Skocz do zawartości

Bogusław Maćkowski

Rekomendowane odpowiedzi

56 minut temu, aboz napisał:

co zmieni w podejściu do BT wiedza diagnosty o zatrzymaniu DR

Zmieni bo diagnosta będzie wiedział na podstawie jakiego dokumentu może  zidentyfikować pojazd i jakie BT powinien wykonać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, danielg539 napisał:

diagnosta będzie wiedział na podstawie jakiego dokumentu może  zidentyfikować pojazd i jakie BT powinien wykonać.

Nie mając dokumentu w ręce i tak nic nie wykona. Poza tym to klient wnioskuje o BT. Będę obstawał przy swoim. Dopóki WK i OKRD będą zwracać zatrzymane DR/PC na podstawie niewłaściwych zaświadczeń z BT, to klienci będą mieli w D opowiadanie się diagnoście czy mają zatrzymany dokument pojazdu. Diagnosta nie jest wróżką, ani detektywem żeby dochodzić co klient potrzebuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, aboz napisał:

Nie mając dokumentu w ręce i tak nic nie wykona

oczywiście mowa o pokw. policji (tak mniemam z wpisów @aboz) i to sprawę definitywnie załatwia, ale jeżeli petent zatai info o zatrzymaniu i chce badania na podstawie DR to u mnie zostanie ono wykonane jako OBT z wpisem do DR jeżeli wynik P.:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

witam,wiem że odgrzewam temat wie prosze o krótkie odpowiedzi

-jak wytłumaczyć koledze po fachu żeby robił samo pokolizyjne badanie,a nie razem z okresowym

-bo on twierdzi że robi przy kolizyjnym cały zakres okresowego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To mu wskaż, że jeden jedyny zakres łączenia okresowego z dodatkowym, to tylko i wyłącznie po tak zwanych konstrukcyjnych zmianach!

5) w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym, z zastrzeżeniem art. 66 ust. 4 pkt 5 i 6 ustawy, z wyłączeniem montażu instalacji do zasilania gazem - obejmuje sprawdzenie i ocenę spełnienia warunków technicznych, w sposób określony dla okresowego badania technicznego pojazdu, oraz zakres czynności określonych w pkt 1-2 działu I załącznika nr 2 do rozporządzenia, a także ustalenie nieznanych lub nowych danych technicznych pojazdu, podczas przeprowadzania badania technicznego pojazdu w sposób określony w dziale II załącznika nr 2 do rozporządzenia, oraz sporządzenie opisu zmian dokonanych w pojeździe, zgodnie z załącznikiem nr 5 do rozporządzenia; nie wymaga się wykonania czynności określonych w pkt 1 działu I załącznika nr 2 do rozporządzenia, jeżeli zmiany konstrukcyjne lub wymiana elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym nie mają wpływu na działanie układu kierowniczego, skuteczność tłumienia zawieszenia oraz ustawienie kół jezdnych;

 

Ale wiem, chwasta nie wyrwie... :cry:

 

Gdyby komukolwiek a tworzących przepisy zależało na badaniu okresowym przy powypadkowym, to zaiste zdanie tak samu lub podobnie by brzmiało!

 

OK. Kotlet odgrzany i nie ma co dalej ciągnąć tematu, bo się przypali, a ze sto razy był już obracany. Pokaż koledze wpisy na forum. Może jeszcze co na stare lata przyswoi, cyknie, zatrybi, zczai bazę. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oki ,ja też tak myśle choć uczono kiedyś że pokolizyjne z okresowym heh

jedno zdanie jeszcze ,

-badanie pokolizyjne,sprawdzamy punkty z badania pokolizyjnego załącznik nr.2,w sposob  zawarty  w załączniku nr.1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś, bardzo kiedyś, a nawet jeszcze bardziej kiedyś może i tak było. Kiedyś "porazpierwsze" też inaczej kosztowało, a i taksówki i elki w tabeli opłat przyporządkowane były do okresowych zdaje się. Najgorsze jest to, że z zatwardziałej łepetyny trudno cokolwiek wyplewić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet była opinia MI DTD (do UM w Gdańsku z kwietnia 2015r.), że  tak jak przy zmianach konstrukcyjnych łączyć opłatę na okresowe i powypadkowe, przy DBT pokolizyjnym ...

Edytowane przez Mecher
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łączyć zgoda. Łączyć jak się robi powypadkowe o zakresie od punktu zero do punktu dziesięć plus coś tam jeszcze z drugiej tabeli i na razie cisze o ekstra opłacie. Ile się należy za powypadkowe, to w tabeli opłat wyraźnie stoi. I teraz jeżeli ktoś podsunie pomysł aby wykonać ekstra okresowe badania, bo kończy się lada dzień, po urlop, żona w ciąży, wakacje... No to robi się powypadkowe i ekstra okresowe. Już pomijam, że u nas jest parcie, żeby pod osobnym wpisem do rejestru każde badanie. No i to jest klarowny powód aby pobrać słuszną kasę za powypadkowa, samo powypadkowe plus okresowe.

