Skocz do zawartości

Obniżenie masy własnej.


Demart

Rekomendowane odpowiedzi

Jak byście podeszli do tematu: Klient chce zdemontować jeden zbiornik paliwa 800l. żeby zmniejszyć masę własną ciągnika siodłowego. Pewnie chodzi o załadunki na firmach. Patrzą jaką zestaw ma masę własną i ładują do 40ton. Wysłałem go po opinię rzeczoznawcy o wadze pojazdu i o demontażu zbiornika bo skąd mam niby mieć pewność że były faktycznie dwa. Jak myślicie można zrobić czy śmierdzi to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest ok. Chociaż nie wiem czy nie lepiej samemu zażądać informacji od przedstawiciela producenta jaka była pierwotna kompletacja w tym względzie. Tzw. znawca rzeczy przecież też tego nie będzie wiedział. Chyba, że opinia na zamówienie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że przed wydaniem opinii powinien to jakoś sprawdzić. No, ale wiadomo jak może być. Jak by nie było zawsze mam jakąś podkładkę. W sumie po nr.VIN przedstawiciel producenta powinien udzielić takiej informacji. Dzięki za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, blakop napisał:

Jest ok. Chociaż nie wiem czy nie lepiej samemu zażądać informacji od przedstawiciela producenta jaka była pierwotna kompletacja w tym względzie. 

 

Swego czasu (czyli zanim zostałem UDS-em) naprawdę sporo zbiorników dodatkowych do ciągników siodłowych się zakładało. Więc ta rada ma sens.

I jakoś sobie nie przypominam by póżniej właścicielowi w DR zmieniała się masa własna. To znaczy, nie był wymieniany dowód ani nie było dopisanej adnotacji o zmianie.

Więc tu zalecam ostrożność w zbyt pochopnym zmniejszaniu MW

Edytowane przez Mecher
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Mecher napisał:

się zakładało.

 

20 godzin temu, Mecher napisał:

w DR zmieniała się masa własna

a to dlatego ,że w tym przypadku wzrosłaby MW a tego klient nie chciał bo starciłby ładowność . demontaż jednego zbiornika i zmniejszenie MW to zwykłe badanie ZK , wystarczy zważyć pojazd i określić MW po zmianach . zbiornik 800l to spokojnie 650 kg zejdzie z MW ( sam zbiornik alu waży 0k 60 kg , stlaowy więcej ). robi się tego u nas kilka w roku , najczęściej ciągnik pod wywrotkę lub silos . fabrycznie były pewnie 2 duże zbiorniki " na transport międzynarodowy " , teraz na kraj wystaczy mały zbiornik ale więcej ładowności. jeśli ciągnik marki renault to moge sprawdzić jakie miał fabrycznie zbiorniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY I BUDOWNICTWA

 z dnia 11 grudnia 2017 r.

w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów oraz wymagań dla tablic rejestracyjnych

§18.6. W przypadku zgłoszenia przez właściciela pojazdu wniosku o zmianę danych technicznych pojazdu dotyczących mas i nacisków osi, zawartych w dowodzie rejestracyjnym, wynikającą ze zmiany właściwych, określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 66 ust. 5 i 5a ustawy, warunków technicznych, do wniosku dołącza się:

1) dowód rejestracyjny;

2) oświadczenie wystawione przez producenta lub przedstawiciela producenta potwierdzające, że pojazd był homologowany zgodnie z wnioskowanymi danymi technicznymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, evocatum napisał:

dotyczących mas i nacisków osi

 

Gdzie się zmienia nacisk?

 

1 minutę temu, evocatum napisał:

wynikającą ze zmiany właściwych, określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 66 ust. 5 i 5a ustawy, warunków technicznych

 

Jakie warunki techniczne się zmieniły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@evocatum to 

Cytat

wynikającą ze zmiany właściwych, określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 66 ust. 5 i 5a ustawy, warunków technicznych

 

 miało zastosowanie  po wejściu Polski do UE, a ten przepis jest dla właścicieli pojazdów, którym wg naszych poprzednich warunków zmniejszono DMC dwuosiowych do 16t, a fabrycznie miały 18

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...
Dnia 9.10.2018 o 10:38, Jacdiag napisał:

@evocatum to 

 

 miało zastosowanie  po wejściu Polski do UE, a ten przepis jest dla właścicieli pojazdów, którym wg naszych poprzednich warunków zmniejszono DMC dwuosiowych do 16t, a fabrycznie miały 18

Ciekawa interpretacja, że niby w 2017 weszliśmy do UE, a ppkt który o tym  mówi, że dotyczy tylko tych właścicieli pojazdów.

Każda zmiana danych dotyczących mas, niezgodności mas w dowodzie po X 2017, wydział komunikacji żąda oświadczenia producenta, mimo że dane ustalono na podstawie TZ. Dotyczy także podniesienia DMC autobusów dwuosiowych mimo, że masa wcześniej była obniżona.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.