Skocz do zawartości
Logen

Zmiany konstrukcyjne Honda CRV

Rekomendowane odpowiedzi

Logen

Witam. Mam przypadek zmian konstrukcyjnych  Hondy CR-V z samochodu ciężarowego na osobowy bez zmiany ilości miejsc. Wiem że w przypadku tych samochodów przy takich zmianach zmieniają się masy DMC pojazdu, są różne na 2 tabliczkach znamionowych. Co ciekawego w opisie zmian mam taki zapis:

Zakwalifikowanie pojazdu jako ciężarowego wymagało wykreślenia w homologacji PL*4167*01 możliwości ciągnięcia przyczepy ze względu na maksymalny dopiuszczalny nacisk tylnej osi dla pojazdu spełniającego warunki dla kategorii N1. Obecnie po przywróceniu rodzaju osobowego M1 należy dokonać wpisów w pozycjach F3, O1 i O2 zgodnie z tabliczką znamionową I etapu oraz danymi katalogowymi (do ustalenia w czasie badania technicznegbo)

Jak mam to rozumieć ?? Honda wymyśliła że podniesie trochę DMC tak aby samochód mógł być ciężarowy i posiadać 5 miejsc, odejmą mu możliwość ciągnięcia przyczep i wsio mamy ciężarówkę ?? I teraz mam obniżyć masę do tej z 1 tabliczki znamionowej i nagle pojazd już może ciągnąć przyczepy i jest osobowy ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
cezary

powrót do danych konstrukcyjnych ustalonych przez firmę Honda uważam za dobrą zk :biggrin:, przecież II etap to fikcja (niestety zalegalizowana ), która miała na celu wydłubanie kaski przez nabywcę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Takie zmiany trącają jakby o powrót do pierwotnej homologacji, ale po mojemu nie ma czegoś takiego. Zmiana dotyczy rodzaju pojazdu z naciskiem na rodzaj pojazdu.

A tu, Honda nie Honda, coś twierdzi, że niby co? Są takie samochody homologowane jako ciężarowe, które jako ciężarowe nie mogą ciągać przyczep i tyle. Cudów nie ma, że po zmianie z ciężarowego na osobowy nagle pojazd przeobraża swe techniczne możliwości - tu do ciągnięcia przyczep.

Owszem, można coś takiego wykonać, ale ja bym postawił taki warunek: Świadectwo, że ten konkretny egzemplarz pod tym konkretnym VINEM miał przed ciężarowym homo osobowe z danymi technicznymi z 'osobową' tabliczką zgodne. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Logen

Jest świadectwo homologacji dla pojazdu kategorii N1. Masy z 2 etapu i brak możliwości ciągnięcia przyczep. Dodatkowo pisze coś takiego:

Cytat

wyprodukowany na podstawie typu pojazdu opisanego w świadectwie homologacji.

Pojazd podstawowy: 
Producent: Honda of the UK Manufacturing Ltd.
Numer świadectwa homologacji typu:
e11*2001/16*0302*02
Data 7/10/2009
Odpowiada pod każdym względem skompletowanemu typowi opisanemu w świadectwie homologacji typu Nr
PL*4157*01
z dnia 31/08/2009

 

 

Edytowane przez Logen

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

No odpowiada jak odpowiada. Chodzi o to, że po skompletowaniu typowi opisanemu w świadectwie ciężarowym zgubiły się parametry co do możliwości przyczepy.

 

Jest jak jest i ja bym wołał o to homo e11*2001/16*0302*02 na ten VIN.

 

A jak nie-e, no to osobowy ale bez przyczep. :silent:

 

No ale to ja bym tak mieszał, bo mi się robić nie chce. Natomiast stawiam flaszkę, że 90% opisze dane techniczne z pierwszoetapowej  (osobowej) tabliczki znamionowej i GiT będzie wszystko. :wink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
cezary

w/g tej homologacji e11*2001/16*0302*02 its podaje O.1 = 2000; O.2 = 600; F.3 = 4160 ;

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

No zgoda! Według pewnej homologacji mógł ciągać przyczepy. Ale też i zgoda, że po innej homologacji już ta możliwość mu odpadła.

