Skocz do zawartości

Pojazd z USA - Ford Mustang - kompleksowo


Nix2

Rekomendowane odpowiedzi

Tak, właśnie - czy ktoś widział takie w jakimkolwiek zakresie ?

 

Aha- Kolega wyżej pisał o tym odstępstwie na Mustanga z Germanii - przecież to też EU... 

 

Edytowane przez Nix2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odstępstwo jest tematem indywidualnym ministra. Przy dobrze napisanym wniosku nie sądzę aby minister odmówił, nie mniej jednak jest to kwestia uznaniowa i niczego nie można być pewnym. Odstępsto niemieckie u nas nie działa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest taki dział na forum jak tam: https://forum.norcom.pl/index.php?/topic/2416-_przegląd-forum-czyli-same-pożyteczne-linki/&tab=comments#comment-237385 , ale nie wszystkie linki się otwierają. 23 link w pierwszym poście: VIN w amerykańcach - umorzenie postępowania. Tak tylko jako tematyczną ciekawostkę zapodałem. Jest też coś i niżej.

 

 

 

No i tam padły ze dwa zdania na temat odstępstwa: https://forum.osds.org.pl/viewtopic.php?t=1650

11 minut temu, Paprock napisał:

Jest taki dział na forum jak tam: https://forum.norcom.pl/index.php?/topic/2416-_przegląd-forum-czyli-same-pożyteczne-linki/&tab=comments#comment-237385 , ale nie wszystkie linki się otwierają. 23 link w pierwszym poście: VIN w amerykańcach - umorzenie postępowania. Tak tylko jako tematyczną ciekawostkę zapodałem. Jest też coś i niżej.

 

No i tam padły ze dwa zdania na temat odstępstwa: https://forum.osds.org.pl/viewtopic.php?t=1650

 

Kurcze coś mi nie poszło no. :nausea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze jedna możliwość , zarejestrowania  twojego pojazdu w Polsce. Jeśli  jesteś lub byłbyś członkiem sił zbrojnych Stanów Zjednoczonych lub personelu cywilnego, członkiem ich rodzin lub wykonawcą kontraktowym sił zbrojnych Stanów Zjednoczonych, a także pracownikiem wykonawcy kontraktowego Stanów Zjednoczonych, to możesz zarejestrować ten pojazd nie spełniając następujących wymagań:

1.     Światła mijania:

a)      bez wyraźnej granicy światła i cienia (asymetryczne),

b)      nieprawidłowa asymetria (tylko ruch lewostronny).

2.     Światła mijania i drogowe niespełniające wymagań dotyczących połączeń elektrycznych (w stosunku do regulaminów EKG ONZ - UN ECE), własności świetlnych i innych warunków, określonych przepisami polskiego prawa.

3.     Czerwone światła kierunkowskazów tylnych.

4.     Brak świateł przeciwmgłowych tylnych, lub nieprawidłowe usytuowanie tych świateł (tylko ruch lewostronny).

5.     Żółte światła pozycyjne przednie.

6.     Kierunkowskazy przednie połączone w jednej obudowie (zblokowane) z przednimi światłami pozycyjnymi.

7.     Czerwony kolor ostatniego - licząc od przodu pojazdu - samodzielnego światła pozycyjnego bocznego.

8.     Różnice w charakterystykach specjalnych lamp ostrzegawczych (w stosunku do regulaminów EKG ONZ - UN ECE).

9.     Kierownica umieszczona po prawej stronie pojazdu.

10.  Brak numeru VIN, jeżeli pojazd posiada nadany przez producenta numer nadwozia lub podwozia lub ramy.?

19 minut temu, rewers napisał:

 to możesz zarejestrować ten pojazd.......

Przepraszam źle się wyraziłem powinno być ...........„z następującą lista odstępstw”

Edytowane przez rewers
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@rewers  -  dzięki za ciekawą kwestię - niestety nie łapię się na to.

 

Dodatkowo wychodzi na to, że tu chodzi o "poważne" odstępstwo, czyli cały, calutki pojazd nie ma homologacji ( rozbijając na części to pewnie kilkaset sztuk części składowych bez homologacji) a nie "tylko"

same światełka...

 

Ale żeby było jeszcze śmieszniej, to w/w lista odstępstw dla "sił USA" i tak nie zwolni mnie z posiadania homologacji EU na całe auto ???

