Paprock Napisano 27 Listopad 2019 Share Napisano 27 Listopad 2019 Skoro wklejony załącznik, to lustrzane odbicie świadectwa homologacji, no to sorry, lecz Honda przyczepy ma pozamiatane. W oryginale homo z II etapu mogła być informacja o "zakazie" stosowania haka, i podobne info mogło trafić to "oświadczenia producenta o niezbędnych danych do rejestracji". Trzeba potelefonować, poszukać świadectw, podrążyć. Ale mi wystarcz wklejony załącznik, żeby haka z hondy się pozbyć. Temat rowerowego wieszaka odpuszczam do tego problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebokru Napisano 27 Listopad 2019 Share Napisano 27 Listopad 2019 Dziękuję, czyli tabliczka z drugiego etapu, potem wykreślenie haka i może przejdzie:) 4 minuty temu, aboz napisał: która w związku z podniesieniem DMC tak właśnie było na tabliczce 2050kg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 27 Listopad 2019 Share Napisano 27 Listopad 2019 Tak mi się jeszcze przypomniało, coby przekopać komorę silnika za nalepką jak z czekoladowego sreberka, na której numer homo PL był często lokowany. Taki fifty-fifty pół na pół zgodne z przepisami. Ale lepsze to, niż nic. Co nie. Co, zaiste, i tak nie uratuje haka. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 27 Listopad 2019 Share Napisano 27 Listopad 2019 A może na TZ haka pod D-0 zapisane jest, wiec sprawa sama by się wyjaśniła ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 27 Listopad 2019 Share Napisano 27 Listopad 2019 A ja myślę, że oba auta niczym się nie różnią i na siłę zaklinamy rzeczywistość, że to co innego. Może to wcale nie o masy przyczep chodzi, tylko o DMC pojazdu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trucker Napisano 28 Listopad 2019 Share Napisano 28 Listopad 2019 15 godzin temu, aboz napisał: hak może mieć, ale korzystać z niego już nie może. Jak przyjedzie do Ciebie samochód z założoną instalacją LPG " na lewo" gdzieś w stodole,to też powiesz ze instalacja może być,ale nie wolno z niej korzystać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 28 Listopad 2019 Share Napisano 28 Listopad 2019 @trucker - Użytkownik pojazdu wyposażonego w zaczep wyłącznie do bagażników rowerowych powinien mieć wiedzę, że pojazd nie jest przystosowany do ciągnięcia przyczep (wpisałbym w uwagach następującą treść ) : - " pojazd wyposażony w zaczep wyłącznie do bagażników rowerowych ". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 28 Listopad 2019 Share Napisano 28 Listopad 2019 Mądry ty jesteś? leski to nie do Ciebie, tylko do filozofa powyżej. Wysłane z mojego Moto G (5S) Plus przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trucker Napisano 28 Listopad 2019 Share Napisano 28 Listopad 2019 Adnotacja "HAK" jest przeznaczona dla pojazdu przystosowanego do ciągnięcia przyczep, a nie dla bagażnika rowerowego. Warszawa, dnia 5 grudnia 2014 r. Poz. 1727 OBWIESZCZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY I ROZWOJU1) z dnia 17 października 2014 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach i) „HAK” – dotyczy pojazdów przystosowanych do ciągnięcia przyczepy, Wg przepisów nie ma czegoś takiego jak: 51 minut temu, leski66 napisał: " pojazd wyposażony w zaczep wyłącznie do bagażników rowerowych " uważam, że przepisy w zakresie "Bagażnika Rowerowego" nie zostały sprecyzowane i brakuje możliwości takiego administracyjnego wpisu w DR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 28 Listopad 2019 Share Napisano 28 Listopad 2019 16 godzin temu, IVVO napisał: druga sprawa to producent haka homologował go do wersji osobowej nie ciężarowej Proszę to udowodnić. 