Skocz do zawartości

Pojazd z Anglii z kierownicą po lewej stronie bez M1


lato8

Rekomendowane odpowiedzi

Cytat

zg)78) „KIEROWNICA PO PRAWEJ STRONIE” – w przypadku pojazdu konstrukcyjnie przystosowanego do ruchu lewostronnego (z kierownicą umieszczoną po prawej stronie pojazdu) albo: „POJAZD PRZEBUDOWANY DO RUCHU PRAWOSTRONNEGO” – w przypadku pojazdu konstrukcyjnie przystosowanego do ruchu lewostronnego (z kierownicą umieszczoną po prawej stronie pojazdu), który został następnie przebudowany i przystosowany do ruchu prawostronnego (z kierownicą umieszczoną po lewej stronie pojazdu) – dotyczy pojazdu sprowadzonego z terytorium państwa członkowskiego, rejestrowanego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,

Cytat

„2a. Dopuszcza się umieszczenie kierownicy po prawej stronie pojazdu w pojeździe kategorii M1 o rodzaju samochód osobowy, nowym objętym świadectwem homologacji typu WE pojazdu, albo uprzednio zarejestrowanym na terytorium jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej, pod warunkiem, że pojazd jest wyposażony w:

W rozumieniu przepisów, kluczowe jest ustalenie dwóch rzeczy:

1. Czy pojazd był zarejestrowany w państwie członkowski - jeśli rejestracja była przed 01-01-2021 to był zarejestrowany,

2. Czy pojazd został sprowadzony z państwa członkowskiego - i teraz rodzi się pytanie, kiedy pojazd został sprowadzony do Polski (jeśli pochodzi z GB).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to „był” nie działa tak. To, że kiedyś ktoś na wyspy wybierał się z dowodem osobistym, to nie znaczy, że dzisiaj do przekroczenia angielskiej granicy sam dowód wystarczy.

To „był” odnosi się do rzeczywistości, że pojazd był zarejestrowany w państwie wspólnotowym na tu i na teraz. Że to państwo jest nadal we wspólnocie. To „był” równa się „jest”. Patrz na Cypr, patrz na Maltę. Te kraje są członkami UE a sprowadzony „angol” „był” tam zarejestrowany. No tak, czy nie? I po mojemu osobowemu-M1 z kierą po prawej sprowadzonemu z Wielkiej Brytanii nic się nie należy. Co najwyżej figa z makiem. Kraj w Unii był lecz się zbył.

Była milicja jest policja. Był PRL i przywileje, a jest... a szkoda gadać co teraz jest. :cry:

Póki nie powstanie jasna rozpiska jak traktować Wielką Brytanię, to beczka soli dno pokaże, a dalej w niewiedzy i gdybaniu będziemy trwali.

W każdym razie na siłę ciągniemy przepisy pod kraj, który się wymiksował lub wymiksowany kraj pod przepisy 'podpasowywowujemy'. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Paprock napisał:

To „był” odnosi się do rzeczywistości, że pojazd był zarejestrowany w państwie wspólnotowym na tu i na teraz. Że to państwo jest nadal we wspólnocie. To „był” równa się „jest”.

Nic się nie równa. Uprzednio to uprzednio, więc może to być nawet pojazd spoza UE, byle był kiedyś rejestrowany w UE. Dlatego pojazdy zarejestrowane w GB w czasie kiedy była w UE spełniają ten przepis.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepis powstał w czasie kiedy nikt nie przewidywał opuszczania wspólnoty przez członkowskie kraje. I znaczenie "był" lub "uprzednio" powinno być jednakowo traktowane tak dla "niemca", który tkwi w unii, jak i "angola", który był w unii.

Pojazd z Francji był zarejestrowany, bo Francja jest w Unii.

Pojazd z Wielkiej Brytanii był zarejestrowany, bo Wielka Brytania była w Unii.

No mi taki zlepek "był, była" nie pasi.  Albo był, bo jest. Albo był, bo była. 

