Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

Zaloguj się, aby obserwować  
kacdysz

Opel Vivaro - przebudowa z 3 na 5-6 miejsc

Polecane posty

kacdysz

Witam. Przybył dziś klient samochodem ciężarowym Opel Vivaro, orzekł, że jest zainteresowany aby wstawić większą ilość miejsc, z obecnych 3 na 5-6. Rodzaj samochodu to blaszak.

 

Czy istnieje taka możliwość? Jeżeli tak czego potrzebuje aby takie coś wykonać?

Opinia rzeczoznawcy? Zaświadczenie od producenta? Przebudowa warszatu?

 

Proszę o pomoc, będę bardzo wdzięczny.

 

 

20180802_113125.jpg

20180802_113132.jpg

20180802_113155.jpg

20180802_113230.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mecher
Napisano (edytowany)

§ 9b.32) W samochodzie ciężarowym o maksymalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony (kategorii N1 ) i samochodzie ciężarowym o maksymalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 7,5 tony (kategorii N2 ) o nadwoziu rodzaju BB mogą być wprowadzone zmiany konstrukcyjne polegające na zmianie liczby siedzeń, jeżeli pojazd spełnia wymagania, o których mowa w pkt 3.5., pkt 3.6. oraz pkt 3.8. dla pojazdów kategorii N1 , części A załącznika II do dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2007/46/WE z dnia 5 września 2007 r. ustanawiającej ramy dla homologacji pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, części i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów i spełnione są wymagania techniczne dotyczące wytrzymałości siedzeń i ich mocowania, kotwiczenia pasów bezpieczeństwa, potwierdzone badaniami na zgodność z wymaganiami Regulaminów nr 14, 17 EKG ONZ, wykonanymi przez jednostkę uprawnioną. Siedzenia powinny być wyposażone w pasy bezpieczeństwa spełniające wymagania Regulaminu nr 16 EKG ONZ; z zastrzeżeniem § 9c.

 

     z 

Cytat

OBWIESZCZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY I BUDOWNICTWA1) z dnia 27 października 2016 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia

 

Edytowano przez Mecher

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojteczek

Moim zdaniem ma tu zastosowanie § 9b. Jednostka uprawniona.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mecher

No 9b, przecież wkleiłem.

A 9c odnosi się do zmiany ilości, ale tylko na zasadzie ich ilościowego zmniejszenia. Dlatego na końcu jest zastrzeżenie.

Czy może o coś innego ci chodzi ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wrc69

Też miewałem takich klientów i prosto im tłumaczyłem w punktach problem:

- kupujesz Pan 2 takie same auta,

- wkładasz do obydwu siedzenia i w jednym z nich wycinasz dach żeby można się było do tych siedzeń dostać z siłownikami hydraulicznymi,

- oddajesz auta do "Jednostki uprawnionej",

- jednostka uprawniona wyrywa siedzenia (z tego auta, oczywiście, z wyciętym dachem) i sprawdza siły potrzebne do ich wyrwania z podłogi oraz zerwania pasów bezpieczeństwa.

- jeśli wyniki "Uprawnioną jednostkę" usatysfakcjonują, wystawiają na drugi pojazd homologację na te zmiany;

- później tylko WK i ... szerokiej drogi.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leski66

Tylko, czy w ostatecznym (czyli finalnym) rozrachunku się to  opłaci ? Dla firm przy iluś tam pojazdach to na pewno. Ale dla jednostki?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mecher

Uważam, że nieopłacalne. Jednak pytanie było inne, więc nic nie poruszałem tego aspektu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wrc69

Oczywiście że nieopłacalne. Mój wywód ma na celu, aby klient doszedł do tego samego wniosku i kupił pojazd według potrzeb a nie ceny.

