Skocz do zawartości

wystające elementy po za obrys pojazdu


kurant2000

Rekomendowane odpowiedzi

12 minut temu, Paprock napisał:

5.2.2.d. lub 5.2.3.a

W/g mnie nie za bardzo pasuje, jak już to usterka pisana z palca :

 

Dz. U. z 2016r., poz. 2022 z późn. zm

§ 11.

10) w błotniki lub inne elementy nadwozia lub podwozia, o szerokości nie mniejszej niż szerokość opony...

:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja to kumam (mniej więcej) ale gość obcina flexą błotnik i w to miejsce zakłada fartuch wycięty z dętki, czyli jakby poszerzył błotnik dostosowując go do szerokiej opony. Opona zakryta i tematu nima, czy jednak coś na rzeczy leży? 

(nie ruszamy na razie aspektów homologacji na te tuningowe elementy)

107fa57041bca11cd6699394a34a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, cezary napisał:

no chyba że ruszymy aspekt homologacji

On w praktyce nie ma już zastosowania do pojazdu zarejestrowanego. Zmiana szerokości pojazdu w zakresie nie przekraczającym WT nie jest nawet zmianą konstrukcyjną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrząc na warunki techniczne jak najbardziej.

Za WT: "...§ 11. 1. Pojazd samochodowy wyposaża się:

...

10) w błotniki lub inne elementy nadwozia lub podwozia, o szerokości nie mniejszej niż szerokość opony..."

Zwróć uwagę na malunki, które dodałeś. Zakładając, że na pierwszym mamy fabrykę a na drugim manufakturę, to skrzyniowiec w myśl naszych przepisów jest po prostu niedokończony, brakuje mu tych szaro-czarnych nakładek z boku do pełni szczęścia na SKP i drodze. Nie ważne kto ich nie założył producent, właściciel, mechanik, kowal... Dopóki będzie się mieścił z szerokości w WT, nakładki nie będą posiadały ostrych krawędzi i nie będą samoczynnie odpadać od pojazdu to wszystko jest w zgodzie z literaturą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko dojść do porozumienia przez pisane słowo. Idzie o to, że ktoś montuje deko za szerokie opony. No niech będzie, że opony wystają poza obrys. Nie ważne jaki obrys*. W każdym razie są szersze od błotnika. Żeby to ukryć, to cwany tuningowiec montuje elastyczne nakładki udające dostosowania błotnika do szerokości opony, ale jak wiadomo elementów elastycznych nie wlicz się w szerokość/obrys. Jak nie wlicza, to nie wlicza i przyjmując, że szerokość pojazdu jest równa jego obrysowi to w końcu te koła wystają poza boczny obrys, czy nie wystają poza boczny obrys?

4. Boczny obrys pojazdu oznacza płaszczyznę równoległą do podłużnej płaszczyzny symetrii pojazdu, przechodzącą przez najdalej wysunięty punkt na zewnątrz pojazdu, z wyjątkiem lusterek, świateł bocznych i elementów elastycznych (§ 2 ust. 2 rozporządzenia).

*) - w warunkach raz jest mowa o obrysie nadwozia, a raz o obrysie pojazdu i zgadnij co autor na myśli miał.:-?

 

Nie chcę się mądrzyć ale obecne kształtu samochodu zbliżone są do prostokątnego pudełka i jednym z szerszych elementów, jak nie najszerszym, jest szerokość mierzona na wysokości błotników. I ja nie widzę możliwości tuszowania przerośniętego ogumienia elementami miękkimi w rozmiary nie wliczanymi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Paprock napisał:

I ja nie widzę możliwości tuszowania przerośniętego ogumienia elementami miękkimi w rozmiary nie wliczanymi. 

My pracujemy w przepisach diametralnie innych niż homologujący pojazdy - nawet oni też mają swoje dylematy, żeby jeszcze bardziej zorać Ci światopogląd obejrzyj ten temat ze szczególnym uwzględnieniem czasu ok. 5.00 .

