Skocz do zawartości

Analiza spalin.


Baesler

Rekomendowane odpowiedzi

Nie kapuję. Kontrolka jak kontrolka ma działać dobrze. Jak każda kontrolka pełni dwie funkcje. Ja się nie świeci, to działa dobrze, bo nie razi, bo o niedomaganiach nie informuje. A jak się świeci, to też działa dobrze, bo zmusza do interwencji. A jak jej działanie sprawdzić, to procedura badania podpowiada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale pytanie jest bardzo proste i zadam je jeszcze raz:

Przy negatywnym wyniku czego wykonujemy pomiar OBD lub tradycyjny?

Te "czego" nie może być ani OBD lub analizator po po co robić dwa razy to samo. Więc co?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale co dwa razy to samo? Wydrukujesz pozytywny protokół z testu i koniec. A jak wyjdzie negatywny, to wejdziesz w menu kodów i zobaczysz co tam się zadziałało. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przeczytaniu ze zrozumieniem punktu 5, wnioskuję iż, owe "czego" dotyczy sprawdzenia działania samej kontroli MIL. Czyli dokładnie to co powyżej napisał @Paprock , a ja nie potrafiłem tego dojrzeć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

Pacjent z 2008r, peugeot 207 1,4benzyna, przebieg 118kkm.

Analiza spalin HC 250ppm na biegu jałowym i podwyższonych obrotach, Lambda idealna, CO nieznacznie przekroczony.

Wg. załącznika nr 2 do rozporządzenia 2022 nie powinienem się w ogóle kontrolować HC.

Pojazd zakupiony kilka tygodni temu z komisu, więc jest szansa na naprawę na koszt sprzedawcy, lecz tabela jest bezlitosna...

Osmolony tłumik końcowy, coś ewidentnie jest na rzeczy.

Jakieś pomysły?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwestia naprawy jest drugorzędna na tą chwilę. Zastanawiam się czy możemy kwestionować wysokie HC po 1rej. 1 maja 2004?

CO się znacznie pogorszyło, więc N poszło. Czy zamysłem ustawodawcy było to, że jeśli Lambda i CO jest ok to HC również?

Edytowane przez adamos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kod usterki: "wykaz czynności oraz metody i kryteria oceny stanu technicznego pojazdów nie wyczerpują wszystkich możliwych przypadków niesprawności"? :)

Edytowane przez adamos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, adamos napisał:

czy możemy kwestionować wysokie HC po 1rej. 1 maja 2004?

Nie, ponieważ nie mamy podstawy. My opieramy się na pomiarach a nie na wyczuciu lub uzasadnionym podejrzeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@IVVO, ale autor posta pisał:

3 godziny temu, adamos napisał:

Analiza spalin HC 250ppm na biegu jałowym i podwyższonych obrotach, Lambda idealna, CO nieznacznie przekroczony.

Zatem też CO poza normą a lambda może być ok jak katalizator niedomaga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.