Skocz do zawartości

Daf xf105.410 4x2 I rejestracja masy i naciski


Michu26

Rekomendowane odpowiedzi

Sprowadzono ze Szwajcarii samochód ciężarowy dwuosiowy Daf XF 105.410 4X2 ( tego typu jak na zdjęciu tylko izotermiczny).

Pomiędzy szwajcarskim DR a danymi na tabliczce znamionowej są różnice (masy administracyjne i konstrukcyjne).

Jakie masy i naciski powinienem wpisać w DIP?

 

Dane wg DR:

Masa własna 8800kg (G)

DMC 17000kg (F2)

DMC zespołu pojazdów 34000KG (F3)

Brak danych o naciskach

 

Dane wg TZ pojazdu

20500 KG

44000 KG

1-7500 KG

2-13000 KG.813_6858582103896-1.jpeg

 

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w rubryce Maksymalny  wpisujesz wpisujesz Maks. Konstrukcyjny (taki jaki przewidział producent),

a w rubryce Dopuszczalny wpisujesz taki masy jaki pozwalają polskie przepisy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w Twoim przypadku :

MMC(F1)-20500kg

MNOP= 1 oś-7500kg, 2 oś-13000kg

DMC(F2)-17000kg, G-8800kg

DNO= 1 oś-MNOP czyli 7500( dop. 8000kg), 2 oś-11500kg

Co do F3-?

A z TZ F2  nie wynika ? Tz nie przedzielone ?

MMC- maksymalna masa całkowita pojazdu określona przez producenta

MNOP- maksymalny nacisk osi pojazdu określony przez producenta

DMC- dopuszczalna masa całkowita pojazdu określona przepisami krajowymi

DNO- dopuszczalny nacisk osi pojazdu określony przepisami krajowymi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Mecher napisał:

określona przepisami krajowymi

oj.. tam..oj..tam chodziło mi o :

W rubryce przy kodzie F.2 – wpisuje się dopuszczalną masę całkowitą pojazdu, będącą największą, określoną w przepisach o warunkach technicznych masą pojazdu obciążonego osobami i ładunkiem, dopuszczonego do poruszania się po drodze, wyrażoną w kg.

 

Mała gafa:icon_wink:, dzięki za czujność( źle się wyraziłem):$

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, leski66 napisał:

 

Mała gafa:icon_wink:, dzięki za czujność( źle się wyraziłem):$

Nie chodziło mi o "skrótową" definicję a o fakt że wpisałeś F2 17000 kg  :P

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim za pomoc.

Reasumując
MMC konstrukcyjna 20500kg

DMC administracyjna 18000kg

MMC zespołu pojazdów
konstrukcyjna 44000kg

DMC zespołu pojazdów administracyjna 40000kg

Naciski
Przód administrac. i konstrukc. 7500kg

Nacisk tył administrac. 11500kg
Nacisk tył konstrukc. 13000kg

Czy dobrze?


Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany, DiP rozpisany, a serduszko krwawi:     tam.gif                                                                                                                    

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeszcze dopytam o DMC- czemu nie można zostawić tej wynikającej z DR? W katalogu znalazłem podobnego "Daf-ika" z DMC 17000kg :oops:

 

A w WK z DMC nie będzie problemu ? (niezgodność DR)

Edytowane przez leski66
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opieramy się na naszych przepisach, co w połaczeniu z TZ daje F2 18 000 .

Dlaczego ograniczono do 17000 ? Możemy gdybać, choć pewnie o mniejsze opłaty się rozchodziło. Tak jak u nas z uszczęśliwianiem klientów i zaniżaniem w pojazdami MMC do 3,5 t.

 

Choć z drugiej strony są WK, które by przyklepały te 17-ie gdyby tak zostało wpisane. tak samo jak dla niektórych F1 + O1 to mus F3. Jednak uważam że większość by oddzwoniła z zapytaniem "dlaczego ?" lub klient by wrócił na korektę.

Ale to moje zdanie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

41 minut temu, leski66 napisał:

A jeszcze dopytam o DMC- czemu nie można zostawić tej wynikającej z DR? 

 

- bo w szwajcarskie [F.2] jest po szwajcarsku, a u nas [F.2] ma być po naszemu, co nie. ;-) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą, Paprock napisał:

na tabliczce

Powiem szczerze, że nie spotkałem się jeszcze z  tabliczką w ciężarówce gdzie by nie było DMC ( no oprócz zastępczych ma się rozumieć):wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, adam1501 napisał:

warunki techniczne pojazdów

A ściągawka wykracza po za warunki techniczne? Jak tak w którym przepisie?

Kolego @adam1501 mówisz o tym zapisie:

cytat:

§ 5. 1. Nacisk osi nie może przekraczać w przypadku:

     1) pojedynczej osi nienapędowej - 10 ton;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.