Skocz do zawartości

c 330


leski66

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Panowie jak byście podeszli do tematu : c-330 nigdy nie rejestrowane rok prod. 1983. (dokumenty faktura przekazania z jakiegoś Pom-u do kółka rolniczego). A tu WK pozwolenie czasowe.

Oczywiście ,że wł. pojazdu chce okresówkę. Jakieś sugestię???

20180612_213647a.jpg

20180612_213707.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okresowe jak okresowe... Co to za podstawa prawna wydania pozwolenia, a warunki od jakiej daty, od pierwszej rejestracji, czy pierwszego stycznia roku produkcji?

Zadzwonić, dopytać, ugadać się z WK co i jak, żeby za jakiś czas na okresowym afera nie wybuchła co do wyposażenia. Taka moja rada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to wałek jakich mało, albo totalna głupota i indolencja ze strony WK. Jak najbardziej nie powinieneś zasłaniać nazwy tego WK.

Przepisy wyraźnie określają jakie podmioty w tym Państwie mogą sprzedać pojazd bez DR. I na pewno nie jest to żaden POM!

Nie zarejestrowali na czas to przykro, ale teraz tylko na kwietnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WK wystawił taki dokument jak PC z datą I rejestracji? to diagnosta niech robi badanie , a dlaczego niby ma nie zrobić ? diagnosta nie jest od tego aby analizować dokumenty z WK.  Klient zapłaci za badanie a Pani z WK niech się martwi , a jaki wynik badania będzie to wiadomo.

Edytowane przez Wacek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za sugestie. Po tel. do WK dowiedziałem się ,że najlepiej żebyśmy zrobili mu homologację !!!!!(ze względu na datę 1 rejestr.) , 1 styczeń roku prod. nie wchodzi w grę.

Pozwolenie czasowe wydane jak wydane Pani w WK nie ma sobie nic do zarzucenia. C-330 posiada fab. kabinę, licznik lusterka- i dla tego co do wypoza. jest zgod. Ale kwestia spalin(dymu)- MI nie wyda warunków odstępstwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem na ile to prawda ale mi wyszła taka podstawa prawna:

 

§ 10.

1. W przypadku utraty dowodu rejestracyjnego pojazdu organ rejestrujący na wniosek właściciela pojazdu wydaje wtórnik dowodu rejestracyjnego po:
1) przedstawieniu karty pojazdu, jeżeli była wydana;
2) przedstawieniu tablic rejestracyjnych;
3) sprawdzeniu terminu następnego badania technicznego pojazdu w centralnej ewidencji pojazdów, o której mowa w art. 80a ustawy, a w przypadku braku informacji w tej ewidencji, po przedstawieniu wyciągu z rejestru badań technicznych pojazdów prowadzonego przez stację kontroli pojazdów, określającego termin następnego badania technicznego pojazdu;
4) złożeniu przez właściciela stosownego oświadczenia pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań.
2. W przypadku zniszczenia dowodu rejestracyjnego pojazdu w stopniu powodującym jego nieczytelność organ rejestrujący na wniosek właściciela pojazdu wydaje wtórnik dowodu rejestracyjnego po:
1) oddaniu dotychczasowego dowodu rejestracyjnego;
2) przedstawieniu karty pojazdu, jeżeli była wydana;
3) przedstawieniu tablic rejestracyjnych;
4) sprawdzeniu terminu następnego badania technicznego pojazdu w dowodzie rejestracyjnym pojazdu, jeżeli nie jest on możliwy do odczytania – w centralnej ewidencji pojazdów, o której mowa w art. 80a ustawy, a w przypadku braku informacji w tej ewidencji, po przedstawieniu wyciągu z rejestru badań technicznych pojazdów prowadzonego przez stację kontroli pojazdów, określającego termin następnego badania technicznego pojazdu.
3. Przepisów ust. 1 pkt 3 oraz ust. 2 pkt 4 nie stosuje się w przypadku, gdy organ rejestrujący posiada informacje o terminie następnych badań technicznych pojazdu lub właściciel przedstawi zaświadczenie o pozytywnym wyniku badania technicznego pojazdu.
3a. Na okres do wydania wtórnika dowodu rejestracyjnego, nie dłuższy jednak niż 30 dni, organ rejestrujący, na wniosek właściciela pojazdu, wydaje pozwolenie czasowe.
3b. Przepis ust. 3a stosuje się również w przypadku wydawania dowodu rejestracyjnego z powodu braku miejsca na kolejne wpisy terminów następnego badania technicznego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podst. prawną znam ale dziękuje za przytoczenie, WK stoi na straży żeby diagnosta odniósł się do warunków technicznych na podst. daty 1 rejestracji(wynikającej z pozw. czas.). Jak mam załatwić sprawę z klientem. Może zabytek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego ŚH? Przecież pojazd był użytkowany od 1983r??? Ma jakiś przebieg lub nowy licznik.
Brak przepisów wykluczających taki wałek o ile jest to wałek bo takie ciągniki nie raz chodziły po placach PGRów przez wiele lat. Tak samo nie wszystkie nowe przyczepy rolnicy rejestrują bo jak kupują coś co przez 10 lat ma wozić gnój po placu na pryzmę a za 10 lat pójść na złom to po co rejestrować? Kupić następną i zużyć.
Skoro nie ma (wydaje mi się że nie ma takich przepisów) to prawo ma działać na plus dla petenta. Jedyne co mi świta w tym temacie to jakieś przepisy skarbowe że pojazd przestaje być pojazdem nowym po 6 miesiącach i 6 tys km czy coś takiego (najlepsze że znalazłem to na tym forum). Z racji, że jest to pojazd używany bo ten warunek spełnia bo napewno ma już jakiś przebieg to po co mu ŚH??

