Skocz do zawartości

Pierwsze badanie pojazdu sprowadzonego.


waldek1977

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jestem nowy na forum, oraz w pracy diagnosty

Znalazłem pracę na PSKP i nurtuje mnie kilka pytań odnośnie badania pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy za granicą.

Wiem, że takich wątków jest pełno, ale nie znalazłem żadnego, który by wytłumaczył tak dla "świeżaka" jak ja, jak ten temat ugryźć.

 

Załóżmy, że przyjeżdża auto np ford focus, z 2014 roku, z Niemiec ,. z ważnymi badaniami technicznymi i właściciel chce go zarejestrować, więc co w tej całej procedurze należy do mnie? Jak wykonać prawidłowo badanie?

- skąd bierze się wzór DIP? (internet ,program patronat ?)

- skąd bierzecie dane techniczne (katalogi, internet?), jak je ustalić?

- jaka jest opłata?

- jakie dokumenty trzeba wypisać?

- czy dane biorę z dowodu niemieckiego? (nie znam tego języka)

 

Proszę o rozjaśnienie, jak to wygląda z praktycznego punktu widzenia.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No przecież wszystko co i jak rozpisane jest w rozporządzeniu zwanym ZAKRESEM. Są podane wzory dokumentów, jest opisana procedura ustalania danych technicznych i wiele innych.

Jak gość ma ważne terminy badań w dokumentach zagranicznych, które odpowiadają polskim interwałom, to niech rejestruje auto bez udziału stacji kontroli.

A co do badań technicznych wymaganych do rejestracji, to czasem się wykonuje badanie dodatkowe polegające tylko na ustaleniu danych i wklepaniu ich do zaświadczenia z ręki do, choć podejrzewam istnienie aplikacji/programów ułatwiających te czynności poprzez różnego rodzaju gotowe formułki/tabelki/ramki. A czasami robi się tak zwane 'porazpierwsze' badanie przed rejestracją w Polsce, do którego wystawia się zaświadczenie wraz z załącznikiem pokrótce zwanym DiP-em.

Ceny różne. 90% pobiera 98 złotych za najczęstszy przypadek, ale bywają i tacy co stosują inne zasady.

Wszystko jest na forum opisane!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw ustalić rodzaj badania: - jak od badania nie minął  rok i pojazd nie posiada urządzenia dozorowego to możesz zrobić ustalenie danych niezbędnych do rejestracji , a w innym przypadku okresowe przed  1 rejestracją w kraju , wzory zaświadczeń są w rozporządzeniach i każdy program dla skp ma je z nimi zgodne, dane z po sprawdzeniu z tabliczką znamionową i zagraniczny  dowodem , opłata w zalezności od rodzaju bad. tech zgodna z cennikiem , a kolega dawno robił uprawnienia bo to sa podstawowe rzeczy w pracy diagnosty ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ma ważne badania to kierunek WK. Jesli będą jakis danych potrzebować wyśla na badanie dodatkowe w celu ustalenia danych niezbędnych do jego rejestracji. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, cezary napisał:

ja pobieram.

My też pobieramy ale...... po ostatniej kontroli Pan INSPEKTOR z WK zarzucił nam ,że robimy to nieprawnie (jego interpretacja) ponieważ żeby pobierać tę opłatę powinniśmy wystawiać dodatkowe zaświadczenie - inne czynności tz. "badanie na hak". Oczywiście zapytałem się co z badaniami okresowymi z gazem ......... chwilę trwała BŁOGA CISZA. Końcówka kontroli przebiegła w bardzo słabej atmosferze - badania techniczne badaniami musieliśmy uzupełniać oświetlenie (przepalone świetlówki w kanale) ,otwierać urządzenia pod kontem tabliczek znamionowych. Pozdr.☺️

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja pobieram jak w zagranicznymi DR nie ma adnotacji odnośnie haka ,ale dopisuje to do zaświadczenia i nie" robię" drugiego badania.Jak na razie wszystkim to pasuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie tylko w działce badań technicznych są ZONKI z przepisami związane. Problemy mają UDT-y, TDT-y ze swoimi paragrafami. Vatowcy się motają, Urzędy Skarbowe podobnie. Nie wspominając o ruchu drogowym i chociażby jeździe po rondzie. A już przy corocznym obowiązku rozliczenia PIT-a coraz więcej osób z fachowej pomocy korzysta. I nie, że trudne, nie potrafi, nie umie. Tylko nie każdy stan splatania lubi. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam
Jestem nowy na forum, oraz w pracy diagnosty
Znalazłem pracę na PSKP i nurtuje mnie kilka pytań odnośnie badania pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy za granicą.
Wiem, że takich wątków jest pełno, ale nie znalazłem żadnego, który by wytłumaczył tak dla "świeżaka" jak ja, jak ten temat ugryźć.
 
Załóżmy, że przyjeżdża auto np ford focus, z 2014 roku, z Niemiec ,. z ważnymi badaniami technicznymi i właściciel chce go zarejestrować, więc co w tej całej procedurze należy do mnie? Jak wykonać prawidłowo badanie?
- skąd bierze się wzór DIP? (internet ,program patronat ?)
- skąd bierzecie dane techniczne (katalogi, internet?), jak je ustalić?
- jaka jest opłata?
- jakie dokumenty trzeba wypisać?
- czy dane biorę z dowodu niemieckiego? (nie znam tego języka)
 
Proszę o rozjaśnienie, jak to wygląda z praktycznego punktu widzenia.
 
