cezary Napisano 24 Marzec 2022 Share Napisano 24 Marzec 2022 12 minut temu, Paprock napisał: 5.2.2.d. lub 5.2.3.a W/g mnie nie za bardzo pasuje, jak już to usterka pisana z palca : Dz. U. z 2016r., poz. 2022 z późn. zm § 11. 10) w błotniki lub inne elementy nadwozia lub podwozia, o szerokości nie mniejszej niż szerokość opony... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 24 Marzec 2022 Share Napisano 24 Marzec 2022 No ja to kumam (mniej więcej) ale gość obcina flexą błotnik i w to miejsce zakłada fartuch wycięty z dętki, czyli jakby poszerzył błotnik dostosowując go do szerokiej opony. Opona zakryta i tematu nima, czy jednak coś na rzeczy leży? (nie ruszamy na razie aspektów homologacji na te tuningowe elementy) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 24 Marzec 2022 Share Napisano 24 Marzec 2022 7 minut temu, Paprock napisał: i tematu nima I ta konkluzja powinna temat zamknąć, no chyba że ruszymy aspekt homologacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 24 Marzec 2022 Share Napisano 24 Marzec 2022 5 godzin temu, cezary napisał: no chyba że ruszymy aspekt homologacji On w praktyce nie ma już zastosowania do pojazdu zarejestrowanego. Zmiana szerokości pojazdu w zakresie nie przekraczającym WT nie jest nawet zmianą konstrukcyjną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 24 Marzec 2022 Share Napisano 24 Marzec 2022 Czyli tak jest be, ale jak mu się dołoży plastikowe/gumowe poszerzenia to będzie dobrze - tak? ze strony: https://www.hotcars.com/sick-customized-chevy-pickup-trucks/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 24 Marzec 2022 Share Napisano 24 Marzec 2022 Patrząc na warunki techniczne jak najbardziej. Za WT: "...§ 11. 1. Pojazd samochodowy wyposaża się: ... 10) w błotniki lub inne elementy nadwozia lub podwozia, o szerokości nie mniejszej niż szerokość opony..." Zwróć uwagę na malunki, które dodałeś. Zakładając, że na pierwszym mamy fabrykę a na drugim manufakturę, to skrzyniowiec w myśl naszych przepisów jest po prostu niedokończony, brakuje mu tych szaro-czarnych nakładek z boku do pełni szczęścia na SKP i drodze. Nie ważne kto ich nie założył producent, właściciel, mechanik, kowal... Dopóki będzie się mieścił z szerokości w WT, nakładki nie będą posiadały ostrych krawędzi i nie będą samoczynnie odpadać od pojazdu to wszystko jest w zgodzie z literaturą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 24 Marzec 2022 Share Napisano 24 Marzec 2022 Ciężko dojść do porozumienia przez pisane słowo. Idzie o to, że ktoś montuje deko za szerokie opony. No niech będzie, że opony wystają poza obrys. Nie ważne jaki obrys*. W każdym razie są szersze od błotnika. Żeby to ukryć, to cwany tuningowiec montuje elastyczne nakładki udające dostosowania błotnika do szerokości opony, ale jak wiadomo elementów elastycznych nie wlicz się w szerokość/obrys. Jak nie wlicza, to nie wlicza i przyjmując, że szerokość pojazdu jest równa jego obrysowi to w końcu te koła wystają poza boczny obrys, czy nie wystają poza boczny obrys? 4. Boczny obrys pojazdu oznacza płaszczyznę równoległą do podłużnej płaszczyzny symetrii pojazdu, przechodzącą przez najdalej wysunięty punkt na zewnątrz pojazdu, z wyjątkiem lusterek, świateł bocznych i elementów elastycznych (§ 2 ust. 2 rozporządzenia). *) - w warunkach raz jest mowa o obrysie nadwozia, a raz o obrysie pojazdu i zgadnij co autor na myśli miał. Nie chcę się mądrzyć ale obecne kształtu samochodu zbliżone są do prostokątnego pudełka i jednym z szerszych elementów, jak nie najszerszym, jest szerokość mierzona na wysokości błotników. I ja nie widzę możliwości tuszowania przerośniętego ogumienia elementami miękkimi w rozmiary nie wliczanymi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 25 Marzec 2022 Share Napisano 25 Marzec 2022 7 godzin temu, Paprock napisał: I ja nie widzę możliwości tuszowania przerośniętego ogumienia elementami miękkimi w rozmiary nie wliczanymi. My pracujemy w przepisach diametralnie innych niż homologujący pojazdy - nawet oni też mają swoje dylematy, żeby jeszcze bardziej zorać Ci światopogląd obejrzyj ten temat ze szczególnym uwzględnieniem czasu ok. 5.00 . Teraz poprosiłbym kogoś od homologacji aby naświetlił nam ten temat związany z otrzymaniem homologacji i wystającymi oponami poza obrys pojazdu w odniesieniu do warunków