Skocz do zawartości

Zmniejszenie liczby miejsc i masy własnej


PiotrekRST

Rekomendowane odpowiedzi

Nie da rady. Nie dogadamy się. :evil: Jeden o chlebie a drugi o niebie. :evil:

Mi idzie o to, że ciężarówka przystosowana do przewozu osób poza kabiną kierowcy musi spełniać kilka wymagań dla cywili. Ale już ta sama ciężarówka w służbie więziennej nie musi spełniać tych kilku wymagań i nie musu być też definiowana jako specjalna lub używana do celów specjalnych aby tych kilku wymagań nie spełniała. Mowa tylko i wyłącznie o warunkach dodatkowych dla samochodu ciężarowego przystosowanego do przewozu osób. Cywil musi! Służba Więzienna nie musi!

:piwo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojazd przystosowany do przewozu osób poza kabiną kierowcy nie posiada zapisu w DR o ilości miejsc łącznie z tymi na "pace". Są to warunki dodatkowe jakie musi spełniać pojazd ciężarowy aby mógł poza kabina kierowcy przewozić osoby. Normalnie np. taki Star ma w DR 2 lub 3 miejsca siedzące, natomiast po spełnieniu warunków określonych w powyższym paragrafie może przewozić tyle osób ile wejdzie ze względu na metraż lub ładowność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak jest jeden niesmak jeszcze, dzisiaj gość przyjechał jeszcze raz i ta grodź jest dokładana, widać śruby i delikatne niedociągnięcia,  napewno nie fabryczna jest, czy potrzebna jest teraz jakaś faktura na montaż tej grodzi, żeby wszystko było ok?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można odpuścić sobie certyfikaty na przegrody i kraty stosując poniższy zapis bacząc na daty pierwszej rejestracji:

9)

24) w samochodzie ciężarowym o podrodzaju VAN, o maksymalnej masie całkowitej do 7,5 tony, powinno być oddzielone od przestrzeni ładunkowej trwałą przegrodą o wytrzymałości określonej w § 1 załącznika nr 14 do rozporządzenia, z zastrzeżeniem pkt 10; spełnienie tych wymagań powinno być potwierdzone przez jednostkę uprawnioną do prowadzenia badań homologacyjnych typu WE pojazdu/typu pojazdu kategorii N; stosuje się do pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 2016 r., w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie do końca jak jest zmiana rodzaju pojazdu i podrodzaj Van to jest jeszcze 2a.4) Pojazd, o którym mowa w art. 66 ust. 4 pkt 6 lit. b ustawy, powinien spełniać wymagania i warunki techniczne w zakresie dokonanych zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów, obowiązujące w dniu dokonania zmiany rodzaju pojazdu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i wszystko gra. Przecież spełnia wymagania i warunki w zakresie dokonanych zmian na dzień dokonanych zmian, a kwity z jednostki uprawnionej musiałyby okazać, gdyby pojazd był ciężarowym VANEM rejestrowanym po raz pierwszy w 2017 roku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta krata/przegroda pełniła swoją funkcję przed zmianami i będzie pełniła po zmianach. W tamtych czasach stosowano różne materiały. Zdarzały się z grubej dykty, bywały ażurkowe z drutu/siatki, no i z blachy. Nie zawsze były to wyroby 100% fabryczne. Ja bym nie rozdrapywał i zostawił ten element konstrukcyjny w spokoju pod warunkiem, że spełnia minimalne zasady poprawnego montażu. No chodzi o to, żeby nie było lipy w tym wszystkim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, PiotrekRST napisał:

ta grodź jest dokładana, widać śruby i delikatne niedociągnięcia,  napewno nie fabryczna jest,

czyli nie było jej przed zmianami i nie pełniła zadnej funkcji , pojazd 2005 o mc 2200 przyjmując ze dmc taka sama to powinna spełniać 8) przegroda, o której mowa w pkt 7, w samochodzie ciężarowym o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 2,5 t powinna odpowiadać następującym warunkom: a) powinna być pełna na całym poprzecznym przekroju wnętrza pojazdu, co najmniej do wysokości odpowiadającej 80% wysokości oparć siedzeń znajdujących się przed nią, b) powyżej wysokości, o której mowa w lit. a, dopuszcza się, aby odległość między elementami przegrody wynosi- ła nie więcej niż 100 mm w dowolnych wzajemnie prostopadłych kierunkach, c) odległość od przegrody do ścian wewnętrznych bocznych oraz sufitu pojazdu nie powinna przekraczać 50 mm, d) powinna wytrzymać równomiernie przyłożone na całej powierzchni równoległe do osi podłużnej pojazdu obcią- żenie odpowiadające dwukrotnej masie ładunku przewidzianego do umieszczenia w przestrzeni ładunkowej; 

wymaganiami do d nie ma problemu , ale jak sprawdzić wytrzymałość dwukrotnego ładunku ?  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A już formalnie całkiem katastrofa będzie jak się porozrywają worki z cukrem pudrem, a jeszcze lepiej z cynamonem powyżej pełnej przestrzeni i pył do szoferki wleci. :evil:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żarty fajna sprawa , ale jak akurat trafia na te badanie  na kontroli albo worki razem z przegrodą wlecą do szoferki to nie będzie tak wesoło :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.