Skocz do zawartości

Pojazd z USA - Ford Mustang - kompleksowo


Nix2

Rekomendowane odpowiedzi

Skoro nie ma ani słowa, to znaczy że i takiej lampki nie ma w unijnych/polskich przepisach. Ona jest tylko w Ameryce i żyje własnym życiem.

Zdjąć, zerwać, zdemontować... Od biedy, od wielkiej biedy na pomarańczowy odblask zaadaptować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadna instytucja typu PIMOT, ITS, ministerstwo raczej nie zajmie pozytywnego dla petenta stanowiska w tej sprawie.

Tym bardziej, że wersję amerykańską można dostosować do europejskiej, bo są takie Mustangi na rynkach Europy sprzedawane. Albo odwrócić sytuacje i do Made in Europa zapakować silnik z amerykańca. Po temacie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Paprock napisał:

Skoro nie ma ani słowa, to znaczy że i takiej lampki nie ma w unijnych/polskich przepisach. Ona jest tylko w Ameryce i żyje własnym życiem.

Zdjąć, zerwać, zdemontować... Od biedy, od wielkiej biedy na pomarańczowy odblask zaadaptować.

 

Sorry, że jestem taki drobiazgowy ( czytaj upierdliwy... ;-) )

 

To z dwojga złego, -lampka czerwona-co lepiej:

 

- tylko odłączyć żarówkę i klosz czerwony tak zostawić ?

- czy lepiej już w to miejsce zamontować pomarańczowy odblask ?

- czy odłączyć żarówkę, a na lampę -na klosz nakleić coś np. znaczek/logo mustanga ?

 

Całkiem zdjąć/ zerwać jej nie mogę, bo będzie dziura...

 

Edytowane przez Nix2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Nix2 napisał:

 

- tylko odłączyć żarówkę i klosz czerwony tak zostawić ?

To będzie lampa nie działająca, czyli BT powinno zakończyć się N.

12 minut temu, Nix2 napisał:

- czy lepiej już w to miejsce zamontować pomarańczowy odblask ?

 

Tak można postąpić ale trzeba pamiętać, że odblask tez powinien mieć homo.

13 minut temu, Nix2 napisał:

- czy odłączyć żarówkę, a na lampę -na klosz nakleić coś np. znaczek/logo mustanga ?

To wydaje się optymalna opcja, gdyż nie trzeba spełniać dodatkowych wymagań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przełożyć na to, co ma wersja Europa, a podejrzewam że będzie to BOCZNY  pomarańczowy odblask. Ewentualnie odblask połączony z pozycyjnym światłem bocznym.

Na boku pojazdu mamy światła boczne. Do bocznych świateł zalicza się kierunkowskaz montowany na lusterku lub koło słupka na błotniku. Do bocznych świateł zaliczają się światła pozycyjne boczne! A dalej to już można sobie po swojemu nazywać, wskazywać dokładną lokalizację, czy to bardziej w środku, z przodu, z tyłu boku, ale jednak zawsze BOKU! Z BOKU POJAZDU!

Spadam na konferencję. Miłego weekendu i cześć na razie! ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Paprock napisał:

Przełożyć na to, co ma wersja Europa, ;-)

 

Wiśta wio, łatwo powiedzieć... chodzi o to, że wszelki znaki na ziemi i niebie mówią o tym, że ten model tj. Generacja V - 2005-2014 z liftem w 2011 oraz 2013 nigdy nie

były produkowane na Europę, stąd częsci zamiennych tudzież oświetlenia brak...

 

Owszem, są np. "tuningowe" reflektory z dalekiego wschodu, ale tu znowu ich jakość jest hmmmmmmm....

 

A wersja EUROPA Mustanga jest, ale dopiero genetacj VI czyli najnowsza, czyli roczniki > 2015

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem specjalistą do Mustangów, ale dziwnym trafem widziałem takiego szarego dzikiego konia jak na focie  z tym, że to co na zdjęciu jest czerwone u niego było pomarańczowe.

Przypadek? ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tego światła odblaskowego - pomarańczowego - to niestety nie wiem jakim cudem, ale może klient sobie to dorobił...

