Skocz do zawartości

wymiana kabiny


susa

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. 

Mam cwieka i duzy kociol w glowie.

Pomozcie ludzie bo juz kota dostaje. 

Jak w tytule wymiana kabiny.

Auto na ramie czyli karoseria  ( kabina ) czesc wymienna (na chlopski rozum)  . Dlamnie wymiana elementu , ale podchodzi pod zmiane konstrukcyjna teoretycznie. 

Cytat

Dodatkowe badanie techniczne wymagane jest w pojeździe, w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymianę elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym.

 

ok rozumiem ale  kabina zostaje dalej 2 siodelka, nie zmienia sie przeznaczenie pojazdu zadne naciski na os, itp. 

jak

to ugrysc ?

 

Ogolnie auto jest tego samego producenta co kabina, tylko ze .... kabiny roznia sie od siebie rocznikami  i wygladem. 

Ta na ramie jest z 95r a druga z 58 

image.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już było i raczej za wiele się nie zmieniło: https://forum.norcom.pl/index.php?/topic/9528-zmiana-kabiny/&do=findComment&comment=173229

 

Ten też ma wymienione nie wiadomo co (ramę, kabinę, nadwozie) i też wyszło nie wiadomo co: https://forum.norcom.pl/index.php?/topic/710-najdziwniejszy-pojazd/&do=findComment&comment=251024

 

Zamotane tematy i gdzie są granice takich modyfikacji?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie az takiej rozbierznosci nie ma hehe zil vw lt          jedna i druga kabina to ten sam producent ramy zblizone wiec praktycznie i teoretycznie jest git marka sie nie zmienia tylko ksztalt kabiny dlatego pytam :) bo w tym ukladzie to mozna pod zmiane konstrukcyjna podpiac nie pod sam-a czy ulepo-skladaka. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dlatego właśnie mówie,że nie wiem gdzie są granice rozbieżności. Bo że coś zostało podmienione, to nie ulega wątpliwości. Żeby chociaż adnotacja istniała, że pojazd został przebudowany, przerobiony, wyposażony... A tak nie wiadomo co robić. Kabina jak to kabina powinna spełniać swoje funkcje w zakresie bezpieczeństwa i kontrolowanych stref zgniotu na przykład. Ale u nas to wiadomo jak bywa. Wywalić zderzak fabryczny, a założyć stalowego tarana i do wszystkich mieć później pretensje, że airbag/napinacz pasa w porę nie zadziałał. Wciągarki też się kłaniają co do spraw bezpieczeństwa. Ale co kraj to obyczaj.

Tek, wiem, że mowa o samochdzie ciężarowym, ale bezpieczeństwo jest traktowane po równo dla wszystkich użytkowników ruchu drogowego.

Dziękuje. Teraz poranna kawa. Czarna siekiera i mocna jak taran! :silent:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, susa napisał:

w tym ukladzie to mozna pod zmiane konstrukcyjna podpiac

Skoro nie zmieniają się zapisy w DR, to nie może być mowy o zmianach konstrukcyjnych. Nie kombinuj tylko czytaj przepis i go stosuj. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma też podstaw do żadnego badania. Niech wymienia. Nikt przecież nie musi o tym wiedzieć.

Jak to mawiają: mądry nie zauważy, a głupi powie jest dobrze. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli to kabina od tego samego modelu, ale innego rocznika (tym samym być może nieco innej tzw. "generacji"), ale generalnie pasująca, a różniąca się tylko stylistyką to nie ma tu żadnego badania, chyba, że znacząco zmieniła się masa własna - choć nie sądzę.

Z drugiej strony napisałeś, że to kabina z 58 roku to może pod zabytek podchodzić ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy tak dużej różnicy w dacie produkcji tych kabin wątpię aby aby one zamiennie pasowały, ale w świetle przepisów  (jeżeli nie ulegnie zmianie masa własna pojazdu) nie zachodzą zmiany konstrukcyjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wittam jesli chodzi o kabiny to obecna jest o 1 cm szersza od tej ktora ma byc zalozona.

Punkty mocowan praktycznie sie pokrywaja niema mowy o sztukowaniu mocowan i druciarstwie.

MW sa zblizone , mianowicie obecny pojazd ma 2900 a pojazd ze stara kabina ma 2710. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

190 różnicy. Jakby nie patrzeć zmieniają się dane w DR 

I nie wyjdzie to różnica do zaokrąglenia z rozporządzenia.

 

Decyzja i tak należy do ciebie...

Edytowane przez Mecher
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, susa napisał:

Wittam jesli chodzi o kabiny to obecna jest o 1 cm szersza od tej ktora ma byc zalozona.

Punkty mocowan praktycznie sie pokrywaja niema mowy o sztukowaniu mocowan i druciarstwie.

MW sa zblizone , mianowicie obecny pojazd ma 2900 a pojazd ze stara kabina ma 2710. 

Moim zdaniem bez zmian konstrukcyjnych, się nie obejdzie. Zmienia się masa własna ,więcej jak dopuszcza rozporządzenie . Wymiary ,warto zapisać w zaświadczeniu , szerokość ,wysokość chyba się również zmieni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masa własna i ładowność się zmieni. 190 kg to nie 20 żeby sobie zaokrąglić. Wymiary też się zmienią więc ZK jak najbardziej uzasadnione.

Wysłane z mojego Moto G (5S) Plus przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.