Więc co robić, ot zagadka. :wink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
cezary
1 minutę temu, Paprock napisał:

po innej homologacji już ta możliwość mu odpadła

no zgoda, ale 

 

1 godzinę temu, cezary napisał:

II etap to fikcja

o czym dobrze wiesz, czyż powrót do postaci pierwotnej (w dokumentacji) bo w rzeczywistości pewnie nie ma do czego wracać :wink: nie jest właściwy? no ale ja nie jestem specjalistą od zk, podstawowe dawno te uprawnienia straciły więc to tylko takie moje gdybanie :wink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

No nie bardzo wypada 'fikcją' uzasadniać możliwości techniczne samochodu. Ten pojazd ma oficjalne papiery, że przyczepy targać nie może. Wcześniej może mógł, ale uległ przeobrażeniu, co ciężarową homologacją zostało potwierdzone. Na tapecie mamy zmianę rodzaju pojazdu wraz z nowymi danymi technicznymi, ale czy te dane to zaraz powrót do przeszłości, do pierwotnych możliwości?

Już tyle razy było wałkowane i problem nierozwiązanym pozostaje co do kategorii takiego pozmianowca jak i jego parametrów technicznych.

Co zrobić z kategorią pozmianowca:

- zostawić?

- wymazać?

- na inną przemianować? :silent:

Mowa o rubryce [J] w dowodzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539
31 minut temu, cezary napisał:

II etap to fikcja

Jeśli fikcja to niech Honda wystawi homo z I etapu a drugi uzna za pomyłkę.

Tego na 100% nie zrobi zatem II etap to nie taka fikcja tylko działanie mające umocowanie w prawie.

W mojej ocenie zmiany konstrukcyjne prowadzą do unieważnienia homologacji ale nie do powrotu do jej wcześniejszego etapu!

  • Piwo 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wojteczek
2 godziny temu, Logen napisał:

 teraz mam obniżyć masę do tej z 1 tabliczki znamionowej i nagle pojazd już może ciągnąć przyczepy i jest osobowy ??

Ja bym nic nie obniżał i nie ustalał masy przyczep. Nie widziałem tego pojazdu i nie wiem jakie tam zostały wprowadzone zmiany, jednak moim zdaniem demontaż przegrody i ewentualne zamontowanie kanapy nie mają żadnego wpływu na DMC. Może niech Honda wystawi zaświadczenie  że homo była błędnie wystawiona jak napisał kolega danielg. A co jak kiedyś ktoś zechce znowu wracać do mas z 2 etapu. Zmianę DMC moim zdaniem można uzasadnić jakąś zabudową podniesieniem środka ciężkości,  podobnie z masami przyczep. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539
1 minutę temu, wojteczek napisał:

A co jak kiedyś ktoś zechce znowu wracać do mas z 2 etapu

Jest opcja, że jak teraz nastąpi zmiana mas do wartości z I etapu to kolejna zmiana na samochód ciężarowy będzie się wiązała z zmniejszeniem liczby miejsc do 4.

Może niech już TDT przejmie zmiany konstrukcyjne a wówczas będzie znacznie mniej chętnych na dokonanie zmian.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wojteczek

Nawet bez zmiany rodzaju, "zginie" tabliczka z 1 etapu, zmieni się właściciel itd. Pracujecie w tym to wiecie co klienci potrafią wymyślać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Logen
5 minut temu, wojteczek napisał:

Ja bym nic nie obniżał i nie ustalał masy przyczep. Nie widziałem tego pojazdu i nie wiem jakie tam zostały wprowadzone zmiany, jednak moim zdaniem demontaż przegrody i ewentualne zamontowanie kanapy nie mają żadnego wpływu na DMC. Może niech Honda wystawi zaświadczenie  że homo była błędnie wystawiona jak napisał kolega danielg. A co jak kiedyś ktoś zechce znowu wracać do mas z 2 etapu. Zmianę DMC moim zdaniem można uzasadnić jakąś zabudową podniesieniem środka ciężkości,  podobnie z masami przyczep. 