Sytuacja członkowska się zmieniła a przepis pozostał i rób co chcesz. :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.02.2021 o 12:24, Dar-jusz napisał:

I jak tam rejestrujecie te angliki 😉 Ja przed wczoraj zabrałem się za takowe badanie i tak sobie zajrzałem na eurodiagnostę i wklejaną w tym temacie informację. Z tego co pamiętam na początku roku było tam info że pojazdy które były zarejestrowane na terenie WB do końca tamtego roku robimy po staremu. A teraz na czerwono że różne interpretacje itp.

Zbity z tropu dzwonie do WK Zielona Góra i po 24 godzinach dostaje odpowiedź że: Absolutnie NIE można zrobić takiego badania z wynikiem pozytywnym ze względu na i tu uwaga: punkt 0.2j w tabeli usterek. 

I oczywiście że pojazd i tak nie zostanie zarejestrowany, a jeśli badanie będzie pozitiv to zostaną wyciągnięte konsekwencje.

Generalnie jak ktoś wyżej napisał nie bardzo zależy mi na przeprowadzeniu tego badania wiec nie będę się jakoś specjalnie sprzeciwiał. Piszę tylko dla przestrogi żeby jednak kontaktować się z tymi WK bo puki co jest naprawdę problem ze wspominaną interpretacją.

Pozdrawiam.

Panowie no dobra żarty się skończyły 😉 W nawiązaniu do tego co pisałem wcześniej czyli jak wyżej.

Sytuacja się zmieniła i dzisiaj zadzwoniła do mnie właścicielka wcześniej wspominanego pojazdu i mówi:

Ze po przedstawieniu dokumentów w WK że pojazd był przywieziony w tamtym roku cło opłacone itd. WK zmieniło zdanie i postanowiło ów pojazd jednak zarejestrować.

I teraz pytanie jak do tego podejść? Żądać jakiegoś wyjaśnienia na piśmie, rejestrować i się nie przejmować, czy może odmówić przeglądu? Jeśli odmówić to na jakiej podstawie? 

Jutro będę rozmawiał z WK bo dziś już było za późno. Tak sobie pomyślałem żeby może w WK dali Pani próbne tablice i wtedy niech przyjedzie na przegląd?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Dar-jusz napisał:

Tak sobie pomyślałem żeby może w WK dali Pani próbne tablice i wtedy niech przyjedzie na przegląd?

Możesz zrobić to jak chcesz. Albo na V5C albo na PC. Jeśli twój WK tworzy takie dziwne teorie i za chwile mają znowu zmienić zdanie to osobiście wolałbym robić to na PC. Twój dupochron jednym słowem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Dar-jusz napisał:

Panowie no dobra żarty się skończyły 😉 

Ale tu nikt nie żartuje! I nikt nie wie jak postępować z tym krajem co to w Unii był ale się zbył. I nie chodzi tylko o samochodowe badanie. Parę stron wcześniej niejaki @DARIO64wyraził sprawę jasno.

I czegokolwiek WK by nie napisało, to za wynik Ty ponosisz odpowiedzialność.

 

I powiem jeszcze, że gdyby u mnie pojawił się angol z kierą po prawej to wyartykułował bym wyraźnie, że odmawiam wykonania badania z racji niejasnej sytuacji. Nie lubiłem ich robić w tamtejszym czasie, a teraz mam przynajmniej podkładkę. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Paprock napisał:

Ale tu nikt nie żartuje! I nikt nie wie jak postępować z tym krajem co to w Unii był ale się zbył. I nie chodzi tylko o samochodowe badanie. Parę stron wcześniej niejaki @DARIO64wyraził sprawę jasno.

I czegokolwiek WK by nie napisało, to za wynik Ty ponosisz odpowiedzialność.

Spoko z tymi żartami to ja żartuję bo tylko tyle pozostało :)

Wiem jak jest i w sumie nie oczekuje żadnej gwarancji że tak i tak będzie ok. Chciałem się jakoś do dzisiejszych rozmów z WK przygotować. 

