Skocz do zawartości

Przyczepa Autosowa Karosa B40


damianw

Rekomendowane odpowiedzi

Jak według Ciebie jest poprawnie?

4 godziny temu, michal_k napisał:

W CEP-ie niestety podobne przyczepy nie są określone prawidłowo ("migracja-popraw"). W Poznaniu to była kiedyś przyczepa autobusowa, potem ciężarowa, potem specjalna - i tak w kółko.

Jak według Ciebie jest poprawnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprawnie to może nie być nigdy . Jeżeli to ma iść na zabytek , a tak wynika chyba z pierwszego postu

Cytat

Potrzebuje pomocy w badaniu co do zgodności

 to o ile zapis rozporządzenia w sprawie warunków technicznych zwalnia zabytki ,to nie zwalnia z rozporządzenia o kolejkach turystycznych(o ustawie nie wspomnę)  .

A tak w ogóle jestem ciekawy co wpisał konserwator i co jest w białej karcie . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale w jakim sensie co? Jeśli chodzi o rodzaj, to zapewne przyczepa autobusowa. A konserwator też może tak to w decyzji ująć - albo po prostu "pojazd". Akurat te dokumenty nic do sprawy nie wniosą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwię się jedynie, że dla zabytku uparcie trzeba stosować obecną klasyfikację pojazdów. Wiadomym jest, że wiele pojazdów do niej nijak nie pasuje. Poza tym powinny być klasyfikowane zgodnie z datą pierwszej rejestracji, bo było by to odzwierciedleniem stanu faktycznego dla zabytku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Technicznie zapewne ani WK, anie SKP nie ma możliwości określenia swobodnej klasyfikacji, tylko musi korzystać z aktualnych słowników.

Choć kiedyś kiedyś pamiętam, technicznie system pojazd dawał możliwość przejścia na "starą" klasyfikację. Choć to bardziej taka ciekawostka była, bo w praktyce sie tego nie stosowało. Wszak i tak był obowiązek stosowania nowej klasyfikacji.

 

Swoją drogą - tak naprawdę nadal jest możliwość wożenia ludzi w przyczepie. Przypominam, że to nie z nikło z PoRD. "Arizony" nadal mogą wozić dzieci do szkół i przedszkoli. Jest to oczywiście archaiczny przepis, który w praktyce rzeczywistość już dawno zweryfikowała, ale teoretycznie taka przyczepa do przewozu osób nadal może istnieć i to wcale nie jako zabytek. I jak ją wtedy zakwalifikować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, blakop napisał:

 

Swoją drogą - tak naprawdę nadal jest możliwość wożenia ludzi w przyczepie.

Pod warunkiem, że ciągnie ją ciągnik rolniczy.

To taka starsza wersja kolejki turystycznej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. To mam na myśli. Na naszym terenie taka "buda" wraz z ciągnikiem była nazywana właśnie "Arizoną", względnie "Bonanzą".

Wiem, że obecnie nawet na wsiach tego rodzaju pojazdy już raczej wyginęły, a jak są używane to zapewne na takich terenach i w taki sposób, że nikt rejestracją czy badaniami nie zawraca sobie głowy. Nie zmienia to jednak faktu, że jak najbardziej można by jeszcze taki pojazd zgłosić do rejestracji. No i jak go wtedy poprawnie zarejestrować?A jak sprawdzić warunki dla niego?

 

Jak widać nasze PoRD z jednej strony nie nadąża za nowościami (niejasne definicje ciągników, quadów etc.), a z drugiej strony pozostawia w przepisach "twory", dla których przepisy szczegółowe w zasadzie wykluczają możliwość poprawnej rejestracji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, blakop napisał:

A jak sprawdzić warunki dla niego?

Z warunków jakie pamiętam, to taka przyczepa musi posiadać urządzenie do przewietrzania wnętrza i hamulec awaryjny uruchamiany z jej wnętrza a i było coś o ogrzewaczu spalinowym.

Edytowane przez danielg539
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są:

Cytat

5. Przyczepa powinna być wyposażona w następujące rodzaje hamulców:
1) hamulec roboczy:
a) spełniający wymagania określone w ust. 1 pkt 1,
b) uruchamiany z miejsca kierowcy jednym ruchem łącznie z hamulcem roboczym pojazdu ciągnącego, z zastrzeżeniem przepisu ust. 7,
c) zapewniający samoczynne zatrzymanie przyczepy w razie zerwania podczas jazdy połączenia z pojazdem ciągnącym;
2) hamulec postojowy:
a) działający również, gdy przyczepa jest odłączona od pojazdu ciągnącego,
b) uruchamiany z zewnątrz, a w odniesieniu do przyczepy przystosowanej do przewozu osób - uruchamiany również z wnętrza przyczepy; przez uruchamianie rozumie się również zwalnianie hamulca.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia ‎2018‎-‎10‎-‎03 o 16:44, michal_k napisał:

Powstaje jednak pytanie - czy taka przyczepa ciągnięta przez autobus

autobus może ciągnąc przyczepę o DMC max 3,5 t a ta chyba ma więcej DMC . jako holownik zostaje więc ciągnik rolniczy lub samochód ciężarowy DMC pow 3,5 t

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, michal_k napisał:

Jeśli to będzie autobus zabytkowy

jeśli będzie ... jeśli ta przyczepa będzie zarejestrowana jako kolejka turystyczna to będzie mogła jechać tylko za ciągnikiem rolniczym lub pojazdem wolnobieżnym ( V max 25 km/h ), jeśli będzie zarejestrowana jako cięzarowa , specjalna , inna  to już będzie mógł ja ciągnąc prawie każdy pojazd ciężarowy o DMC pow 3,5 t  lub autobus zabytkowy jest tylko jedno ale - przyczepa ma pewnie  jednoobwodowy układ pneumatyczny - znajdź teraz "holownik" z takim układem .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.