Teraz poprosiłbym kogoś od homologacji aby naświetlił nam ten temat związany z otrzymaniem homologacji i wystającymi oponami poza obrys pojazdu w odniesieniu do warunków technicznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Paprock napisał:

ale to jest TRAKTOR

Taaa:

tytuł filmiku - OMM XTR1 Ekstremalne auto z legalizacją drogową,

w materiale słyszymy: "...to auto jest naprawdę wyjątkowe... ; ...klienci, którzy kupowali te auta... ; ...auto było sprawdzane... ; ...w środku w aucie nie stanie się krzywda... ; ...gotowe auto waży... ; ...wystaje poza obrys auta... ; ...wystawić poza szerokość auta... ; ...auto jedzie po specjalnie przygotowanym torze..." ; "...chciał się trząść razem z autem..." ; "...jeździliśmy otwartym autem..." ; "...masę dopuszczalną auta..." ; "...musieliśmy zbudować przód auta..." ; "...każdy kto próbował budować auto od podstaw..." ; "...modyfikować auto terenowe..." ; "...zmotać samochód..." ; "...jak wygląda terenówka i w jaki sposób powstaje...".

Przez cały materiał nie pojawia się słowo ciągnik rolniczy. W ruchu drogowym pojazd nie posiada tablicy wyróżniającej.

Pobierając katalog na stronie producenta mamy taki zapis "...Wierzymy, że samochody powinny przede wszystkim sprawiać radość. Z tym założeniem projektowaliśmy model RUBICOM...". No i oczywiście lakoniczną informację "...*Prędkość maksymalna na drodze publicznej jest uzależniona od przepisów danego kraju UE. ..." - żeby nie było, że okłamaliśmy klienta.

Teraz spotykając coś takiego na SKP mamy do czynienia z

10 godzin temu, Paprock napisał:

to cwany tuningowiec montuje

czy też z przepisami tak dziurawymi, że w zasadzie wszystko można i to nawet w świetle prawa. Na podstawie powyższego materiału jestem przekonany, że producent nie ma pojęcia co wyprodukował lub z czystym cynizmem śmieje się w oczy i pokazuje, że jak masz trochę fantazji, to żaden przepis nie straszny.

Żeby nie było, że jestem przeciwnikiem jakichkolwiek zmian i modyfikacji pojazdów, tylko nie bardzo wiem w jaki sposób używać WT, PoRD, homologacji... . Z jednej strony mamy stosować przepisy krajowe, z drugiej zupełnie niezgodne z nimi warunki unijne i jeszcze bardziej odmienne homologacje. Kiedy zaczniemy po prostu badać sprawność pojazdów bez tej całej chorej otoczki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Traktor homologowany po rozporządzeniu delegowanym 2016/1788 i rozporządzeniu UE 167/2013.

Cała reszta to dobry bajer, marketing, reklama i siła przebicia.

A poza tym ani razu nie pada "samochód" lub "pojazd samochodowy", ani "traktor" lub "ciągnik". Dla zmyłki nazywają tego cudaka "auto".

No weź zaimprowizuj badanie i zapodaj dane tego wynalazku, to zobaczysz co cepik wyświetli.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Paprock napisał:

No weź zaimprowizuj badanie i zapodaj dane tego wynalazku

Już słyszę ten wizg nowobogackiego jak dostanie sagana za brak tablicy wyróżniającej i litanię bluzgów o nieznajomości prawa :meditate: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, adam1501 napisał:

Przez cały materiał nie pojawia się słowo ciągnik rolniczy. W ruchu drogowym pojazd nie posiada tablicy wyróżniającej.