Zmiany konstrukcyjne FIZYCZNE w takim samochodzie polegają na PRZYKLEJENIU TABLICZKI ZNAMIONOWEJ II ETAPU. Nie montuje się kratki, nie usuwa się kanapy, nie usuwa się żadnego pasa. Pozostaje 5 miejsc siedzących ale żeby pojazd mógł być ciężarowy i mieć 5 miejsc siedzących musi mieć odpowiednią ładowność i dlatego podnosi się jego DMC o parę kilogramów ale tak żeby nie przekroczyć nacisków na 2 oś przez co zabiera się temu samochodowi możliwość ciągnięcia przyczepy. Kratki nie musi mieć ponieważ tylna kanapa spełnia jej wymagania czy jakoś tak. 

Teraz wracając na samochód osobowy fizycznie tylko odkleja się tabliczkę 2 etapu... Takie rzeczy chyba tylko w Hondzie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock
13 minut temu, wojteczek napisał:

Nawet bez zmiany rodzaju, "zginie" tabliczka z 1 etapu, zmieni się właściciel itd. Pracujecie w tym to wiecie co klienci potrafią wymyślać.

 

- więc żeby ukrócić zdolność klienckich wymyśleń funkcjonują różnego rodzaju wytyczne, przepisy, świadectwa i takie tam rózne inne, po których chętny, zainteresowany, wnikający, oby nie wykrakać że i Temida również, potrafi prawdy co do stanu pojazdu dojść i słuszności dopiąć.

Nawet jak wetnie tabliczkę to prawda na wierzch wypłynie. :wink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wojteczek
21 minut temu, Logen napisał:

 

Teraz wracając na samochód osobowy fizycznie tylko odkleja się tabliczkę 2 etapu... Takie rzeczy chyba tylko w Hondzie...

Jak trafia na stację taki pojazd i klient życzy sobie ZK to przecież diagnosta nie napisze mu że brak tabliczki z @ etapu bo to nie jest zmiana tylko wymyśla: usunięto przegrodę, punkty mocowania pasów do unieruchomienia ładunku itd

6 minut temu, Paprock napisał:

 

- więc żeby ukrócić zdolność klienckich wymyśleń funkcjonują różnego rodzaju wytyczne, przepisy, świadectwa i takie tam ...

Masz rację ale co się nadenerwujesz na jeździsz to Twoje. kiedyś kolegi pieczątkę ktoś miał w DR i sprawa została umorzona bo właściciel pojazdu miał pomroczność i nie pamiętał a mam dniówki nikt nie zapłacił i za paliwo też nie zwrócił, kilka godzin siedzenia na korytarzu a rozprawy 15 minut.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
markes30

Najlepiej poruszać się między II a I etapem homologacji bo na takie zmiany przewidział producent i co więcej dał na to 2 świadectwa homo i 2 tabliczki znamionowe. Z czystym sumieniem powracałbym do oryginału z I etapu homologacji.

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
michal_k

Uważam, że nie ma żadnej podstawy prawnej do "powrotu do I etapu" i danych z nim związanych. To jest samochód ciężarowy, który zmienił rodzaj na osobowy w wyniku zmian konstrukcyjnych, więc nie ma żadnej podstawy do zmiany DMC. Czy coś zostało "osłabione" w konstrukcji pojazdu, że DMC ma się zmniejszyć? Nie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

- ciężarową tabliczkę odlepiono. :wtf:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
michal_k

To chyba stosuje się wtedy UI ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kuba19787

Dmc zmieniać nie wolno ja bym jedynie masę własną zmiejszył o ciężar kratki i to wszystko resztę bym zostawił bez zmian.w opisie zmian demontaż kraty i zdjecia i do WK.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
smaug

Dla ścisłości ,DMC w wyniku dokonanych zmian konstrukcyjny nie można podnosić , a obniżanie nie jest wprost zabronione 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
michal_k
1 godzinę temu, smaug napisał:

obniżanie nie jest wprost zabronione

 

Ale powinno wynikać ze zmian w konstrukcji pojazdu ("osłabienie").

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop

A dlaczego? Z czego to wynika?

Zmieniły się warunki techniczne tego pojazdu i DMC powróciła do wielkości "pierwotnej określonej przez producenta" :)

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Logen

Chodzi głównie o to że ten samochód ma 2 homologacje. W pierwszej jest osobowym i ma DMC równe X, natomiast druga w której jest ciężarowym i ma DMC Y (zwiększone o bynajmniej 80 kg, tak aby mógł być samochodem ciężarowym i posiadać 5 miejsc siedzących).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.