Marek1 Napisano 14 Wrzesień 2018 Share Napisano 14 Wrzesień 2018 No to tak, żeby doprecyzować, bo widzę że ciekawa dyskusja stanęła w miejscu... DPF nie ma nic wspólnego z redukcją NOX a do pomiaru jego sprawności, dymomierz jest absolutnie wystarczającym urządzeniem pomiarowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 14 Wrzesień 2018 Share Napisano 14 Wrzesień 2018 54 minuty temu, Marek1 napisał: DPF nie ma nic wspólnego z redukcją NOX a do pomiaru jego sprawności, dymomierz jest absolutnie wystarczającym urządzeniem pomiarowym. Pod warunkiem, że będzie on w stanie wychwycić zadymienie na poziomie 0,001 k-1. Jaką wartość zadymienia mają podaną obecnie sprzedawane diesle? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 14 Wrzesień 2018 Share Napisano 14 Wrzesień 2018 2 minuty temu, danielg539 napisał: zadymienie na poziomie 0,001 k-1. Mój 0.01 - 0.02 pokazuje na świeżym powietrzu, by udowodnić , że działa ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 14 Wrzesień 2018 Share Napisano 14 Wrzesień 2018 To dowodzi temu, że powietrze masz nie najświeższe. Pracowałem kiedyś na analizatorze, który po porannym teście szczelności wskazywał HC -2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 14 Wrzesień 2018 Share Napisano 14 Wrzesień 2018 (edytowane) 16 minut temu, danielg539 napisał: Pod warunkiem, że będzie on w stanie wychwycić zadymienie na poziomie 0,001 k-1. Jaką wartość zadymienia mają podaną obecnie sprzedawane diesle? Ale do czego chcesz odnieść te wyniki z pomiaru? Póki co, to nie mamy w przepisach wartości zadymienia k-1 na poziomie trzech miejsc po przecinku więc i urządzenie nie mierzy z taką dokładnością. Do oceny sprawności DPF wystarczy dotychczasowa skala. Nie spotkałem się z przypadkiem by pojazd bez DPF był w stanie wykonać zadymienie które jest na TZ dla pojzadu z DPF. Rys. 7–8. Z lewej: informacja o wartości zadymienia spalin zmierzonej w ramach badań homologacyjnych wg normy Euro 5 dla nowego samochodu marki Volkswagen Tiguan 2,0 TDI o mocy 140 KM z roku 2014 r. Z prawej: informacja o wartości zadymienia spalin, zmierzonej w ramach badań homologacyjnych wg normy Euro 6 dla nowego samochodu marki Volkswagen Passat Variant 2,0 TDI o mocy 150 KM z roku 2014 (model wprowadzony do sprzedaży jesienią 2014 r.) 31 minut temu, danielg539 napisał: To dowodzi temu, że powietrze masz nie najświeższe. Albo zabrudzone szkła w komorze pomiarowej... ? Edytowane 14 Wrzesień 2018 przez Marek1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 14 Wrzesień 2018 Share Napisano 14 Wrzesień 2018 Marek1 niestety jesteś w błędzie. Robiłem testy takich pojazdów z euro 5 i pomimo ponad dwukrotnego wzrostu zadymienia, osiągały one wyniki z dużą rezerwą dla normy z TZ. Przykład: BMW 520d z 2008 roku. Pomiar przed usunięciem dpf-a 0,03, po usunięciu 0,07.Wysłane z mojego Moto G (5S) Plus przy użyciu Tapatalka 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 14 Wrzesień 2018 Share Napisano 14 Wrzesień 2018 (edytowane) To ile miało to BMW z euro 5 zadymienie na TZ? Bo na pewno nie więcej niż 0,5 więc twój pomiar po usunięciu DPFa już się nie mieści w dopuszczalnym zakresie. Jak "przed usunięciem DPFa zadymienie było 0,3 to po co ktoś usuwał ten DPF, potrafisz to jakoś logicznie wytłumaczyć? Dlatego wątpię, że miałeś możliwość takiego pomiaru. Edytowane 14 Wrzesień 2018 przez Marek1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 14 Wrzesień 2018 Share Napisano 14 Wrzesień 2018 Mareczku walnąłeś się o jedno zero po przecinku. Samochód miał iść pod grube modyfikacje i stąd wycięcie filtra. Klient przyjechał tylko na sprawdzenie zadymienia przed i po. Miałem kilka takich wozów i we wszystkich to samo.Wysłane z mojego Moto G (5S) Plus przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 14 Wrzesień 2018 Share Napisano 14 Wrzesień 2018 No to rzeczywiście, kretyni z tego BMW, że przy takich wartościach bez DPF stosują ten DPF.... Ja mam inne praktyczne doświadczenia. Jak pojazd z euro 5 przekracza zadymienie z TZ to DPFu tam nie ma. I dla potrzeb ustalenia sprawności pojazdu na SKP wystarczy. Natomiast jak nie ma tam fizycznie tego DPFu to i niskie zadymienie nie pomoże. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 14 Wrzesień 2018 Share Napisano 14 Wrzesień 2018 3 godziny temu, Marek1 napisał: Ale do czego chcesz odnieść te wyniki z pomiaru? Póki co, to nie mamy w przepisach wartości zadymienia k-1 na poziomie trzech miejsc po przecinku Choć by do tego, że pomiar był przeprowadzony, że poszczególne pomiary różniły się od siebie itp. Przy tak małych wartościach, to można nie wkładać sondy do wydechu i zrobić wydruk z pomiaru i cięzko będzie udowodnić oszustwo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 14 Wrzesień 2018 Share Napisano 14 Wrzesień 2018 (edytowane) Póki co nasze przepisy o wielkości dopuszczalnego zadymienia i tak za tym postępem nie nadążają. Jeżeli dla pojazdu do 2008 roku mamy stosować wielkość zadymienia 3,0 m-1, tak samo jak dla diesli z lat 80-tych które dzieli technologiczna przepaść, natomiast po 30.06.2008 1,5 m-1 podczas gdy to już pojazdy z euro 5 i euro 6, które nominalnie nie przekraczają 0,5 m-1 i 0,2 m-1, to o czym dyskutować? Co dokładności urządzeń pomiarowych, którymi się posługujemy to wygląda to tak: "dymomierze absorpcyjne - określają stopień pochłaniania światła przez spaliny (badanie polega na ocenie spalin przez odczyt stopnia zanieczyszczenia szkieł optycznych), problem w pomiarze tym urządzeniem tkwi w jego małej dokładności, gdyż silniki ZS emitują również cząstki stałe wielkości nawet 0,002 mm groźne dla organizmu ludzkiego" Edytowane 14 Wrzesień 2018 przez Marek1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 14 Wrzesień 2018 Share Napisano 14 Wrzesień 2018 1 godzinę temu, Marek1 napisał: nasze przepisy o wielkości dopuszczalnego zadymienia i tak za tym postępem nie nadążają. Właśnie o to chodzi i cała dyskusja na ten temat jest trochę ze sensowna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kurant2000 Napisano 20 Wrzesień 2018 Share Napisano 20 Wrzesień 2018 Usuwanie filtra DPF – nie ma z tym problemu, ale jest spór https://autokult.pl/29676,usuwanie-filtra-dpf-nie-ma-z-tym-problemu-ale-jest-spor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 20 Wrzesień 2018 Share Napisano 20 Wrzesień 2018 Cytat z artykułu: "Panie, przecież diagnosta nie wejdzie panu do rury”.- I co pan mi zrobisz jak mi pan nic nie zrobisz....... , smutna prawda niestety Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 20 Wrzesień 2018 Share Napisano 20 Wrzesień 2018 A ja ciągle nie wiem... Czy diagnosta podczas standardowego OBT jest w stanie wyłapać brak DPF, czy nie? I od czego to ewentualnie zależy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 21 Wrzesień 2018 Share Napisano 21 Wrzesień 2018 10 godzin temu, blakop napisał: A ja ciągle nie wiem... Jak go fizycznie nie ma to tak, ale : 13 godzin temu, leski66 napisał: Panie, przecież diagnosta nie wejdzie panu do rury A po za tym @Marek1 parę postów wyżej wg. mnie wyjaśnił sprawę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 21 Wrzesień 2018 Share Napisano 21 Wrzesień 2018 18 godzin temu, blakop napisał: I od czego to ewentualnie zależy? Od tego kto to robi . Zastanawiam się czy pisać więcej żeby nie robić poradnika .Sorry blakop ale na tym trzeba poprzestać . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 21 Wrzesień 2018 Share Napisano 21 Wrzesień 2018 Dawaj na PW w takim razie. Tylko na normalnym forum poproszę - nie tu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kuba19787 Napisano 5 Październik 2018 Share Napisano 5 Październik 2018 Panowie połowa diagnostów to nawet tego dymomierza nie umnie obsługiwać a gdzie tu coś sprawdzać dpf to Pikuś większość samochodów ma wyciete katalizatory bo za 200 stowki handlarz jak sprowadził to wyciał i odziwo wszystkie mają ważne badania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 5 Październik 2018 Share Napisano 5 Październik 2018 6 minut temu, kuba19787 napisał: gdzie tu coś sprawdzać dpf to Pikuś większość samochodów ma wyciete katalizatory Jeżeli spełniają odpowiednie normy ( od daty rejestracji ), to my jako diagności raczej do rury nie będziemy wchodzić ( oczywiście w celu sprawdzenia jego braku ). Jak fizycznie jest i nie nosi śladów ingerencji - to co Pan mi zrobisz jak mi Pan nic nie zrobisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 8 Październik 2018 Share Napisano 8 Październik 2018 Obecnie produkowane pojazdy na bieżąco monitorują pracę silnika i jakość spalin. Zamiast wydawać bez sensu pieniądze na nowe dymomierze wszystkie SKP powinny mieś tester diagnostycy raz w roku aktualizowany (za darmo). Diagnoza przez złącze OBD to jest przyszłość badań technicznych. (bezpieczeństwo, ekologia, modyfikacje - wszystko w jednym zarchiwizowanym pliku. ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 8 Październik 2018 Share Napisano 8 Październik 2018 6 godzin temu, markes30 napisał: Diagnoza przez złącze OBD to jest przyszłość badań technicznych. Pewnie masz racje ale UE prędzej zakaże rejestracji pojazdów z silnikiem Diesla niż wprowadzi standard OBD w tych pojazdach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yatsek Napisano 8 Październik 2018 Share Napisano 8 Październik 2018 8 godzin temu, markes30 napisał: Obecnie produkowane pojazdy na bieżąco monitorują pracę silnika i jakość spalin No i tak monitorują, że po wycięciu dpf można je oszukać i już nic nie monitorują bo wszystko według nich jest "dobrze" Więc pewnie o na złączu obd też będzie "dobrze" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 9 Październik 2018 Share Napisano 9 Październik 2018 16 godzin temu, yatsek napisał: No i tak monitorują, że po wycięciu dpf można je oszukać i już nic nie monitorują bo wszystko według nich jest "dobrze" Więc pewnie o na złączu obd też będzie "dobrze" Na takie rzeczy już są a za chwile się zaostrzą przepisy KK. Zobaczcie jak manipulacje przy licznikach zostały ograniczone tak samo będzie z usuwaniem katalizatorów i DPF. Rządzący chcą byśmy wymieniali całe linie diagnostyczne ( w pełni sprawne !!! ) zamiast wprowadzić w całe UE ujednolicony standard OBD z obowiązkowym zasilaniem nowymi danymi przez producentów pojazdów, którzy chcą sprzedawać samochody na terenie UE. Nie ma odwrotu od diagnozy przez OBD. Po co wymieniać analizatory za za 10-15 lat samochody elektryczne będą stanowiły większość na drogach UE. 18 godzin temu, danielg539 napisał: Pewnie masz racje ale UE prędzej zakaże rejestracji pojazdów z silnikiem Diesla niż wprowadzi standard OBD w tych pojazdach. OBD to nie tylko spaliny ale również wszystkie układy bezpieczeństwa czynnego i biernego. Nie ma innej opcji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 9 Październik 2018 Share Napisano 9 Październik 2018 2 godziny temu, markes30 napisał: Nie ma innej opcji To przekonaj do tego ustawodawcę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.