Podsumowując po rozmowach z WK i PISK pojazd zarejestrowany.

WK podpiera się konsultacjami z innymi WK i jeszcze kimś tam ważnym ,a PISK opinią mecenasa (zresztą dostępna na ich stronie oczywiście po zalogowaniu). Wszyscy jednogłośnie twierdza że brak jest podstaw do odmowy rejestracji w tym przypadku.

Tak dla jasności, ja osobiście nie bardzo kupuje te argumenty ale co zrobić.

Jedno jest pewne że ostatni raz dałem się wciągnąć w gierki z anglikami do puki przepisy nie zostaną doprecyzowane.

Czarę goryczy przelała właścicielka która przy okazji nie omieszkała dać do zrozumienia jak jest całą sprawą zniesmaczona. 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Dar-jusz napisał:

i jeszcze kimś tam ważnym

Naprawdę sam Jarosław się wypowiedział? ;)

1 godzinę temu, sebeklca napisał:

osobiście wolałbym robić to na PC. Twój dupochron jednym słowem.

Tylko co PC zmieni w tym przypadku, skoro zapewne nie będzie w nim adnotacji o kierownicy po prawej?

 

Godzinę temu, Dar-jusz napisał:

Czarę goryczy przelała właścicielka która przy okazji nie omieszkała dać do zrozumienia jak jest całą sprawą zniesmaczona. 

A dziwisz się jej? Skoro przychodzi do fachowca diagnosty to oczekuje konkretnej odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, michal_k napisał:

A dziwisz się jej? Skoro przychodzi do fachowca diagnosty to oczekuje konkretnej odpowiedzi

A została tu przez 4 strony podana ta konkretna odpowiedź??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, michal_k napisał:

Naprawdę sam Jarosław się wypowiedział? ;)

Słuchaj rozmawiałem razem z trzema osobami cała akcja trwała ponad godzinę i nie jestem w stanie dokładnie powtórzyć całej rozmowy co kto z kim wyjaśniał i z kim się kontaktował . WK kontaktowało się z innymi WK i z PISK. Ja kontaktowałem się WK i PISKIiem PISK z mecenasem nazwiska nie pamiętam i tak dalej i tak dalej. Suma sumarum wyszł jak wyżej...

Godzinę temu, michal_k napisał:

A dziwisz się jej? Skoro przychodzi do fachowca diagnosty to oczekuje konkretnej odpowiedzi.

Mimo wszystko trochę się jednak dziwie. Pani wcześniej odwiedziła kilka stacji i jak łatwo się domyślić została odprwiona z kwitkiem. Jako jedyny podjąłem się wyjaśnienia tematu i sprawę bądź co bądź do końca doprowadziłem.

Nie jest moją winą że Pani mając pojazd w Polsce w tamtym roku zdążyła go przystosować po opłacać cła itp ale nie zdążyła zarejestrować wiedząc o brexsicie.

Nie jest moją winą że przepisy mamy sformułowane jak mamy i nie jest moją winą że WK najpierw odmówił rejestracji, a potem się z tego wycofał.

Nie chcę się tutaj wyżalać bo nie o tym temat ale wież mi że patrząc na ten zały cyrk naprawdę została obsłużona fachowo...

9 minut temu, yogi1984 napisał:

A została tu przez 4 strony podana ta konkretna odpowiedź??

Dokładnie. Fajnie się mówi jak siedzi się przed kompem. Ale jak podjeżdża klient pod bramę i mówi  że tym razem nie wyjedzie z tąd bez przeglądu, pod brama stoi kolejka a ty wisisz na telefonie i gadasz z WK próbując coś konkretnego ustalić. Do tego komentarze w stylu proszę się pośpieszyć bo zostawiłam dzieci w domu. Wrażenia bezcenne nie polecam.... Trudno w takich sytuacjach o spokój i fachowość na najwyższym poziomie.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Dar-jusz napisał:

Nie chcę się tutaj wyżalać bo nie o tym temat ale wież mi że patrząc na ten zały cyrk naprawdę została obsłużona fachowo...

