Bilu Napisano 16 Lipiec 2018 Share Napisano 16 Lipiec 2018 Witam, jestem po praktycznym w Luboniu z wynikiem pozytywnym w pierwszym podejściu Samochody były standardowe tj.: - Autobus miejski Man - Cysterna FL 619 - dmc19ton - Fabia 2015 albo 2016 - Renault z gazem Do mojego wyjścia z egzaminu zdawalność nie była zbyt dobra, na pierwsze 15 osób łącznie ze mną zdało tylko 5 czy 6 osób. Ja dostałem Cysternę FL. Na wylosowanej kartce miałem zadanie: "sprawdzić uziemienie cysterny oraz tylny zderzak/urządzenie ochronne i wypełnić zaświadczenie badania dodatkowego ADR przy założeniu, że wszystko inne jest w porządku." Po za tym Pan z komisji zapytał się jakie dokumenty potrzebuje, aczkolwiek dostałem tylko dowód rejestracyjny, zaświadczenie ABS kategorii A oraz zaświadczenie o zwalniaczu kategorii IIIA dla pojazdu 18t (celowo dostałem tylko takie) oraz żebym dokonał identyfikacji pojazdu. Po dokonaniu identyfikacji pojazdu, stwierdzenia, że uziemienie oraz urządzenie ochronne jest w porządku wziąłem się za wypełnianie zaświadczenia i pojawił się pierwszy problem: Jak wypełnić zaświadczenie zgodnie z treścią zadania skoro dokumenty jakie odstałem od komisji są nieprawidłowe? W razie takich wątpliwości radzę udać się do komisji, przedstawić sytuację i poinstruują co z takim fantem zrobić? Mi powiedział, żebym wypełnił zaświadczenie tak jak powinno być (czyli nie patrzeć na to, że dokumenty jakie dostałem są złe)+wypisać usterki, więc wypełniłem zaświadczenie z wynikiem pozytywnym + dodatkowo dla komisji wypisałem usterki ze względu na nieprawidłowe zaświadczenia ABS(dostałem kategorii A, a powinno być kategorii 1 [istotna jest tutaj jedynka arabska] i zwalniacza(dostałem IIIA dla 18ton, a powinno być IIA dla 19ton [istotna jest tutaj dwójka rzymska]) 6.6.1.2 treść z tabeli słowo w słowo - UI 6.6.1.3 treść z tabeli słowo w słowo - UI W tej części sprawdzali czy znam się na dokumentacji jaka powinna być prawidłowa - umiejętność wypisania zaświadczenia - umiejętność wypisania usterek. Po tym zaczęły się pytania od komisji: -wyjaśnienie odnośnie nieprawidłowej dokumentacji, skąd wiem, że są złe (reg. 13 ekg onz) i dlaczego powinno być 19ton (zwalniacz musi być dostosowany do DMC pojazdu), -po co jest uziemienie (do rozładowania ładunków elektrostatycznych) i z jakich materiałów wykonuję się je wykonuje (z metali przewodzących prąd), -skąd wiem, że urządzenie ochronne spełnia wymagania bo przecież dałem pozytywny wynik badania i jakie te wymagania są (wymagania są w części 9 ADR, zderzak/urządzenie ochronne powinno być co najmniej 100mm od tylnej ściany cysterny). Po produktywnej dyskusji z komisją i ich pomocą udało się zdać. Jeśli widzą, że zdający nie zna wszystkiego na pamięć ale przy ich pomocy ogarnia temat, wie o co chodzi, nie kręci na około i nie leje wody to zaliczą Wiem, że przy cysternie chłopaki musieli robić całe badanie dodatkowe ADR ale w zamian mieli dokumenty w porządku. Przy autobusie bardzo męczyli o opony, jedna dziewczyna mierzyła rozstaw osi. Przy fabii ustawienie świateł przyrządem, ocechowanie i przepuszczalność szyb mierzyli przyrządem. Przy gazie jeden kolega poległ bo nie dojrzał, że na jednym z elementów nie było numeru homologacji, a pytanie ratunkowe z budowy instalacji LPG pod maską nie pomogło. Podsumowując: komisja nastawiona pozytywnie dla zdających no ale nie można mówić głupot i milczeć. Samochody dla Lubonia standardowe. Możliwość oglądania i szperania przy pojazdach przed egzaminem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.