wrc69 Napisano 9 Październik 2018 Share Napisano 9 Październik 2018 Tam nie jest napisane: "każdy pojazd rodzaju "samochód osobowy" należy do kategorii homologacyjnej M1. Jeśli 20 minut temu, michal_k napisał: To, że pojazd nie ma kategorii w DR, nie oznacza, że jej nie ma wcale. to czemu WK jej nie wpisują??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trucker Napisano 9 Październik 2018 Share Napisano 9 Październik 2018 15 minut temu, turu2006 napisał: Moim zdaniem jest bubel prawny. a moim zdaniem, bublem prawnym było dopuszczenie takich pojazdów do ruchu na polskich drogach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
turu2006 Napisano 9 Październik 2018 Autor Share Napisano 9 Październik 2018 Trucker... Jakaś argumentacja..,?? Co do dopuszczenia takich Angoli do ruchu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trucker Napisano 9 Październik 2018 Share Napisano 9 Październik 2018 Takie jest moje zdanie. Uważam ze takie pojazdy stwarzają zagrożenie i będę się czepiał wszystkiego czego tylko mogę, żeby takich samochodów było jak najmniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 9 Październik 2018 Share Napisano 9 Październik 2018 1 godzinę temu, wrc69 napisał: to czemu WK jej nie wpisują??? Bo WK mogą wpisać wyłącznie na podstawie DR lub świadectwa zgodności. 1 godzinę temu, wrc69 napisał: każdy pojazd rodzaju "samochód osobowy" należy do kategorii homologacyjnej M1 To wskaż jaką inną kategorię może mieć samochód osobowy 20 minut temu, trucker napisał: Uważam ze takie pojazdy stwarzają zagrożenie A posiadasz może jakieś dane wskazujące na liczbę wypadków z udziałem takich pojazdów z powodu umieszczenia kierownicy po prawej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
turu2006 Napisano 9 Październik 2018 Autor Share Napisano 9 Październik 2018 Wk napisał mi mejla że im homo m1 jest do niczego nie potrzebny. Wrc69 miałem napisać to samo co ty.. Jakieś dane statystyczne na ten temat że angol stwarza zagrożenie. Uważam że angole są w lepszym stanie technicznym jak auta z kiera po lewej stronie.. Więc Truck twoja argumentacja mnie nie przekonuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 9 Październik 2018 Share Napisano 9 Październik 2018 37 minut temu, michal_k napisał: To wskaż jaką inną kategorię może mieć samochód osobowy Była już taka dyskusja na forum. Chodziło o samochód ciężarowy N1 przerobiony na samochód osobowy a w DR pozostało nadal N1. @Michał-K wskaż przepis na mocy którego ten samochód osobowy staje się pojazdem M1 po przebudowie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
turu2006 Napisano 9 Październik 2018 Autor Share Napisano 9 Październik 2018 Panowie, co z rzeczoznawca i jego opinia na temat homologacji, nie wspominam nic o krótkim nr VIN. Czy jest to dobry kierunek... Bo już różnie myślę. Mitsubishi Motors napisalo mi o homologacji w pimocie Czy jakoś tak. Jak to wyglada w przypadku sprzedaży auta np do Czech, Słowacji Austrii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 9 Październik 2018 Share Napisano 9 Październik 2018 5 minut temu, turu2006 napisał: co z rzeczoznawca i jego opinia na temat homologacji Kategorię homologacyjną nadaje producent pojazdu i tylko on może ja potwierdzić. Diagnosta nie musi się zgadzać i brać pod uwagę jakiejkolwiek opinii rzeczoznawcy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
