wolin213 Napisano 8 Sierpień 2018 Share Napisano 8 Sierpień 2018 Przyjechał do mnie klient na przegląd samochodem Chrysler Pacyfika, w trakcie OBT okazało się że auto nie posiada trwale umieszczonego numeru nadwozia i tabliczki znamionowej lecz jedynie w rogu przedniej szyby blaszkę na 2 nity z numerem VIN. Badanie skończyło się wynikiem negatywnym. Klient przyjechał do mnie 2 razy zarzucając mi że jako diagnosta się mylę i zasypuje mnie różnego rodzaju opiniami i zaświadczeniami z Instytutów Europejskich, dodatkowo twierdzi że auto 10 lat już tak jeździ w Polsce i nawet był u prawnika, który uważa że nitowana blaszka za szybą przednią jest OK. Moją jedyną linią obrony jest Rozporządzenie w sprawie warunków technicznych i ich niezbędnego wyposażenia. Dla mnie numer nadwozia musi być trwale wybity na konstrukcji auta a nie na blaszce, którą w każdej chwili mogę przynitować do innej Pacyfiki. Sprawa na dziś wygląda tak że Klient idzie do Starostwa na skargę na mnie. Macie jakieś pomysły na rozmową z takimi klientami? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 9 Sierpień 2018 Share Napisano 9 Sierpień 2018 Niestety klient po trosze miał rację. Nawet ówczesne Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej wydało stosowny dokument na tą okoliczność, stwierdzające, że pojazdy te mogą nie posiadać numeru umieszczonego na stałym elemencie nadwozia i uznaje się tzw. public VIN czyli ten na podszybiu. Ale literalnie miałeś racje, bo przepisy w tej materii są jednoznaczne. Co do TZ, to w pojazdach z USA czy Kanady ma ona często wygląd naklejki podobnej do tej z ciśnieniami i jest czasem umieszczana na drzwiach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 9 Sierpień 2018 Share Napisano 9 Sierpień 2018 (edytowane) vin usa20180809.pdf Coś takiego może się przyda. Edytowane 9 Sierpień 2018 przez leski66 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 9 Sierpień 2018 Share Napisano 9 Sierpień 2018 1 godzinę temu, aboz napisał: Nawet ówczesne Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej wydało stosowny dokument na tą okoliczność, Jednak to samo ministerstwo powiela błąd w rozporządzeniu. Pytam zatem, czyja tu wina ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 9 Sierpień 2018 Share Napisano 9 Sierpień 2018 - Czy powiela, czy nie powiela, nie mnie rozdrapywać. Po pierwsze primo, to już przerabiane było. A po drugie primo, to przepisy przepisami, błędy ministerstwa błędami ministerstwa, ale stanowisko diagnostów powinno być jasne w tej sprawie i od lat uznajemy cechy identyfikacyjne nadane po amerykańsku. Wszystko można odszukać w dziale: PRZEGLĄD FORUM - czyli same pożyteczne linki ... 11 godzin temu, wolin213 napisał: Macie jakieś pomysły na rozmową z takimi klientami? - Tak! Przyfanzolić wynik [P] i będzie OK! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 9 Sierpień 2018 Share Napisano 9 Sierpień 2018 12 godzin temu, wolin213 napisał: na przegląd samochodem Chrysler Pacyfika, w trakcie OBT okazało się że auto nie posiada trwale umieszczonego numeru nadwozia Może trochę nie na temat, ale czy ten Chrysler Pacyfika posiadał europejskie reflektory, bo w europejskiej wersji ten pojazd nie występował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.