Simon445 Napisano 19 Wrzesień 2018 Share Napisano 19 Wrzesień 2018 Wczoraj zarejestrowałem pojazd nie musiał mieć przeglądu ponieważ został sprowadzony z niemiec i miał aktualny tuv na ponad 2 lata. Po otrzymaniu dokumentów tymczasowych dostałem kartkę z informacja o tym, że muszę pojechać i uzupelnic parametry pojazdu inaczej nie otrzymam twardego dowodu - nawet nie zostanie złożony wniosek o wydanie chora sprawa pojazd ma przegląd. I teraz pytanie czy da się to jakoś obejść? Czy koszty będą jak za normalny przegląd? Bo po jakiego.... Auto ma przegląd co to za korzyść? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 19 Wrzesień 2018 Share Napisano 19 Wrzesień 2018 To też jest normalny przegląd, a już tak politycznie poprawnie nazywa się dodatkowym badaniem. Koszt nie będą jak "normalny przegląd", tylko za to badanie jest przewidziane sześćdziesiąt złotych do zapłaty i nie da się tego obejść. Chore pretensje można do zjednoczonej Unii mieć, że w swoich dowodach nie podaje roku produkcji i nacisków nie przelicza na kiloniutony jak wymyślił sobie minister No... No i nie wiadomo czego jeszcze w tym zagranicznym dowodzie brakuje. Dlatego należy ustalić po naszemu, po polskiemu, żeby wszystko zatrybiło, zagrało na tip-top. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Simon445 Napisano 19 Wrzesień 2018 Autor Share Napisano 19 Wrzesień 2018 Dzięki wielkie. Dzisiaj dzwoniłem w tej sprawie do wydziału komunikacji w Szczecinie jak i również w Poznaniu ani tu ani tam nie mieli pojęcia na jakie badanie jest to skierowanie czego dokładnie mam się spodziewać jakich parametrów brakuje i ile to będzie kosztować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 19 Wrzesień 2018 Share Napisano 19 Wrzesień 2018 No jeżeli nikt konkretnie w WK nie podpowiedział czego brakuje, to klient sam wnioskuje na stacji kontroli o niniejsze badanie i sam powinien wiedzieć do jakich parametrów/danych technicznych badanie powinno się sprowadzać. Często jest tak, że za przeproszeniem klient ciapa nie wie o co kaman lub zajechała panienka w mini kabriolecie i czerwonej kiecce) to diagnosta bierze wszystko na klatę sam i ustala wszystko a nawet bywa, że coś tam skrobnie na wyrost. Choćby rok produkcji z dokładnością do dnia i miesiąca. No tak też bywa i wcale nie trzeba tego ganić. Uwaga! Bez względu na to, czy diagnosta ustali jeden parametr, czy kilka... kilkanaście, to do zapłaty tyle samo pozostaje. Sześć dych i pozamiatane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 19 Wrzesień 2018 Share Napisano 19 Wrzesień 2018 A co - mieli przez telefon zobaczyć jakie masz skierowanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 19 Wrzesień 2018 Share Napisano 19 Wrzesień 2018 2 godziny temu, Simon445 napisał: chora sprawa pojazd ma przegląd Chodzi o ustalenie danych, które zamieszcza się w polskich dokumentach (np. rok produkcji, dopuszczalny nacisk osi w kN (nie każdy pracownik WK umie używać kalkulatora i nie przeliczy z kg), dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów (nie zawsze jest w adnotacjach niemieckiego dowodu)). 2 godziny temu, Simon445 napisał: Czy koszty będą jak za normalny przegląd? Koszt 60 zł, a badanie dodatkowe obejmuje tylko ustalenie danych (nie badany jest stan techniczny pojazdu). Na "karteczce" być może masz wypisane dane, które diagnosta powinien ustalić. Jeśli nie - niech ustali te dane, które nie zostały wpisane do pozwolenia czasowego + rok produkcji + podrodzaj (jeśli nie było go w niemieckim dowodzie). Przy okazji diagnosta sprawdzi, czy dane wpisane w pozwoleniu czasowym odpowiadają stanowi faktycznemu (m.in. tabliczce znamionowej). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 19 Wrzesień 2018 Share Napisano 19 Wrzesień 2018 2 godziny temu, Simon445 napisał: dostałem kartkę z informacja o tym, że muszę pojechać i uzupelnic parametry pojazdu ... Zapewne na tej kartce jest napisane jakie parametry skp ma uzupełnić. 