Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

Zaloguj się, aby obserwować  
JANUSZ60

Trójkołowy motorower elektryczny

Polecane posty

JANUSZ60

Czy miał już ktoś taki pojazd ?

 

IMG_20180831_185957.jpg

IMG_20180831_184008.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Motorower na trzech kołach z kabiną jak widać.

Mam nadzieję, że nie przekracza magicznych prędkości zarezerwowanych dla motorowerków.

 

Bywają motocykle z kabiną, to czemu nie motorower, co nie. ;-) 

Dla mnie wszystko wporzo w tym dowodzie. Masy zapodali, moc OK - można DiP-a pisać.

Idę, rzucę okiem na warunki dodatkowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANUSZ60
Napisano (edytowany)

Powoli, o prędkości max. w DR nie ma nic, podejrzane ,,,

oraz

Cytat ;a masa pojazdu nieobciążonego trzy- i czterokołowego nie może przekraczać:
1) w przypadku pojazdów trójkołowych:
a) motorowery – 270 kg,

tu mamy 300 kg ,,,

(bez uwzględniania masy akumulatorów przy napędzie elektrycznym);

Ok , tu by się załapał,,,

Edytowano przez JANUSZ60

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Nie wiadomo po jakiemu ta 'unijna masa' liczona tam jest.

Zakładając, że po inszemu, to zawiera masę kierowcy zaiste.

Ludzi ilu może przewozić?

A, widzę, jednoosobowy, tak?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANUSZ60
Napisano (edytowany)

Jednoosobowy, jednak na oparciu pasażera producent dopuszcza fotelik dla dziecka,,,

Być może pod warunkiem, iż nie przekroczy 400 kg całkowitej,,,

Edytowano przez JANUSZ60

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
IVVO

Niby masa własna 210kg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Trzeba zrobić sobie kawę i zapoznać się w unijnymi wytycznymi co do 'masy pojazdu nieobciążonego'. Chociaż uważam, że to i tak mało istotne, bo nas interesuje masa własna definiowana w naszej ustawie. Czyli wszelkie zbędne graty zostają w garażu, ciężar szofera pomijamy, ewentualnie płyn do spryskiwacz można uzupełnić i dawaj z tym cudakiem na wagę. ;-) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANUSZ60
35 minut temu, IVVO napisał:

Niby masa własna 210kg

Gdzie widzisz 210 kg masę własną,

Przecież w DR - 300 kg stoi,,,

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

- zaiste w programowym w DiP katalogu! :silent: :evil: 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
IVVO

Google tak twierdzi - z tą masą jest zawsze problem 

Nie wiemy jak oni to liczą - trza było by poszperać z ustawy z roku rejestracji

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANUSZ60

Ma trzy duże akumulatory i silnik elektryczny, ale sama konstrukcja zbyt ciężka nie jest.

Zważę go po niedzieli ,,,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

W motocyklach bez masy akumulatorów, tu z lub nie wiadomo jak... KINO jak zawsze! :nausea:

W razie czego to wytargaj z jednego. :silent:   :evil:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANUSZ60

Też to zauważyłeś ?

że motocykle i czterokołowe bez, a dla motorowerów zapisu brak, (celowo czy przez niedopatrzenie )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

No zauważyłem, ale sądzę podobnie, że konstrukcja jest lekka i podczas ważenia nie osiągnie tej masy co ma zapodaną w dowodzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k

Obstawiam, że w szwajcarskim DR masa własna podawana jest łącznie z kierowcą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
IVVO

Na pewno microcary ze Szwajcarii tak są liczone

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

UWAGA!

Ośmielę się podpowiedzieć, bo nigdy spokoju nie będzie.

Ja wiem, że mowa potoczna jest bardziej zrozumiała, z której to korzystam bardzo często, nie mówiąc że zawsze, ale... i to nie jest personalna uwaga do Kolegi @michal_k, ale byłoby super gdyby w końcu pracownicy wydziałów komunikacji na szczeblu rejestracji przyswoili sobie, że masa własna to masa własna po polsku i w Polsce zawierająca to i to w sobie, a unijna MASA POJAZDU W STANIE GOTOWYM DO JAZDY to jest inna masa od polskiej masy własnej, bo zawiera w sobie to i to i jeszcze dodatkowo tamto!

 

Diagności też! :silent:

  • Super 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Pobożne życzenia...

 

Jak sam na końcu zauważyłeś, nawet diagności nie posiadają tej wiedzy, a przecież ich zawód wymaga odpowiedniej wiedzy, wykształcenia, doświadczenia zawodowego - to wszystko poparte kursem, egzaminem...

A Ty wymagasz takiej wiedzy od pracowników WK wobec których nie stawia się praktycznie ŻADNYCH wymagań, a ich wiedza techniczna jest najczęściej zerowa - łącznie z tym, że najprawdopodobniej większość z nich nie znała by nawet podstawowych aktów prawnych regulujących sprawy warunków technicznych?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

No nie byłoby sprawy gdyby ci drudzy przyswoili jako pierwsi!  :evil:

 

@leski66, dzięki, ale uważaj, bo zaraz może paść, że" [G] to [G] i w głębokim poważaniu mam to, co w nim jest." :evil: 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.