Paprock Napisano 18 Czerwiec 2021 Share Napisano 18 Czerwiec 2021 Nie kapuję. Kontrolka jak kontrolka ma działać dobrze. Jak każda kontrolka pełni dwie funkcje. Ja się nie świeci, to działa dobrze, bo nie razi, bo o niedomaganiach nie informuje. A jak się świeci, to też działa dobrze, bo zmusza do interwencji. A jak jej działanie sprawdzić, to procedura badania podpowiada. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radekd2 Napisano 18 Czerwiec 2021 Share Napisano 18 Czerwiec 2021 Ale pytanie jest bardzo proste i zadam je jeszcze raz: Przy negatywnym wyniku czego wykonujemy pomiar OBD lub tradycyjny? Te "czego" nie może być ani OBD lub analizator po po co robić dwa razy to samo. Więc co? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 18 Czerwiec 2021 Share Napisano 18 Czerwiec 2021 Ale co dwa razy to samo? Wydrukujesz pozytywny protokół z testu i koniec. A jak wyjdzie negatywny, to wejdziesz w menu kodów i zobaczysz co tam się zadziałało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radekd2 Napisano 18 Czerwiec 2021 Share Napisano 18 Czerwiec 2021 Po przeczytaniu ze zrozumieniem punktu 5, wnioskuję iż, owe "czego" dotyczy sprawdzenia działania samej kontroli MIL. Czyli dokładnie to co powyżej napisał @Paprock , a ja nie potrafiłem tego dojrzeć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamos Napisano 24 Sierpień 2021 Share Napisano 24 Sierpień 2021 Pacjent z 2008r, peugeot 207 1,4benzyna, przebieg 118kkm. Analiza spalin HC 250ppm na biegu jałowym i podwyższonych obrotach, Lambda idealna, CO nieznacznie przekroczony. Wg. załącznika nr 2 do rozporządzenia 2022 nie powinienem się w ogóle kontrolować HC. Pojazd zakupiony kilka tygodni temu z komisu, więc jest szansa na naprawę na koszt sprzedawcy, lecz tabela jest bezlitosna... Osmolony tłumik końcowy, coś ewidentnie jest na rzeczy. Jakieś pomysły? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 24 Sierpień 2021 Share Napisano 24 Sierpień 2021 Zacząłbym od rzeczy najprostszej - wymiany świec zapłonowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamos Napisano 24 Sierpień 2021 Share Napisano 24 Sierpień 2021 (edytowane) Kwestia naprawy jest drugorzędna na tą chwilę. Zastanawiam się czy możemy kwestionować wysokie HC po 1rej. 1 maja 2004? CO się znacznie pogorszyło, więc N poszło. Czy zamysłem ustawodawcy było to, że jeśli Lambda i CO jest ok to HC również? Edytowane 24 Sierpień 2021 przez adamos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 24 Sierpień 2021 Share Napisano 24 Sierpień 2021 Kwestionować można ale nie z powodu wyniku badania technicznego a z powodu ogólnego stanu technicznego pojazdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamos Napisano 24 Sierpień 2021 Share Napisano 24 Sierpień 2021 (edytowane) Kod usterki: "wykaz czynności oraz metody i kryteria oceny stanu technicznego pojazdów nie wyczerpują wszystkich możliwych przypadków niesprawności"? Edytowane 24 Sierpień 2021 przez adamos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 24 Sierpień 2021 Share Napisano 24 Sierpień 2021 11 minut temu, adamos napisał: czy możemy kwestionować wysokie HC po 1rej. 1 maja 2004? Nie, ponieważ nie mamy podstawy. My opieramy się na pomiarach a nie na wyczuciu lub uzasadnionym podejrzeniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 24 Sierpień 2021 Share Napisano 24 Sierpień 2021 15 minut temu, adam1501 napisał: Nie, ponieważ nie mamy podstawy Dokładnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nesiasps Napisano 24 Sierpień 2021 Share Napisano 24 Sierpień 2021 Co za dużo - to niezdrowo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 24 Sierpień 2021 Share Napisano 24 Sierpień 2021 Rzadko się zdarza aby przy rozjechanych ppm reszta była OK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 24 Sierpień 2021 Share Napisano 24 Sierpień 2021 @IVVO, ale autor posta pisał: 3 godziny temu, adamos napisał: Analiza spalin HC 250ppm na biegu jałowym i podwyższonych obrotach, Lambda idealna, CO nieznacznie przekroczony. Zatem też CO poza normą a lambda może być ok jak katalizator niedomaga. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamos Napisano 24 Sierpień 2021 Share Napisano 24 Sierpień 2021 Będę chyba wspierał proces reklamacyjny, wygląda to na duże spalanie oleju, ale zbyt krótki czas eksploatacji aby mieć rzetelne dane... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 24 Sierpień 2021 Share Napisano 24 Sierpień 2021 3 minuty temu, adamos napisał: wygląda to na duże spalanie oleju Jest to prawdopodobne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mietek Napisano 3 Wrzesień 2021 Share Napisano 3 Wrzesień 2021 Brak kata jaka usterka ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 3 Wrzesień 2021 Share Napisano 3 Wrzesień 2021 8.2.1.1a Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamos Napisano 3 Wrzesień 2021 Share Napisano 3 Wrzesień 2021 8.1.1d też może być. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.