16 godzin temu, Paprock napisał: Skoro ten samochód jest nadal samochodem ciężarowym kategorii N1, to nie posługujemy się tabliczką pierwszoetapową czyli osobową. To nie tak do końca. Jeżeli na TZ drugoetapowej jest tylko sam numer homo to należy uznać, że parametry odnoszące się do mas i nacisków nie uległy zmianie! Należy zauważyć, że nie usuwa się z pojazdu TZ odnoście wcześniejszych etapów homologacji a jedynie dodaje tabliczki z nowych etapów, co oznacza, że pewne dane na nich ciągle są aktualne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 28 Listopad 2019 Share Napisano 28 Listopad 2019 38 minut temu, danielg539 napisał: Jeżeli na TZ drugoetapowej jest tylko sam numer homo to należy uznać, że parametry odnoszące się do mas i nacisków nie uległy zmianie! Na zdrowy rozsądek tak ! Ale po numerze drugo-etapowej homologacji w jej " wnętrzu - czyli parametrach opisowych " są zgoła inne. W/g mnie producent powinien zmienić w tym wypadku TZ na adekwatną co do drugiego etapu homologacji jak są rozbieżności w wartościach, a tak jest co jest, niestety. 2 godziny temu, trucker napisał: uważam, że przepisy w zakresie "Bagażnika Rowerowego" nie zostały sprecyzowane i brakuje możliwości takiego administracyjnego wpisu w DR. Bardzo dobrze uważasz, takiej adnotacji nie uświadczysz w DR ponieważ katalog informacji tam zawartych jest zamknięty. Ale w zaświadczeniu z BT warto odnieść się do takiego elementu, który na " zadku " pojazdu jest zamontowany i wygląda jak " hak ", a w gruncie rzeczy nim nie jest. Takie moje zdanie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 28 Listopad 2019 Share Napisano 28 Listopad 2019 9 minut temu, leski66 napisał: po numerze drugo-etapowej homologacji w jej " wnętrzu - czyli parametrach opisowych " są zgoła inne. W/g mnie producent powinien zmienić w tym wypadku TZ na adekwatną co do drugiego etapu homologacji Tu pełna zgoda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 28 Listopad 2019 Share Napisano 28 Listopad 2019 A mi się wcale nie wydaje, bo z tym "wieszakiem" na bagażnik było jak było i nawet liderzy produkujący haki parali się ich wytwarzaniem. Niby homologowane, niby pod bagażnik, niby z tabliczką, niby bez parametru "D". Niby... Niby... Niby... Parali, parali i nie wiadomo czemu zaprzestali. Mi tam jasno z przepisu wychodzi, że albo bagażnik montuje się na kuli urządzenia sprzęgającego - a czym sprzęg jest to każdy wie - albo integruje z nadwoziem. I sorry, lecz przepis nie przewiduje nic pośredniego! Owszem, cudaczne i pomocne mogą okazać się "integratory" ułatwiające bagażnikowi chwycić się nadwozia. Wątpię aby znalazło się tu miejsce na przerabiany już nie raz "wieszak" a'la pseudo hak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrzej3 Napisano 29 Listopad 2019 Share Napisano 29 Listopad 2019 W dniu 22.10.2018 o 17:24, michal_k napisał: Najpierw by się diagnosta tłumaczył dlaczego zmienia masy. Diagnosta niczego nie zmienia, bo tak ustalił producent dla pojazdu osobowego. W innym przypadku nie jest to żadna zmiana rodzaju pojazdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 29 Listopad 2019 Share Napisano 29 Listopad 2019 14 minut temu, Andrzej3 napisał: bo tak ustalił producent dla pojazdu osobowego. Ale to jest samochód ciężarowy po zmianach konstrukcyjnych, a nie żaden "fabryczny powrót" do osobowego zgodnego z homologacją. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrzej3 Napisano 29 Listopad 2019 Share Napisano 29 Listopad 2019 6 minut temu, michal_k napisał: samochód ciężarowy po zmianach konstrukcyjnych czyli to nie jest zmiana rodzaju pojazdu tylko jego nazwy i stworzenie jakiegoś "dziwoląga" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 29 Listopad 2019 Share Napisano 29 Listopad 2019 To jest zmiana rodzaju, ale nie uprawniająca do zmiany danych takich jak DMC - co się zmieniło w konstrukcji pojazdu, co miałoby na to wpływ? Nic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrzej3 Napisano 29 Listopad 2019 Share Napisano 29 Listopad 2019 12 minut temu, michal_k napisał: nie uprawniająca do zmiany danych takich jak DMC A co zabrania powrotu do danych osobówki producenta skoro przy zmianie nie przekraczasz DMC. 36 minut temu, michal_k napisał: co się zmieniło w konstrukcji pojazdu Wymontowano przegrodę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 29 Listopad 2019 Share Napisano 29 Listopad 2019 Ale pojazd był homologowany wieloetapowo i po kolejnym etapie homologacji ciężarówce przypisano takie właśnie dane. Drugi etap homologacji jakby niweluje te pierwotne dane. Jeżeli dokonujemy zmiany rodzaju, no to dokonujemy zmiany rodzaju, bazując na danych z drugiego etapu. Na zmianę danych technicznych przewidziano inne procedury - tak? Czy mi się wydaje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrzej3 Napisano 29 Listopad 2019 Share Napisano 29 Listopad 2019 3 godziny temu, Paprock napisał: po kolejnym etapie homologacji ciężarówce przypisano takie właśnie dane Wszystko się zgadza. .... Czyli w pojeździe mamy jedną tabliczkę z I etapu z danymi i drugą z II etapu z danymi i mamy zmienić na to co było na początku i ustalić nowe dane. .. I mamy w "możliwe największym stopniu wykorzystać dostępne informacje zawarte w takich źródłach, jak przepisy i dokumenty homologacyjne, dane producenta pojazdu ...... itd. itd." ..... I skoro pozbywamy samochód wszystkich atrybutów pojazdu ciężarowego z II etapu, więc przy ustaleniu nowych danych korzystam zgodnie z zaleceniami i wykorzystuję dokumenty homologacyjne producenta i ....nie muszę niczego nowego wymyślać bo mam na tabliczce z I etapu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 29 Listopad 2019 Share Napisano 29 Listopad 2019 To nie jest powrót do I etapu. To są zmiany w pojeździe z II etapu, które nie powodują zmiany DMC (demontaż przegrody nie wpływa na DMC). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 29 Listopad 2019 Share Napisano 29 Listopad 2019 @michal_k widzę, że trudno to pojąć znacznej części diagnostów. Pojazd po takich zmianach już w DR nie będzie miał wpisanego nr homo z pierwszego etapu i nie będzie miał określonej kategorii homologacyjnej. Po tych zmianach otrzymamy niejako III wersję pojazdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 29 Listopad 2019 Share Napisano 29 Listopad 2019 26 minut temu, danielg539 napisał: Po tych zmianach otrzymamy niejako III wersję pojazdu Ale " bazującą " na parametrach z II etapu ? Tak ? Chodzi mi o ten rzeczowy pojazd, który mimo zmiany na osobowy nie będzie mógł dalej ciągnąć przyczep i DMC z naciskami zostanie z tej " ciężarówki " ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrzej3 Napisano 29 Listopad 2019 Share Napisano 29 Listopad 2019 1 godzinę temu, danielg539 napisał: otrzymamy niejako III wersję pojazdu ... i wszystko jasne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 29 Listopad 2019 Share Napisano 29 Listopad 2019 3 godziny temu, leski66 napisał: który mimo zmiany na osobowy nie będzie mógł dalej ciągnąć przyczep A może jednak jak z ciągnikiem siodłowym, który po zmianie rodzaju może ciągać przyczepy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.