Skocz do zawartości

Autobus na osobowy ? Sprinter


hudy05

Rekomendowane odpowiedzi

Witam 

 

Jak w temacie Mercedes Sprinter zmiana Rodzaju pojazdu z Autobus 14 osobowy  na osobowy 9 miejscowy 

Pojazd sprowadzony siedzenia w fabrycznych miejscach. Pasy posiada zagłówki również. 

Dodam ze fotele w tym aucie można wypinać w kazdy mozliwy sposób.

Same zaświadczenie od upr. przedsiębiorcy wystarczy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, hudy05 napisał:

Mercedes Sprinter

A długość tego autobusu, bo może nie zostać osobówką.:smile:

 

I wprowadzone zmiany maja odpowiadać warunkom technicznym od dnia zmiany rodzaju pojazdu.:silent:

9 minut temu, leski66 napisał:

A długość tego autobusu, bo może nie zostać osobówką.:smile:

 

 

Nie sporzałem ,że 14 miejsc, odnośnie długości nie ma tematu. Przepraszam gafa:oops:

Edytowane przez leski66
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

A jeśli to będzie AUTOBUS 19-to osobowy? DMC powyżej 3,5T.

Tak samo da się z niego zrobić SAMOCHÓD CIĘŻAROWY, 9 miejsc?

Samo zaświadczenie wystarczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dobre pytanie. Przegroda musiałaby być fabryczna (producenta pojazdu) mocowana w miejscach przeznaczonych (widocznych wzmocnieniach z wkładkami gwintowanymi). Raczej bez wierconych do tego dodatkowych otworów w nadwoziu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie do końca, 9b mówi o zmianach w sam. kategorii N1 i N2 dotyczących zmiany ilości miejsc.

Natomiast tu mowa jest o M2, w którym dokonujemy zmian skutkującymi kategorią N2 z ilością miejsc 9 (wraz z kierowcą).

Zmiana z M2 - nadwozie CA, na N2 - nadwozie BB

Edytowane przez wrc69
Dopisek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli osoby podróżujące tym pojazdem po takich zmianach mogą czuć się bezpiecznie bo w razie nieszczęścia  ładunek ich nie przygniecie i fotel nie odpadnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, jeśli zachowane są kryteria opisane w Dyrektywie 2007/46/WE; Załącznik II; punkty od 3.2 do 3.4.

Mi się podoba najbardziej 3.4.1:

"3.4.1. Wymogi, o których mowa w pkt 3.4, mogą być zweryfikowane przez oświadczenie zgodności przedstawione przez producenta."

Masz w ręku oświadczenie zgodności, masz pewność.

A fotel, jak nie odpadłby wcześniej, tak nie odpadnie ( § 9c).

 

Edytowane przez wrc69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 months later...

Mercedes Sprinter, sprowadzony z UK, I rej. 06.2005

W dowodzie: minibus, S1-17 miejsc, kategoria N1. Brak danych w pozycji G oraz F.1/F.2 Na TZ jest 3500.

Podwójne kanapy po jednej stronie, pojedyncze po przeciwnej. Właściciel chciałby mieć 9 miejsc z kierowcą.

Wspominał o chęci usunięcia rzędu siedzeń pojedynczych, po lewej stronie pojazdu i podwójnych z tyłu pojazdu.

Czy takie kombinacje są możliwe? Może jakaś mądrzejsza głowa coś podpowie, bo szczerze to nie ogarniam tematu.?

Łapie się to to pod 9c. lecz ilość miejsc siedzących trzeba by okroić do 7 z kierowcą? Ogólnie wersja z siedzeniami po jednej stronie średnio mi pasuje.

 

Edytowane przez laptop
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko już przystosowane do ruchu prawostronnego, kierownica po lewej stronie. Licznik też podobno wskazuje poprawnie :)

Dane dotyczące pojazdu spisałem z dowodu plus TZ.

