzi pod czarną magie :). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 25 Maj 2018 Share Napisano 25 Maj 2018 My nic nie przyjmujemy a dokonujemy pomiarów. Jeżeli nie spełnimy wymagań określonych w przepisach to nie otrzymujemy wyników tylko coś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 26 Maj 2018 Share Napisano 26 Maj 2018 No ale po co kombinować. Sprawa jest prosta, nacisk jest potrzebny głównie przy hamulcu zasadniczym. A dokładnie w przypadku kiedy przy niewielkim nacisku na pedał hamulca następuje poślizg. Wtedy dzięki małemu naciskowi otrzymujemy obliczeniowy współczynnik hamowania rzędu 100%; 200%. W przypadku hamulca awaryjnego, maksymalny nacisk na hamulec ręczny wynosi 40 daN. Nie jest to jakaś strasznie duża siła, można śmiało przyjąć że jeżeli koło nie zostało zablokowane to z taką siłą ciągnęliśmy za dźwignię. Inaczej mówiąc, jeżeli podczas badania hamulca awaryjnego koła nie zostaną zablokowane to w większości przypadków nie osiągniemy 25% wskaźnika hamowania. No chyba że, tak jak koledzy piszą dorobicie jakąś dźwignie z miotły i wtedy dzięki fizyce przy mały nacisku osiągniecie maksymalne położenie dźwigni hamulca. Ale to już podchodzi pod czarną magie .Tak jak piszesz to prawdopodobnie dopiero będzie po zmianie przepisów. Puki co męczymy się z miernikiem i wciskamy go pod dźwignię hamulca. Zgodnie z dziś obowiązującym prawem wykonujemy dużo dobrej nikomu nie potrzebnej roboty. Oczywiście, że miernik nacisku na pedał/ dźwignię powinno się używać jak nie uzyskamy wymaganej skuteczność lub nie zablokujemy koła przy badaniu hamulca awaryjnego/ postojowego.Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
evocatum Napisano 29 Maj 2018 Share Napisano 29 Maj 2018 Zakładanie czujnika nacisku to fikcja, rolki go nie uwzględniają, pokazują WSH maksymalny i nie uwzględniają nacisku na pedał - i dalej czysta matma ze wzorów czy spełnia wymagania i czy osiągnął minimalną siłę hamowania. Opracowałem formułę do obliczania, zamieszczam w załączniku, wpisujemy DMC i zmierzoną siłę hamowania na każde koło i gitara. WSH.xlsx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter1973 Napisano 29 Maj 2018 Share Napisano 29 Maj 2018 1 godzinę temu, evocatum napisał: Zakładanie czujnika nacisku to fikcja, rolki go nie uwzględniają, pokazują WSH maksymalny i nie uwzględniają nacisku na pedał u mnie wszystko ścieżka liczy sama i prawidłowo. w osobowych uwzględnia nacisk na pedał , w pneumatyce liczy róznice ciśnień i oblicza WSH . linia Maha z 2004 roku. może masz coś nie tak ustawione albo.... po prostu nie do końca umiesz to zrobić . mi działanie ścieżki Maha wytłumaczył serwisant podczas okresowego przeglądu . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wacek Napisano 29 Maj 2018 Autor Share Napisano 29 Maj 2018 Ja mam rolki Unimetal i jestem bardzo zadowolony z nich 14 minut temu, piter1973 napisał: ścieżka liczy sama i prawidłowo. w osobowych uwzględnia nacisk na pedał , w pneumatyce liczy róznice ciśnień i oblicza WSH u mnie też wszystko ładnie liczy jak i z naciskiem na pedał taki w pneumatyce a nawet jak podłączę dociąażacz też pokazuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
evocatum Napisano 29 Maj 2018 Share Napisano 29 Maj 2018 3 godziny temu, piter1973 napisał: u mnie wszystko ścieżka liczy sama i prawidłowo. w osobowych uwzględnia nacisk na pedał , w pneumatyce liczy róznice ciśnień i oblicza WSH . linia Maha z 2004 roku. może masz coś nie tak ustawione albo.... po prostu nie do końca umiesz to zrobić . mi działanie ścieżki Maha wytłumaczył serwisant podczas okresowego przeglądu . Linia Maha z 2004, na pewno uwzględnia wszystkie rozporządzenia, wie zapewne czy to pojazd do 3.5 t do 2010 czy M1 po 2010 .Tez mam Maha z 2013r i nie ma takich ustawień, użycie czujnika nacisku na pedał hamulca czy pomiar ciśnienia na siłownikach pokazuje siłę nacisku przy maksymalnym WSH, użyj bez czujnika i pokaże wSH taki sam tylko bez pomiaru z czujnika. Użycie dociążacza co może pokazać ? jedynie wskazać większą masę, jeżeli jest waga w rolkach, jak WSH jest na granicy, użyj dociążacza i nie będzie spełniał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cipsy123 Napisano 30 Maj 2018 Share Napisano 30 Maj 2018 Mój serwisant zablokowal wyniki z uwzglednieniem nacisku zasłaniajac sie wytycznymi z its.Podobno jest jakis przepis.WIECIE COŚ O TYM? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 30 Maj 2018 Share Napisano 30 Maj 2018 Dlatego nigdy nie biorę wskazań dotyczących wyników pomiarów jako właściwe, bez osobistej oceny. Podobnie się ma sytuacja z analizatorem czy dymomierzem. Na obu urządzeniach wykonuję pomiary w trybie ciągłym, bo w wielu przypadkach urządzeni kończy pomiar po osiągnięciu parametrów poniżej zadanych wartości, nie uwzględniając np. wartości z TZ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kurant2000 Napisano 30 Maj 2018 Share Napisano 30 Maj 2018 13 minut temu, cipsy123 napisał: serwisant zablokowal wyniki z uwzglednieniem nacisku zasłaniajac sie wytycznymi z its.Podobno jest jakis przepis skoro jest jakiś przepis to czemu Ci nie pokazał ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 30 Maj 2018 Share Napisano 30 Maj 2018 24 minuty temu, cipsy123 napisał: Mój serwisant zablokowal wyniki z uwzglednieniem nacisku zasłaniajac sie wytycznymi z its.Podobno jest jakis przepis.WIECIE COŚ O TYM? Coś mi się zdaje, że nie mają odpowiedniego algorytmu obliczeniowego a nie jakieś tam wytyczne... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cipsy123 Napisano 30 Maj 2018 Share Napisano 30 Maj 2018 vteq 3000 może ktoś z nimi walczył ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 30 Maj 2018 Share Napisano 30 Maj 2018 1 godzinę temu, cipsy123 napisał: Podobno jest jakis przepis A Ty przeszedłeś nad tym do porządku dziennego ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
evocatum Napisano 30 Maj 2018 Share Napisano 30 Maj 2018 Wg projektu, wyniki z hamulców mają być zapisywane. Przyjadą Panowie na kontrolę z TDT zrobią kilka wydruków i każą udowodnić, że hamulce spełniły wymagania - i pogratulować tłumaczenie, że tak pokazało urządzenie. Kara 2000zł, bądź udział w odpłatnym szkoleniu i zawieszenie kompetencji diagnosty do czasu zakończenia szkolenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kurant2000 Napisano 30 Maj 2018 Share Napisano 30 Maj 2018 Najpierw musi wejść w projekt A coś narazie dramatem jedzie bo go nie ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter1973 Napisano 30 Maj 2018 Share Napisano 30 Maj 2018 21 godzin temu, evocatum napisał: Linia Maha z 2004, na pewno uwzględnia wszystkie rozporządzenia, wie zapewne czy to pojazd do 3.5 t do 2010 czy M1 po 2010 tu Cię zaskoczę bo - wpisuję kategorię pojazdu , wpisuję dmc i naciski osiowe , wpisuję masę własną i naciski na osie , wpisuję rodzaj układu hamulcowego .wyniki automatu zgadzają się z wyliczeniami ręcznymi . trochę trwało zanim zakminiłem jak to działa . moja rada - naucz się obsługi ściezki Maha . niestety , nie jest to prasta sprawa , instrukcja jest straszna . próbuj , kombinuj , ćwicz . zgłoś się do Maha , niech przybędzie serwisant wszystko wyjaśni ( nie za darmo ) . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
evocatum Napisano 1 Czerwiec 2018 Share Napisano 1 Czerwiec 2018 Naprawdę jestem zaskoczony - piszesz o dwóch WSH dynamicznym i statycznym, jeden oblicza WSH po wpisaniu dmc i nacisków na oś - drugi WSH po zważeniu pojazdu na rolkach oba pokazują max nacisk na pedał, ale żaden nie dokonuje pomiaru przy określonych maksymalnych parametrach nacisku na pedał, tylko nacisk na pedał, przy zmierzonej sile hamowania na granicy blokady kół. Oba pomiary nieznacznie się różnią i różnice są widoczne na wydruku i w ocenie osi, w czasie pomiaru widoczny jest tylko parametr dynamiczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.