Skocz do zawartości

Zmiany konstrukcyjne Honda CRV


Logen

Rekomendowane odpowiedzi

Różnią się np. możliwością ciągnięcia przyczep ;) Skoro producent finalnie (II etap) określił pewne MMC/DMC to "proste" zmiany konstrukcyjne tego nie zmienią.

 

Czy w innych markach pojazdów diagności również tak chętnie przywracają dane z wersji osobowych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 19.10.2018 o 11:45, danielg539 napisał:

 

W mojej ocenie zmiany konstrukcyjne prowadzą do unieważnienia homologacji ale nie do powrotu do jej wcześniejszego etapu!

Tego się trzymajmy i będzie dobrze, a jeżeli ktoś bardzo chce i uważa ze można powrócić do wartości z 1 etapu to nawet może wpisać mu kategorię homo. M1, jego sprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj Logen masz do czynienia z takim przypadkiem, że napisali Ci - zmiany konstrukcyjne bez zmiany ilości miejsc, zmiana rodzaju pojazdu i Maksymalna masa na tabliczce dla ciężarowego większa od maksymalnej masy na tabliczce dla osobowego ( Nie mylić z masami dopuszczalnymi bo tabliczka zawiera masy maksymalne, a dopuszczalne mogą być mniejsze lub równe).

Więc widać że w takim układzie jak homologowali ten pojazd to przy ciężarowym dali większą masę maksymalną bo musieli spełnić wzór aby mieć więcej ładowności na towar niż na ludzi. Przy osobowym jest odwrotnie. Więc skoro piszesz, że NIE ZMIENIA się liczba miejsc to tak naprawdę pozostawiając tą wyższą masę maksymalną ciągle masz spełniony warunek dla ciężarówki. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Solaris napisał:

pozostawiając tą wyższą masę maksymalną ciągle masz spełniony warunek dla ciężarówki

 

I w czym to przeszkadza?

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A osobówki spełniają wzór dla ciężarówek? Rejestrując pojazdy przelicz z ciekawości czy producenci tak dobierają masy by osobówka była typowa dla ciężarówki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak dokładnie to o czym mówi ten magiczny wzór i oprócz znaków ">", "<" jaki jeszcze znak jest używany?

 

Poza tym ile daje się na towar, bo się 'zdeka' gubię: 

 

41 minut temu, Solaris napisał:

Więc widać że w takim układzie jak homologowali ten pojazd to przy ciężarowym dali większą masę maksymalną bo musieli spełnić wzór aby mieć więcej ładowności na towar niż na ludzi. Przy osobowym jest odwrotnie. 

 

- i tak pozwolę sobie dopytać na koniec, co "przy osobowym jest odwrotnie"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie TAK

 

Wzór mówi o tym kiedy samochód spełnia homologację dla ciężarówki i właśnie sprowadza się to do tego że więcej ładowności jest na towar niż na pasażerów i kierowcę

 

Edytowane przez Solaris
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego! Wzór jest opisany dokładnie i ładowność ciężarówki może być równa masie przewożonych pasażerów!!!

Pojazdy muszą wykazać zdolność przewozu ładunków równą lub wyższą niż zdolność przewozu osób wyrażoną w kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz już chyba się wyjaśniło dlaczego Masa Konstrukcyjna była większa na tabliczce znamionowej dla ciężarówki. Bo musieli tą zdolność przewozu ładunku wykazać.

Przy mniejszej masie konstrukcyjnej z drugiej tabliczki dla osobowego, widocznie było za mało. PROSTE

Edytowane przez Solaris
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Dla chętnych można poćwiczyć obierając sobie ilość pasażerów w liczbie czterech osób, masę pojazdu w stanie gotowym do jazdy załóżmy, że w wysokości 1000 kilogramów, a technicznie dopuszczalną masę całkowitą pojazdu w wysokości 1500 kilogramów. Proszę, podstawiamy i jedziemy.

P – (M + N x 68) ≥ N x 68

gdzie litery oznaczają:
„P” technicznie dopuszczalną maksymalną masę całkowitą pojazdu,
„M” masę pojazdu gotowego do jazdy,
„N” liczbę miejsc siedzących poza miejscem siedzącym kierowcy.

 

Cezar Ty też!