Czasami nie masz za dużo pracy? Czy widziałeś kiedyś ciągnik w ciele quada, coby miał trójkąt i ogranicznik podczas upalania? :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym przypadku nie jest tak, że homologacja sobie a warunki techniczne sobie bo właśnie w Warunkach technicznych nakazują odwoływać się do tego rozporządzenia homologacyjnego

Czyli konkretnie jest to zapisane w paragraf 2 ustęp. 5

5. Wykaz urządzeń i wyposażenia, które nie muszą być uwzględniane przy określaniu wymiarów zewnętrznych pojazdów, określa dodatek 1 do załącznika I do rozporządzenia Komisji (UE) nr 1230/2012 z dnia 12 grudnia 2012 r. w sprawie wykonania rozporządzenia (WE) nr 661/2009 Parlamentu Europejskiego i Rady w odniesieniu do wymagań w zakresie homologacji typu dotyczących mas i wymiarów pojazdów silnikowych oraz zmieniającego dyrektywę 2007/46/WE Parlamentu Europejskiego i Rady (Dz. Urz. UE L 353 z 21.12.2012, str. 31)

 

Czyli konkretnie mamy właśnie odwoływać się do tego 

 

Edytowane przez Solaris
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jak się łapie jak elementy te nie mogą zwiększać szerokości o więcej niż 100 mm, czyli po 5 cm na stronę.

Jakby mu wystawały opony 30 cm to by poszerzył o 30 cm te nakładki. Zawsze zrobi tyle ile mu brakuje żeby przykryć oponę i żeby mu diagnosta przyklepał

Dlatego kazali odwoływać się do tamtego

Edytowane przez Solaris
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Paprock napisał:

wystają te koła poza błotniki czy nie wystają?

A to czarne to nakładka czy żelazna część błotnika pomalowana na czarno? Czy błotnik musi się składać z jednego elementu czy też może być składową różnych materiałów połączonych ze sobą w jedną całość? Dodatkowy element dokręcony do błotnika to dalej błotnik czy błotnik i coś tam... Tak dużo pytań a tak mało odpowiedzi.

7 minut temu, Solaris napisał:

elementy te nie mogą zwiększać szerokości o więcej niż

Jaka jest prawdziwa szerokość pojazdu? Ta fabryczna, czy ta po wymianie czternastego błotnika, który może pomieścić oponę o szerokości metra?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisane jest przy pomiarach szerokości pojazdu - tych nakładek nie bierze się pod uwagę tak jak i np. lusterka zewnętrznego, bocznych świateł czyli ich kloszów.

Ale jednocześnie te nakładki nie mogą wystawać o więcej niż 100 mm

Boczne światła na pojazdach też nie wystają o więcej niż 10 cm łącznie

Przy lusterkach zewnętrznych jest dopuszczone więcej

 

Edytowane przez Solaris
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oryginał:

https://sprzedajemy.pl/blotnik-prawy-tyl-vw-garbus-1303-darlowo-2-6bea9f-nr65751232

Modernizacja:

https://sprzedajemy.pl/blotniki-poszerzone-vw-garbus-warszawa-2-6bea9f-nr61825892

Nakładka:

 

nakładka błotnika.jpg

Na zmodernizowany błotnik dodatkowo jeszcze nakładka. Od jakiej wartości mierzymy szerokość pojazdu, od pierwotnej, po modernizacji czy też całość jest szerokością zakładając, że nakładka jest wykonana z żelaza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

Ładunek to to nie jest, a wystaje poza obrys pojazdu

Ładunek to to nie jest, a wystaje poza obrys pojazdu

Np 6.2.9a 

Trzeba też popatrzeć na "Wykaz urządzeń i wyposażenia, które nie muszą być uwzględniane przy określaniu wymiarów zewnętrznych" i tam "Stopnie wejściowe i uchwyty" są na wykazie....  i w połączeniu z  "urządzenia i wyposażenie nie mogą zwiększać długości pojazdu o łącznie więcej niż 750 mm;"  wychodzi że jest OK

W dniu 25.03.2022 o 12:16, Solaris napisał:

Czyli konkretnie mamy właśnie odwoływać się do tego 

ten przepis właśnie.. dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy rozporządzenie (WE) nr 78/2009 w sprawie homologacji typu pojazdów silnikowych w odniesieniu do ochrony pieszych i innych niechronionych użytkowników dróg powinniśmy stosować literalnie ( i dyrektywę o ochronie pieszych)?? Bo takie rozwiązania jak w białym suzuki jeśli zarejestrowany jest w PL po październiku 2007 to zasługuje na N.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.