Bartek_636 Napisano 23 Czerwiec 2018 Share Napisano 23 Czerwiec 2018 Witam wszystkich Od niedawna podjąłem pracę jako diagnosta na OSKP i na przywitanie dostałem dość ciekawy przypadek na badanie... Naczepa nooteboom sprowadzona z Francji, która posiada dwie różne tabliczki znamionowe (jedna oryginalna z logo producenta, druga raczej nabita przez kogoś tzn. krzywo, brzydko itd ) oraz na ramie dwa różne nr. VIN odpowiednio do tabliczek ( jeden czytelny, drugi nie). Ja widzę to tak, że pierwszy oryginalny nr VIN był nieczytelny i ktoś wystąpił o nadanie i wybicie nowego, który to zgadza się z tabliczką (ta nieoryginalna) oraz dowodem francuskim. Dzwoniłem do rzeczoznawcy, który stwierdził, że nie jest to żaden problem i może wystawić dokument stwierdzający wiarygodność tego drugiego czytelnego nr. VIN. Z racji tego, że moje doświadczenie jest znikome proszę o zabranie głosu tych bardziej doświadczonych Dodam jeszcze tylko, że naczepa platforma jest rozsuwana (długość 25m) i będziemy robić odstępstwo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 23 Czerwiec 2018 Share Napisano 23 Czerwiec 2018 No a jest jakiś VIN wpisany w papiery tejże przyczepy. Może był to kilkuetapowy wyrób. Loga, nazwy, numery homologacji powypisywane? Miałem kampera z trzema tabliczkami i jakoś do papierów którąś dopasowałem. Ale miałem też przypadki szachrajstwa związanego z numerami i tabliczkami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 23 Czerwiec 2018 Share Napisano 23 Czerwiec 2018 Tabliczek może być i kilka - w związku z kolejnymi etapami kompletacji i zabudowy. Ale kwestia nr VIN - zarówno na TZ jak i ramie jest tutaj zagadkowa myślę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartek_636 Napisano 24 Czerwiec 2018 Autor Share Napisano 24 Czerwiec 2018 Dnia 23.06.2018 o 10:11, Paprock napisał: No a jest jakiś VIN wpisany w papiery tejże przyczepy. Jest wpisany ten drugi czytelny i z tym nr VIN jest ta druga tabliczka bez logo producenta... Dnia 23.06.2018 o 10:11, Paprock napisał: Może był to kilkuetapowy wyrób. Dzwoniłem do przedstawiciela producenta i stwierdził, że raczej nie. Dnia 23.06.2018 o 10:11, Paprock napisał: Loga, nazwy, numery homologacji powypisywane? nr. homologacji - nie Myślicie, że pismo od rzeczoznawcy będzie dobrym i wystarczającym rozwiązaniem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 24 Czerwiec 2018 Share Napisano 24 Czerwiec 2018 Rzeczoznawca opisze z grubsza to co w pierwszym poście i coś tam od siebie dołoży. Dalej będzie naczepa z dwoma numerami i dwiema tabliczkami. Tu zagadką jest drugi numer i druga tabliczka i to należałoby rozwikłać. Nie wiem, może WK nich z Francją gada? Szkoda też ten równy numer szlifierką niszczyć i gubić tabliczkę, bo w razie draki mechanoskop i tak wytropi ślady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 24 Czerwiec 2018 Share Napisano 24 Czerwiec 2018 W życiu francuzi się nie odezwą do polskiego WK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 25 Czerwiec 2018 Share Napisano 25 Czerwiec 2018 Uporządkujmy. Masz naczepę, a na niej dwie tabliczki i dwa numery. Oryginalny numer jest nieczytelny na ramie, ale na TZ już tak. Drugi numer jest czytelny, jest zgodny z drugą (nieoryginalną) TZ i dowodem rejestracyjnym. Czyli mamy numer nadany przez organ rejestrujący/dopuszczający do ruchu w kraju pochodzenia, na podstawie odrębnych przepisów, w związku z uszkodzeniem numeru oryginalnego. Rób na podstawie tych danych, które są w DR i są czytelne. Miałem kilka podobnych przypadków i tylko w jednym błąd popełnił urząd włoski, bo do drugiego etapu nadali nowy VIN i wystawili pismo, powołując się na zapis przepisów unijnych, który mówił, że VIN na drugim etapie nie ulega zmianie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 25 Czerwiec 2018 Share Napisano 25 Czerwiec 2018 Wygląda na to, że aboz ma racje, że ten drugi VIN został nadany na podstawie odrębnych przepisów. Może naczepa była odzyskana po kradzieży? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 25 Czerwiec 2018 Share Napisano 25 Czerwiec 2018 Niestety, możemy się tylko domyślać. Dobrze przynajmniej, że ten "nadany' różni się od fabrycznego, co pozwala sądzić, że powstał zgodnie z jakimiś tam procedurami. A po prawdzie we Francji też jest Castorama i Decathlon o tabliczkach in blanco nie zapominając. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nikita_Bennet Napisano 26 Czerwiec 2018 Share Napisano 26 Czerwiec 2018 no właśnie. Warto byłoby wrzucić stary VIN i nowy nr ramy do baz typu/sis czy interpol, tak dla własnego spokoju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 26 Czerwiec 2018 Share Napisano 26 Czerwiec 2018 A masz do nich dostęp? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 26 Czerwiec 2018 Share Napisano 26 Czerwiec 2018 (edytowane) Odwróćmy - jak taki Francuz zareaguje na naszą TZZ i wyklepane NR - podobnie jak my w tym przypadku Jeśli jest to VIN to ma składnie - czyli można zidentyfikować producenta - a jeśli jest to numer nadany to tak jak z naszą TZZ Edytowane 26 Czerwiec 2018 przez IVVO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 26 Czerwiec 2018 Share Napisano 26 Czerwiec 2018 Po pierwsze primo, to jakie są u nas zasady nadawania nowych cech i co się robi z oryginalną cechą identyfikacyjną? A po drugie primo, to podobne sprawy już się toczyły i finalnie posiadaniem słusznych papierów z zagranicy na takie akcje się skończyły: https://forum.norcom.pl/index.php?/topic/5404-2-numery-vin/&do=findComment&comment=72464 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nikita_Bennet Napisano 26 Czerwiec 2018 Share Napisano 26 Czerwiec 2018 @blakop Policja ma na pewno i sprawdzą jak pojazd będzie pod ich budynkiem. A czy mam ja? Myślę że wiesz .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartek_636 Napisano 17 Lipiec 2018 Autor Share Napisano 17 Lipiec 2018 Temat chwilowo zakończony. Kolega diagnosta podpisał się pod badaniem na podstawie opinii rzeczoznawcy. Dokumenty wysłane celem uzyskania odstępstwa. Czekamy na odpowiedź Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartek_636 Napisano 18 Październik 2018 Autor Share Napisano 18 Październik 2018 Powracając do tematu W dniu dzisiejszym dostaliśmy odpowiedź od Ministerstwa - udzielono odstępstwa :) Teraz pozostaje zrobić badanie z wynikiem pozytywnym, żeby klient zarejestrował naczepę. Podpowie ktoś jakie badanie zrobić ? Pre-rejestracja już była ostatnio to teraz pobieram dane z cepa i robię przed pierwszą rejestracją na podstawie zagranicznego dowodu i tablic ? Wynik pozytywny, w dip wpisuje zwiększone parametry z odstępstwa, w uwagach zaświadczenia nr. decyzji i chyba wszystko... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 18 Październik 2018 Share Napisano 18 Październik 2018 58 minut temu, Bartek_636 napisał: Podpowie ktoś jakie badanie zrobić ? Tak jak opisałeś jest OK 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartek_636 Napisano 19 Październik 2018 Autor Share Napisano 19 Październik 2018 Dzięki :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.