 

PS - przed 2010 rokiem rejestrowano pojazdy zza granicy z lat osiemdziesiątych z datą pierwszej rejestracji np 2007rok (rejestracja w PL).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O "PANI" z WK nie dyskutuję. Norma dymu po 2008 -1.5m-1 (ma 2.47m-1),trzydieska ta ma orginalny przeb. 5 mtg i wygląda jak by przed chwilą opuściła fabrykę (oczywiście nie picowana -lak fabr. można rzec mat ). Wszystkim forumowiczą dziękuję za sugestię.

PS. Oby mniej takich PAŃ z okienka. Pozdr. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam, że błąd był z założenia, że ten ciągnik nie był rejestrowany, co miało usprawnić procedurę rejestracji. Stąd teraz ta data, która wprowadza trochę zamieszania ze względu na np. wspominane zadymienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pani z WK sugerowała, że SKP ma zrobić homologację??

 

Matko i córko...

 

A ta podstawa wydania PC. Ręce opadają. Oczywiście, że Diagnosty nie powinno to obchodzić, ale pojazd badania przejść nie powinien z uwagi na spaliny.

Skoro nie tak dawno była afera, że pewna część świadectw homologacji potraciła ważność z tego względu - i to na nowe ciągniki - to jakim cudem teraz zarejestrować coś takiego?

 

Absolutnie nie zgadzam się z tezą, że wystarczy zgłosić, że pojazd był nierejestrowany POMIMO OBOWIĄZKU i zwalnia go to z formalności przewidzianych dla pierwszej rejestracji. Przecież tą drogą można by zalegalizować ABSOLUTNIE KAŻDY pojazd.

 

Bardzo proszę o namiary na PW, którzy koledzy bez problemów robią takie badania i gdzie WK to tolerują bo mam ciekawą propozycję współpracy dotyczącą pominięcia wielu procedur (auta bez DR, zabudowy jednostkowe bez homo etc.) - klientów będziemy mieli od groma. Gwarantuję. Czekam na informacje. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, blakop napisał:

A wiesz ile jeździ takich które nigdy nie odwiedzają SKP, mimo, że zawsze maja aktualne badania?

Patrząc tam gdzie robiłem jeszcze 2 lata temu to tak z 20% tego od czego miałem kwity w rękach. Mówię o osobówkach, bo traktory, przyczepy i inne cuda pewnie jeszcze rzadziej na SKP bywają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.