Skocz do zawartości

Zmiana ilości siedzeń Fiat Ducato


Tomi015

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mieliśmy dzisiaj klienta nowym Fiatem Ducato 2018r. na badanie hak. Przy okazji obejrzeliśmy montaż dodatkowych siedzeń wykonanych przez firmę "X" wykonującą zabudowy dla serwisu fiata. Przesyłam kilka fotek z tego montażu (dziury powiercone w podłodze i trochę dodatkowych elementów wzmacniających, które już zdążyły wgnieść się w podłogę). Usługa wykonana tydzień temu 

IMG_0577.JPG

IMG_0578.JPG

IMG_0579.JPG

IMG_0580.JPG

IMG_0581.JPG

IMG_0582.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klient własnie wrócił z serwisu Fiata i nikt tam nic złego w montażu tych siedzeń nie widzi. Pani stwierdziła żeby do innego diagnosty na przeglądy jeździć 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i dobrze, bo Ty się nie dasz zamknąć i pozbawić uprawnień, a inny jak nie potrafi zadbać o siebie i swoje papiery to jego "broszka". Jak przyjedzie do Ciebie na OBT to mu skubniesz DR i odeślesz do tej Pani do WK, a ona odda mu nawet bez badań poprawkowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A homologacja wystawiona przez Fiata czy fiat + 2 etap , jak będzie okresowe bad. tech to u normalnego diagnosty będzie problem , aż się prosi aby te zdjęcia wysłać do tego kto udzielił tej homologacji ale czy warto ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym wysłał do FIATA i do PIMOT-u z zapytaniem czy taki sposób montowania siedzeń jest prawidłowy. Dla siebie zrobiłbym jeszcze zdjęcie z NR. rej i jak się uda to Nr.VIN. Może się w życiu przydać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie nie demonizujcie. Pojazd został homologowany więc twórca tych mocowań ma odpowiednie dokumenty, że choć nie wygląda to fachowo to swoją robotę robi. W razie W pasażer zabije się zgodnie z przepisami i będzie to po prostu nieszczęśliwy wypadek i tyle. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, adam1501 napisał:

pasażer zabije się zgodnie z przepisami i będzie to po prostu nieszczęśliwy wypadek i tyle

tak, tylko gdyby to się nie daj Boże zdarzyło, zacznie się szukanie kija na winnego, a kto nim może być? oto jest pytanie, jest takie powiedzenie - duży może więcej, czy to akurat diagnosta - wątpię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Praktycznie wszystko OK.Jest homologacja, jest papier i dla ciebie jako diagnosty to wszystko. Masz zjęcia jesteś czysty. Tutaj tyko widać fachowość Fiata jako gwaranta-szkoda gadać?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, cezary napisał:

zacznie się szukanie kija na winnego, a kto nim może być?

W przypadku pojazdu homologowanego na pewno nie diagnosta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W trakcie szkolenia dla diagnostów pan z z pimotu pokazywał podobne zdjęcia mocowania siedzeń przed i po testach, niestety takie mocowanie wynik testów negatywny , to ze ktoś ma homologacje to nie znaczy ze robi zgodnie z nią , kłopoty zaczynają się wtedy jak jest wypadek i poszkodowany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, smaug napisał:

to ze ktoś ma homologacje to nie znaczy ze robi zgodnie z nią

To prawda. Ostatnio na wystawie rolniczej widziałem przyczepę dwuosiową (przednia oś skrętna; na obrotnicy), DMC przyczepy 8000 kg, na TZ naciski na oś 3700kg / 3700kg ,nacisk na dyszel 1400kg. Homologacja wydana ewidentnie na przyczepę typu tandem ale jakoś producentowi (mała firma) nie przeszkadza to aby na podstawie tej homologacji sprzedawać klasyczne przyczepy 2 osiowe :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 4.06.2018 o 10:32, adam1501 napisał:

Panowie nie demonizujcie. Pojazd został homologowany więc twórca tych mocowań ma odpowiednie dokumenty, że choć nie wygląda to fachowo to swoją robotę robi. W razie W pasażer zabije się zgodnie z przepisami i będzie to po prostu nieszczęśliwy wypadek i tyle. 

 

No dobrze, a jak na to spojrzeć fachowym okiem diagnosty, a zaiste też papiery na to wydano pod tytułem 'homologacje'.

 

download.php?id=3194

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, smaug napisał:

to ze ktoś ma homologacje to nie znaczy ze robi zgodnie z nią , kłopoty zaczynają się wtedy jak jest wypadek i poszkodowany

Chcesz powiedzieć, że każdą konstrukcję, która odbiega od klasycznej będziesz negował? Niestety nie mamy wglądu do rozwiązań homologacyjnych i na upartego co drugiego busa należałoby wysłać po opinię rzeczoznawcy czy są one zgodne z otrzymaną homologacją. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takich przypadków na pewno jest wiele. Tu akurat widać montaż siedzeń. Ale np. windy w samochodach do przewozu osób niepełnosprawnych też zamontowane są jak komu pasuje, a sprawdzamy w sumie tylko dokumenty z UDT. Takie przykłady można mnożyć jeszcze długo.

  • Piwo 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z pewnością jest tak, że producenci "podkładają" homologacje pod rozwiązania nie do końca takie (delikatnie mówiąc) na jakie im homologacji udzielono.

Z pewnością jest tak, że w razie wypadku taki producent poniesie z tego tytułu jakąś odpowiedzialność - o ile ktoś do tego dojdzie.

Nie można jednoznacznie powiedzieć, czy ktoś dopatrywał by się winy diagnosty, że nie dopatrzył się rażącej nieprawidłowości w konstrukcji pojazdu jaką stwierdził organoleptycznie, do znanych rozwiązań "oryginalnie homologowanych". Z pewnością jednak nie można powiedzieć, że na pewno nie.

 

Wszystko sprowadza się do pytania gdzie jest granica pomiędzy "posiadaniem" papieru, a faktycznym stanem pojazdu stwierdzonym na OBT.

Nie chcąc brnąc w jakieś skrajne, hipotetyczne przykłady przypomnę tylko, że w przypadku quadów, które jakimś cudem dostały homologację na ciągnik rolniczy wątpliwości wielu z Was na tym forum są już dużo większe.

  • Piwo 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.