technicznych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 25 Marzec 2022 Share Napisano 25 Marzec 2022 Adam, ale to jest TRAKTOR! Ten wynalazek był już tu przerabiany, podobnie jak i szerokie opony w traktorach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 25 Marzec 2022 Share Napisano 25 Marzec 2022 2 godziny temu, Paprock napisał: ale to jest TRAKTOR Taaa: tytuł filmiku - OMM XTR1 Ekstremalne auto z legalizacją drogową, w materiale słyszymy: "...to auto jest naprawdę wyjątkowe... ; ...klienci, którzy kupowali te auta... ; ...auto było sprawdzane... ; ...w środku w aucie nie stanie się krzywda... ; ...gotowe auto waży... ; ...wystaje poza obrys auta... ; ...wystawić poza szerokość auta... ; ...auto jedzie po specjalnie przygotowanym torze..." ; "...chciał się trząść razem z autem..." ; "...jeździliśmy otwartym autem..." ; "...masę dopuszczalną auta..." ; "...musieliśmy zbudować przód auta..." ; "...każdy kto próbował budować auto od podstaw..." ; "...modyfikować auto terenowe..." ; "...zmotać samochód..." ; "...jak wygląda terenówka i w jaki sposób powstaje...". Przez cały materiał nie pojawia się słowo ciągnik rolniczy. W ruchu drogowym pojazd nie posiada tablicy wyróżniającej. Pobierając katalog na stronie producenta mamy taki zapis "...Wierzymy, że samochody powinny przede wszystkim sprawiać radość. Z tym założeniem projektowaliśmy model RUBICOM...". No i oczywiście lakoniczną informację "...*Prędkość maksymalna na drodze publicznej jest uzależniona od przepisów danego kraju UE. ..." - żeby nie było, że okłamaliśmy klienta. Teraz spotykając coś takiego na SKP mamy do czynienia z 10 godzin temu, Paprock napisał: to cwany tuningowiec montuje czy też z przepisami tak dziurawymi, że w zasadzie wszystko można i to nawet w świetle prawa. Na podstawie powyższego materiału jestem przekonany, że producent nie ma pojęcia co wyprodukował lub z czystym cynizmem śmieje się w oczy i pokazuje, że jak masz trochę fantazji, to żaden przepis nie straszny. Żeby nie było, że jestem przeciwnikiem jakichkolwiek zmian i modyfikacji pojazdów, tylko nie bardzo wiem w jaki sposób używać WT, PoRD, homologacji... . Z jednej strony mamy stosować przepisy krajowe, z drugiej zupełnie niezgodne z nimi warunki unijne i jeszcze bardziej odmienne homologacje. Kiedy zaczniemy po prostu badać sprawność pojazdów bez tej całej chorej otoczki... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 25 Marzec 2022 Share Napisano 25 Marzec 2022 Traktor homologowany po rozporządzeniu delegowanym 2016/1788 i rozporządzeniu UE 167/2013. Cała reszta to dobry bajer, marketing, reklama i siła przebicia. A poza tym ani razu nie pada "samochód" lub "pojazd samochodowy", ani "traktor" lub "ciągnik". Dla zmyłki nazywają tego cudaka "auto". No weź zaimprowizuj badanie i zapodaj dane tego wynalazku, to zobaczysz co cepik wyświetli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 25 Marzec 2022 Share Napisano 25 Marzec 2022 9 minut temu, Paprock napisał: No weź zaimprowizuj badanie i zapodaj dane tego wynalazku Już słyszę ten wizg nowobogackiego jak dostanie sagana za brak tablicy wyróżniającej i litanię bluzgów o nieznajomości prawa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 25 Marzec 2022 Share Napisano 25 Marzec 2022 37 minut temu, adam1501 napisał: Przez cały materiał nie pojawia się słowo ciągnik rolniczy. W ruchu drogowym pojazd nie posiada tablicy wyróżniającej. Czasami nie masz za dużo pracy? Czy widziałeś kiedyś ciągnik w ciele quada, coby miał trójkąt i ogranicznik podczas upalania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 25 Marzec 2022 Share Napisano 25 Marzec 2022 Teraz, Paprock napisał: Czy widziałeś kiedyś ciągnik w ciele quada Oczywiście, mina kierowcy za sagana bezcenna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solaris Napisano 25 Marzec 2022 Share Napisano 25 Marzec 2022 (edytowane) W tym przypadku nie jest tak, że homologacja sobie a warunki techniczne sobie bo właśnie w Warunkach technicznych nakazują odwoływać się do tego rozporządzenia homologacyjnego Czyli konkretnie jest to zapisane w paragraf 2 ustęp. 