Skocz do zawartości

Opel Vivaro - przebudowa z 3 na 5-6 miejsc


kacdysz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Przybył dziś klient samochodem ciężarowym Opel Vivaro, orzekł, że jest zainteresowany aby wstawić większą ilość miejsc, z obecnych 3 na 5-6. Rodzaj samochodu to blaszak.

 

Czy istnieje taka możliwość? Jeżeli tak czego potrzebuje aby takie coś wykonać?

Opinia rzeczoznawcy? Zaświadczenie od producenta? Przebudowa warszatu?

 

Proszę o pomoc, będę bardzo wdzięczny.

 

 

20180802_113125.jpg

20180802_113132.jpg

20180802_113155.jpg

20180802_113230.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

§ 9b.32) W samochodzie ciężarowym o maksymalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony (kategorii N1 ) i samochodzie ciężarowym o maksymalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 7,5 tony (kategorii N2 ) o nadwoziu rodzaju BB mogą być wprowadzone zmiany konstrukcyjne polegające na zmianie liczby siedzeń, jeżeli pojazd spełnia wymagania, o których mowa w pkt 3.5., pkt 3.6. oraz pkt 3.8. dla pojazdów kategorii N1 , części A załącznika II do dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2007/46/WE z dnia 5 września 2007 r. ustanawiającej ramy dla homologacji pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, części i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów i spełnione są wymagania techniczne dotyczące wytrzymałości siedzeń i ich mocowania, kotwiczenia pasów bezpieczeństwa, potwierdzone badaniami na zgodność z wymaganiami Regulaminów nr 14, 17 EKG ONZ, wykonanymi przez jednostkę uprawnioną. Siedzenia powinny być wyposażone w pasy bezpieczeństwa spełniające wymagania Regulaminu nr 16 EKG ONZ; z zastrzeżeniem § 9c.

 

     z 

Cytat

OBWIESZCZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY I BUDOWNICTWA1) z dnia 27 października 2016 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia

 

Edytowane przez Mecher
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No 9b, przecież wkleiłem.

A 9c odnosi się do zmiany ilości, ale tylko na zasadzie ich ilościowego zmniejszenia. Dlatego na końcu jest zastrzeżenie.

Czy może o coś innego ci chodzi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też miewałem takich klientów i prosto im tłumaczyłem w punktach problem:

- kupujesz Pan 2 takie same auta,

- wkładasz do obydwu siedzenia i w jednym z nich wycinasz dach żeby można się było do tych siedzeń dostać z siłownikami hydraulicznymi,

- oddajesz auta do "Jednostki uprawnionej",

- jednostka uprawniona wyrywa siedzenia (z tego auta, oczywiście, z wyciętym dachem) i sprawdza siły potrzebne do ich wyrwania z podłogi oraz zerwania pasów bezpieczeństwa.

- jeśli wyniki "Uprawnioną jednostkę" usatysfakcjonują, wystawiają na drugi pojazd homologację na te zmiany;

- później tylko WK i ... szerokiej drogi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że nieopłacalne. Mój wywód ma na celu, aby klient doszedł do tego samego wniosku i kupił pojazd według potrzeb a nie ceny.

Do tej pory było: się kupi coś, byle taniej i później się urzeźbi. Moim zdaniem to pozytywny aspekt zmian: ograniczenie rzeźbienia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Mecher napisał:

§ 9b.32) W samochodzie ciężarowym o maksymalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony (kategorii N1 )

 

Na szkoleniach w PIMO-cie mówili, że jak będzie finalnie osobowy to nie musi przechodzić przez jednostkę uprawnioną bo powyższy punkt dotyczy samochodów ciężarowych N1, które po zmianach nadal będą ciężarowe N1 (i to w nadwoziu BB VAN). Mieli to oczywiste niedopatrzenie skorygować następną nowelizacją ale jakoś cisza. Na dzień dzisiejszy:

1. Montaż w warsztacie oryginalnych pasów i oryginalnych foteli w punktach przewidzianych przez producenta pojazdu.

2. Oświadczenie warsztatu o zmianach (lub faktura).

3. Jeśli na OSKP nie masz legalizowanej wagi to koniecznie opinia rzeczoznawcy. ( bo zmienia się masa własna).

4. Badanie na zmiany. ( tylko OSKP)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, wrc69 napisał:

ograniczenie rzeźbienia

W tej kwestii jestem tego samego zdania . :icon_wink: Co do pytania to fakt.... tak jakoś "wyrwałem się przed szereg". Ale co nie zmienia faktu, że wszystko sprowadza się do $ :$

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super, ale osobowy będzie się ździebko różnił od ciężarowego. Drobnymi szczegółami.

Biorąc za punkt wyjścia opublikowane wyżej zdjęcia.