Do tej pory było: się kupi coś, byle taniej i później się urzeźbi. Moim zdaniem to pozytywny aspekt zmian: ograniczenie rzeźbienia...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
markes30
3 godziny temu, Mecher napisał:

§ 9b.32) W samochodzie ciężarowym o maksymalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony (kategorii N1 )

 

Na szkoleniach w PIMO-cie mówili, że jak będzie finalnie osobowy to nie musi przechodzić przez jednostkę uprawnioną bo powyższy punkt dotyczy samochodów ciężarowych N1, które po zmianach nadal będą ciężarowe N1 (i to w nadwoziu BB VAN). Mieli to oczywiste niedopatrzenie skorygować następną nowelizacją ale jakoś cisza. Na dzień dzisiejszy:

1. Montaż w warsztacie oryginalnych pasów i oryginalnych foteli w punktach przewidzianych przez producenta pojazdu.

2. Oświadczenie warsztatu o zmianach (lub faktura).

3. Jeśli na OSKP nie masz legalizowanej wagi to koniecznie opinia rzeczoznawcy. ( bo zmienia się masa własna).

4. Badanie na zmiany. ( tylko OSKP)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leski66
4 minuty temu, wrc69 napisał:

ograniczenie rzeźbienia

W tej kwestii jestem tego samego zdania . :icon_wink: Co do pytania to fakt.... tak jakoś "wyrwałem się przed szereg". Ale co nie zmienia faktu, że wszystko sprowadza się do $ :$

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wrc69

Super, ale osobowy będzie się ździebko różnił od ciężarowego. Drobnymi szczegółami.

Biorąc za punkt wyjścia opublikowane wyżej zdjęcia.

Dookoła trzeba tapicerkę dołożyć, żeby pasażerowie nie pokaleczyli się o nadwozie. Jakieś szyby wstawić, bo żywy pasażer to nie worek kartofli.

Ja wiem, że trudno znaleźć na to jakąś podstawę prawna, ale wypadałoby tak zrobić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mecher

A zdjęcia pojazdu w pierwszym poście widzieli, że taka dyskusja "osobowy - ciężarowy" ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leski66

Patrzyli i widzieli :icon_wink:.... ma tu zastosowanie § 9b.( jednostka uprawniona. )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wolf

Czy ten pojazd to VAN, czy może furgon?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leski66

Jak w DR ma wpisane Vat-1a (Dz. U. z 2014 r, poz. 312) to bezspornie Van. Bo wyciągu ze świadectwa homologacji Kolega @kacdysz nie przedstawił - bo niema fotki.:smile:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

A dlaczego bezspornie? Przez lata wpisywano vat również do furgonów. Kto wie czy do dzisiaj wiele skp i wk nie działa w ten sposób.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock
4 godziny temu, wolf napisał:

Czy ten pojazd to VAN, czy może furgon?

 

- To cienka czerwona linia…

Van i Furgon to jedno i to samo biorąc pod uwagę dyrektywę, która ze zrozumiałego języka została na po naszemu przetłumaczona. Natomiast definicje typów nadwozi w niej zdefiniowane niekoniecznie odpowiadają polskiej klasyfikacji rodzajów i podrodzajów pojazdów. Wiadomo, że furgon to kontener przecież i tak dalej, co nie. ;-)

Poza tym, takich wątków przewaliło się tu dziesiątki. Nie ma co klepać, tylko linki wskazywać.

Osobiście bym się takiego "blaszaka" nie tykał. Ciekawi mnie tylko, czy podmioty dostawiające siedzenia w nowych modelach bawią się w usługi przy używanych pojazdach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aboz
13 godzin temu, wolf napisał:

Czy ten pojazd to VAN, czy może furgon?