Pozdrawiam.
Witam kolegę. Odniosę się do podanego przez Ciebie Focusa.
Typowo w programie patronat.
Ja zrobiłbym tak: badanie okresowe przed I rejestracją na teryt RP
Wypełniasz nr rej (jeżeli nie ma to piszesz BRAKTABLIC)
Po kolei VIN, kraj rejestracji (Jak z Niemiec to DE)
Marka, model, typ (musisz rozwinąć te pozycje aby wybrać typ odpowiedni Z homologacja; dopiero jeśli ramka marki modelu i typu będzie podświetlana na zielono to masz możliwość zrobić prerejestracje).
W miejscu data rejestracji w kraju wpisujesz XXXXXX
Data I rej za granicą (pozycja B z niemieckiego dow rej)
Nr dowodu rejestracyjnego zostawiasz puste
Przebieg, rodzaj pojazdu, kategoria to wiesz.
Po wypełnieniu powyższego na okienku F3- uwagi masz taki mniejszy kwadracik DI.
Klikasz DI wypełniasz co wiesz, w przypadku niemieckiego dowodu rejestracyjnego masz w nim wszystkie dane oprócz rozstaw osi skrajnych.
Dane 99% osobówek znajdziesz w Google.
Po wypełnieniu robisz prerejestracja.
Później f11 druki i wchodzisz f3 Dok ident pojazdu i wypełniasz resztę danych.
Trochę zamieszania szczególnie z I rejestracją ale program według mnie bardzo dobry.

Jeżeli badanie techniczne jest ważne to można zrobić tylko ustalenie danych. Jednak wiele wydziałów komunikacji tego nie uznaje.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Opłata 99 zł z cepikiem
Opłaty za hak nie pobieram


Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Michu26 napisał:

Wypełniasz nr rej (jeżeli nie ma to piszesz BRAKTABLIC)

 

A czy pojazd bez tablic nie posiada numeru rejestracyjnego? A przecież tablic w ogóle nie sprawdzasz, więc czemu ich brak ma skutkować takim wpisem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
A czy pojazd bez tablic nie posiada numeru rejestracyjnego? A przecież tablic w ogóle nie sprawdzasz, więc czemu ich brak ma skutkować takim wpisem?
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem pytanie. Jak nie ma tablic to wpisuje coś w pole gdzie trzeba wypełnić nr rejestracyjny, tak by nie zostawić pustego pola.
Albo jeśli wpisze tablice rejestracyjne takie jak w dowodzie A w rzeczywistości ich nie ma to wydział komunikacji będzie rządał ich zwrotu.
Najczęściej pisze tak jak życzy sobie klient.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kasujesz też tyle, ile życzy sobie klient?
Czepiasz się:P jeżeli pojazd ma tablice i przyjechał z nimi na stacje tylko po to, żeby jechać po drodze publicznej to nie będę mu kazał ich odkrecac, że niby ich nie ma jak wjeżdża na stanowisko kontroli. Po co robić problemy klientowi. Jak chce żeby wpisać bez tablic, bo będzie mieć oświadczenie, że sprowadził bez tablic to myślę, że to nie moja sprawa. Poza tym nie jestem w stanie sprawdzić czy tablice z zagranicy są oryginalne.
A co do opłaty to ustawowe 99zl.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Ustawowo" to i okienko w zaświadczeniu dopomina się o numer rejestracyjny. O numer rejestracyjny! Nie mylić ze stanem, obecnością, czytelnością tablic rejestracyjnych!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Ustawowo" to i okienko w zaświadczeniu dopomina się o numer rejestracyjny. O numer rejestracyjny! Nie mylić ze stanem, obecnością, czytelnością tablic rejestracyjnych!
A co robisz jeżeli faktycznie tablice zostały zdane w kraju pochodzenia?
Jeżeli wpiszesz nr rejestracyjny taki jak w dowodzie zagranicznym to WK będzie wymagać zwrotu tablic. Czy podchodzisz do takiej sprawy tylko jak ktoś ma polskie tablice próbne?
Może się mylę i popelniam błąd, jak podchodzisz do takich pojazdów sprowadzonych z zagranicy bez tablic?

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, muszę bardziej rozpoznać temat. Ogólnie mój WK każe mi poprawiać takie zaświadczenia w których wpisany jest nr rejestracyjny zagraniczny A faktycznie tych tablic nie ma. Chcą by wpisać Brak Tablic. Takich badań w naszej stacji jest srednio w miesiącu około 35.
Na tym zakończymy temat Braku Tablic, resztę rozwiąże z mejscowym WK.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Michu26 napisał:

mój WK każe mi poprawiać takie zaświadczenia w których wpisany jest nr rejestracyjny zagraniczny A faktycznie tych tablic nie ma.

Pewnie wystarczyłoby w uwagach wpisać "brak tablic",,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To spytaj dlaczego nakazują poprawiać zaświadczenia z wpisanym numerem rejestracyjnym, jak sami bazują na tym numerze wprowadzając go między innymi do CEPiK-u.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.