leski66 Napisano 20 Sierpień 2018 Share Napisano 20 Sierpień 2018 Koledzy diagności klient zakupił w Niemczech motocykl jak w temacie, z TZ i DR poz P2- wychodzi 35kW. oczywiście klient chce "oddusić" - rozblokować moc uczciwie. Model ten ma moc od 57-63 kW. Pytanie moje : 1. czy wpisać na pierwszym OBT z DR i niech rozblokuje bo kto to będzie sprawdzał ? czyli 35kW - brak uczciwości . 2. czy wymagać opinii rzeczoznawcy, (ASO Suzuki dzwoniłem mogą to zrobić)-lecz nie odpowiedziano mi co z TZ. Przepraszał, że tekst jest tak chaotyczny ale to przez zmęczenie (klient zniecierpliwiony). Z góry dziękuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 20 Sierpień 2018 Share Napisano 20 Sierpień 2018 Jeżeli w grę wchodzi zmiana danych zawartych w dowodzie rejestracyjnym, no to trzeba oprzeć sprawę o badanie zwane konstrukcyjnymi zmianami. A czy całą reszta zostanie wykonana i opisana przez ASO SUZUKI plus opinia rzeczoznawcy, to kwestia uznaniowa. Ja bym wymagał. Co do tabliczki, to cóż. Niech zostanie ta oryginalna, bo cała reszta i tak papierami zostanie potwierdzona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 20 Sierpień 2018 Autor Share Napisano 20 Sierpień 2018 4 minuty temu, Paprock napisał: Ja bym wymagał A czy przy kolejnym BT ze względu na tę TZ nie będzie problemu- w DR ( już po rejestracji i ZK)-63kW a na TZ 35kW. A tak naprawdę to, czy "ktoś" na drodze jest wstanie sprawdzić i zweryfikować takie zapisy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 20 Sierpień 2018 Share Napisano 20 Sierpień 2018 No to niech poprosi o nową tabliczkę i tyle. Ta pierwotna tabliczka, mimo że sygnowana Suzuki Motor coś tam..., to i tak nie wiadomo czy przypadkiem nie nadana przez tego co dławił ten motor. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 20 Sierpień 2018 Share Napisano 20 Sierpień 2018 Tabliczka musi być nowa - nie słuchaj Parocka. Albo przynajmniej zastępcza. Przecież to na każdym kolejnym OBT poza wrockiem jak widać gdzie wszystko na SKP przejdzie będzie miało problem - niezgodność danych między DR i TZ (i stanem faktycznym). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 20 Sierpień 2018 Share Napisano 20 Sierpień 2018 Ja bym zrobił BT z mocą 35 kW a jak klient rozblokuje to zmiany konstrukcyjne. TZ po zmianach utraci swa aktualność i trzeba wymienić na poprawną lub zastępczą. Tak na marginesie to ciekawe czy ta oryginalna nie znajduje się pod tą obecną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 20 Sierpień 2018 Autor Share Napisano 20 Sierpień 2018 Przed chwilą, danielg539 napisał: oryginalna nie znajduje się pod tą obecną Próbowałem lekko podważyć-drapnąć ale (klient się marszczył) i chyba tak będzie, ale materiał z którego ta pierwsza jest wykonana to nie jest zwykła naklejka-bo od razu pęka (i strach ,że pod spodem może być różnie). 4 minuty temu, danielg539 napisał: Ja bym zrobił BT z mocą 35 kW I tak zrobię , a później jak klient "dorośnie" finansowo i moralnie to zawsze ZK można wykonać. Cena w ASO (zmiany) + rzeczoznawca ... ho..ho.ho a może i jeszcze więcej. (tak to jest jak się "coś" kupuje a później się "okazuje")- czyli bez pojęcia. Dziękuje Wszystkim za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 20 Sierpień 2018 Share Napisano 20 Sierpień 2018 1 godzinę temu, danielg539 napisał: TZ po zmianach utraci swa aktualność i trzeba wymienić na poprawną lub zastępczą. Nie ma podstawy do zastępczej, chyba że się "zniszczy/utraci". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 20 Sierpień 2018 Share Napisano 20 Sierpień 2018 No nie inaczej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 20 Sierpień 2018 Autor Share Napisano 20 Sierpień 2018 (edytowane) A tak z ciekawości to po co w Niemczech "dusić" ten motocykl do 35kW, chodzi o prawo jazdy czy o naukę jazdy? Edytowane 20 Sierpień 2018 przez leski66 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 21 Sierpień 2018 Share Napisano 21 Sierpień 2018 Kategoria A2 prawa jazdy dopuszcza taką moc właśnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 21 Sierpień 2018 Share Napisano 21 Sierpień 2018 Myślałem, że dławienie motocykli przez tą firmę to tylko na eksport, ale jak widać na wewnętrzny też robią. Ciekawe jakie zastosowali rozwiązanie. Ja bym wysłał do warsztatu z hamownią i po opinię. Robię dużo ZK po zmianie mocy na A2, więc wiedziałbym gdzie klienta podesłać, żeby mu zrobili w drugą stronę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 21 Sierpień 2018 Autor Share Napisano 21 Sierpień 2018 (edytowane) 58 minut temu, aboz napisał: Ciekawe jakie zastosowali rozwiązanie W Niemieckim DR jest taki zapis - redukcja mocy poprzez wbudowanie ogranicznika gazu, typ WVB2, oznaczenie 1140** Ale 1140**-odnośnika w DR do tego nie ma. Edytowane 21 Sierpień 2018 przez leski66 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 21 Sierpień 2018 Share Napisano 21 Sierpień 2018 Czyli typowa przeróbka Alphy, którą można zdemontować w 10 minut? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 21 Sierpień 2018 Autor Share Napisano 21 Sierpień 2018 Podejrzewam (przynajmniej miałem takie odczucie), że klient po 1 obt zrobi to na własną rękę i nie będzie wykonywał żadnych zk. Chociaż cena w ASO go zamurowała . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 21 Sierpień 2018 Share Napisano 21 Sierpień 2018 Bo i po co? Który diagnosta niby to sprawdzi i rozpozna podczas standardowego OBT? No powiedzmy poza pasjonata i jak @aboz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 21 Sierpień 2018 Autor Share Napisano 21 Sierpień 2018 19 minut temu, blakop napisał: Bo i po co? Też tak myślę, podejrzewam, że każda "służba" na drodze nie jest w stanie zakwestionować- 35kW mimo 63kW. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.