Skocz do zawartości

Homologacja m1


turu2006

Rekomendowane odpowiedzi

10 godzin temu, LimonQ napisał:

 

I właśnie takich diagnostów mamy w PL :) po co nam przepisy :) przecież Ci klepnę tylko przyjedz :) a przecież to podstawy :)

Przecież i tak da Mu "N" czyli nie dopuszcza go do ruchu....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, drogba napisał:

dyskusja sięga dna ..

Nie będę siedział bezczynnie i czytał jak mnie ktoś pomawia. Napisałem oficjalnie, że wykonam takie badanie, bo zgodnie z przepisami wszystko jest w porządku jeśli chodzi o określenie kategorii. To, że przepis jest idiotycznie skonstruowany i większość z Nas boi się ruszać taki temat, to nie moja wina. Ale zawsze znajdzie jakiś ćwiek, co ma dużo do powiedzenia. Zwłaszcza, że bohater akcji nie ma wiele wspólnego z wykonywaniem BT. To teoretyk, któremu się wydaje, że pozjadał wszystkie rozumy i może diagnostów uczyć przepisów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, drogba napisał:

za słownictwo , dyskusja sięga dna .

zgadzam się całkowicie, nerwy trzeba trzymać na wodzy, że jeden popełnia błąd nie znaczy, że druga strona musi odpowiadać inwektywami. 

najlepiej jakby mod to już zakończył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, cezary napisał:

nerwy trzeba trzymać na wodzy,

Ale cierpliwość ma swoje granice. Jak ktoś mnie w perfidny sposób pomawia, to musi się liczyć z ostrą reakcją. Jak wiesz, zawsze utrzymuję poziom wypowiedzi, nawet w takich przypadkach jak kuba1978cośtam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem się odnieść do mojego posta. Przepraszam jeśli kogoś uraziłem, zwłaszcza Pana @aboz, nie było to moim celem, chciałem tylko żebyście wiedzieli że dla mnie to dziwne, że jedni diagności w PL w takiej sytuacji nie będą mieć nic przeciwko, a inni znów będą (po prostu lepiej żebyście o taki rzeczach nie pisali na forum tylko prywatnie sobie załatwili). Dla mnie to nie logiczne, skoro USTAWA jest dla wszystkich taka sama.

 

Panie @cezary, oczywiście mi nie chodzi o badanie pozytywne, tylko właśnie o tą kategorię pojazdu. Rozumiem że w przypadku gdy taki pojazd trafiłby na okresowy przegląd przed pierwszą rejestracja w kraju dostałby wynik negatywny za numer nadwozia (w celu wystąpienia do MI o odstępstwo - dotyczące numeru VIN) oraz w uwagach by dostał informacje o braku określenia kategorii pojazdu? Bo rozumiem że badanie odnośnie tej kategorii pojazdu zostanie wykonane zgodnie z instrukcją dotycząca stosowania przepisów z zakresu warunków technicznych pojazdów oraz badan technicznych pojazdów wydane przez MIiR z dnia 07/09/2015 (DTD.IV.4400.2.140.2015.MK) chodzi mi dokładnie o to pismo: https://osds.org.pl/wp-content/uploads/2015/09/Pismo-DTD-MIiR-07_09_2015-tablice-rejestracyjne.pdf

 

Raz wykonałem z ciekawości telefon do MI w sprawie podobnego odstępstwa (znajomego) i usłyszałem dopowiedz: lepiej dla Pana jak zarejestrujesz Pan w Niemczech a póżniej odkupisz Pan i zarejestrujesz na podstawie niemieckiego dowodu rejestracyjnego.

 

Nie jestem diagnostą, ani innym urzędnikiem, tylko lubię być na "czasie" w przepisach, dlatego zawsze staram się pomóc a nie przeszkodzić.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@LimonQ jeszcze wielu rzeczy nie zrozumiesz, takie mamy jasne przepisy. Diagności (niektórzy) wolą nie dotykać trudnych spraw, bo nigdy nie wiadomo jak zinterpretuje to urząd i co gorsza, jakie konsekwencje będzie starał się wyciągnąć. A te, jak wiadomo są dość ostre. I pamiętaj, że jak odnosisz się do jakichś przepisów, czy to rozporządzenia czy ustawy, sprawdź czy one dotyczą konkretnego przypadku, a nie robisz sobie podśmiechujki waląc kulą w płot.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, aboz napisał:

I pamiętaj, że jak odnosisz się do jakichś przepisów, czy to rozporządzenia czy ustawy, sprawdź czy one dotyczą konkretnego przypadku, a nie robisz sobie podśmiechujki waląc kulą w płot.

To czego dotyczą przywołane przepisy przeze mnie? Bo jeśli nie określenia kategorii to czego? Przywołałem cytaty z rozporządzeń w sprawie rejestracji odnośnie wpisu kategorii pojazdu do dowodu i skan zaświadczenia z ustawy. Rozumiem że zrobi Pan badanie bez wpisu kategorii pojazdu na zaświadczeniu?