turu2006 Napisano 9 Październik 2018 Autor Share Napisano 9 Październik 2018 No i piękna odpowiedź o to mi chodziło. Ale reasumując dyskusje wg. Polskiego prawa samochód bez zaświadczeń homologacji M1 badania nie przejdzie, oraz opinie rzeczoznawcy o kant podłogi potluc. W takim przypadku błagać ministerstwo infrastruktury o to aby łaskawie nadała odstępstwo. Bo czytając kilka razy dyskusje na temat homo żaden diagnosta negatywa nie wystawi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 9 Październik 2018 Share Napisano 9 Październik 2018 1 minutę temu, turu2006 napisał: wg. Polskiego prawa samochód bez zaświadczeń homologacji M1 badania nie przejdzie Przejdzie. Napisał Ci przecież tutaj jeden diagnosta, że uważa tak jak ja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 9 Październik 2018 Share Napisano 9 Październik 2018 Dla mnie nie ma problemu zrobić takie badanie, tylko nie wiem czy Ci po drodze do Krakowa Wysłane z mojego Moto G (5S) Plus przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 9 Październik 2018 Share Napisano 9 Październik 2018 35 minut temu, danielg539 napisał: wskaż przepis na mocy którego ten samochód osobowy staje się pojazdem M1 po przebudowie Klasyfikacja pojazdów - załącznik nr 4 do rozporządzenia w sprawie szczegółowych czynności. Załącznik nr 2 do PORD. Samochód osobowy ma tylko jedną możliwą "przypisaną" kategorię - M1. 4 minuty temu, turu2006 napisał: żaden diagnosta negatywa nie wystawi Każdy wystawi - oczywiście ten, który wymaga M1. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
turu2006 Napisano 9 Październik 2018 Autor Share Napisano 9 Październik 2018 Aboz jestem że swietokrzyskiego.. Więc daleko nie jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 9 Październik 2018 Share Napisano 9 Październik 2018 Tylko mam kilka warunków. Pojazd bez rdzy, dziur, w dobrym stanie technicznym (hamulce, zawieszenie, emisja itp.), prawidłowe oświetlenie i lusterka. Wszystko ma być tak, żeby tylko numer był powodem do negatywa.Wysłane z mojego Moto G (5S) Plus przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
turu2006 Napisano 9 Październik 2018 Autor Share Napisano 9 Październik 2018 No tu akurat, mam głowę spokojną to co najgorsze z mechaniki już za mną teraz papierologia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 9 Październik 2018 Share Napisano 9 Październik 2018 To co tu jeszcze robisz człowieku? Działajcie! Przecież nawet koszt transportu nie powinien być problem w tym układzie. Brawo @aboz... Ty... Hutasie PS. Sorki za literówki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
turu2006 Napisano 9 Październik 2018 Autor Share Napisano 9 Październik 2018 Aboz niewiem czy doszedł priv.. Bo to jakoś dziwnie działa na moim tel. A czy przejdzie niewiadomo może jakas rdza albo dziura się znajdzie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trucker Napisano 10 Październik 2018 Share Napisano 10 Październik 2018 15 godzin temu, michal_k napisał: A posiadasz może jakieś dane wskazujące na liczbę wypadków nie posiadam żadnych danych statystycznych. Ale cała nasza infrastruktura jest przystosowana do ruchu prawostronnego (dla poj. z kier po lewej str). Wcześniej napisałem ze to MOJE ZDANIE, z którym nie musicie się zgadzać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 10 Październik 2018 Share Napisano 10 Październik 2018 Aboz niewiem czy doszedł priv.. Bo to jakoś dziwnie działa na moim tel. A czy przejdzie niewiadomo może jakas rdza albo dziura się znajdzie... Priv doszedł. Moje warunki znasz. Samochód ma być na nie przygotowany.Wysłane z mojego Moto G (5S) Plus przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