1 godzinę temu, blakop napisał: A co - mieli przez telefon zobaczyć jakie masz skierowanie? I żaden z tych obdzwonionych WK nie wpadł na to, że skierowanie do ginekologa było 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 19 Wrzesień 2018 Share Napisano 19 Wrzesień 2018 1 godzinę temu, michal_k napisał: Na "karteczce" być może masz wypisane dane, które diagnosta powinien ustalić. Michał - skierowanie to nie jest "karteczka", tylko dokument. Nawet za moich czasów (2010?) udostępniłem wzór do edytora systemu jak taki gotowy druk wygenerować. Mam nadzieję, że w końcu większość "paniuś z okienka" ostatecznie nauczyła się z tego korzystać Czy jednak koniecznie przed emeryturą muszę wrócić do WK i ponownie edukować towarzystwo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 20 Wrzesień 2018 Share Napisano 20 Wrzesień 2018 To już pewnie trzecie pokolenie po twojej edukacji. I pewnie sobie wiedzy zdobytej nie przekazują. No chyba, że jakieś forum (stronę, platformę czy cuś innego) branżowe mają. Ale wtedy to byś tam wygrzewał kości. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 20 Wrzesień 2018 Share Napisano 20 Wrzesień 2018 Tak - system POJAZD ma swoje forum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 20 Wrzesień 2018 Share Napisano 20 Wrzesień 2018 To o czym tam rozprawiają skoro tak podstawowa rzecz jak z ustalenie i zapisanie danych (czyt. odpowiednio zredagowane skierowanie na DBT) stanowi trudność ? No ale oczywiście ja nie powinienem "głupio" pytać, no bo co ja marny robaczek mogę o tym wiedzieć ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 20 Wrzesień 2018 Share Napisano 20 Wrzesień 2018 Hehe - a z diagnosta mi niby jak jest? Poza tym nie każdy może korzystać z tego forum, bo dany szef zakazuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 20 Wrzesień 2018 Share Napisano 20 Wrzesień 2018 17 minut temu, blakop napisał: Poza tym nie każdy może korzystać z tego forum, bo dany szef zakazuje. Szef w jakim sensie ? Pracodawca, administrator forum, czy coś innego ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wiesław Napisano 20 Wrzesień 2018 Share Napisano 20 Wrzesień 2018 rok produkcji ustali diagnosta ? chyba dealer 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 20 Wrzesień 2018 Share Napisano 20 Wrzesień 2018 32 minuty temu, wiesław napisał: chyba dealer No i producent. " Diagności " już ustalali rok prod. : http://cbsp.policja.pl/cbs/aktualnosci/137705,Zarobili-25-mln-zlotych-na-odmladzaniu-samochodow.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 20 Wrzesień 2018 Share Napisano 20 Wrzesień 2018 5 godzin temu, Mecher napisał: odpowiednio zredagowane skierowanie na DBT) stanowi trudność Bo im się "nie chce". Skoro badanie można wykonać na wniosek właściciela to skierowanie w sumie nie jest potrzebne, a kumaty diagnosta zauważy jakich danych brakuje. 1 godzinę temu, wiesław napisał: rok produkcji ustali diagnosta ? Zgodnie z ustawą tak - urząd może skierować jedynie do diagnosty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 20 Wrzesień 2018 Share Napisano 20 Wrzesień 2018 2 godziny temu, michal_k napisał: to skierowanie w sumie nie jest potrzebne, To niech ZPP napisze do ministra, że w sumie niepotrzebna i nich usunie z rozporządzenia, cennika. A skoro na razie jest to niech się korzysta z takowej możliwości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 20 Wrzesień 2018 Share Napisano 20 Wrzesień 2018 6 godzin temu, wiesław napisał: chyba dealer Oj nie bardzo... Dealer to może bardzo dużo, ale... Reszta tak jak napisał Michał - choć nie do końca. Urząd ma prawo zapytać i bezpośrednio producenta - KPA jak najbardziej na to pozwala. W praktyce jest to jednak rzadko stosowane. 