 

A z innej beczki ale w temacie :

Czy gdyby Mustang był starszy, tj. rejestrowany przed 2012 , ( czy 2013? jaka konkretna data?)  to mógłby nie mieć homologacji, a tylko miałby być

"przystosowany" do warunków EU ? Jest taki przepis ? Dotyczy daty rejestracji w Polsce, czy w ogóle rejestracji w kraju pochodzenia pojazdu ?

 

pzdr 

Edytowane przez Nix2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj

https://przyczepy-agados.pl/content/19-porada-3

 

Kawałęk tekstu z podkreśleniem - to oznacza, że jeśli to był pojazd sprzed 2013 roku i był importowany w ilości 1 szt i rejestrowany ( przez prywatnego importera)

to taki pojazd nie musi mieć homologacji, a jedynie spełniać wymagania techniczne - mam rację ?

 

Schowek-3.jpg

Sorki, wstawiłem obrazek z kryptoreklamą... ale już nie mogę go usunąć... miał być taki tylko

 

Schowek-3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli pojazd był już rejestrowany w innym kraju to w Polsce nie wymaga się nigdy homologacji jako takiej. Nie zwalnia to jednak z obowiązku, że pewne elementy muszą mieć odpowiednie "oznaczenia".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I wszyscy wiedzą, że spora część aut z USA nie posiadająca swych europejskich odpowiedników tych oznaczeń NIE MA. A jakoś jeżdżą...

Zresztą lista tych elementów jest na tyle długa, że ich wymiana na takie z oznaczeniami europejskimi byłaby ze wszech miar nieopłacalna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, michal_k napisał:

Jeśli pojazd był już rejestrowany w innym kraju to w Polsce nie wymaga się nigdy homologacji jako takiej. Nie zwalnia to jednak z obowiązku, że pewne elementy muszą mieć odpowiednie "oznaczenia".

Ale to dotyczy tylko Europy ? Czy też dla pojazdu zza oceanu nie jest już wymagana homologacja???

Z jakiego przepisu to wynika ?

 

Co to znaczy że pewne elementy muszą mieć "pewne" oznaczenia ? Mają oznaczenia "Dot" - to nie są elementy klepane

w garażu przecież ;-)

 

Edytowane przez Nix2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Nix2 napisał:

Czy też dla pojazdu zza oceanu nie jest już wymagana homologacja???

Z jakiego przepisu to wynika ?

 

Dla każdego zarejestrowanego wcześniej pojazdu nie jest wymagana homologacja (świadectwo zgodności), bo do rejestracji wystarczy dowód rejestracyjny lub inny dokument potwierdzający rejestrację - art. 72 ustawy Prawo o ruchu drogowym. Homologacja wymagana jest jedynie dla pojazdów nowych.

 

3 godziny temu, Nix2 napisał:

Co to znaczy że pewne elementy muszą mieć "pewne" oznaczenia ?

 

Przeczytaj par. 10 i załącznik nr 3 rozporządzenia w sprawie warunków technicznych pojazdów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michał - nawet jak był nowy, a był rejestrowany do 2013 roku to jak dobrze wiesz "oświadczenie jednostkowe" wystarczało do rejestracji.

No właśnie - do rejestracji...

A DOT się u nas nie liczy i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, michal_k napisał:
Cytat

Dla każdego zarejestrowanego wcześniej pojazdu nie jest wymagana homologacja (świadectwo zgodności), bo do rejestracji wystarczy dowód rejestracyjny lub inny dokument potwierdzający rejestrację - art. 72 ustawy Prawo o ruchu drogowym. Homologacja wymagana jest jedynie dla pojazdów nowych.

 

A nie trzeba tego rozumieć w ten sposób, że do rejestracji w/w nie jest wymagana homologacja, tzn. papier z homologacją,

urzędnik po prostu jej nie wymaga, ale na pojazdu ta homologacja musi istnieć.

Czyli samą homologację pojazd i tak musi mieć jako całość, a osobno musi mieć homologację na wszystkie części ( w skrócie) odpowiedzialne za bezpieczeństwo, czego widocznymi dowodami są znaczki E/e.

 

Czy tak należy to rozumieć ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie - nie musiałeś mieć wtedy homologacji całopojazdowej, natomiast wszystkie elementy wskazane cytowanymi powyżej przepisami powinny być ocechowane znakami homologacji E/e, co z założenia miało zweryfikować badanie przed I rejestracją.