Dookoła trzeba tapicerkę dołożyć, żeby pasażerowie nie pokaleczyli się o nadwozie. Jakieś szyby wstawić, bo żywy pasażer to nie worek kartofli.

Ja wiem, że trudno znaleźć na to jakąś podstawę prawna, ale wypadałoby tak zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, wolf napisał:

Czy ten pojazd to VAN, czy może furgon?

 

- To cienka czerwona linia…

Van i Furgon to jedno i to samo biorąc pod uwagę dyrektywę, która ze zrozumiałego języka została na po naszemu przetłumaczona. Natomiast definicje typów nadwozi w niej zdefiniowane niekoniecznie odpowiadają polskiej klasyfikacji rodzajów i podrodzajów pojazdów. Wiadomo, że furgon to kontener przecież i tak dalej, co nie. ;-)

Poza tym, takich wątków przewaliło się tu dziesiątki. Nie ma co klepać, tylko linki wskazywać.

Osobiście bym się takiego "blaszaka" nie tykał. Ciekawi mnie tylko, czy podmioty dostawiające siedzenia w nowych modelach bawią się w usługi przy używanych pojazdach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, markes30 napisał:

 

Na szkoleniach w PIMO-cie mówili, że jak będzie finalnie osobowy to nie musi przechodzić przez jednostkę uprawnioną bo powyższy punkt dotyczy samochodów ciężarowych N1, które po zmianach nadal będą ciężarowe N1 (i to w nadwoziu BB VAN). Mieli to oczywiste niedopatrzenie skorygować następną nowelizacją ale jakoś cisza. Na dzień dzisiejszy:

1. Montaż w warsztacie oryginalnych pasów i oryginalnych foteli w punktach przewidzianych przez producenta pojazdu.

2. Oświadczenie warsztatu o zmianach (lub faktura).

3. Jeśli na OSKP nie masz legalizowanej wagi to koniecznie opinia rzeczoznawcy. ( bo zmienia się masa własna).

4. Badanie na zmiany. ( tylko OSKP)

 

W podobnej sytuacji, tylko przerabiając z 3 osób na 9 i w nowym samochodzie a nie używanym przeróbki wykonał warsztat do tego uprawniony. Następnie poproszono PIMOT o opinię na temat takiej przeróbki i trzeba było potwierdzenia od nich. Zapłacono 2500 zł i osoba uprawniona podjechała do warsztatu, pooglądała samochód, porobiła zdjęcia i wystawiła zaświadczenie. Następnie wykonano zmiany konstrukcyjne :P. 

Tak ze ja bez PIMOTU bym nie podszedł do takiego badania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 8.08.2018 o 09:31, kacdysz napisał:

wstawić większą ilość miejsc, z obecnych 3 na 5-6. Rodzaj samochodu to blaszak.


 

Cytat

 

4. Wnętrze kabiny kierowcy oraz pomieszczenia przeznaczonego do przewozu osób powinno odpowiadać następującym warunkom: 

 

6) powinno być wyposażone w wyjścia w  postaci drzwi lub okien, co najmniej po jednym na każdą stronę pojazdu, umożliwiające w razie konieczności wyjście na zewnątrz; 


 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O właśnie, głos rozsądku.

Nawet bydło i trzodę chlewną przewozi się w kojcach mających okienka (lub kraty), tak że "pasażerowie" mogą oglądać widoki w czasie jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Jacdiag napisał:

6) powinno być wyposażone w wyjścia w  postaci drzwi lub okien, co najmniej po jednym na każdą stronę pojazdu, umożliwiające w razie konieczności wyjście na zewnątrz;  

Van ( blaszak ) ma boczne drzwi przesuwane więc ten warunek jest spełniony :656:

co z przewietrzaniem i ogrzewaniem wnętrza ?  z przepisu nie wynika ,że muszą być szyby a najlepiej uchylane / otwierane . osobowe 3 drzwi nie mają na 2 rzedzie foteli otwieranych / uchylanych szyb ( niektóre maja ). wystarczy jakaś dmuchawa / nagrzewnica :656:.

Logiczne jest ,że ludzie nie będą jeździć w " puszce " bez okien ale żaden przepis  kategorycznie nie nakazuje aby były szyby .

20 godzin temu, Jacdiag napisał:

postaci drzwi lub okien,

 ważny spójnik - lub - . drzwi mogą być pełne , bez szyby .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, piter1973 napisał:

co najmniej po jednym na każdą stronę pojazdu

fakt - umknęło mi " conajmniej po jednym na każdą stronę pojazdu " . :ok

jeśli pojazd ma 3 rzędy siedzeń to bedzie spełniony wymóg jeśli przy 2 rzędzie będą drzwi odsuwane z prawej i szyba z lewej str a przy 3 rzędzie siedzeń już drzwi i okien brak. liczymy przecież także drzwi z 1 rzędu bo całość wnętrza to przedział pasażerski . środek pojazdu nie musi być miękko wyściełany .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.