A co za różnica jaki ma podrodzaj, skoro przepis mówi o nadwoziu BB.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Logen
23 godziny temu, markes30 napisał:

 

Na szkoleniach w PIMO-cie mówili, że jak będzie finalnie osobowy to nie musi przechodzić przez jednostkę uprawnioną bo powyższy punkt dotyczy samochodów ciężarowych N1, które po zmianach nadal będą ciężarowe N1 (i to w nadwoziu BB VAN). Mieli to oczywiste niedopatrzenie skorygować następną nowelizacją ale jakoś cisza. Na dzień dzisiejszy:

1. Montaż w warsztacie oryginalnych pasów i oryginalnych foteli w punktach przewidzianych przez producenta pojazdu.

2. Oświadczenie warsztatu o zmianach (lub faktura).

3. Jeśli na OSKP nie masz legalizowanej wagi to koniecznie opinia rzeczoznawcy. ( bo zmienia się masa własna).

4. Badanie na zmiany. ( tylko OSKP)

 

W podobnej sytuacji, tylko przerabiając z 3 osób na 9 i w nowym samochodzie a nie używanym przeróbki wykonał warsztat do tego uprawniony. Następnie poproszono PIMOT o opinię na temat takiej przeróbki i trzeba było potwierdzenia od nich. Zapłacono 2500 zł i osoba uprawniona podjechała do warsztatu, pooglądała samochód, porobiła zdjęcia i wystawiła zaświadczenie. Następnie wykonano zmiany konstrukcyjne :P. 

Tak ze ja bez PIMOTU bym nie podszedł do takiego badania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacdiag
Dnia 8.08.2018 o 09:31, kacdysz napisał:

wstawić większą ilość miejsc, z obecnych 3 na 5-6. Rodzaj samochodu to blaszak.


 

Cytat

 

4. Wnętrze kabiny kierowcy oraz pomieszczenia przeznaczonego do przewozu osób powinno odpowiadać następującym warunkom: 

 

6) powinno być wyposażone w wyjścia w  postaci drzwi lub okien, co najmniej po jednym na każdą stronę pojazdu, umożliwiające w razie konieczności wyjście na zewnątrz; 


 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wrc69

O właśnie, głos rozsądku.

Nawet bydło i trzodę chlewną przewozi się w kojcach mających okienka (lub kraty), tak że "pasażerowie" mogą oglądać widoki w czasie jazdy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piter1973
20 godzin temu, Jacdiag napisał:

6) powinno być wyposażone w wyjścia w  postaci drzwi lub okien, co najmniej po jednym na każdą stronę pojazdu, umożliwiające w razie konieczności wyjście na zewnątrz;  

Van ( blaszak ) ma boczne drzwi przesuwane więc ten warunek jest spełniony :656:

co z przewietrzaniem i ogrzewaniem wnętrza ?  z przepisu nie wynika ,że muszą być szyby a najlepiej uchylane / otwierane . osobowe 3 drzwi nie mają na 2 rzedzie foteli otwieranych / uchylanych szyb ( niektóre maja ). wystarczy jakaś dmuchawa / nagrzewnica :656:.

Logiczne jest ,że ludzie nie będą jeździć w " puszce " bez okien ale żaden przepis  kategorycznie nie nakazuje aby były szyby .

20 godzin temu, Jacdiag napisał:

postaci drzwi lub okien,

 ważny spójnik - lub - . drzwi mogą być pełne , bez szyby .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Ale czytaj ze zrozumieniem. Musiałyby być z obu stron! A jeśli nie, to z drugiej strony minimum okno. Nie musi być uchylne.

  • Piwo 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piter1973
8 godzin temu, piter1973 napisał:

co najmniej po jednym na każdą stronę pojazdu

fakt - umknęło mi " conajmniej po jednym na każdą stronę pojazdu " . :ok

jeśli pojazd ma 3 rzędy siedzeń to bedzie spełniony wymóg jeśli przy 2 rzędzie będą drzwi odsuwane z prawej i szyba z lewej str a przy 3 rzędzie siedzeń już drzwi i okien brak. liczymy przecież także drzwi z 1 rzędu bo całość wnętrza to przedział pasażerski . środek pojazdu nie musi być miękko wyściełany .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.