 

Przypuszczam że Pan, którego dotyczy ten temat dostanie odstępstwo dotyczące numer identyfikacyjnego, ale czy to pozwoli mu na rejestracje pojazdu z kierownicą po prawej stronie bez dokumentów źródłowych że pojazd posiadał kategorie M1?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dalej nie rozumiesz. Treść przepisu (maślana zresztą) mówi o możliwości wykonania OBT pojazdu z kierownicą po prawej stronie tylko w przypadku, gdy ten jest osobowym kat. M1 (tu jest ten bezsens). Przywołane przez Ciebie przepisy odwołują się do umieszczania kategorii homologacyjnej odpowiednio w DR i rejestrze badań. Diagnosta lub urzędnik może umieścić ten wpis wyłącznie na podstawie określonych dokumentów. Ja wykonując BT takiego pojazdu jedynie sprawdzam czy warunki do jego wykonania są spełnione, a zgodnie z zał. 2 ustawy PORD osobowy jest kat. M1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w drugą stronę. Co myślicie o tym:

(zdjęcie)

VIN jaki jest, każdy widzi. Klient chce tego "maluszka" zarejestrować jako zabytkowy. Walczy teraz z WK z którego ma DR w kwestii, dlaczego w DR jest VIN 17-to znakowy zaczynający się od ZFA.... (jak to Fiat) a nie ten widniejący w bagażniku pojazdu.

Pojazd jest z 1978 roku.

PF126p.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, aboz napisał:

Dalej nie rozumiesz. Treść przepisu (maślana zresztą) mówi o możliwości wykonania OBT pojazdu z kierownicą po prawej stronie tylko w przypadku, gdy ten jest osobowym kat. M1 (tu jest ten bezsens). Przywołane przez Ciebie przepisy odwołują się do umieszczania kategorii homologacyjnej odpowiednio w DR i rejestrze badań. Diagnosta lub urzędnik może umieścić ten wpis wyłącznie na podstawie określonych dokumentów. Ja wykonując BT takiego pojazdu jedynie sprawdzam czy warunki do jego wykonania są spełnione, a zgodnie z zał. 2 ustawy PORD osobowy jest kat. M1.

Dlatego poprosiłem o pomoc jak to wkonxcu jest z tą homologacją, i teraz jestem już pewny że jest to zgodne z prawem. Rozmawiając z urzędnikiem w starostwie który '' pilnuje'' diagnostów powiedział mi dokładnie to samo co Aboz napisał wyżej. Najgorsze w tym wszystkim jest to że jak proszę to na piśmie aby przedstawić to diagnoscie że jest to prawidłowy zabieg... No tu już zaczęło się tzw. Mlaskanie.. Hehe no niby się da ale nie do końca... Ot cała Polska 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, aboz napisał:

Dalej nie rozumiesz. Treść przepisu (maślana zresztą) mówi o możliwości wykonania OBT pojazdu z kierownicą po prawej stronie tylko w przypadku, gdy ten jest osobowym kat. M1 (tu jest ten bezsens). Przywołane przez Ciebie przepisy odwołują się do umieszczania kategorii homologacyjnej odpowiednio w DR i rejestrze badań. Diagnosta lub urzędnik może umieścić ten wpis wyłącznie na podstawie określonych dokumentów. Ja wykonując BT takiego pojazdu jedynie sprawdzam czy warunki do jego wykonania są spełnione, a zgodnie z zał. 2 ustawy PORD osobowy jest kat. M1.

 

Tak rozumiem, tylko z tego wynika że każdy samochód osobowy = M1, nawet jak fabrycznie wyszedł ciężarowy. Skoro to takie proste i wystarczy załącznik numer 2, to czemu wszyscy się boją ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, LimonQ napisał:

z tego wynika że każdy samochód osobowy = M1, nawet jak fabrycznie wyszedł ciężarowy

I tak jest w rzeczywistości, jednak nie można mu tej kategorii wpisać ani do DR, ani do rejestru badań bo nie ma na to potwierdzenia wymaganymi dokumentami.

 

5 minut temu, LimonQ napisał:

Skoro to takie proste i wystarczy załącznik numer 2, to czemu wszyscy się boją ?

Bo babole prawne są pożywką dla różnej maści interpretatorów prawa, w tym tych w WK. Stąd obawy diagnostów. W większości przypadków zanim sprawa znajdzie swój szczęśliwy dla diagnosty finał w WSA, jest mnóstwo problemów i ryzyko utraty pracy. Vide cysterny do przewozu materiałów sypkich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, wrc69 napisał:

dlaczego w DR jest VIN 17-to znakowy zaczynający się od ZFA.... (jak to Fiat) a nie ten widniejący w bagażniku pojazdu

 

Może to DR od innego pojazdu? Ale dla zabytkowego sprawa jest prosta - można nie posiadać DR (składa się oświadczenie), a badanie zgodności wykonuje się "z natury".

13 minut temu, LimonQ napisał:

tylko z tego wynika że każdy samochód osobowy = M1

 

Z klasyfikacji pojazdów również. Przy osobowym widnieje wyłącznie kategoria M1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Numer podwozia się zgadza (te zamazane 7 cyfr).

1 minutę temu, michal_k napisał:

dla zabytkowego sprawa jest prosta

Też tak myślę, ale rzeczoznawca nie chciał tknąć tego nawet czubkiem buta, bo numery w dokumentach i na pojeździe nie "grają".

Więc na razie z białej karty nici....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Białą kartę można wypełnić samodzielnie.

 

A po co rzeczoznawca żąda dokumentów? Skoro można zarejestrować bez DR to chyba tym bardziej można wykonać opinię "z natury".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, danielg539 napisał:

przed ZK była kategoria N1 to należy ja przepisać do nowego DR

 

Nie można, bo kategoria N1 nie jest przypisana do nowego rodzaju pojazdu po zmianach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, michal_k napisał:

Na podstawie zmiany rodzaju, z którym kategoria jest nierozerwalnie związana.

No ale kategorie wpisuje się na podstawie konkretnych homologacji typu WE itp, to czemu jej nie mozna wpisac? zdarzyło się że widziałem zaświadczenia w których był samochód osobowy ale w kategorii wpisane N1 :)  Czemu diagności wpisują XX?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.