Skocz do zawartości

Casalini Sulky T4 - proszę o pomoc


loskamilos

Rekomendowane odpowiedzi

Czy miał ktoś styczność z pojazdem Casalini Sulky T4 kategoria L6e ?

Gdzie może znajdować się numer vin?

masa własna 425kg, pojemność 538cm, diesel, data rej 31-08-2005

Jak mam podejść do tego tematu? Samochodowy inny?

Z góry dziękuje za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, loskamilos napisał:

Jak mam podejść do tego tematu? Samochodowy inny?

 

- a konkretnie o co chodzi, jakie to ma być badanie, kolejne okresowe, czy przed pierwszą rejestracją okresowe?

Od razu powiem, że tylko jakieś fotki w necie znalazłem i nic więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Paprock napisał:

 

- a konkretnie o co chodzi, jakie to ma być badanie, kolejne okresowe, czy przed pierwszą rejestracją okresowe?

Od razu powiem, że tylko jakieś fotki w necie znalazłem i nic więcej.

Pierwsza rej w kraju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź, czy w zagranicznym DR masa własna nie była podana łącznie z kierowcą. Zgodnie z PORD "nasza" masa własna czterokołowca lekkiego nie może przekraczać 350 kg.

 

L6e to samochodowy inny o podrodzaju czterokołowiec lekki. Sprawdź też moc - pewnie nie przekracza 4 kW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, michal_k napisał:

Sprawdź, czy w zagranicznym DR masa własna nie była podana łącznie z kierowcą. Zgodnie z PORD "nasza" masa własna czterokołowca lekkiego nie może przekraczać 350 kg.

 

L6e to samochodowy inny o podrodzaju czterokołowiec lekki. Sprawdź też moc - pewnie nie przekracza 4 kW.

 

Pozycja G  masa rijklaar 425kg  w holenderskim dowodzi (karta plastikowa jak dowód osobisty)

na stronie rdw.nl znalałem informacje Massa ledig voertuig 349kg (prawdopodobnie masa bez kierowcy)

moc 3,99KW

predkosc max T 44km/h

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, michal_k napisał:

Jakie jest DMC? W Polsce dop. ładowność nie może przekroczyć 200 kg (w wyniku źle zaimplementowanych przepisów UE).

 

F.2 652KG

7.3 nie dotyczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

G:350

F1:625

F2:550

 

W adnotacjach zapisałbym, że masę własną i dopuszczalną ustalono w oparciu o krajowe przepisy różniące się w tej kwestii o regulacji unijnych i są pomniejszone o masę kierującego, tj.75 kg, co dodatkowo zostało ustalone o dane ustalone na RDW.NL.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, loskamilos napisał:

masa własna 425kg

Raz na jutro!

To jest unijna masa pojazdu w stanie gotowym do jazdy zawierająca w sobie ciężar kierowcy przyjmowany ogólnie w wysokości 75 kilogramów.

To nie jest "nasza" masa własna pojazdu!!!

 

Przy pojazdach z rodziny czterokołowych wynalazków obowiązują wytyczne z warunków technicznych kierujące do przepisów dyrektyw unijnych a tam jest mowa zdaje się o masie pojazdu nieobciążonego. No tak, czy nie?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maksymalna dopuszczalna masa użyteczna
(Pod-)kategoria pojazdu
Maksymalna dopuszczalna masa użyteczna (kg)
L1e-A / L1e-B /L2e-P / L6e-A / L6e-BP
Maksymalna dopuszczalna masa użyteczna podana przez producenta, ale w żadnym wypadku nie większa niż 250 kg.
L2e-U / L6e-BU
Maksymalna dopuszczalna masa użyteczna podana przez producenta, ale w żadnym wypadku nie większa niż 300 kg.
L3e / L4e / L5e-A / L7e-A / L7e-B / L7e-CP
Maksymalna masa użyteczna podana przez producenta, ale w żadnym wypadku nie większa niż limit masy pojazdu w stanie

gotowym do jazdy dla danej (pod-)kategorii, jak określono w załączniku I do rozporządzenia (UE) nr 168/2013.

Edytowane przez IVVO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 months later...
  • Jacdiag changed the title to Casalini Sulky T4 - proszę o pomoc
  • 5 months later...

image.thumb.png.44f145c58e9499050b1b79a6343dd663.png

Panowie..szybkie pytanie.Koleżanka chce zakupić dla syna na kategorię AM taki oto pojazd. Sprzedający twierdzi że wszysko jest ok i można się nim poruszać u nas,ja przyznam sie  że kompletnie już zgłupiałem od tych mas unijnych i naszych co jak  i z czym dlatego  wole zapytać sprawdzone grono by to sprawdziło czy wszysko jest ok ^_^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to homologowany czterokołowiec lekki. Rozporządzenie unijne jest ważniejsze niż przepisy krajowe, więc pojazd powinien zostać normalnie zarejestrowany i powinien bezproblemowo przechodzić coroczne badanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu nawet nie ma potrzeby wytykać ważności nad ważnościami aktów prawnych, bo krajowe rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów jasno kieruje, że w przypadku Gadów należy stosować wytyczne unijne. A te wytyczne zawarte są w rozporządzeniu wspólnoty, którego numer wskazany jest w numerze homologacji (168/2013), a z kolei to rozporządzenie w załączniku pierwszym jasno definiuje kategorię L6e-BP.  

Dodam jeszcze, że wskazana w homo masa 420 kg jest to masa pojazdu w stanie gotowym do jazdy - BEZ MASY KIEROWCY - czyli po legalu rubryka [G] w dowodzie. I uwaga, bo tego Gada nie obowiązuję max 200 kg ładowności. Taka ładowność obowiązywała Gady rejestrowane w PL do 1 stycznia 2016. Tu klasyczną ładowność wyparła unijna masa użyteczna, która 250 kg nie może przekroczyć. A masa użyteczna to różnica między technicznie dopuszczalną maksymalną masą całkowitą (tu 787 kg), a rzeczywistą masą pojazdu (tu 537 kg), czyli równiuśko 250 kg wychodzi. Jedyny kłopot jaki się rodzi, to brak konkretnych rubryk na ten dziwny parametr tak w DiP-ie jak i w dowodzie.

To tyle. Narazie. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.