waldek1977 Napisano 14 Czerwiec 2018 Share Napisano 14 Czerwiec 2018 Witam Jestem nowy na forum, oraz w pracy diagnosty Znalazłem pracę na PSKP i nurtuje mnie kilka pytań odnośnie badania pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy za granicą. Wiem, że takich wątków jest pełno, ale nie znalazłem żadnego, który by wytłumaczył tak dla "świeżaka" jak ja, jak ten temat ugryźć. Załóżmy, że przyjeżdża auto np ford focus, z 2014 roku, z Niemiec ,. z ważnymi badaniami technicznymi i właściciel chce go zarejestrować, więc co w tej całej procedurze należy do mnie? Jak wykonać prawidłowo badanie? - skąd bierze się wzór DIP? (internet ,program patronat ?) - skąd bierzecie dane techniczne (katalogi, internet?), jak je ustalić? - jaka jest opłata? - jakie dokumenty trzeba wypisać? - czy dane biorę z dowodu niemieckiego? (nie znam tego języka) Proszę o rozjaśnienie, jak to wygląda z praktycznego punktu widzenia. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 14 Czerwiec 2018 Share Napisano 14 Czerwiec 2018 No przecież wszystko co i jak rozpisane jest w rozporządzeniu zwanym ZAKRESEM. Są podane wzory dokumentów, jest opisana procedura ustalania danych technicznych i wiele innych. Jak gość ma ważne terminy badań w dokumentach zagranicznych, które odpowiadają polskim interwałom, to niech rejestruje auto bez udziału stacji kontroli. A co do badań technicznych wymaganych do rejestracji, to czasem się wykonuje badanie dodatkowe polegające tylko na ustaleniu danych i wklepaniu ich do zaświadczenia z ręki do, choć podejrzewam istnienie aplikacji/programów ułatwiających te czynności poprzez różnego rodzaju gotowe formułki/tabelki/ramki. A czasami robi się tak zwane 'porazpierwsze' badanie przed rejestracją w Polsce, do którego wystawia się zaświadczenie wraz z załącznikiem pokrótce zwanym DiP-em. Ceny różne. 90% pobiera 98 złotych za najczęstszy przypadek, ale bywają i tacy co stosują inne zasady. Wszystko jest na forum opisane! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek8340 Napisano 14 Czerwiec 2018 Share Napisano 14 Czerwiec 2018 A na szkoleniach kursowych to sie nie słuchało chyba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smaug Napisano 14 Czerwiec 2018 Share Napisano 14 Czerwiec 2018 Najpierw ustalić rodzaj badania: - jak od badania nie minął rok i pojazd nie posiada urządzenia dozorowego to możesz zrobić ustalenie danych niezbędnych do rejestracji , a w innym przypadku okresowe przed 1 rejestracją w kraju , wzory zaświadczeń są w rozporządzeniach i każdy program dla skp ma je z nimi zgodne, dane z po sprawdzeniu z tabliczką znamionową i zagraniczny dowodem , opłata w zalezności od rodzaju bad. tech zgodna z cennikiem , a kolega dawno robił uprawnienia bo to sa podstawowe rzeczy w pracy diagnosty ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 14 Czerwiec 2018 Share Napisano 14 Czerwiec 2018 Jak ma ważne badania to kierunek WK. Jesli będą jakis danych potrzebować wyśla na badanie dodatkowe w celu ustalenia danych niezbędnych do jego rejestracji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 14 Czerwiec 2018 Share Napisano 14 Czerwiec 2018 Kilka z tych pytań jest takich, że aż trudno nie zapytać... Ile zapłaciłeś za załatwienie sobie papierów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 14 Czerwiec 2018 Share Napisano 14 Czerwiec 2018 A czy przy 1-wszym badaniu technicznym na terytorium RP pobieracie dodatkową opłatę za hak?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 14 Czerwiec 2018 Share Napisano 14 Czerwiec 2018 19 minut temu, leski66 napisał: pobieracie dodatkową opłatę za hak ja pobieram. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 14 Czerwiec 2018 Share Napisano 14 Czerwiec 2018 2 godziny temu, cezary napisał: ja pobieram. My też pobieramy ale...... po ostatniej kontroli Pan INSPEKTOR z WK zarzucił nam ,że robimy to nieprawnie (jego interpretacja) ponieważ żeby pobierać tę opłatę powinniśmy wystawiać dodatkowe zaświadczenie - inne czynności tz. "badanie na hak". Oczywiście zapytałem się co z badaniami okresowymi z gazem ......... chwilę trwała BŁOGA CISZA. Końcówka kontroli przebiegła w bardzo słabej atmosferze - badania techniczne badaniami musieliśmy uzupełniać oświetlenie (przepalone świetlówki w kanale) ,otwierać urządzenia pod kontem tabliczek znamionowych. Pozdr.