wiesław Napisano 5 Styczeń 2006 Share Napisano 5 Styczeń 2006 Taki temat , w samochodzie do nauki jazdy STAR 200 uległ awari roboczy hamulec , auto jadące z góry uszkodziło 8 stojących pojazdów , sprawą zajął się prokurator twierdząc że nastąpiła ingerencja w fabryczny układ hamulcowy montując dodatkowy hamulec dla instruktora , co mogło być przyczyną wypadku jeszcze nie ustalono ,co w takim przypadku ma zrobić diadnosta przy pierwszym badaniu odnosnie tego dodatkowego pedału hamulca , kto ma zamontować dodatkowy pedał ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojciech Jania Napisano 5 Styczeń 2006 Share Napisano 5 Styczeń 2006 Prokurator może sobie tak twierdzić, ale jako prawnik nie posiada tzw. "wiedzy specjalnej" - w tym przypadku z zakresu techniki - chodzi o ustalenie, czy zamontowanie dodatkowych pedałów miało wpływ na zaistnienie kolizji. W tym temacie może wypowiedzieć się np. biegły sądowy (najczęściej jest to rzeczoznawca motoryzacyjny), powołany właśnie przez prokuratora. Tak naprawdę, to biegły wypowiada się na temat, a decyzje podejmuje sąd. Opinia biegłego zresztą też nie musi byc ostateczna... Diagnosta na SKP wykonuje badanie pojazdu do nauki jazdy wg okreslonych kryteriów i dostepnymi mu określonymi metodami badawczymi i narzędziami. Jeżeli w czasie badania pojazdu nie stwierdzi nieprawidłowości - powinien auto dopuścić do ruchu. O ile wiem nigdzie nie uregulowano, kto jest uprawniony do montowania dodatkowej "pedaliery". Myślę, że w tym konkretnym przypadku należy jedynie przeanalizować, czy w momencie badania pojazdu diagnosta mógł stwierdzić usterki zmodyfikowanego układu, czy nie. jeżeli nie mógł - nie powinien ponosić odpowiedzialności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wiesław Napisano 5 Styczeń 2006 Autor Share Napisano 5 Styczeń 2006 jak poznam szczególy to odpowiem co z tego wyszło , ale chyba nie prędko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaka Napisano 9 Styczeń 2006 Share Napisano 9 Styczeń 2006 Panowie my na naszej SKP (jezeli przyjechał pan z N. jazdy) sprawdzamy tez zadziałanie ham. pana instruktora(to jest nie obowiązkowe-ale zawsze jesteśmy kryci) Natomiast nikt nie określa siły działania ham. w N.Jazdy "wyciskanych przez instruktora na jego pedałach"Nas na SKP interesują siły ham. zasadniczego+pomocniczego na ham. pojazdu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 28 Sierpień 2007 Share Napisano 28 Sierpień 2007 nastąpiła ingerencja w fabryczny układ hamulcowy montując dodatkowy hamulec dla instruktora , jeżeli wykonane przez "uprawnione jednostki" to nie powinno być problemu ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURYz dnia 16 grudnia 2003 r. w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach Dz. U. nr 227 poz. 2250 Załącznik nr 1 WYKAZ CZYNNOŚCI KONTROLNYCH ORAZ METODY l KRYTERIA OCENY STANU TECHNICZNEGO POJAZDU PODCZAS PRZEPROWADZANIA BADANIA TECHNICZNEGO 4. UKŁADY HAMULCOWE 1Przedmiot i zakres badania 2Sposób przeprowadzenia badania 3 Podstawowe kryteria uznania stanu technicznego za niezadowalający .1. Układy hamulcowe (wszystkie) 2 Oględziny. 3.1 Konstrukcja niezgodna z wymaganiami przepisów. 3.2. Samodzielne zmiany konstrukcyjne jakiejkolwiek części układu hamulcowego, z wyłączeniem pojazdów przystosowanych do kierowania przez inwalidów oraz pojazdów moderniozowanych przez uprawnione jednostki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Norbert Jezierski Napisano 26 Styczeń 2008 Share Napisano 26 Styczeń 2008 Dlaczego hamulce są takie ważne ... http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=38444#38444 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.