Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

Zaloguj się, aby obserwować  
wolin213

Ameryka

Polecane posty

wolin213

Przyjechał do mnie klient na przegląd samochodem Chrysler Pacyfika, w trakcie OBT okazało się że auto nie posiada trwale umieszczonego numeru nadwozia i tabliczki znamionowej lecz jedynie  w rogu przedniej szyby blaszkę na 2 nity z numerem VIN. Badanie skończyło się wynikiem negatywnym. Klient przyjechał do mnie 2 razy zarzucając mi że jako diagnosta się mylę i zasypuje mnie różnego rodzaju opiniami i zaświadczeniami z Instytutów Europejskich, dodatkowo twierdzi że auto 10 lat już tak jeździ w Polsce i nawet był u prawnika, który uważa że nitowana blaszka za szybą przednią jest OK. Moją jedyną linią obrony jest Rozporządzenie w sprawie warunków technicznych i ich niezbędnego wyposażenia. Dla mnie numer nadwozia musi być trwale wybity na konstrukcji auta a nie na blaszce, którą w każdej chwili mogę przynitować do innej Pacyfiki. Sprawa na dziś wygląda tak że Klient idzie do Starostwa na skargę na mnie. Macie jakieś pomysły na rozmową z takimi klientami?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aboz

Niestety klient po trosze miał rację. Nawet ówczesne Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej wydało stosowny dokument na tą okoliczność, stwierdzające, że pojazdy te mogą nie posiadać numeru umieszczonego na stałym elemencie nadwozia i uznaje się tzw. public VIN czyli ten na podszybiu. Ale literalnie miałeś racje, bo przepisy w tej materii są jednoznaczne. Co do TZ, to w pojazdach z USA czy Kanady ma ona często wygląd naklejki podobnej do tej z ciśnieniami i jest czasem umieszczana na drzwiach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leski66
Napisano (edytowany)

vin usa20180809.pdf

Coś takiego może się przyda.:icon_wink: 

Edytowano przez leski66

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANUSZ60
1 godzinę temu, aboz napisał:

Nawet ówczesne Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej wydało stosowny dokument na tą okoliczność,

Jednak to samo ministerstwo powiela błąd w rozporządzeniu.

Pytam zatem, czyja tu wina ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

- Czy powiela, czy nie powiela, nie mnie rozdrapywać.

Po pierwsze primo, to już przerabiane było. A po drugie primo, to przepisy przepisami, błędy ministerstwa błędami ministerstwa, ale stanowisko diagnostów powinno być jasne w tej sprawie i od lat uznajemy cechy identyfikacyjne nadane po amerykańsku.

Wszystko można odszukać w dziale:

PRZEGLĄD FORUM - czyli same pożyteczne linki ...

 

 

 

11 godzin temu, wolin213 napisał:

Macie jakieś pomysły na rozmową z takimi klientami?

 

- Tak! Przyfanzolić wynik [P] i będzie OK!  :OK:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
12 godzin temu, wolin213 napisał:

na przegląd samochodem Chrysler Pacyfika, w trakcie OBT okazało się że auto nie posiada trwale umieszczonego numeru nadwozia

Może trochę nie na temat, ale czy ten Chrysler Pacyfika posiadał europejskie reflektory, bo w europejskiej wersji ten pojazd nie występował.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.