☺️ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zbych1916 Napisano 14 Czerwiec 2018 Share Napisano 14 Czerwiec 2018 Ja pobieram jak w zagranicznymi DR nie ma adnotacji odnośnie haka ,ale dopisuje to do zaświadczenia i nie" robię" drugiego badania.Jak na razie wszystkim to pasuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 14 Czerwiec 2018 Share Napisano 14 Czerwiec 2018 W tamtym temacie już się przewijały wątki co do opłaty: https://forum.norcom.pl/index.php?/topic/12527-brak-adnotacji-hak-w-dr-po-nowemu/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 14 Czerwiec 2018 Share Napisano 14 Czerwiec 2018 Czyli morał z tego taki :"Róbta co chceta" aby było DOBRZE.(oczywiście, żeby :forsa" w kasie się .... zgadzała"). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 14 Czerwiec 2018 Share Napisano 14 Czerwiec 2018 No nie tylko w działce badań technicznych są ZONKI z przepisami związane. Problemy mają UDT-y, TDT-y ze swoimi paragrafami. Vatowcy się motają, Urzędy Skarbowe podobnie. Nie wspominając o ruchu drogowym i chociażby jeździe po rondzie. A już przy corocznym obowiązku rozliczenia PIT-a coraz więcej osób z fachowej pomocy korzysta. I nie, że trudne, nie potrafi, nie umie. Tylko nie każdy stan splatania lubi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michu26 Napisano 20 Czerwiec 2018 Share Napisano 20 Czerwiec 2018 Witam Jestem nowy na forum, oraz w pracy diagnosty Znalazłem pracę na PSKP i nurtuje mnie kilka pytań odnośnie badania pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy za granicą. Wiem, że takich wątków jest pełno, ale nie znalazłem żadnego, który by wytłumaczył tak dla "świeżaka" jak ja, jak ten temat ugryźć. Załóżmy, że przyjeżdża auto np ford focus, z 2014 roku, z Niemiec ,. z ważnymi badaniami technicznymi i właściciel chce go zarejestrować, więc co w tej całej procedurze należy do mnie? Jak wykonać prawidłowo badanie? - skąd bierze się wzór DIP? (internet ,program patronat ?) - skąd bierzecie dane techniczne (katalogi, internet?), jak je ustalić? - jaka jest opłata? - jakie dokumenty trzeba wypisać? - czy dane biorę z dowodu niemieckiego? (nie znam tego języka) Proszę o rozjaśnienie, jak to wygląda z praktycznego punktu widzenia. Pozdrawiam.Witam kolegę. Odniosę się do podanego przez Ciebie Focusa.Typowo w programie patronat.Ja zrobiłbym tak: badanie okresowe przed I rejestracją na teryt RPWypełniasz nr rej (jeżeli nie ma to piszesz BRAKTABLIC) Po kolei VIN, kraj rejestracji (Jak z Niemiec to DE)Marka, model, typ (musisz rozwinąć te pozycje aby wybrać typ odpowiedni Z homologacja; dopiero jeśli ramka marki modelu i typu będzie podświetlana na zielono to masz możliwość zrobić prerejestracje).W miejscu data rejestracji w kraju wpisujesz XXXXXXData I rej za granicą (pozycja B z niemieckiego dow rej)Nr dowodu rejestracyjnego zostawiasz puste Przebieg, rodzaj pojazdu, kategoria to wiesz. Po wypełnieniu powyższego na okienku F3- uwagi masz taki mniejszy kwadracik DI.Klikasz DI wypełniasz co wiesz, w przypadku niemieckiego dowodu rejestracyjnego masz w nim wszystkie dane oprócz rozstaw osi skrajnych. Dane 99% osobówek znajdziesz w Google. Po wypełnieniu robisz prerejestracja.Później f11 druki i wchodzisz f3 Dok ident pojazdu i wypełniasz resztę danych. Trochę zamieszania szczególnie z I rejestracją ale program według mnie bardzo dobry.Jeżeli badanie techniczne jest ważne to można zrobić tylko ustalenie danych. Jednak wiele wydziałów komunikacji tego nie uznaje.Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu TapatalkaOpłata 99 zł z cepikiemOpłaty za hak nie pobieramWysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 20 Czerwiec 2018 Share Napisano 20 Czerwiec 2018 1 godzinę temu, Michu26 napisał: Wypełniasz nr rej (jeżeli nie ma to piszesz BRAKTABLIC) A czy pojazd bez tablic nie posiada numeru rejestracyjnego? A przecież tablic w ogóle nie sprawdzasz, więc czemu ich brak ma skutkować takim wpisem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michu26 Napisano 20 Czerwiec 2018 Share Napisano 20 Czerwiec 2018 A czy pojazd bez tablic nie posiada numeru rejestracyjnego? A przecież tablic w ogóle nie sprawdzasz, więc czemu ich brak ma skutkować takim wpisem?Nie wiem czy dobrze zrozumiałem pytanie. Jak nie ma tablic to wpisuje coś w pole gdzie trzeba wypełnić nr rejestracyjny, tak by nie zostawić pustego pola. Albo jeśli wpisze tablice rejestracyjne takie jak w dowodzie A w rzeczywistości ich nie ma to wydział komunikacji będzie rządał ich zwrotu.Najczęściej pisze tak jak życzy sobie klient.Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 20 Czerwiec 2018 Share Napisano 20 Czerwiec 2018 Kasujesz też tyle, ile życzy sobie klient? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michu26 Napisano 20 Czerwiec 2018 Share Napisano 20 Czerwiec 2018 Kasujesz też tyle, ile życzy sobie klient?Czepiasz się jeżeli pojazd ma tablice i przyjechał z nimi na stacje tylko po to, żeby jechać po drodze publicznej to nie będę mu kazał ich odkrecac, że niby ich nie ma jak wjeżdża na stanowisko kontroli. Po co robić problemy klientowi. Jak chce żeby wpisać bez tablic, bo będzie mieć oświadczenie, że sprowadził bez tablic to myślę, że to nie moja sprawa. Poza tym nie jestem w stanie sprawdzić czy tablice z zagranicy są oryginalne. A co do opłaty to ustawowe 99zl.Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 20 Czerwiec 2018 Share Napisano 20 Czerwiec 2018 "Ustawowo" to i okienko w zaświadczeniu dopomina się o numer rejestracyjny. O numer rejestracyjny! Nie mylić ze stanem, obecnością, czytelnością tablic rejestracyjnych! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michu26 Napisano 20 Czerwiec 2018 Share Napisano 20 Czerwiec 2018 "Ustawowo" to i okienko w zaświadczeniu dopomina się o numer rejestracyjny. O numer rejestracyjny! Nie mylić ze stanem, obecnością, czytelnością tablic rejestracyjnych!A co robisz jeżeli faktycznie tablice zostały zdane w kraju pochodzenia? Jeżeli wpiszesz nr rejestracyjny taki jak w dowodzie zagranicznym to WK będzie wymagać zwrotu tablic. Czy podchodzisz do takiej sprawy tylko jak ktoś ma polskie tablice próbne? Może się mylę i popelniam błąd, jak podchodzisz do takich pojazdów sprowadzonych z zagranicy bez tablic?Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 20 Czerwiec 2018 Share Napisano 20 Czerwiec 2018 Od zawsze wpisuję numer rejestracyjny pojazdu. Było to rozbierane sto razy i jednomyślność nie istnieje w postępowaniu. Choćby w zbliżonym temacie: https://forum.norcom.pl/index.php?/topic/12747-zagraniczny-numer-rejestracyjny-i-inne-takie/&do=findComment&comment=247358 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 20 Czerwiec 2018 Share Napisano 20 Czerwiec 2018 Było też szczegółowo opisane na drugim forum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michu26 Napisano 20 Czerwiec 2018 Share Napisano 20 Czerwiec 2018 Dzięki, muszę bardziej rozpoznać temat. Ogólnie mój WK każe mi poprawiać takie zaświadczenia w których wpisany jest nr rejestracyjny zagraniczny A faktycznie tych tablic nie ma. Chcą by wpisać Brak Tablic. Takich badań w naszej stacji jest srednio w miesiącu około 35. Na tym zakończymy temat Braku Tablic, resztę rozwiąże z mejscowym WK.Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 21 Czerwiec 2018 Share Napisano 21 Czerwiec 2018 8 godzin temu, Michu26 napisał: mój WK każe mi poprawiać takie zaświadczenia w których wpisany jest nr rejestracyjny zagraniczny A faktycznie tych tablic nie ma. Pewnie wystarczyłoby w uwagach wpisać "brak tablic",,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 21 Czerwiec 2018 Share Napisano 21 Czerwiec 2018 To spytaj dlaczego nakazują poprawiać zaświadczenia z wpisanym numerem rejestracyjnym, jak sami bazują na tym numerze wprowadzając go między innymi do CEPiK-u. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.