damianw Napisano 4 Październik 2018 Autor Share Napisano 4 Październik 2018 Jak według Ciebie jest poprawnie? 4 godziny temu, michal_k napisał: W CEP-ie niestety podobne przyczepy nie są określone prawidłowo ("migracja-popraw"). W Poznaniu to była kiedyś przyczepa autobusowa, potem ciężarowa, potem specjalna - i tak w kółko. Jak według Ciebie jest poprawnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 4 Październik 2018 Share Napisano 4 Październik 2018 Nie będzie poprawnie dopóki taka przyczepa nie będzie wykorzystywana w kolejce turystycznej. Brak klasyfikacji wynika z ustawy - zakaz przewozu osób. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 4 Październik 2018 Share Napisano 4 Październik 2018 Poprawnie to może nie być nigdy . Jeżeli to ma iść na zabytek , a tak wynika chyba z pierwszego postu Cytat Potrzebuje pomocy w badaniu co do zgodności to o ile zapis rozporządzenia w sprawie warunków technicznych zwalnia zabytki ,to nie zwalnia z rozporządzenia o kolejkach turystycznych(o ustawie nie wspomnę) . A tak w ogóle jestem ciekawy co wpisał konserwator i co jest w białej karcie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 4 Październik 2018 Share Napisano 4 Październik 2018 Ale w jakim sensie co? Jeśli chodzi o rodzaj, to zapewne przyczepa autobusowa. A konserwator też może tak to w decyzji ująć - albo po prostu "pojazd". Akurat te dokumenty nic do sprawy nie wniosą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 5 Październik 2018 Share Napisano 5 Październik 2018 Dziwię się jedynie, że dla zabytku uparcie trzeba stosować obecną klasyfikację pojazdów. Wiadomym jest, że wiele pojazdów do niej nijak nie pasuje. Poza tym powinny być klasyfikowane zgodnie z datą pierwszej rejestracji, bo było by to odzwierciedleniem stanu faktycznego dla zabytku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 5 Październik 2018 Share Napisano 5 Październik 2018 @aboz niewątpliwie masz racje. Skoro warunki techniczne stosuje się w oparciu o datę pierwszej rejestracji to i klasyfikacja pojazdów powinna być z tamtego okresu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 5 Październik 2018 Share Napisano 5 Październik 2018 Technicznie zapewne ani WK, anie SKP nie ma możliwości określenia swobodnej klasyfikacji, tylko musi korzystać z aktualnych słowników. Choć kiedyś kiedyś pamiętam, technicznie system pojazd dawał możliwość przejścia na "starą" klasyfikację. Choć to bardziej taka ciekawostka była, bo w praktyce sie tego nie stosowało. Wszak i tak był obowiązek stosowania nowej klasyfikacji. Swoją drogą - tak naprawdę nadal jest możliwość wożenia ludzi w przyczepie. Przypominam, że to nie z nikło z PoRD. "Arizony" nadal mogą wozić dzieci do szkół i przedszkoli. Jest to oczywiście archaiczny przepis, który w praktyce rzeczywistość już dawno zweryfikowała, ale teoretycznie taka przyczepa do przewozu osób nadal może istnieć i to wcale nie jako zabytek. I jak ją wtedy zakwalifikować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 5 Październik 2018 Share Napisano 5 Październik 2018 14 minut temu, blakop napisał: Swoją drogą - tak naprawdę nadal jest możliwość wożenia ludzi w przyczepie. Pod warunkiem, że ciągnie ją ciągnik rolniczy. To taka starsza wersja kolejki turystycznej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 5 Październik 2018 Share Napisano 5 Październik 2018 Tak. To mam na myśli. Na naszym terenie taka "buda" wraz z ciągnikiem była nazywana właśnie "Arizoną", względnie "Bonanzą". Wiem, że obecnie nawet na wsiach tego rodzaju pojazdy już raczej wyginęły, a jak są używane to zapewne na takich terenach i w