Skocz do zawartości

Jak znaleźć masy przyczep dla pojazdów z rynku amerykańskiego.


aboz

Rekomendowane odpowiedzi

Czasem, wykonując okresowe badanie przed rejestracją w RP pojazdu z rynku amerykańskiego, musimy ustalić masy przyczep, które mogą być ciągnięte przez badany pojazd. Jest na to prosty i dość skuteczny sposób. Jako, że wersje z USA mają często odmienne parametry  techniczne niż ich odpowiedniki europejskie, nie powinniśmy przyjmować danych dla pojazdów w UE. Jednak weryfikacja prawidłowych mas jest prosta, bo jak wiadomo amerykanom wszystko trzeba tłumaczyć łopatologicznie, stąd dilerzy prawie wszystkich marek udostępniają takie informacje w sieci. Wystarczy wpisać w wyszukiwarce google frazę zawierającą rok modelowy, markę, model i słowo "towing" lub "towing capacity". Wśród wyników w pierwszej kolejności pojawią się zazwyczaj strony producenta lub dilerzy danej marki, którzy w przeciwieństwie do swoich europejskich odpowiedników, mają wyłącznie własne strony (bez aliasu marki). Szukamy danych technicznych lub danych dotyczących przyczep i przeliczamy je na kilogramy (przeliczniki i kalkulatory dostępne w internecie). Słowem klucz jest "towing" lub "trailer". Pamiętać też należy, że wiele zależy od wersji, bo różnice są bardzo duże.

 

Pora więc na przykłady. Pierwszy to Dodge Challenger SRT Hellcat z 2014 roku. Po wpisaniu w google "2014 dodge challenger towing" jako pierwsza pojawia nam się strona producenta pojazdu.

https://www.dodge.com/en/towing_payload/2016/

Rozwijamy sobie interesujący nas model i mamy: Towing Not Recommended co oznacza ni mniej ni więcej, że pojazd nie może ciągnąć przyczep.

 

Drugi przykład :

Honda CR-V z 2015 roku w wersji AWD LX. http://owners.honda.com/vehicles/information/2015/CR-V/specs#mid^RM4H3FEW

Jak widać maksymalna masa przyczepy to 1500 lb (funtów), co daje ok. 680 kg.

 

Jedyny problem jaki można napotkać to brak rozgraniczenia na przyczepy z i bez hamulca. Obstawiam, że ma to związek z faktem, że w USA przyczepy do samochodów osobowych nie muszą mieć hamulca. Dlatego ja przyjmuję je jako pozycje O1 i O2. Są czasem dostępne dane rozgraniczające masy na "standard towing" i "maximum towing". W takim przypadku mamy jasność.

 

Co do przelicznika polecam portal https://www.liczby.pl/

Bardzo prosty w obsłudze i daje możliwość przeliczenia bardzo wielu parametrów.

  • Lubię 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, kuba19787 napisał:

Pi razy drzwi ustalasz a jak inaczej można

no brak ci konsekwencji kolego. W jednym temacie chcesz się dostosować do klienta to i tu się dostosuj. :faint::faint:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kuba19787 powoli stajesz się dla mnie "wyrocznią" w ustalaniu danych, przecież to takie proste ;

7 minut temu, kuba19787 napisał:
Cytat

Pi razy drzwi ustalasz

10 minut temu, kuba19787 napisał:

zawsze lepiej trochę mniejszą ustalić

od tych drzwi, czy od pi?  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Specjalnie dla @aboz różnica pomiędzy tym co możliwe, a niezalecane z mojego ulubionego filmu - od 0:30 (w scenie legendarny Krzysztof Janczar znany starszej widowni z roli Pawła w serialu "Wojna domowa")

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 years later...

Witam. Potrzebuje małej pomoc z tymi przyczepkami amerykańskimi ;). Chodzi mi o Mazde CX-9. W załączniku dane z instrukcji obsługi pojazdu ;).

I teraz tak. Według instrukcji:

DMC pojazdu: MAX. GVWR (Gross Vehicle Weight Ratting) - 2568 kg,

DMC zespołu pojazdów: MAX. GCWR (Gross Combined Weight Ratting) - 3629 kg,

Maksymalna masa przyczepy: MAX. TTW (Total Trailer Weight) - 1587 kg.

No i tak, gdyby to był jakiś francuz to wiadomo u nich takie rzeczy to standard natomiast w Mazdzie zazwyczaj przyczepa + pojazd = dmc zespołu. Czy w amerykańcach takie techniki (ala francuskie) są na porzadku dziennym ?? Czy to ja coś nie rozumiem z tej instrukcji pojazdów ??

Mazda instrukcja.jpg

Edytowane przez Logen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja trzymałbym się tej instrukcji. Chce klient ciągnąć max przyczepę to jedzie sam, chce z rodziną, zapina odpowiednio mniejszą. Ma być  tego świadomy. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już ktoś będzie szukał danych po instrukcji to może się przydać coś takiego:

Cytat

Does curb weight include driver?

No, curb weight does not include the driver. Curb weight is simply the weight of the vehicle in its original condition from the factory. It does not include the driver or any passengers or cargo.

Inaczej mówiąc Curb Wieght nie zawiera masy kierującego więc jest to NASZA Masa własna pojazdu ;). A tutaj źródło: https://www.curtmfg.com/towing-capacity na samym dole w FAQ ;).

Edytowane przez Logen
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.