turu2006 Napisano 10 Październik 2018 Autor Share Napisano 10 Październik 2018 Ok super Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LimonQ Napisano 10 Październik 2018 Share Napisano 10 Październik 2018 (edytowane) A jeśli organ rejestrujący zapyta diagnostę, na podstawie jakich dokumentów źródłowych (bo przecież w dowodzie rejestracyjnym nie ma) stwierdził że pojazd był homologowany jako samochód osobowy z określoną w niej kategorią M1 w dodatku z krótkim numerem VIN to co diagnosta powie? Skąd wiadomo że nie był to pojazd fabrycznie ciężarowy? Mozna wtedy wpisać kategorie M1 dla takiego pojazdu (był ciężarowy)? Gdzie tu piszę ze kategorie wpisuje się na podstawie załącznika do ustawy? Cytat W rubryce przy kodzie J – wpisuje się kategorię pojazdu na podstawie dokumentu, o którym mowa w art. 72 ust. 1 pkt 3 ustawy, jeżeli jest wymagany, albo na podstawie dowodu rejestracyjnego, jeżeli zawiera kod J z informacją o kategorii pojazdu; Artykuł 72 ust. 1 pkt mówi: Cytat Świadectwa zgodności WE albo świadectwa zgodności wraz z oświadczeniem zawierającym dane i informacje o pojeździe niezbędne do rejestracji i ewidencji pojazdu, dopuszczenia jednostkowego pojazdu, decyzji o uznaniu dopuszczenia jednostkowego pojazdu albo świadectwa dopuszczenia indywidualnego WE pojazdu – jeżeli są wymagane; A o ile wiem to kategorie na zaświadczeniu wpisuję się na podstawie: Cytat O ile dane są dostępne i zostały ustalone na podstawie dowodu rejestracyjnego pojazdu (pozwolenia czasowego), świadectwa zgodności WE, świadectwa zgodności, wyciągu ze świadectwa homologacji typu pojazdu, odpisu decyzji zwalniającej z obowiązku uzyskania świadectwa homologacji typu pojazdu, dopuszczenia jednostkowego pojazdu, decyzji o uznaniu dopuszczenia jednostkowego pojazdu, świadectwa dopuszczenia indywidualnego WE pojazdu. I właśnie takich diagnostów mamy w PL po co nam przepisy przecież Ci klepnę tylko przyjedz a przecież to podstawy Edytowane 10 Październik 2018 przez LimonQ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 10 Październik 2018 Share Napisano 10 Październik 2018 Kategorii nie wpisze ani diagnosta ani WK w tym przypadku. A przepis dotyczący kierownicy z prawej można zastosować do każdego samochodu osobowego, bo nie ma dla osobowych kategorii innej niż M1. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 10 Październik 2018 Share Napisano 10 Październik 2018 @LimonQ z pierwszego postu, przynajmniej dla mnie wynika, że nie chodzi o nadawanie kategorii M1 przedmiotowemu pojazdowi, tylko o niechęć niektórych diagnostów do wykonania badania angolowi ponieważ w dokumencie źródłowym brakuje wpisu M1 ( nadmienię, że ja też nie wykonałbym badania z tego powodu), ten który zaoferował pomoc chce zrobić obt przed pierwszą rejestracją w kraju a nie ustalać kategorię, trzymajmy się więc sedna sprawy, a to chyba nie było potrzebne nawet z uśmieszkami : Cytat I właśnie takich diagnostów mamy w PL po co nam przepisy przecież Ci klepnę tylko przyjedz a przecież to podstawy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 11 Październik 2018 Share Napisano 11 Październik 2018 (edytowane) 10 godzin temu, LimonQ napisał: I właśnie takich diagnostów mamy w PL po co nam przepisy przecież Ci klepnę tylko przyjedz a przecież to podstawy Klepnąć to sobie możesz swojego chłopaka. Jakbyś się odrobinę wysilił i przeczytał wątek (ledwie dwie strony), to może byś załapał bezsens tego przepisu. Ale nad nim pewnie siedział baran podobny do Ciebie. Zerknij może do projektu nowej tabeli opłat i powiedz jak po jej wprowadzeniu wykonać badanie techniczne pojazdu, który ma pustą poz. J DR. Kozak jesteś, bo zacytowałeś przepisy... Tylko wiedz patałachu, że nie mają one w tym przypadku zastosowania. I napisz łaskawco jak podszedłbyś w takim przypadku do pojazdu kat. M1G, bo rozporządzenie enumaratywnie wymienia tylko kat. M1. A przecież to podstawy. Edytowane 11 Październik 2018 przez aboz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.