Skocz do zawartości

druciarstwo Polaków


Norbert Jezierski

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 28.11.2020 o 10:50, smaug napisał:

Końcówka drążka kierowniczego

 

W dniu 28.11.2020 o 14:58, Mecher napisał:

A to, to do czego ?

Pewnie do pytania zadanego na poprzedniej stronie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnie 2 tygodnie :nausea:

Więc tak:

SP Tarnów i ich własny kalendarz:

1.JPG.51469e803c183b8a78a82f44a3bbdd22.JPG

Klient dopiero co kupił, samochód i przyjechał na montaż LPG, ale najpierw chciał, żeby "po taniości" zrobić mu OBT jeszcze bez gazu + wszystko co wyjdzie po drodze. Wsiadam a tu takie coś:

2.JPG.d3e110507fe20c7d220c2154a1c6b82f.JPG

W toku dalszych czynności wyszło, że nie ma katalizatora (choć o dziwo spaliny były w normie) i ktoś usunął z licznika kontrolkę MIL. Do tego brak TZ i taki skromy kwiatuszek:

3.JPG.79b16e29a1276a0f3a9ef9bfb2e43847.JPG

Patrzę w CEP i HP, a tam ostatnie kilka badań w jednej z większych poczt w okolicy, chodzę pod auto widzę takie coś:

7.JPG.34354e6786962c6a1d12a00c023b49ae.JPG

W podobnym stanie 2/3 podłogi, tylna lewa podłużnica (która nawiasem dostała solidnego strzała) i prawy próg - ten właściwie nie istniał.

Pozostałe kwiatuszki już na szczęście nie z SKP, a z warsztatu:

4.JPG.48025d138d06e1088ce07aefd11fe105.JPG

Przewód LPG poprowadzony po wahaczu:

IMG_20201117_152430.thumb.jpg.1780bfb4dd2f8ecd2313e053a195c3cc.jpg

Klient przyjechał na zbieżność, przy okazji delikatnie zapytaliśmy się, czy nie myślał o wymianie tarcz? "Ale po co skoro dobrze hamuje". :ph34r:

6.JPG.fae2b1f479d3e9dd6642b299dcfc2624.JPG

Przewód zasilający "jedyne" 3 cm od kolektora wydechowego...

IMG_20201118_091402.thumb.jpg.3bf9eac14784a7ac827c5eb274398592.jpg

Widać katalizator musiał "pytkać".

5.JPG

Edytowane przez Czolgista
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Czolgista napisał:

Ale po co skoro dobrze hamuje

To ja miałem podobnie ale tarcze zużyte z materiału (cienkie + ogromne ranty) Poszło N i zaczął się dym bo hamuje to jest ok a ty się czepiasz i masz to cofnąć i podbić bo ci naślę kontrolę ITD (jakby ona coś miała z nami wspólnego). Suma sumarum zrobił sobie w innym miejscu.

U mnie na wsi takie coś to wręcz chleb codzienny i trzeba mieć fest zdrowie aby to ogarniać. Swoją drogą powinniśmy mieć już emeryturę po 15 latach pracy bo z człowieka wrak zostanie jak tak będzie dalej xD :P 

  • Polub 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Producent wydał papiery na 3,5 tony, na TZ 3500, więc "po legalu"

Czego tu nie rozumiesz ? :)

A że ładowność to trzy/cztery worki kartofli, przecież styropian ma wozić.

A nowe Matery, czy inne, przy okazji zabudowy II etapowej, dostające poduchy powietrzne przy zawieszeniu, to niby po co ? Przecież nie dla tuningu :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale kiedyś też tak było, weźcie popatrzcie na przyczepy kamazowskie marki SZAP/GKB - miały ładowność 8 i 10 ton.

Tylko mało która 8 tonówka wozi tyle ile ma w papierach bo na każdą jedną rolnik w fabrycznych burtach włoży po 11-12ton a rekordziści ponad 16ton przy wyższej zabudowie (na 10tkę) i resory nie są ugięte w drugą stronę.

Papiery jedno a życie drugie no i te przyczepy trochę wytrzymują, poza tym myślę że podobnie jest z polskim autosankami D83/D616/p4.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Mecher napisał:

Producent wydał papiery na 3,5 tony, na TZ 3500, więc "po legalu

Tak, to to ja wiem. Wiem też, że taka plandeka plus winda potrafi już na pusto być przeładowana. Z tym, że ta specyfikacja to typowe 75C i wątpię (oczywiście mogę się mylić), żeby producent wypuścił to jako 35C

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli producent tak nie wypuścił, to na podstawie czego WK wklepał na 3,5 t ?

No przecież nie dla samej idei (sportu ?), czy jak kto woli z gwiazd, skoro zauważasz sam, że świeży temat.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz "kierowca - druciarz"


 

Cytat

 

Kontrola drogowa. 32-tonowy, stalowy drwal na autostradzie A1

Data publikacji: 2020-12-15 10:34

248-123854.1200.jpg

 

Policjanci z Wydziału Ruchu Drogowego KMP w Łodzi w trakcie patrolowania odcinka autostrady A1 zwrócili uwagę na ogromną maszynę wjeżdżającą na MOP Wiśniowa Góra. Podczas kontroli okazało się, że był to kombajn leśny, tak zwany rębak. 