8 godzin temu, Mecher napisał: Szef w jakim sensie ? Szef danego WK może sobie nie życzyć, żeby jego pracownicy korzystali aktywnie z tego forum. Powodów jest kilka. Mówimy o zamkniętym forum w ramach systemu POJAZD - nie o żadnej internetowej platformie. A o pozycję z cennika którą Ci chodzi? Ustalenie danych na własny wniosek, a na skierowanie to różne pozycje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 20 Wrzesień 2018 Share Napisano 20 Wrzesień 2018 38 minut temu, blakop napisał: A o pozycję z cennika którą Ci chodzi? Ustalenie danych na własny wniosek, a na skierowanie to różne pozycje? Są oba zapisy w cenniku ? SĄ Więc jak myślisz, o co mi chodzi ? Wiem, że jesteś upierdliwy ale czasem sam siebie przerastasz, rozłażąc się jak smród po gaciach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 21 Wrzesień 2018 Share Napisano 21 Wrzesień 2018 Skoro są oba to co za różnica z którego korzystasz? To że jeden WK nie kieruje nie znaczy że inny tego nie robi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 21 Wrzesień 2018 Share Napisano 21 Wrzesień 2018 (edytowane) Post do którego pijesz odnosił się do stwierdzenia 17 godzin temu, michal_k napisał: Skoro badanie można wykonać na wniosek właściciela to skierowanie w sumie nie jest potrzebne, Więc skoro niepotrzebne to po co oba ? A druga sprawa Jak właściciel ma wnioskować o takie badanie skoro nie ma pojęcia (bo niby skąd) jakich danych mu brakuje lub nie będzie wnioskował bo nie on rejestruje i jemu nic do tego nie brakuje. Edytowane 21 Wrzesień 2018 przez Mecher Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 21 Wrzesień 2018 Share Napisano 21 Wrzesień 2018 6 minut temu, Mecher napisał: jakich danych mu brakuje jeżeli klient nie wnioskuje to nie ma tematu, natomiast gdy wnioskuje i nie wie o jakie dane tech., to ja uzupełniam brakujące ( tz, katalogi ITS, inne dane), pozostałe wartości sprawdzam i jak ok. to zostawiam jak babole to poprawiam. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 21 Wrzesień 2018 Share Napisano 21 Wrzesień 2018 Jak klient nie ma pojęcia o co wnioskować to dostaje skierowanie z WK. Ale jak wie o co biega to nie musi specjalnie biegać do WK bo może wnioskować sam, więc oba badania są zasadne! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 21 Wrzesień 2018 Share Napisano 21 Wrzesień 2018 I dlatego oba są ujęte i w rozporządzeniu i cenniku. Bez przypinania iż któreś w sumie niepotrzebne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 21 Wrzesień 2018 Share Napisano 21 Wrzesień 2018 Stwierdzenie Michała było ze wszech miar słuszne, choć zawierało pewien skrót myślowy, którego jak widać nie wyłapałeś. Zasadniczo skierowanie z WK nie jest potrzebne, ale w określonych sytuacjach. KPA nakazuje upraszczać postępowania administracyjne gdy tylko to możliwe - jest to jedna z podstawowych zasad postępowania administracyjnego. Rozwiązanie wręcz idealne, do którego niestety wiele osób nie dorosło. Odrobina dobrej woli po stronie właściciela, ale przede wszystkim diagnosty i faktycznie można by skierowania z urzędu zasadniczo zlikwidować. Ale że tych czynników brak, to niestety muszą zostać... Przepis mówi przecież wprost - chcesz, to ustaw się w kolejkę, czekaj, marnuj czas, papier, ale jeśli nie chcesz, to nie musisz - jedź i załatw to od razu bez tej biurokracji! Trudno o przykład większego liberalizmu w przepisach. Ale jeżeli na dzień dobry nastawienie klienta jest takie, że chociaż ma wyraźnie powiedziane jakie badanie ma zrobić (uzupełnienie danych), to woli oczywiście zgrywać "głupka", że nie wie o co chodzi i czy w ogóle idzie to "ominąć" to mamy co mamy. Do tej układanki dokłada się diagnosta, który nagle nie wie jakie to dane są potrzebne do rejestracji... To może warto się trochę dokształcić? 60 dych piechotą nie chodzi - nie wiesz jakie dokładnie to dane to zrób z marszu wszystko jak do DIP'a i tyle. Albo wyślij do konkurencji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.