Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

Zaloguj się, aby obserwować  
Tomi015

Zmiana ilości siedzeń Fiat Ducato

Polecane posty

Tomi015

Witam. Mieliśmy dzisiaj klienta nowym Fiatem Ducato 2018r. na badanie hak. Przy okazji obejrzeliśmy montaż dodatkowych siedzeń wykonanych przez firmę "X" wykonującą zabudowy dla serwisu fiata. Przesyłam kilka fotek z tego montażu (dziury powiercone w podłodze i trochę dodatkowych elementów wzmacniających, które już zdążyły wgnieść się w podłogę). Usługa wykonana tydzień temu 

IMG_0577.JPG

IMG_0578.JPG

IMG_0579.JPG

IMG_0580.JPG

IMG_0581.JPG

IMG_0582.JPG

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Aż się tak 'gupio' dopytam, jest na to jakiś papier, homologacja, tabliczka z drugiego etapu? :nausea:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomi015

Jest homologacja od dilera Fiata na 9 osób i na podstawie tej homologacji auto zostało zarejestrowane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam1501

To chcesz kwestionować homologację? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jast

Pewnie chłopaki mają płacone od sztuki, jak niektórzy diagności.😊

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomi015

Zastanawiam się tylko co się stanie z tymi siedzeniami jak do wypadku dojdzie. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jast

Jak to co się stanie? Będą latać razem z podłogą lub luzem. No chyba. że ten silikon "zamortyzuje" uderzenie.:evil:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomi015

Klient własnie wrócił z serwisu Fiata i nikt tam nic złego w montażu tych siedzeń nie widzi. Pani stwierdziła żeby do innego diagnosty na przeglądy jeździć 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jast

No i dobrze, bo Ty się nie dasz zamknąć i pozbawić uprawnień, a inny jak nie potrafi zadbać o siebie i swoje papiery to jego "broszka". Jak przyjedzie do Ciebie na OBT to mu skubniesz DR i odeślesz do tej Pani do WK, a ona odda mu nawet bez badań poprawkowych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
smaug

A homologacja wystawiona przez Fiata czy fiat + 2 etap , jak będzie okresowe bad. tech to u normalnego diagnosty będzie problem , aż się prosi aby te zdjęcia wysłać do tego kto udzielił tej homologacji ale czy warto ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jast

Ja bym wysłał do FIATA i do PIMOT-u z zapytaniem czy taki sposób montowania siedzeń jest prawidłowy. Dla siebie zrobiłbym jeszcze zdjęcie z NR. rej i jak się uda to Nr.VIN. Może się w życiu przydać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomi015

Homologacja wystawiona przez Fiata + 2etap

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
smaug

No to wyślij te zdjęcia do tego kto wystawił 2 etap , bo jak kiedyś  te fotele się urwą to będzie problem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam1501

Panowie nie demonizujcie. Pojazd został homologowany więc twórca tych mocowań ma odpowiednie dokumenty, że choć nie wygląda to fachowo to swoją robotę robi. W razie W pasażer zabije się zgodnie z przepisami i będzie to po prostu nieszczęśliwy wypadek i tyle. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cezary
25 minut temu, adam1501 napisał:

pasażer zabije się zgodnie z przepisami i będzie to po prostu nieszczęśliwy wypadek i tyle

tak, tylko gdyby to się nie daj Boże zdarzyło, zacznie się szukanie kija na winnego, a kto nim może być? oto jest pytanie, jest takie powiedzenie - duży może więcej, czy to akurat diagnosta - wątpię.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nhl4

Praktycznie wszystko OK.Jest homologacja, jest papier i dla ciebie jako diagnosty to wszystko. Masz zjęcia jesteś czysty. Tutaj tyko widać fachowość Fiata jako gwaranta-szkoda gadać😥.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam1501
1 godzinę temu, cezary napisał:

zacznie się szukanie kija na winnego, a kto nim może być?

W przypadku pojazdu homologowanego na pewno nie diagnosta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Aż tak pewny bym nie był.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
smaug

W trakcie szkolenia dla diagnostów pan z z pimotu pokazywał podobne zdjęcia mocowania siedzeń przed i po testach, niestety takie mocowanie wynik testów negatywny , to ze ktoś ma homologacje to nie znaczy ze robi zgodnie z nią , kłopoty zaczynają się wtedy jak jest wypadek i poszkodowany

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
31 minut temu, smaug napisał:

to ze ktoś ma homologacje to nie znaczy ze robi zgodnie z nią

To prawda. Ostatnio na wystawie rolniczej widziałem przyczepę dwuosiową (przednia oś skrętna; na obrotnicy), DMC przyczepy 8000 kg, na TZ naciski na oś 3700kg / 3700kg ,nacisk na dyszel 1400kg. Homologacja wydana ewidentnie na przyczepę typu tandem ale jakoś producentowi (mała firma) nie przeszkadza to aby na podstawie tej homologacji sprzedawać klasyczne przyczepy 2 osiowe :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock
Dnia 4.06.2018 o 10:32, adam1501 napisał:

Panowie nie demonizujcie. Pojazd został homologowany więc twórca tych mocowań ma odpowiednie dokumenty, że choć nie wygląda to fachowo to swoją robotę robi. W razie W pasażer zabije się zgodnie z przepisami i będzie to po prostu nieszczęśliwy wypadek i tyle. 

 

No dobrze, a jak na to spojrzeć fachowym okiem diagnosty, a zaiste też papiery na to wydano pod tytułem 'homologacje'.

 

download.php?id=3194

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam1501
1 godzinę temu, smaug napisał:

to ze ktoś ma homologacje to nie znaczy ze robi zgodnie z nią , kłopoty zaczynają się wtedy jak jest wypadek i poszkodowany

Chcesz powiedzieć, że każdą konstrukcję, która odbiega od klasycznej będziesz negował? Niestety nie mamy wglądu do rozwiązań homologacyjnych i na upartego co drugiego busa należałoby wysłać po opinię rzeczoznawcy czy są one zgodne z otrzymaną homologacją. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Oj fotka mi się popsuła. Tak załącznik ma wyglądać:

 

t_szczelno_obudowy_lpg_117.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nhl4

Takich przypadków na pewno jest wiele. Tu akurat widać montaż siedzeń. Ale np. windy w samochodach do przewozu osób niepełnosprawnych też zamontowane są jak komu pasuje, a sprawdzamy w sumie tylko dokumenty z UDT. Takie przykłady można mnożyć jeszcze długo.

  • Piwo 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Z pewnością jest tak, że producenci "podkładają" homologacje pod rozwiązania nie do końca takie (delikatnie mówiąc) na jakie im homologacji udzielono.

Z pewnością jest tak, że w razie wypadku taki producent poniesie z tego tytułu jakąś odpowiedzialność - o ile ktoś do tego dojdzie.

Nie można jednoznacznie powiedzieć, czy ktoś dopatrywał by się winy diagnosty, że nie dopatrzył się rażącej nieprawidłowości w konstrukcji pojazdu jaką stwierdził organoleptycznie, do znanych rozwiązań "oryginalnie homologowanych". Z pewnością jednak nie można powiedzieć, że na pewno nie.

 

Wszystko sprowadza się do pytania gdzie jest granica pomiędzy "posiadaniem" papieru, a faktycznym stanem pojazdu stwierdzonym na OBT.

Nie chcąc brnąc w jakieś skrajne, hipotetyczne przykłady przypomnę tylko, że w przypadku quadów, które jakimś cudem dostały homologację na ciągnik rolniczy wątpliwości wielu z Was na tym forum są już dużo większe.

  • Piwo 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.