 

W tym wzorze występuję też taki znak "≥", więc?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mnie wystarczy to :


1.     1 osoba - minimalna ładowność 175 kg
2      2                                                        293 kg
3      3                                                        361 kg
4      4                                                        483 kg
5      5                                                        619 kg
6      6                                                       755 kg
7      7                                                       891 kg

:icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli robiąc badanie w drugą stronę nie zmniejszy się DMC do tej z pierwszego etapu to według mas samochód nie będzie osobowym. Trzeba by dołożyć szóste siedzenie :D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Paprock, ok. "ino" we wtorek jak będę w pracy :evil:, mam tam takie "cóś", czy to Cię zadowoli, się okaże, nadmienię, że "to" jest tylko i wyłącznie ułatwieniem tego:

8 godzin temu, Paprock napisał:

P – (M + N x 68) ≥ N x 68

gdzie litery oznaczają:
„P” technicznie dopuszczalną maksymalną masę całkowitą pojazdu,
„M” masę pojazdu gotowego do jazdy,
„N” liczbę miejsc siedzących poza miejscem siedzącym kierowcy.

i jak już jest okazja to piękny avatar, czy jak to się tam  zwie, w/g legendy nazwa Kielce , pierwotnie Kiełce, pochodzi od kłów dzika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 20.10.2018 o 13:04, Solaris napisał:

Ja wolałbym pilnować tego wzoru w obie strony.

Trochę poleciałeś po bandzie. Zacznijmy od tego, że jeśli pojazd spełnia kryteria wg. wzoru, to może być uznany za ciężarowy. Osobowy również może spełnia kryteria z tego wzoru, ale nie staje się z automatu ciężarowym. Prosty przykład to Ford S-Max typ WA6 w wersji pięcioosobowej. Bez względu na ilość miejsc (występuje 5 lub 7 osobowy) ładowność ma np. 837 kg. Dla wersji 7 osobowej nie spełni warunku dla ciężarowego, dla 5 osobowej spełni. Ale nadal pozostaje osobowym. Dlatego wzór działa w jedną stronę i nie należy go stosować bezkrytycznie w drugą. I żeby była jasność, to jestem zwolennikiem powrotu do danych z I etapu homologacji, chociażby w celu umożliwienia ciągnięcia przyczep. Po to są ZK i mówienie, że nie doszło do osłabienia konstrukcji jest nie na miejscu. Przecież w drugim etapie nie doszło do jej wzmocnienia w celu podwyższenia MMC/DMC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, aboz napisał:

Przecież w drugim etapie nie doszło do jej wzmocnienia w celu podwyższenia MMC/DMC.

To tylko przepuszczenia, bo 100% gwarancji, że w pojeździe nic nie zmieniono nie ma. Bywało, np., że wersje ciężarowe miały zwiększoną nośność ogumienia, zmienione sprężyny w zawieszeniu itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do powyższego śmiało można dołożyć ciężarowego Fiacika Seicento na wzmocnionych wahaczach, felgach i deko zmodyfikowanych hamulcach w zakresie korektorów jak dobrze pamiętam. No i wiadomo, że taki Fiacik pomimo wzmocnienia i tak na HAK otrzymał zakaz. :wink:

 

No ale ja i tak czekam na oświecenie w tych cuda-wyliczankach podobno ułatwiających... Niestety mnie gmatwających. :sad:8/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Logen, sprawdziłem Ci ten przypadek po numerze świadectwa homologacji PL który podałeś. Według homologacji PL na ciężarówkę Maksymalna masa całkowita pojazdu wynosi 2240 kg, natomiast w homologacji europejskiej na osobówkę Maksymalna masa wynosi 2160 kg. Różnica polega na tym, że w homologacji PL doliczono do masy maksymalnej 80 kg obciążenia na urządzenie sprzęgające i wyeliminowano przez to przyczepę. Nacisk na hak w tej homologacji to właśnie 80 kg. Czyli aby spełnić wzór dla ciężarowego potrzebne było te 80 kg i zabrano je z HAKA. W osobówce masz 2160 kg, plus 80 kg na HAK. Dlatego pozostaje CI powrócić do wersji pierwotnej i opisać, że Maksymalna masa całkowita w przypadku samochodu ciężarowego obejmowała 80 kg na urządzenie sprzęgające, podczas gdy w samochodzie osobowym Maksymalna masa podana na tabliczce znamionowej przez producenta nie obejmowała 80 kg na sprzęg. 

Edytowane przez Solaris
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- żeby spełnić wzór to trzeba podstawić dane, a na bank i osobowy i ciężarowy do pozytywnego wyniku z wyliczeń się załapie przy właściwych masach maksymalnych dla ciężąrowego jak i osobowego. Poza tym we wzorze nie ma słowa o obciążeniu urządzenia sprzęgającego.

Ma być zachowana  zdolność przewozu ładunków równa lub wyższa niż zdolność przewozu osób wyrażona w kilogramach i to jest wszystko! I to jest tyle!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wzór jest do tego aby stwierdzić czy sam. ciężarowy jest samochodem ciężarowym, w przypadku samochodu osobowego, jego ładowność (osoby + bagaż) może być większa, równa, mniejsza, przecież i tak będzie samochodem osobowym. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.