A że w praktyce nawet do dziś auta z czerwonymi kierunkami i innymi rażącymi odstępstwami od europejskich pojazdów bez problemu badania przechodzą to inna sprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, czyli reasumując...

Dla pojazdu już rejestrowanego ( nieważne gdzie) homologacja na pojazd nie jest wymagana, natomiast

wszystkie cząstkowe homologacje na elementy w/w są wymagane - oznaczenia E/e, tak  dokładnie ?

 

Jeśli tak jest, to taki wóz ze stanów, ale mający odpowiednik w EU - Mustang VI generacji po dostosowaniu do wymogów technicznych

EU - zamontowanie świateł od wersji EU- z homologacją E/e i z pozostałymi elementami też z E/e będzie CAŁKOWICIE, ale to

CAŁKOWICIE legalny w Polsce ???

 

Szyby takiej wersji już sprawdziłem, mają podwójną homologację E11 oraz DOT. Myślę że pozostałe elementy

też będą miały te podwójne homologacje.

 

 

szyba1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z grubsza tak.

Dla pojazdu nowego też nie musisz mieć homologacji jeśli sprowadziłeś indywidualnie. Tylko że teraz nie są to już takie proste sprawy jak kiedyś (czyli badanie na SKP), tylko dopuszczenie jednostkowe w instytutach typu ITS, PIMOT etc. Na tyle kosztowne, że zasadniczo nieopłacalne i niestosowane - tym samym w praktyce niespotykane.

Jeszcze tylko zerknij, jakie z tych wymienianych części na takie z cechami homologacyjnymi nie mogą być używane, tylko nowe i masz po sprawie :)

Jeszcze tylko opisz czy to się w ogóle opłacało...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ja chcę kupić ( sprowadzić ) używanego, bez dwóch zdań, więc kwestia które części nowe/ używane mnie nie dotyczy,

bo całe auto używane.

 

pzdr Nix

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak najbardziej jesteś w błędzie.

Dla przykładu - chcesz wymienić pasy bezpieczeństwa w swoim aucie. NIE WOLNO Ci założyć używanych pasów z innego pojazdu, a jedynie fabrycznie nowe.

Po prostu pewnych elementów pojazdów nie można wykorzystywać powtórnie w innych i przepisy szczegółowo określają jakie to elementy i części.

 

To tak w kwestii informacyjnej, bo z wcześniejszych wpisów wywnioskowałem, że chcesz mieć auto W PEŁNI LEGALNE. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, blakop napisał:

..jesteś w błędzie

Ok, nie wiem jak znaleźć listę części które mogą być używane lub nie - proszę np. o linka.

 

Tak na chłopski rozum to np. pasy i poduszki NIE MOGĄ być używane, ale już lampy i szyby mogą ?

 

Ale odchodzimy od tematu - jeśli okaże się, że wersja US auta ma wszystko ze znaczkami E/e prócz lamp,

to chcę wymienić lampy i je dostosować do wymogów EU i an tym zakończyć...

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W załączniku nr 3 do rozporządzenia w sprawie warunków technicznych pojazdów i zakresu ich niezbędnego wyposażenia masz listę wszystkich elementów na których mają być europejskie cechy homologacyjne. To jest ponad 20 dość rozbudowanych pozycji.

Jak chcesz mieć auto w pełni legalne to powinieneś to szczegółowo przestudiować.

Dodatkowo, jeśli już zdecydujesz się na podmianę pewnych elementów, to musisz wziąć pod uwagę treść rozporządzenia w sprawie wykazu przedmiotów wyposażenia i części wymontowanych z pojazdów, których ponowne użycie zagraża bezpieczeństwu ruchu drogowego lub negatywnie wpływa na środowisko.

Innymi słowy - jeżeli coś z pierwszej listy jest jednocześnie na drugiej to jeśli już będziesz zamawiał taką część to musi być nowa, a nie z odzysku (z rynku wtórnego).

 

I tyle w temacie. Teraz już sam wiesz na ile będziesz miał legalny pojazd :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w tym załączniku albo w wykazie przedmiotów jest coś o lampach?

Coś komp mi dzisiaj siada, net nie działa, nie umiem wyszukać, a wersji papierowych nie posiadam. :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.