taki sposób, że nikt rejestracją czy badaniami nie zawraca sobie głowy. Nie zmienia to jednak faktu, że jak najbardziej można by jeszcze taki pojazd zgłosić do rejestracji. No i jak go wtedy poprawnie zarejestrować?A jak sprawdzić warunki dla niego? Jak widać nasze PoRD z jednej strony nie nadąża za nowościami (niejasne definicje ciągników, quadów etc.), a z drugiej strony pozostawia w przepisach "twory", dla których przepisy szczegółowe w zasadzie wykluczają możliwość poprawnej rejestracji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 5 Październik 2018 Share Napisano 5 Październik 2018 (edytowane) 6 minut temu, blakop napisał: A jak sprawdzić warunki dla niego? Z warunków jakie pamiętam, to taka przyczepa musi posiadać urządzenie do przewietrzania wnętrza i hamulec awaryjny uruchamiany z jej wnętrza a i było coś o ogrzewaczu spalinowym. Edytowane 5 Październik 2018 przez danielg539 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 5 Październik 2018 Share Napisano 5 Październik 2018 Hehe - to w ogóle jeszcze gdzieś jest w rozp.o warunkach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 5 Październik 2018 Share Napisano 5 Październik 2018 Są: Cytat 5. Przyczepa powinna być wyposażona w następujące rodzaje hamulców: 1) hamulec roboczy: a) spełniający wymagania określone w ust. 1 pkt 1, b) uruchamiany z miejsca kierowcy jednym ruchem łącznie z hamulcem roboczym pojazdu ciągnącego, z zastrzeżeniem przepisu ust. 7, c) zapewniający samoczynne zatrzymanie przyczepy w razie zerwania podczas jazdy połączenia z pojazdem ciągnącym; 2) hamulec postojowy: a) działający również, gdy przyczepa jest odłączona od pojazdu ciągnącego, b) uruchamiany z zewnątrz, a w odniesieniu do przyczepy przystosowanej do przewozu osób - uruchamiany również z wnętrza przyczepy; przez uruchamianie rozumie się również zwalnianie hamulca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter1973 Napisano 6 Październik 2018 Share Napisano 6 Październik 2018 Dnia 2018-10-03 o 16:44, michal_k napisał: Powstaje jednak pytanie - czy taka przyczepa ciągnięta przez autobus autobus może ciągnąc przyczepę o DMC max 3,5 t a ta chyba ma więcej DMC . jako holownik zostaje więc ciągnik rolniczy lub samochód ciężarowy DMC pow 3,5 t Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 6 Październik 2018 Share Napisano 6 Październik 2018 18 minut temu, piter1973 napisał: autobus może ciągnąc przyczepę o DMC max 3,5 t Jeśli to będzie autobus zabytkowy to ten przepis go nie dotyczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter1973 Napisano 6 Październik 2018 Share Napisano 6 Październik 2018 2 godziny temu, michal_k napisał: Jeśli to będzie autobus zabytkowy jeśli będzie ... jeśli ta przyczepa będzie zarejestrowana jako kolejka turystyczna to będzie mogła jechać tylko za ciągnikiem rolniczym lub pojazdem wolnobieżnym ( V max 25 km/h ), jeśli będzie zarejestrowana jako cięzarowa , specjalna , inna to już będzie mógł ja ciągnąc prawie każdy pojazd ciężarowy o DMC pow 3,5 t lub autobus zabytkowy jest tylko jedno ale - przyczepa ma pewnie jednoobwodowy układ pneumatyczny - znajdź teraz "holownik" z takim układem . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 6 Październik 2018 Share Napisano 6 Październik 2018 W praktyce przepisy o których mówicie się nie przyjęły. W Poznaniu zwykły autobus to targa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
damianw Napisano 9 Październik 2018 Autor Share Napisano 9 Październik 2018 W Krakowie, jeżdżą ze starymi, zabytkowymi autobusami. DMC przyczep to: 5620kg i 6350kg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.