I tu wpadamy w błędne koło... albo zapętlający się paradoks...

 

pzdr

Edytowane przez Nix2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, można by , fakt.

 

Ale ustosunkuj się proszę do tego, że to "tylko" klepnięte są odstępstwa na lampy , kierownicę i VIN - a gdzie odstępstwa na szyby/pasy/napinacze/ koła i inne elementy

wymagające homologacji - jak pisałem wyżej takich elementów są ... setki jak nie tysiące...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Paprock napisał:

Szczegóły mówią szczegółowo o szczegółach

Normalnie nominuję cię do "złotych myśli"... hahahaha...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Nix2 napisał:

No tak, można by , fakt.

 

Ale ustosunkuj się proszę do tego, że to "tylko" klepnięte są odstępstwa na lampy , kierownicę i VIN - a gdzie odstępstwa na szyby/pasy/napinacze/ koła i inne elementy

wymagające homologacji - jak pisałem wyżej takich elementów są ... setki jak nie tysiące...

Niby tak ale te wymogi, które zacytowałem to wymogi dotyczące całych pojazdów, wynikające z umowy pomiędzy Polską a USA o statusie sił zbrojnych Stanów Zjednoczonych Ameryki na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To umowy międzynarodowe mogą być zawierane tak " na krzywy ryj" ???? Tak to wygląda.

 

A możesz dać jakiegoś linka do źródeł ? Czy to tajne ? ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzie tam zaraz tajne. Normalny oficjalny akt prawny zatytułowany:

 

Cytat

DZIENNIK USTAW

RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ
Warszawa, dnia 17 marca 2017 r.
Poz. 577
Rozporządzenie
Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji1), Ministra Rozwoju i Finansów2)
oraz Ministra Obrony Narodowej
z dnia 16 marca 2017 r.
w sprawie badań technicznych pojazdów Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej, Policji
i innych pojazdów użytkowanych w sposób szczególny

 

Załącznik numer 9 na samym końcu. 
 

Edytowane przez Paprock
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja dosypię jeszcze więcej dzięgciu ... w/w cytowana ustawa dotyczy TYLKO badań technicznych pojazdów zza wielkiej wody, wojskowych itp.

 

Nie dotyczy sedna sprawy, czyli faktu, że czy ktoś ma podbity przegląd czy nie ma, to i tak nie ma prawa poruszać się autem zza wielkiej wody

na terytorium RP... - mam rację ? 

 

Nawiasem mówiąc  to większość, większość w ogóle nieprzerobionych aut  [ w najbardziej widocznym aspekcie świateł]  rodem z ameryki ma podbity przegląd techniczny w PL,

a piszę to akurat patrząc przez pryzmat stricte Mustanga, bo o tych autach mogę coś powiedzieć...

Edytowane przez Nix2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amerykańskie auta jeździły, jeżdżą i będą jeździć po polskich drogach bez względu na wytyczne europejskiej unii. To jest temat rzeka... 

Niepisana zasada jest prosta: podszykować elegancko Amerykana na Made in Europa, tak żeby nikt się nie czepiał. Nie tylko w tej sprawie jednoznacznej odpowiedzi się nie znajdzie.

W tych samochodach już numer VIN robi problem, bo go najczęściej nie ma. Mowa o numerze VIN zgodnym z europejskimi wytycznymi, a więc takim który występuje we wszystkich pojazdach prócz amerykańców. Mowa o VINIE bezpośrednio na nadwoziu bitym, a nie cudacznej blaszce we wzierniku czołowej szyby. Dla takiego auta nie ma drogi sto procent po legalu, bo jak nie odstępstwa, to rzeźba. Jak nie rzeźba, to potrzebny diagnosta, który... :silent:

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, zgadzam się że to temat "rzeka"

 

A jak by wyglądała sprawa gdybym chciał zakupić najnowszy model Mustanga, tj. generacje VI ?

 

Bo te auta są sprzedawane także w EU( od 2015 roku) i także w PL. No fakt, że nie z tym silnikiem 3,7L ...

 

I teraz jak tu wyglądają sprawy warunków/homologacji itp ? Czy Ford Mustang gen. VI skoro jest dostępny w EU to ma wszystkie homologacje podwójne, tj. w wersjach 

US oraz EU ? Wiadomo, światła/reflektory są dostępne w wersji EU, więc można je założyć, ale co innymi elementami ?