Edytowane przez laptop
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kluczowe pytanie to czy po zdemontowaniu zbędnych foteli te pozostałe pozostaną w swych dawnych punktach kotwienia czy zostaną zamontowane w innych miejscach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprawdopodobniej pozostaną w pierwotnych miejscach. Próba przestawienia ich byłaby rzeźbą, bo nie ma alternatywnych punktów do przykręcenia. Nie widziałem pojazdu z zewnątrz. Zastanawia mnie jak są drzwi rozmieszczone i czy to ma znaczenie, szczególnie zajęcie miejsca przez kierowcę. Skoro kierownica była po prawej i przerzucili fotel kierowcy na drugą stronę (jedno miejsce z przodu będzie) to montaż może być ciekawy. W sumie na ocenę poprawności wykonania przyjdzie czas. Tylko czy formalnie jest to do przeskoczenia.

Edytowane przez laptop
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, laptop napisał:

przerzucili fotel kierowcy na drugą stronę (jedno miejsce z przodu będzie) to montaż może być ciekawy.

Większość busów ma fabryczne punkty kotwienia foteli w pierwszym rzędzie przystosowane do układu 1+1 lub 1+2 a zatem przeniesienie fotela kierowcy nie powinno być tu problematyczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętaj, że był to UK. Jeśli miejsce kierowcy było po prawej, "wpuszczał" pasażerów lewą stroną to tam jakiś schodek był zapewne, albo ze dwa dla łatwiejszego wejścia, więc to kotwienie fotela niekoniecznie było. Pozostaje kontakt celem uzyskania większej wiedzy o przedmiotowym pojeździe ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bywały takie konstrukcje, że pasażerowie wchodzili drzwiami przesuwnymi a nie przednimi.

Edytowane przez danielg539
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, laptop napisał:

Pamiętaj, że był to UK.

oraz 

 

1 godzinę temu, laptop napisał:

kategoria N1

 

czyli już tam był przerabiany na 

1 godzinę temu, laptop napisał:

W dowodzie: minibus, S1-17

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, danielg539 napisał:

pasażerowie wchodzili drzwiami przesuwnymi a nie przednimi

Jednak jest to "zwykła" wersja, drzwi tradycyjnie otwierane.

13 godzin temu, Jacdiag napisał:

już tam był przerabiany

Być może, pewnie nie dowiem się tego. Na TZ jest 3500kg, w dowodzie F puste ale w uwagach jest 2860 z tego co pamiętam.

12 godzin temu, michal_k napisał:

A czy to zmianie rodzaju nie będzie samochodem osobowym? 

Jest taka szansa. Nie ma lobby czym ma być ostatecznie. Grunt to zmniejszenie liczby miejsc siedzących, obecnie pozostawiono 9 z kierowcą. Masa własna jeszcze nieznana.

Z zewnątrz wygląda to tak.

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

A wewnątrz tak:

 

11.jpg

22.jpg

33.jpg

44.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, laptop napisał:

Wspominał o chęci usunięcia rzędu siedzeń pojedynczych, po lewej stronie pojazdu i podwójnych z tyłu pojazdu

Wydaje mi się, że przy takim układzie siedzeń zmiana rodzaju powinna być na osobowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładając, że będzie decyzja o zmianie na osobowy. Czy nie ma przeciwwskazań odnośnie miejsc siedzących występujących po jednej stronie pojazdu? Jak to się ma stateczności pojazdu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatecznie podstawową funkcją tego samochodu będzie przewóz osób, także klasyfikacja powinna ulec zmianie.

Ostatecznie za rozmieszczenie ładunku odpowiada szofer.

Ostatecznie dla równowagi przy pełnym obłożeniu pasażerów, to kartofle trzeba będzie wozić tym samochodem, żeby się nie wykopyrtnął na prawą stronę.

I nie bardzo sobie życzę tłumaczenie mi środka ciężkości, bo nie po to z jednej strony zbiornik spryskiwacza a dla równowagi akumulator po drugiej stronie w komorze silnikowej.

:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście nie widzę żadnego problemu w wykonaniu ZK w tym pojeździe. Nawet fotele można nieco poprzesuwać, gdyby zaszła taka potrzeba, gdyż są zamocowane w prowadnicach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.