Ale ja do Ciebie nic nie mam i uważam, że zrobiłeś najlepiej jak się dało. Nie zmienia to faktu, że klient ma prawo oczekiwać na stacji czy w urzędzie jednoznacznej i prostej odpowiedzi. Niestety nasze prawo na to nie pozwala ze względu na możliwość sprzecznych interpretacji.

18 minut temu, Dar-jusz napisał:

mówi  że tym razem nie wyjedzie z tąd bez przeglądu

I niestety tak trzeba, bo inaczej będzie jeździć po stacjach czy po urzędach i nic nie załatwi. Ot, polska rzeczywistość...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blokowanie wjazdu i płacz dzieci to też narodowa argumentacja. :meditate:

Swoją drogą ciekawe czy z Grenlandii by zarejestrowali?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchajcie a jak to jest z odmową wykonania badania . Można czy jak klient się uprze to musimy je wykonać choćby z wynikiem negatywnym? Pytam bo dzisiaj chętnie skorzystał bym z takiego "koła ratunkowego"

Generalnie krążą opinie że niby nie można ale dzisiaj podczas rozmowy z PISKP dowiedziałem się  że istnieje taka możliwość. Jako że niby firma nie ma ochoty obsłużyć  przysłowiowego Kowalskiego...

Opisane jest to ponoć tutaj. Posiada może ktoś ten numer do poczytania?

 

139325394_1143215929431837_8018140905580456710_n.jpg

Edytowane przez Dar-jusz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całkiem legalny to jest zdaje się jeden przypadek - brak dokumentów na urządzenie poddozorowe. Reszta to zagrożenie zdrowia lub życia. A z życia, to ulepy lodowe we wnękach nadkoli no to sorry - najpierw myjnia. Miałem też tak usyfione w środku auto, że za pioruna następnym razem nie wsiądę - żadne foliowe osłonki, żadne pokrowce. Brudu nie będę tuszował. Nie wsiądę! Reszta to improwizacja: zamotane przepisy, trudna sytuacja, złe samopoczucie, splątanie, wycofanie, pomroczność jasna...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Paprock napisał:

Całkiem legalny to jest zdaje się jeden przypade

No właśnie ponoć jeszcze jeden legalny opisany w tym tamtym co wyżej wkleiłem. No ciekawy jestem może ktoś będzie miał i się podzieli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli dobrze pamiętam to streszczając ten artykuł co się w ich miesięczniku pojawił o odmowie wykonania badanie i jego konsekwencjach to nikt nam uprawnień nie może zabrać bo nie ma na to paragrafów, jedynie pracodawca nas może zwolnić dyscyplinarnie że nie wykonujemy swoich pracowniczych obowiązków - wykonywanie badań technicznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, Dar-jusz napisał:

Posiada może ktoś ten numer do poczytania?

Wyślij adres e-mail na priv to jutro podeślę.

Powołują się na wyrok TK który jasno stwierdza że można odmówić BT bez podania przyczyny.

Edytowane przez yogi1984
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Paprock napisał:

Swoją drogą ciekawe czy z Grenlandii by zarejestrowali?

A co z Grenlandią nie tak ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Mecher napisał:

A co z Grenlandią nie tak

Husky nie dają się przyuczyć do ruchu prawostronnego. :silent::oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I okazuje się że można odmówić badania. Polecam poczytać artykuł kolega yogi1984 takowy posiada (jeszcze raz dzięki wielkie) Już też mogę się podzielić :)

Dla jasności nie jestem zwolennikiem odmawiania badań w przypadku niewygodnych tematów zresztą omawiany tutaj przypadek chyba to pokazuje.

Tutaj należał się "ban" właścicielowi nie za przypadek tylko za jego zachowanie.

Pozdrawiam.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.