Skocz do zawartości

Vivaro z ciezarowego na osobowe import


PawelLeszno

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie. Pierwszy post na forum, proszę o wyrozumiałość, nie znam zasad na nim panujących.

Kupiłem samochód Opel vivaro 2002 rok produkcji. Samochód sprowadzony z niemiec (posiadam Niemieckie dokumenty).

Za granicą był zarejestrowany jako 2 osobowy ciezarowy LKW. Już za granicą została usunieta ściana grodziowa, oraz dolozony jeden rzad siedzeń z pasami. 

Chciałbym się dowiedzieć jaka jest możliwość i czy istnieje możliwość zarejestrowania w polsce na samochód osobowy 9 miejsc? I jakie warunki muszę spełnic, na pewno lawka z siedzeniami i pasy fabryczne. Co dalej? Dziekuje 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, PawelLeszno napisał:

Już za granicą została usunieta ściana grodziowa, oraz dolozony jeden rzad siedzeń z pasami. 

Kto to robił?Jakieś dokumenty....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety liczyłem na bardziej konkretną odpowiedź. Nie pomogłeś. Jak widać przechodzą. Masz na tyle kompetencji aby odpowiedzieć na pytanie które zadałem???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw na badaniu przed pierwszą rejestracją w kraju pojazd taki jak w dokumentach.Zarejestrować pojazd.Potem trzeba się dowiedzieć ,czy pojazd ma fabryczne punkty kotwiczenia.Jak ma to zmiany przez jednostkę uprawnioną. Potem na OSKP i badanie po zmianach konstrukcyjnych.Tak w skrócie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli. Rejestruje na sztywny dowód w Polsce jako ciężarowy 2 osobowy zgodnie z brief. Następnie montuje w fabryczne miejsca kotwiczenia fotele i pasy. Na taki montaż tych foteli wystawia mi rachunek lub jakieś oświadczenie normalny warsztat samochodowy? Z tym wszystkim do oskp i do wydzialu zeby zmienic przeznaczenie w dowodzie? 

Tak to zrozumialem.

A co jeśli nie ma punktów kotwiczenia? Można je dorobić? jakie muszą byc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, PawelLeszno napisał:

Czyli. Rejestruje na sztywny dowód w Polsce jako ciężarowy 2 osobowy zgodnie z brief. Następnie montuje w fabryczne miejsca kotwiczenia fotele i pasy.

Źle rozumujesz. Na badanie przed pierwszą rejestracją ma się wstawić samochód ciężarowy z przegrodą i 2 miejscami.I dopiero wtedy rejestrujesz na polskie numery.A potem co wcześniej napisałem.

6 minut temu, PawelLeszno napisał:

A co jeśli nie ma punktów kotwiczenia? Można je dorobić? jakie muszą byc?

Tylko producent pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Grzegorz Łódź napisał:

Najpierw na badaniu przed pierwszą rejestracją w kraju pojazd taki jak w dokumentach.

 

Nie musi. Może być od razu po zmianach, ale wtedy wymagane są tablice (jak nie ma - czerwone).

 

21 minut temu, Grzegorz Łódź napisał:

Jak ma to zmiany przez jednostkę uprawnioną.

 

Skoro zajdzie zmiana rodzaju na osobowy to jednostka uprawniona nie jest wymagana.

 

 

Paweł - potrzebujesz dokument od odpowiedniego przedsiębiorcy na zmianę rodzaju pojazdu (np. faktura lub oświadczenie z warsztatu samochodowego). Następnie na stację okręgową (badanie dodatkowe z opisem zmian + okresowe). Jeśli pojazd nie ma tablic to najpierw do WK w Polsce po czerwone tablice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, michal_k napisał:

jednostka uprawniona nie jest wymagana.

Chodziło mi o

10 minut temu, michal_k napisał:

odpowiedniego przedsiębiorcy na zmianę rodzaju pojazdu

 

12 minut temu, michal_k napisał:

badanie dodatkowe z opisem zmian + okresowe

DIP z danymi po zmianach?