 

Nooo... Jak dla interpretatora z DTD poniższe znaczy jedno i to samo, to ja pytań nie mam! :zzz:

 

§ 3. 
1. Zakres dodatkowego badania technicznego pojazdu, o którym mowa w art. 81 ust. 11 ustawy:
 


2) skierowanego przez organ kontroli ruchu drogowego, który uczestniczył w wypadku drogowym, w którym zostały uszkodzone zasadnicze elementy nośne konstrukcji nadwozia, podwozia lub ramy, z zastrzeżeniem pkt 4, lub noszącego ślady uszkodzeń albo którego stan techniczny wskazuje na naruszenie elementów nośnych konstrukcji pojazdu, mogące stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego - obejmuje sprawdzenie i ocenę spełnienia warunków technicznych dotyczących zespołów i układów, w sposób określony w pkt 0-10 działu I załącznika nr 1 do rozporządzenia i w dziale 1 załącznika nr 2 do rozporządzenia; 


5) w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym, z zastrzeżeniem art. 66 ust. 4 pkt 5 i 6 ustawy, z wyłączeniem montażu instalacji do zasilania gazem - obejmuje sprawdzenie i ocenę spełnienia warunków technicznych, w sposób określony dla okresowego badania technicznego pojazdu, oraz zakres czynności określonych w pkt 1-2 działu I załącznika nr 2 do rozporządzenia, a także ustalenie nieznanych lub nowych danych technicznych pojazdu, podczas przeprowadzania badania technicznego pojazdu w sposób określony w dziale II załącznika nr 2 do rozporządzenia, oraz sporządzenie opisu zmian dokonanych w pojeździe, zgodnie z załącznikiem nr 5 do rozporządzenia; nie wymaga się wykonania czynności określonych w pkt 1 działu I załącznika nr 2 do rozporządzenia, jeżeli zmiany konstrukcyjne lub wymiana elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym nie mają wpływu na działanie układu kierowniczego, skuteczność tłumienia zawieszenia oraz ustawienie kół jezdnych; 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i znów woda z mózgu,czyli  najbezpieczniej za zgoda klienta i spokój,a  ministerstwo swoje.....czyli walic razem...

Edytowane przez benoo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja powypadkowe robię od punktu zero do punktu dziesięć plus druga część zakresu i kasuję 94 złote.

Jak ktoś bąknie, że życzy sobie też okresowe, to doliczam 98 złociszy.

Dawniej może tak było, a na pewno byó, że zakres powypadkowego składał się też z okresowego. Później tabela zaczęła ewoluować sobie, rozporządzenie w sprawie badań sobie i na dzisiaj jest swoisty misz-masz. Do analizy tabeli opłat, to nawet nie ma po co podchodzić bez zimnego piwa. ;-)

 

A w swoim czasie tak kombinowałem, że do każdego "pozmianowego" robiłem okresowe i kasowałem 82 plus 98 i wszystko było cacy.  Ja się w tym nie łapię, to jakim cudem klient się połapie. :silent:

 

I nie woda z mózgu, tylko takie naleciałości zostają i ciężko ich się pozbyć, czego najlepszym przykładem jest to, co opisałeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja pobieram tylko jak robię "ekstra" okresowe, pod nowa pozycją ...

Jednak są stacje gdzie połączenie opłaty jest niezależne od wyznaczania czy tez nie NTBO. Ostatnio nawet na forum taka stacja szukała UDS-a

Z cennika

Cytat

192 zł - Badanie pojazdu po kolizji drogowej z zabranym dowodem rejestracyjnym

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.06.2019 o 15:39, benoo napisał:

szkoda że teraz nie ma jakieś opini chociaż z TDT a,najlepiej ministra transportu....

Bo oni leją na to ciepłym .... . Swego czasu wystąpiłem z pismem do MI ( autora rozporządzenia o warunkach techn. ) z prosbą o rozwianie wątpliwosci w sprawie stosowania przepisu o warunkach technicznych. Otrzymałem odpowiedź, że cytuję:  " Ministerstwo Infrastruktury nie posiada kompetencji do dokonania wiążącej wykładni przepisów w przedmiotowej sprawie. Wykładnia prawa może być stosowana wyłącznie przez organ stosujący prawo - w tym konkretnym przypadku jest nim Starosta jako organ stosujący prawo." Dla mnie to jest chore, że ktos może stworzyć jakiegos bubla prawnego, a następnie uchylać się od wyjasnienia co miał na mysli tworząc okreslony przepis.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Może nie ten dział ale chodzi o elektroniczne zatrzymanie dowodu. Ponoć w jednym konkurencyjnym programie na P.... pojawia się info o tym że dowód został zatrzymany elektronicznie .  Dla nas jest to istotna a nawet bardzo istotna informacja więc może i Stacja SQL by mogła mieć taką funkcjonalność.

 

p.s. Jeśli nie ten dział to przenieście :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inne programy konkurencyjne też już to mają, a tu póki co nawet nikt nie raczył się pofatygować z informacją, czy w ogóle nad tym pracują...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P trzeba było tylko zaktualizować do wersji 12.94 i zaczął pokazywać info odnośnie ZE. Znam konkurencje które jeszcze nie zdążyła kliknąć zaktualizuj (chyba od wielu miesięcy tego nie robią) i narzekają że im nie pokazuje :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nazwy programów to nie tajemnice handlowe. Produkt jak każdy inny. Pepsi, Sony, Durex, Mlekpol, Diora, Autobianchi... Rozmawiamy a nie reklamujemy, Forum to nie kicha-serial z lokowaniem produktów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, Rafi90 napisał:

 Znam konkurencje które jeszcze nie zdążyła kliknąć zaktualizuj (chyba od wielu miesięcy tego nie robią) i narzekają że im nie pokazuje :D

Może tną koszty i nie opłacają nadzoru-licencji oprogramowania 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko że akurat są pod patronatem ITS tak jak i moja stacja więc nie bardzo chyba kumają. Tym bardziej że ITS wysyłał info o tym żeby zaktualizować do 12.94 i będzie pokazane ZE i dane do faktury z GUS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.