 

No i czy całe auto ma podwójną homologację ?

 

Edytowane przez Nix2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowy w Polsce na bank musi mieć przedstawione homo do rejestracji. A na dodatek w Polsce obowiązuje jeszcze 'Oświadczenie Producenta O Danych Pojazdu Niezbędnych Do Jego Rejestracji', które też należy przedłożyć w okienku. Cały czas mowa o samochodzie nowym nigdy i nigdzie wcześniej nierejestrowanym. Była opisywana akcja nowego Fiata Ducato sprowadzonego zza zachodniej granicy bez tego oświadczenia i urząd rejestracji nie poradził. To klient wziął zabrał auto i zarejestrował tam gdzie kupił, a tu już rejestrowanego sprowadził, a jak rejestrowany to nie wymaga się oświadczenia o danych. Życie. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie - nie nowy a rok 2015 bierzemy pod uwagę, czyli jak każdy używany.

 

Różnica tylko taka, że TEN model sprzedawany w PL ma homologację w PL, a ja chcę sprowadzić ze stanów ten sam model.

 

Czy egzemplarze ze stanów będą miały tylko homologację US, a egzemplarze z EU tylko homologację tylko EU ?

Mowa o wszystkich częściach wymagających homologacji, które są te same ,no bo auto jest to samo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokrótce to jakoś jest tak, że autka na rynku amerykańskim muszą spełniać jakieś wytyczne ichniej organizacji technicznej w skrócie DOT tytułowanej. Nie wiem do czego to przyrównać, może do niemieckiej DEKRY, TÜV-u, do polskiego TDT-u... Ale wiem, że takie info na tabliczce każdego amerykańca jest. Odwrotna sytuacja jest w Europie, gdzie na rodzimych rynkach obowiązują certyfikaty, homologacje, wytyczne unijne. Już mniejsza o symbole i mniejsza o nazwy, ale od jakiegoś czasu każdy unijny samochód ma obowiązek nosić na tabliczce znamionowej numer homologacji.

Jakoś nie miałem okazji nigdy dwa w jednym trafić. Zaś kolejne pytanie do ogółu się kłania: czy widział ktoś auto, które spełniałoby jednocześnie normy amerykańskie i europejskie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, ja też sobie podzwonię po kilku ogłoszeniach kupna-sprzedaży tej najnowszej generacji Mustanga i spróbuję to ustalić

czy to jest w sensie homologacji jedno auto, czy też dwa osobne. Albo zdzwonię też do salonu Forda.

 

pzdr!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, przejdźmy do świateł przednich. Ten model ma Xenony fabrycznie - ( żarnik D3S) , natomiast te światła są niby asymetryczne

( to wiadomość z forum mustanga) - jednak nie jest to taka asymetryczność jak wymagana w EU.

 

Czy praktycznie w SKP da się krótko i jednoznacznie stwierdzić czy te reflektory świecą ok jak na EU czy nie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Granica światła i cienia w autach europejskich była bardzo wyraźna. Wystarczyło rzucić światłami na ścianę i już było wszystko wiadome. Niestety na dzisiaj wyrazistość granicy światła i cienia się zatraca w niektórych lampach. Sytuacje ratuje dobry przyrząd plus europejska homologacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A widziałeś może na czym polega różnica asymetryczności tych xenonów by US oraz EU ? 

A może ta "asymetryczność" by US to wymysł tylko ?

 

A tak wyglądają światła "boczne"... tzn. z tyłu czerwona, z przodu pomarańczowa - czy takie w UE są ok ?

IMG_6978.jpg

Edytowane przez Nix2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o to, że to co ucieka do góry w prawo-skos ma być takie jak tu na obrazku:

2_627764289_IMG_2648_.jpg

 

 

A co do tych lamp po bokach, no to sorry, ale był już zbliżony temat o takich światełkach i nie ma co powielać:

https://forum.norcom.pl/index.php?/topic/13073-światła-obrysowe-czy-pozycyjne-boczne/&do=findComment&comment=251685

 

Edytowane przez Paprock
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem w/w temat już wcześniej - niestety nie ma tu ani słowa o lampce o barwie CZERWONEJ , umieszczonej w Mustangu z boku, blisko tyłu pojazdu, 

jak na fotce.

 

Ona świeci cały czas - może tak świecić ? Co to za światło ?

 

pzdr Nix

 

Edytowane przez Nix2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.