Maszyna marki Albach Diamant 2000 jest jedną z najskuteczniejszych w swojej branży. Służy do przemysłowego przetwarzania pni i korzeni na zrębki. Mimo ogromnej masy 32 ton, 700-konny silnik jest w stanie rozpędzić tego kolosa do 70 km/h, co teoretycznie pozwala mu na wjazd na autostrady.

Niestety w tym przypadku okazało się, że pojazd nie był zarejestrowany, a więc nie był dopuszczony do ruchu po drogach publicznych. Ponadto 38-letni mieszkaniec Częstochowy kierujący tym pojazdem nie posiadał uprawnień do kierowania nim. Mężczyzna był trzeźwy.
Oświadczył, że pracował przy wycince drzew na budowie trasy S-14 i wracał właśnie do bazy. 38-latek został ukarany mandatami na łączną kwotę 300zł i otrzymał zakaz dalszej jazdy tą maszyną. Do dalszego przetransportowania tego pojazdu musiano wezwać lawetę. 

https://www.motofakty.pl/artykul/kontrola-drogowa-32-tonowy-stalowy-drwal-na-autostradzie-a1.html?248-123853&zdjecie=1#galeria

 

a 2 lata wcześniej ... (2018 08 17)

 

Cytat

 

Rębak na ekspresówce

3117134dc38df1c149069d93d1e05a93_XL.jpg

Rębak, czyli maszyna do rozdrabniania kawałków drewna i gałęzi, poruszał się po drodze S8. Wolnobieżny pojazd nie powinien poruszać się drogą ekspresową. Inspektor ITD zakazała dalszej jazdy.

Rębak o masie własnej 32 000 kg został zatrzymany do kontroli przez inspektorów z Biura Elektronicznego Poboru Opłat GITD. Powodem zatrzymania było nieuiszczenie opłaty elektronicznej oraz poruszanie się po drodze publicznej pojazdem niedopuszczonym do ruchu. Rębak został zatrzymany na drodze ekspresowej S8. Inspektorzy wydali zakaz dalszej jazdy.

Kierowca dostał 200 złotych mandatu i 1 punkt karny. Właściciela pojazdu czeka postępowanie z tytułu nieuiszczenia opłaty elektronicznej.
Źródło: GITD

 https://4trucks.pl/aktualnosci/12677/slimak-na-autostradzie

 

i rok wcześniej
 

Cytat

 

Rębak pędził autostradą. Bez rejestracji

Aktualizacja: 01-08-2017,14:55

https://www.agropolska.pl/aktualnosci/polska/rebak-pedzil-autostrada-bez-rejestracji,3922.html

. Przy nowoczesnych maszynach ich właściciele muszą już mieć się na baczności. Rębaki, takie jak zatrzymany na A4 mogą rozpędzać się bez problemu do 70 km/h.

Warto jeszcze dodać, że wolnobieżne pojazdy w ogóle nie mogą wjeżdżać na autostrady bowiem jest to droga przeznaczona tylko do ruchu pojazdów samochodowych, które na równej, poziomej jezdni mogą rozwinąć prędkość co najmniej 40 km/h.

 

 

nacisk 32 tony na 2 osie = 8 t na koło :!: 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dziś miałem klienta, któremu "śpec, fachowiec-zlota rączka" zakonserwował całe podwozie, łącznie z tabliczką znamionową zbiornika LPG...

Na każdym kroku wychodzi "poziom" BT w tym kraju, jakby każdy UDS sprawdzał numery zbiorników to nawet największe tumany miałyby zakodowane, że "to ważne" i musi być widoczne. A tak tylko niepotrzebne nerwy, bo "Pan się czepiasz pierdołów, których nikt nie sprawdza". 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Czolgista napisał:

Ja dziś miałem klienta, któremu "śpec, fachowiec-zlota rączka" zakonserwował całe podwozie, łącznie z tabliczką A tak tylko niepotrzebne nerwy, bo "Pan się czepiasz pierdołów, których nikt nie sprawdza". 

Przyznam, że różne "rzeźby" wyprawiali diagności podczas badań ale numer butli zawsze porównywali z kwitami. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, sad_madman napisał:

ale numer butli zawsze porównywali z kwitami.

No to winszuje trafiania na stacje przynajmniej pozorujące właściwe podejście do sprawy. Chyba, że kolega na każdej stacji był pierwszy raz, wtedy można zrozumieć, że chciało się im sprawdzić te nr-y. U mnie w okolicy często jest tak, że jak samochód już był na danej SKP to następny "sprawdzający" ma w d... numery, tabliczki itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grubość tarczy ~2mm. Zewnętrzna część pękniętej tarczy zaciśnięta przez zapieczone klocki hamulcowe stała w miejscu. Wyglądało to komicznie :) 

a6b3155ee35f44c88d1125f23d99e194.jpg

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.