Skocz do zawartości

wystające elementy po za obrys pojazdu


kurant2000

Rekomendowane odpowiedzi

23 minuty temu, blakop napisał:

Jaki przepis zabrania

Dla taksówki..... chyba by się "coś" znalazło. Ale przecież ...... znowu "plotę" nie na temat:silent:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, kurant2000 napisał:

Pytanie czy te pojazdy mają fabryczne punkty mocowania tej bagażnikowej konstrukcji, bagażniki dachowe w osobówkach mają takie otwory przewidziane przez producenta i tu ok, a nasz omawiany przypadek ? 

 

- no ale do przewozu ładunków nie potrzeba żadnych punktów. Ładunek może wystawać z każdej strony pojazdu. Mogą wystawać od dziobu kajaki, mogą wystwać sztachety przez boczne okna. W ustawie mowa jest o wystającym ładunku i teraz zasadnicze pytanie: jaką rolę pełni ta wystająca poza obrys konstrukcja do przewozu szyb/okien, czyżby to było ładunku opakowanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Paprock napisał:

czyżby to było ładunku opakowanie?

Przy kupnie tego "czegoś" mowa jest z "nazwy" o bagażniku bocznym. Ale opakowanie ładunku coraz bardziej tu pasuje :OK:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaiste w którejś dyrektywie są opisane sprzęty i urządzenia, które nie mają wpływu na wymiary pojazdu. Kiedyś rozbieraliśmy tu jak traktować długość pojazdu z lemieszem/pługiem z przodu. Coś mi się zdaję, że bagażniki i haki pozostają bez wpływu wymiary. Ten ostatni od jakiegoś czasu jest demontowalny jak nie używany, ale co z tym bagażnikiem z boku?
Skoro można zapodać bagażnik na dach, skoro można zapodać bagażnik na tył samochodu, to co stoi na przeszkodzie aby nie zamontować bagażnika z któregoś boku samochodu lub z dwóch boków, a nawet z każdej strony?
Wozi się koła zapasowe na drzwiach bagażnika, wozi się koła zapasowe na pokrywie silnika i jakoś nikt w to nie wnika.
A tu zrobił się problem z bocznym bagażnikiem dla szyb okien.  :confused:

 

 

 

29 minut temu, Jacdiag napisał:

 

ten szczegół dotyczy pojazdów o szerokości 2,55 m 

 

 

- no OK, to dlaczego te bagażniki są takie wąskie?

- a do Malucha w takim razie, to jakiej szerokości bagażniczki mógłbym pozakładać sobie na boczki?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Paprock napisał:

Wozi się koła zapasowe na drzwiach bagażnika, wozi się koła zapasowe na pokrywie silnika i jakoś nikt w to nie wnika

a jak przyjedzie do ciebie np fiat 125p  i będzie miał zamocowane koło zapasowe na przedniej masce to też uznasz , że ok? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, kurant2000 napisał:

na przedniej masce to też uznasz , że ok?

Jeżeli chodzi o PF 125p to na masce.....:confused:, a już na dachu...:icon_wink:... to karetki latały.....

pf 125.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

13 minut temu, Paprock napisał:

Te bagażniki

Czyli przystajemy, że to "coś" to bagażnik boczny.:icon_wink:

1 godzinę temu, Paprock napisał:

w którejś dyrektywie są opisane

Jak by chwilka się nadarzyła i czasu troszeczkę był to ..... może By zapodał na forum?:smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A choćby tu można powałkować stronę 52: 

 

ROZPORZĄDZENIE KOMISJI (UE) NR 1230/2012

z dnia 12 grudnia 2012 r.

w sprawie wykonania rozporządzenia (WE) nr 661/2009 Parlamentu Europejskiego i Rady

w odniesieniu do wymagań w zakresie homologacji typu dotyczących mas i wymiarów pojazdów silnikowych

oraz zmieniające dyrektywę 2007/46/WE Parlamentu Europejskiego i Rady

 

https://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/PDF/?uri=CELEX:32012R1230&from=PL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troszeczkę  " powałkowałem "  (rzuciłem okiem) i odnośnie głównego tematu nic tam nie ma,:confused: ....... ale w tabeli o szerokości pojazdu punkt 17 str. 55 jest informacja o N2,N3,O3,O4  do przewozu pojazdów tzw. "lorach"- zawsze budziło to moje wątpliwości. Dziękuję :564:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę od innej strony podejdę do zagadnienia, bo:

Cytat

3) światła tego samego rodzaju powinny mieć takie same właściwości świetlne i powinny być umieszczone symetrycznie
względem podłużnej płaszczyzny symetrii pojazdu; warunku symetrii rozmieszczenia nie stosuje się do świateł
oświetlających tylną tablicę rejestracyjną oraz pojedynczych świateł cofania i przeciwmgłowych tylnych;

Z tego zapisu wynika, że bagażnik a nie można potraktować jako integralnej części pojazdu, bo wprowadzi on asymetrię w oświetleniu, chyba, że zamontujemy bagażnik po lewej i prawej stronie pojazdu. Należy też uwzględnić czy po zamontowaniu bagażnika światła nie znajda się zbyt daleko od obrysu pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 months later...

Widziałem gorsze. I to w pojazdach obsługujących autostrady. Juz nie wspominając o cudach-antenach na kamperach, bagażnikach dachowych na kamperach, kajakach w tych/na tych bagażnikach. Kłania się jeszcze fotowoltaika. 

https://forum.norcom.pl/index.php?/topic/11430-ostre-krawędzie-przeróbka-klasyfikacja-usterki/&do=findComment&comment=215942

 

 

Konstrukcja.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, kurant2000 napisał:

Panowie co sądzicie o takiej zabudowie na bagażniku?

Wysokość montażu ponad 2 m, czyli brak ryzyka zranienia pieszego a zatem uważam, że jest OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, danielg539 napisał:

Wysokość montażu ponad 2 m, czyli brak ryzyka zranienia pieszego

 

To tak zdroworozsądkowo, czy z przepisów to gdzieś wynika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 15.01.2019 o 22:00, blakop napisał:

To tak zdroworozsądkowo, czy z przepisów to gdzieś wynika?

W wymaganiach dla lusterek klasy V jest zapis, że mogą być stosowane:

Cytat

oba lusterka muszą być zamontowane w odległości co najmniej 2 m od podłoża

a ten wymóg z jakiegoś przepisu zapewne wynika i ewidentnie chodzi tu o ochronę pieszych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...
Dnia 22.08.2018 o 09:46, leski66 napisał:

cytat:

Art. 61.

 2. Ładunek na pojeździe umieszcza się w taki sposób, aby:

   2) nie naruszał stateczności pojazdu;

A szyby-okna chyba trochę ważą "co nie":icon_wink:

moim zdaniem opinia rzeczoznawcy w zakresie stateczności pojazdu załatwia sprawę.

Pozdrawiam

dP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, błachot napisał:

opinia rzeczoznawcy w zakresie stateczności pojazdu

mam rozumieć, że to nie chodzi o rzeczoznawcę samochodowego o którym mowa w art. 79a ustawy tylko odpowiednio innej specjalności( jakiej? poproszę o nakierowanie) ze względu na szczególny przypadek, czyli określenie stateczności pojazdu 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja się zastanawiam jakby tak wewnątrz pojazdu pod jedną ścianą te szyby poustawiał, to też opinia na rozmieszczenie ładunku byłaby konieczna? :nausea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To w dalszym ciągu kłania się cytowany wyżej Art. 61. 2. 2)

 

 może ładunek na przyczepie przeniesiemy z przodu na tył i jazda ... 

 

 

:?:  :?:  :?:  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.