5 5. Wykaz urządzeń i wyposażenia, które nie muszą być uwzględniane przy określaniu wymiarów zewnętrznych pojazdów, określa dodatek 1 do załącznika I do rozporządzenia Komisji (UE) nr 1230/2012 z dnia 12 grudnia 2012 r. w sprawie wykonania rozporządzenia (WE) nr 661/2009 Parlamentu Europejskiego i Rady w odniesieniu do wymagań w zakresie homologacji typu dotyczących mas i wymiarów pojazdów silnikowych oraz zmieniającego dyrektywę 2007/46/WE Parlamentu Europejskiego i Rady (Dz. Urz. UE L 353 z 21.12.2012, str. 31) Czyli konkretnie mamy właśnie odwoływać się do tego Edytowane 25 Marzec 2022 przez Solaris Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 25 Marzec 2022 Share Napisano 25 Marzec 2022 No to w końcu wystają te koła poza błotniki czy nie wystają? Łapią się w szerokości pojazdu czy się nie łapią? (https://i.pinimg.com/736x/09/56/e1/0956e1d1f840a62f6bf5a1766e7ad424--akcesoria-landrover.jpg) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solaris Napisano 25 Marzec 2022 Share Napisano 25 Marzec 2022 (edytowane) No jak się łapie jak elementy te nie mogą zwiększać szerokości o więcej niż 100 mm, czyli po 5 cm na stronę. Jakby mu wystawały opony 30 cm to by poszerzył o 30 cm te nakładki. Zawsze zrobi tyle ile mu brakuje żeby przykryć oponę i żeby mu diagnosta przyklepał Dlatego kazali odwoływać się do tamtego Edytowane 25 Marzec 2022 przez Solaris Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 25 Marzec 2022 Share Napisano 25 Marzec 2022 23 minuty temu, Paprock napisał: wystają te koła poza błotniki czy nie wystają? A to czarne to nakładka czy żelazna część błotnika pomalowana na czarno? Czy błotnik musi się składać z jednego elementu czy też może być składową różnych materiałów połączonych ze sobą w jedną całość? Dodatkowy element dokręcony do błotnika to dalej błotnik czy błotnik i coś tam... Tak dużo pytań a tak mało odpowiedzi. 7 minut temu, Solaris napisał: elementy te nie mogą zwiększać szerokości o więcej niż Jaka jest prawdziwa szerokość pojazdu? Ta fabryczna, czy ta po wymianie czternastego błotnika, który może pomieścić oponę o szerokości metra? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solaris Napisano 25 Marzec 2022 Share Napisano 25 Marzec 2022 (edytowane) Napisane jest przy pomiarach szerokości pojazdu - tych nakładek nie bierze się pod uwagę tak jak i np. lusterka zewnętrznego, bocznych świateł czyli ich kloszów. Ale jednocześnie te nakładki nie mogą wystawać o więcej niż 100 mm Boczne światła na pojazdach też nie wystają o więcej niż 10 cm łącznie Przy lusterkach zewnętrznych jest dopuszczone więcej Edytowane 25 Marzec 2022 przez Solaris Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 25 Marzec 2022 Share Napisano 25 Marzec 2022 Oryginał: https://sprzedajemy.pl/blotnik-prawy-tyl-vw-garbus-1303-darlowo-2-6bea9f-nr65751232 Modernizacja: https://sprzedajemy.pl/blotniki-poszerzone-vw-garbus-warszawa-2-6bea9f-nr61825892 Nakładka: Na zmodernizowany błotnik dodatkowo jeszcze nakładka. Od jakiej wartości mierzymy szerokość pojazdu, od pierwotnej, po modernizacji czy też całość jest szerokością zakładając, że nakładka jest wykonana z żelaza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nesiasps Napisano 13 Marzec Share Napisano 13 Marzec Stopień nie skladany - trwale przyśrubowany - jak na to patrzycie? Jaki kod usterki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 13 Marzec Share Napisano 13 Marzec A jaki przepis narusza ten stopień? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nesiasps Napisano 13 Marzec Share Napisano 13 Marzec Ładunek to to nie jest, a wystaje poza obrys pojazdu Ładunek to to nie jest, a wystaje poza obrys pojazdu Np 6.2.9a Trzeba też popatrzeć na "Wykaz urządzeń i wyposażenia, które nie muszą być uwzględniane przy określaniu wymiarów zewnętrznych" i tam "Stopnie wejściowe i uchwyty" są na wykazie.... i w połączeniu z "urządzenia i wyposażenie nie mogą zwiększać długości pojazdu o łącznie więcej niż 750 mm;" wychodzi że jest OK W dniu 25.03.2022 o 12:16, Solaris napisał: Czyli konkretnie mamy właśnie odwoływać się do tego ten przepis właśnie.. dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vercyngetoryks Napisano 14 Marzec Share Napisano 14 Marzec Czy rozporządzenie (WE) nr 78/2009 w sprawie homologacji typu pojazdów silnikowych w odniesieniu do ochrony pieszych i innych niechronionych użytkowników dróg powinniśmy stosować literalnie ( i dyrektywę o ochronie pieszych)?? Bo takie rozwiązania jak w białym suzuki jeśli zarejestrowany jest w PL po październiku 2007 to zasługuje na N. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.