Robert27 Napisano 15 Czerwiec 2018 Share Napisano 15 Czerwiec 2018 Witam przyjechał dzis na OBT Aixam Uv53 Pierwsza Rejestracja w 28.04.2017 kat L6e G 425 kg F.1 675 kg Silnik Diesla 479 cm3 MOc 6kW homologowany wg e2* 168/2013 pojazd kupiony w polskim salonie. Moje Pytanie czy Moge zrobic OBT z Pozytywnym wynikem ? Na pierwszy rzut oka nie pasuja masy ? Docztałem w rozporządzeniu i telefonie do WK że wszystko jest ok. nr homo e2*168/2013*00003*00 DZieki za pomoc mam mieszne uczucia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mar2911 Napisano 15 Czerwiec 2018 Share Napisano 15 Czerwiec 2018 Z tego co pamiętam L6e - czterokołowiec lekki - 350kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 15 Czerwiec 2018 Share Napisano 15 Czerwiec 2018 Może coś takiego się przyda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 15 Czerwiec 2018 Share Napisano 15 Czerwiec 2018 W Warunkach Technicznych jest wszystko o masach i w dziale gdzie się powinien niniejszy temat znaleźć! Czyli tam: https://forum.norcom.pl/index.php?/topic/12999-lieger-l6e-dmc-i-ładowniść/&do=findComment&comment=250701 Konkretnie co nie pasuje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mar2911 Napisano 15 Czerwiec 2018 Share Napisano 15 Czerwiec 2018 Cytat Konkretnie co nie pasuje? Konkretnie to masa własna do kategorii pojazdu. Chyba o to autorowi chodzi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 15 Czerwiec 2018 Share Napisano 15 Czerwiec 2018 Sądząc po dacie pierwszej rejestracji i numerze homologacji, to ten czterokołowiec łapie się pod wymagania tu opisane: 12. Do motocykli, motorowerów, pojazdów czterokołowych oraz przyczep do tych pojazdów objętych rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 168/2013 z dnia 15 stycznia 2013 r. w sprawie homologacji i nadzoru rynku pojazdów dwu- lub trójkołowych oraz czterokołowców (Dz. Urz. UE L 60 z 02.03.2013, str. 52, z późn. zm.17)) stosuje się wymagania dotyczące mas określone w załączniku XI do rozporządzenia delegowanego Komisji (UE) nr 44/2014 z dnia 21 listopada 2013 r. uzupełniającego rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 168/2013 w odniesieniu do konstrukcji pojazdów i wymogów ogólnych dotyczących homologacji pojazdów dwu lub trójkołowych oraz czterokołowców (Dz. Urz. UE L 25 z 28.01.2014, str. 1, z późn. zm.18)). No nie ma innej rady jak tylko rozpracowywać te paragrafy. Od siebie dodam, że mi tam z tymi parametrami Aixama wszystko się zgadza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sojer1disco Napisano 15 Czerwiec 2018 Share Napisano 15 Czerwiec 2018 6 godzin temu, Robert27 napisał: ? Na pierwszy rzut oka nie pasuja masy ? Jeżeli jest to czterokołowiec lekki to moc także się nie zgadza. Co jest wpisane w dowodzie, jeśli kategoria L6e, to w rubryce rodzaj poj. -powinno być "czterokołowiec lekki". Czasami są błędy w DR, sam miałem przypadek że zamiast "Samochód Osobowy" wpisano "Pojazd Sanitarny" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert27 Napisano 15 Czerwiec 2018 Autor Share Napisano 15 Czerwiec 2018 Moc jest Ok to jest silnik Diesla to może mieć taka moc i pojemność Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 15 Czerwiec 2018 Share Napisano 15 Czerwiec 2018 Czy ktoś z zabierających tu głos mógłby wskazać skąd czerpie info na temat parametrów czterokołowców, szczególnie takich danych jak moc silnika oraz masy i ładowność? 1 minutę temu, Robert27 napisał: Moc jest Ok to jest silnik Diesla to może mieć taka moc i pojemność Pozostałe parametry też są zgodne z rozporządzeniem 168/2013, o którym było wyżej. To znaczy z jego XI załącznikiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert27 Napisano 15 Czerwiec 2018 Autor Share Napisano 15 Czerwiec 2018 Tez tak myśle ze wszystko jest zgodne z tym załącznikiem dlatego zrobiłem OBT z wyn P termin na rok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 15 Czerwiec 2018 Share Napisano 15 Czerwiec 2018 I bardzo dobrze zrobiłeś. Pisałem wyżej, że dla mnie wszystko było OK z tym pojazdem. Tak tylko jeszcze z ciekawości dopytam ile miał miejsc do siedzenia i czy nadwozie tego Aixama łapało się pod hatchback'a? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 15 Czerwiec 2018 Share Napisano 15 Czerwiec 2018 4 godziny temu, sojer1disco napisał: jeśli kategoria L6e, to w rubryce rodzaj poj. -powinno być "czterokołowiec lekki". Nigdy w życiu. Czterokołowiec lekki to podrodzaj, a rodzaj to "samochodowy inny". Pojazd w tym temacie nie spełnia definicji z art. 2 PORD oraz par. 9e warunków technicznych. Ale przepisy unijne "ważniejsze". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 15 Czerwiec 2018 Share Napisano 15 Czerwiec 2018 No wygląda na to, że rozporządzenia unijne ważniejsze. Podobnie jak w tamtym temacie: https://forum.norcom.pl/index.php?/topic/12541-czterokołowiec-l7e-b1/&do=findComment&comment=243170 No nie ma innej rady jak się przestawiać i analizować dokładnie, który czterokołowiec po jakiej homologacji dopuszczony/zarejestrowany. Nie wiem czy jest sens wytykać czego nie spełnia czterokołowiec z polskich przepisów skoro polski przepis przywołuje rozporządzenie unijne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert27 Napisano 16 Czerwiec 2018 Autor Share Napisano 16 Czerwiec 2018 Tak miał dwa miejsca i "łapał" się pod hackbacka tak myśle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 16 Czerwiec 2018 Share Napisano 16 Czerwiec 2018 No OK. Dzięki. Tak tylko dopytuję pod kątem tego rozporządzenia unijnego. Nie ukrywam, że dla mnie taki pojazd, rejestrowany w ubiegłym roku, byłby nowością na stacji. A tak, to może coś zostanie w łepetynie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert27 Napisano 16 Czerwiec 2018 Autor Share Napisano 16 Czerwiec 2018 Dla mnie również był nowością na pierwszy rzut oka chciałem go wywalić za te masy i l6 które nie pasowało kilku telefonach i odczytaniu rozporządzenia jest OK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 16 Czerwiec 2018 Share Napisano 16 Czerwiec 2018 Mam pytanie a jaką opłatę pobrać w tym przypadku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 16 Czerwiec 2018 Share Napisano 16 Czerwiec 2018 Było już przerabiane stosowanie opłat, lecz bez większej jednomyślności: https://forum.norcom.pl/index.php?/topic/8674-jaka-cena-za-okresowe-qada/&do=findComment&comment=149720 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamos Napisano 9 Luty 2020 Share Napisano 9 Luty 2020 § 9e. W przypadku czterokołowca moc silnika nie powinna przekraczać 15 kW, a w przypadku czterokołowca lekkiego moc silnika innego niż o zapłonie iskrowym nie powinna przekraczać 4 kW. Czy dla L6e z zapłonem iskrowym mamy inne wymagania? W rozporządzeniu 168/2013/EU znalazłem takie wymagania: Ciekawi wymaganie pojemności dla silnika CI (ZS) <=500cm3 jeśli jest częścią konfiguracji napędu pojazdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solaris Napisano 11 Luty 2020 Share Napisano 11 Luty 2020 Uznajemy te wymagania dla czterokołowców które wkleiłeś z rozporządzenia 168/2013. Już od dawna nie należy brać na poważnie tych definicji czterokołowców zawartych w Prawie o Ruchu Drogowym czy w Warunkach technicznych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 14 Luty 2020 Share Napisano 14 Luty 2020 Ja uznaje pod warunkiem że mam czytelnie potwierdzone (np: świadectwo homologacji) że pojazd jest sklasyfikowany do tej konkretnej kategorii. Jeśli jest to stosujesz się do unijnego rozporządzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klosek Napisano 21 Grudzień 2020 Share Napisano 21 Grudzień 2020 Witam. Odgrzeję troszkę temat. Mam do badania Samochodowy inny Czterokołowiec lekki : AIXAM S8 z masami F1 i F2: 675 kg G: 350 kg. Czy dalej do niego obowiązuje przepis odnośnie ładowności, że powinien mieć 200 kg?? Bo jeśli tak to z jego mas wychodzi 325 kg ładowności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 21 Grudzień 2020 Share Napisano 21 Grudzień 2020 Już tyle razy było klepane, że nikt nie wyrywa się do odpowiedzi. Wesołych Świąt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sewenl Napisano 6 Październik 2022 Share Napisano 6 Październik 2022 Powinien mieć kategorii L6eBP wtedy F1 i F2 może wynosić 425kg według przepisów które weszły do polski styczeń 2019r Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.