Pre rejestracja z jakimi danymi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Żadnych fikcyjnych badań "pod papiery", skoro auto już nie jest takie jak w papierach.

2. Tak - DIP od razu po zmianach.

3. Nie znam się na niuansach obsługi programów do rejestracji badań technicznych. Jak nie umiesz inaczej wystaw badanie na kartce długopisem :)

 

A dla autora/pytającego.

 

Piszesz, że dołożono jeden rząd siedzeń, a nagle z dwóch miejsc zrobiło się 9?? Szeroka ta ławeczka...

Po kolei

1. Tak - możesz od razu zarejestrować na osobowy ze zmienioną ilością miejsc

2. To, że tak zarejestrujesz i nikt w WK nie zawoła od Ciebie akcyzy nie znaczy, że jej i tak nie zapłacisz - np. za 4 lata z odsetkami

3. Ponieważ jest to zmiana rodzaju pojazdu musisz mieć oświadczenie od uprawnionego przedsiębiorcy (lub fakturę za usługę), który dokonał takiej przebudowy, bo takich rzeczy nie można robić we własnym zakresie (zasadniczo każdy warsztat samochodowy może to zrobić).

4. Miejsca mocowania muszą być fabryczne. Jak ich nie ma to żaden szanujący się diagnosta nie da Ci pozytywnego wyniku badania. Zasadniczo nie istnieje inna możliwość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, blakop napisał:

1. Żadnych fikcyjnych badań "pod papiery", skoro auto już nie jest takie jak w papierach

A kto o tym pisał? A już wiem:

1 godzinę temu, PawelLeszno napisał:

Rejestruje na sztywny dowód w Polsce jako ciężarowy 2 osobowy zgodnie z brief.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Grzegorz Łódź napisał:

Na badanie przed pierwszą rejestracją ma się wstawić samochód ciężarowy z przegrodą i 2 miejscami

Grzegorz - idź już spać - ten weekend Ci nie jakoś nie posłużył ?

Może się wyśpisz i od jutra da się z Tobą pisać normalnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak jest jest ok.?

7 minut temu, blakop napisał:

Na badanie przed pierwszą rejestracją ma się wstawić samochód ciężarowy z przegrodą i 2 miejscami

A to różnica od fikcyjnego badania "pod papiery". Jest pojazd ciężarowy (fizycznie) zgodny z DR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, blakop napisał:

przerobić samochód, żeby do papierów pasował.

To po co robić zmiany konstrukcyjne jak nie musi pasować.

To też się nazywa chyba tak-ktoś kupił towar niezgodny z opisem...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzegorz - każde badanie ZK jest badaniem, w którym papiery nie zgadzają się ze stanem faktycznym - po to właśnie te zmiany opisujesz.

Nawet krajowych (zarejestrowanych w Polsce) pojazdów to dotyczy.

Następny przepis, którego nie rozumiesz? ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, blakop napisał:

Nawet krajowych (zarejestrowanych w Polsce) pojazdów to dotyczy.

Ale ten omawiany przypadek dotyczy pojazdu jeszcze nie zarejestrowanego. Ktoś gdzieś  za granicą zrobił jakąś przeróbkę i nie ma na nią żadnych dokumentów. To w Polsce teraz ma się ktoś pod tym podkładać -fikcyjne dokumenty wystawić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze - to już jest sprawa właściciela skąd te dokumenty weźmie. Pytał co potrzebuje to dostał odpowiedź.

Po drugie - póki co żyjemy w UE. Więc tych zmian mógł dokonać również niemiecki warsztat.

Po trzecie - jakie znaczenie ma, czy pojazd jest zarejestrowany w kraju, czy nie? Badania już od kilku lat każą równo takie pojazdy traktować. Masz niemiecki DR, że to ciężarowy, ale widzisz osobowy, to robisz ZK i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, blakop napisał:

Masz niemiecki DR, że to ciężarowy, ale widzisz osobowy, to robisz ZK i tyle.

Dodaj jeszcze tylko "oświadczenie" i polskie PC (w razie braku TR)?

Miłej nocki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.