Skocz do zawartości

usterki UI


rurek777

Rekomendowane odpowiedzi

jaką usterkę zastosować do poj. gdzie podczas badania wyszło że w poj.jest instalacja lpg. a klient nie ma dok. w dow nie ma wpisu .

opłatę za badanie przyjęto 99 zł przed rozpoczęciem badania . miał kto taki przypadek ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Recepty na to chyba jako takiej nie ma ( bo jak Byś wiedział o lpg bez dokumentu TDT to z " badania nici" . Ja parę razy robiłem tak: 

Usterki 10.5 a i d i  w uwagach zaznaczałem , że pojazd nie odpowiada dodatkowym warunkom......... do zasilania gazem (dodatkowo można wpisać zakaz poruszania się  na tym "paliwie" i czekałem na "ruch" klienta . Jak  dokonał wpisu w DR i miał stosowne dokumenty wtedy pobierałem opłatę za gaz i usterkę, a jak zdemontował instalację  to  opisywałem to w zaświadczeniu i pobierałem za usterkę.:$

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ZAKAZY i OGRANICZENIA nie dotyczą Usterek Istotnych!

A pod 10.5 Usterek Stwarzających Zagrożenie BRAK.

No chyba że zastosuje się punkt 2 uzasadniając ten ZAKAZ: 

2. Wykaz czynności oraz metody i kryteria oceny stanu technicznego pojazdów nie wyczerpują wszystkich możliwych przypadków niesprawności.

;-)

Edytowane przez Paprock
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakaz stoi.... ze względu na własny du....chron.:o. Oczywiście większość klientów wracała po demontażu lpg "takie to cwaniaczki".:icon_e_wink:A odnośnie tej sprawy to dobrze robię czy znowu jakieś niedouczenie jest?

Edytowane przez leski66
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam się nie znam. Ograniczenia i zakazy nie mogą być wydane w przypadkach opisanych w artykule 132 ustawy.

I teraz weź mądry bądź (mówię do siebie), znajdź USZ celem zatrzymania DR, a następnie wpisz w pokwitowaniu/zaświadczeniu zezwolenie na używanie, biorąc pod uwagę omawiany przypadek. :nausea:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A omawiany i przytoczony punkt :2. Wykaz czynności oraz metody i kryteria oceny stanu technicznego pojazdów nie wyczerpują wszystkich możliwych przypadków niesprawności.

ma za małą " moc sprawczą" do postawienia zakazu?:disagree:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się czyta ten zapis kilka razy - to wychodzi na to, że stanowi on zabezpieczenie dla tworzącego tabelę, bo coś mu mogło umknąć,  mógł o czymś zapomnieć. A na nas stanowi bat, bo wychodzi na to, że tabela nie jest wiążąca w każdym możliwym aspekcie....

 

PS. Nie bywałe, że zdarzają się klienci w 2018 roku widzący zaświadczenie przy zwykłym okresowym badaniu - Panie mnie się dowód jeszcze "nie skończył" - po co mi Pan ten papier dajesz :) - kierowniku złociutki tu usterki drobne i wskazanie drogomierza masz. A to ci dopiero nowość - rzecze klient ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem, teraz to musztarda po obiedzie, ale może warto sobie wpoić taką czynność - bierzesz dr do ręki i zadajesz pytanie klientowi " czy jest zamontowana instalacja gazowa w pojeździe", mnie to działa, miałem do tej pory jednego takiego "gigusia" i badanie zakończono zanim się zaczęło.

p.s. pytanie pada bez względu na rodzaj zasilania, ot, takie tam moje dziwne zachowanie. 

  • Piwo 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też pytam przed badaniem ,ale nie którzy nie mogą pojąć jeszcze że diagnosta wejdzie do kanału albo podniesie maskę ,

usterki dostał, jak wyżej , dzięki za pomoc   :OK:

Edytowane przez rurek777
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie zabrania zadawać pytania. Natomiast trzeba uzgodnić rodzaj badania:

§ 1a. Badanie techniczne przeprowadza się po pobraniu z centralnej ewidencji pojazdów danych identyfikujących badany pojazd, o których mowa w art. 80b ust. 1 pkt 1 ustawy, oraz po ustaleniu rodzaju badania technicznego pojazdu, z tym że: [...]

No nie ukrywam, ale żeby to ustalenie wykonać, to kilka pytań należy zadać rzucając przy okazji okiem na auto.  ;-) 

Edytowane przez Paprock
  • Polub 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, leski66 napisał:

Czasami takim pytaniem...... można odstraszyć potencjalnego klienta-płatnika:silent:

Czasami po takim pytaniu i póżniejszym wytłumaczeniu co i jak, klient jest bardziej zadowolony a nie odstraszony. I ja tak na to patrzę. :P

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, leski66 napisał:

można odstraszyć

Oj tam, oj tam.... Ale zawsze miło, bardziej doświadczonych kolegów diagnostów rad posłuchać :564:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest zawsze zdrowo zapytać - bo oprócz krętaczy i cwaniaków - są też normalni ludzie. Zapominają, gubią, zawieruszają itp. Każdy ma prawo do błędu.

2 godziny temu, leski66 napisał:

Czasami takim pytaniem...... można odstraszyć

Jeżeli pytanie będzie merytoryczne, ton wypowiedzi właściwy to nikt się nie spłoszy. Od blisko 9 lat tak się pytamy i zdecydowanie więcej z tego pożytku niż szkody.

"Badania technicznego pojazdu polegającego na ponownym sprawdzeniu zespołów i układów, w których stwierdzono usterki"

2. W przypadku gdy w pojeździe stwierdzono usterki istotne, uprawniony diagnosta zamieszcza wpis o nich w zaświadczeniu o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu i określa wynik badania technicznego jako negatywny. Uprawniony diagnosta informuje posiadacza pojazdu o konieczności przeprowadzenia badania technicznego pojazdu, o którym mowa w ust. 6.

 

Na moje wychodzi, że skoro ustawodawca kieruje pojazd na ponowne sprawdzenie za usterki UI, USZ to za UD już nie. Bo gdyby tak było - to wystąpienie nowej UD, UI czy nawet USZ  innej niż pierwotnie stwierdzone usterki przy "ponownym" wykraczało by poza jego zakres. Zresztą za UD nie ma ponownego bo:

§ 6.
1. W przypadku gdy w pojeździe nie stwierdzono żadnych usterek lub stwierdzono usterki drobne, uprawniony diagnosta określa wynik badania technicznego pojazdu jako pozytywny i:
1) zgodnie z art. 82 ust. 2 ustawy zamieszcza odpowiedni wpis w dowodzie rejestracyjnym pojazdu;
2) wystawia zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu oraz w przypadkach, o których mowa w art. 81 ust. 3 ustawy, wystawia dokument identyfikacyjny pojazdu;
3) informuje posiadacza pojazdu o rodzaju stwierdzonych usterek drobnych i konieczności ich usunięcia, zamieszczając stosowne adnotacje w zaświadczeniu o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.