Skocz do zawartości

Czujnik podnoszenia kabiny


Wacek

Rekomendowane odpowiedzi

Na desce rozdzielczej jest informacja , że kabina jest otwarta czyli jest uszkodzony czujnik odpowiedzialny za ta informację,  jak podchodzicie do tego? jaką usterkę zaznaczyć w 776 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli faktycznie czujnik jest uszkodzony to pół biedy, bo gdy zamek działa niepoprawnie to bezwzględnie wynik N.

6.2.2a lub 6.2.2c

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie spotkałem się z usterką takiego czujnika. Jakim cudem udało się go zepsuć?

Zasada działania zamka jest taka, że w pierwszej kolejności po wygenerowaniu ciśnienia z pompki wysuwają się małe siłowniki hydrauliczne i odbezpieczają zamek, żeby mógł się otworzyć.

Błąd generuje się wtedy, gdy siłownik nie cofnie się po spadku ciśnienia (gdy kabina spocznie w zamkach i się one zatrzasną, trzeba wykonać jeszcze 3-4 ruchy pompką na opuszczanie).

W takim wypadku trzeba wziąć największy płaski wkrętak i ręcznie wcisnąć ten siłowniczek (tłoczysko siłownika), żeby się schował. Sam czujnik jest kontaktronem zalanym w plastiku z wyjściem kostki elektrycznej na 2 piny i reagującym na znajdującą się z odpowiedniej strony metalową częścią zamka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, wrc69 napisał:

Nie spotkałem się z usterką takiego czujnika. Jakim cudem udało się go zepsuć?

Za to ja się potkałem i to nawet częściej niż myślisz ... oczywiście w pracy, jednak nie jako diagnosta. 

 

Metoda z śrubokrętem się sprawdza, jeśli to nie wina przewodów (przetarcie, przerwanie) czy też ich podpięcia (mocowania). Lub rzadko sam czujnik odmawia posłuszeństwa, jednak najczęściej podczas mechanicznego uszkodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To też, choć ja miałem na myśli coś innego. Gdy mały siłownik nie odblokowuje blokady, to próbują pomagać sobie breszką czy czymś podobnym. Robią to jedną ręką, bo drugą obsługują pompkę kabiny. A wtedy łatwo uszkodzić czujnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem Twój punkt widzenia, choć ja miałem raczej styczność z pojazdami większymi, ciągnikami samochodowymi, tam nie pomożesz sobie breszką pompując w podnośnik kabiny. Masz za mały zasięg ramion.

Poza tym ja bym się nie odważył na taki manewr. Jeśli nie wysuwa się siłownik, to wskazuje na jakąś usterkę układu, gdzie awaria siłownika jest najbardziej fortunną opcją. Jeśli podniesiesz jakimś cudem kabinę do końca i nie dasz rady jej opuścić spowrotem? Parę setek kilo wiszące na zawiasie jest troszkę kłopotliwe. Niektórzy nie odpowietrzają układu po wymianie siłownika...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie tak...  Jeśli pompkę ustawisz na podnoszenie olej idzie na siłownik główny (podnoszący) kabinę i siłowniczek odblokowujący blokadę. Jeśli nie działa ten od blokady nie znaczy, iż od kabiny też nie będzie działał. No chyba, że pompka nie pompuje, no ale wtedy nie podniesiesz też kabiny.

Tez pisałem o dużych (raczej ciągnikach), jednak jeśli kierowca jest w drodze musi sobie jakoś radzić. Na warsztacie zawsze się znajdzie ktoś do pomocy. W trasie niekoniecznie.

Edytowane przez Mecher
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.