PawelLeszno Napisano 28 Październik 2018 Share Napisano 28 Październik 2018 Witam serdecznie. Pierwszy post na forum, proszę o wyrozumiałość, nie znam zasad na nim panujących. Kupiłem samochód Opel vivaro 2002 rok produkcji. Samochód sprowadzony z niemiec (posiadam Niemieckie dokumenty). Za granicą był zarejestrowany jako 2 osobowy ciezarowy LKW. Już za granicą została usunieta ściana grodziowa, oraz dolozony jeden rzad siedzeń z pasami. Chciałbym się dowiedzieć jaka jest możliwość i czy istnieje możliwość zarejestrowania w polsce na samochód osobowy 9 miejsc? I jakie warunki muszę spełnic, na pewno lawka z siedzeniami i pasy fabryczne. Co dalej? Dziekuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 28 Październik 2018 Share Napisano 28 Październik 2018 Witaj!Napisz najpierw co widnieje w niemieckim dokumencie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelLeszno Napisano 28 Październik 2018 Autor Share Napisano 28 Październik 2018 LKW-LandKraftWagen S.1. 2 Przeznaczenie (J) 10 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 28 Październik 2018 Share Napisano 28 Październik 2018 31 minut temu, PawelLeszno napisał: Już za granicą została usunieta ściana grodziowa, oraz dolozony jeden rzad siedzeń z pasami. Kto to robił?Jakieś dokumenty.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelLeszno Napisano 28 Październik 2018 Autor Share Napisano 28 Październik 2018 Wygląda na to że na własną rękę. Brak dodatkowego wpisu w schein. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 28 Październik 2018 Share Napisano 28 Październik 2018 No popatrz to tam też takie samoróbki przechodzą? A podobno mają 20 procent N... Nic tylko zawrócić pojazd i niech prostują swój bałagan.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelLeszno Napisano 28 Październik 2018 Autor Share Napisano 28 Październik 2018 Niestety liczyłem na bardziej konkretną odpowiedź. Nie pomogłeś. Jak widać przechodzą. Masz na tyle kompetencji aby odpowiedzieć na pytanie które zadałem??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 28 Październik 2018 Share Napisano 28 Październik 2018 @PawelLeszno no przecież Ci odpowiedział 5 minut temu, Grzegorz Łódź napisał: Nic tylko zawrócić pojazd i niech prostują swój bałagan.... 6 minut temu, Grzegorz Łódź napisał: takie samoróbki u nas nie przechodzą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 28 Październik 2018 Share Napisano 28 Październik 2018 Najpierw na badaniu przed pierwszą rejestracją w kraju pojazd taki jak w dokumentach.Zarejestrować pojazd.Potem trzeba się dowiedzieć ,czy pojazd ma fabryczne punkty kotwiczenia.Jak ma to zmiany przez jednostkę uprawnioną. Potem na OSKP i badanie po zmianach konstrukcyjnych.Tak w skrócie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelLeszno Napisano 28 Październik 2018 Autor Share Napisano 28 Październik 2018 Czyli. Rejestruje na sztywny dowód w Polsce jako ciężarowy 2 osobowy zgodnie z brief. Następnie montuje w fabryczne miejsca kotwiczenia fotele i pasy. Na taki montaż tych foteli wystawia mi rachunek lub jakieś oświadczenie normalny warsztat samochodowy? Z tym wszystkim do oskp i do wydzialu zeby zmienic przeznaczenie w dowodzie? Tak to zrozumialem. A co jeśli nie ma punktów kotwiczenia? Można je dorobić? jakie muszą byc? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 28 Październik 2018 Share Napisano 28 Październik 2018 2 minuty temu, PawelLeszno napisał: Czyli. Rejestruje na sztywny dowód w Polsce jako ciężarowy 2 osobowy zgodnie z brief. Następnie montuje w fabryczne miejsca kotwiczenia fotele i pasy. Źle rozumujesz. Na badanie przed pierwszą rejestracją ma się wstawić samochód ciężarowy z przegrodą i 2 miejscami.I dopiero wtedy rejestrujesz na polskie numery.A potem co wcześniej napisałem. 6 minut temu, PawelLeszno napisał: A co jeśli nie ma punktów kotwiczenia? Można je dorobić? jakie muszą byc? Tylko producent pojazdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 28 Październik 2018 Share Napisano 28 Październik 2018 21 minut temu, Grzegorz Łódź napisał: Najpierw na badaniu przed pierwszą rejestracją w kraju pojazd taki jak w dokumentach. Nie musi. Może być od razu po zmianach, ale wtedy wymagane są tablice (jak nie ma - czerwone). 21 minut temu, Grzegorz Łódź napisał: Jak ma to zmiany przez jednostkę uprawnioną. Skoro zajdzie zmiana rodzaju na osobowy to jednostka uprawniona nie jest wymagana. Paweł - potrzebujesz dokument od odpowiedniego przedsiębiorcy na zmianę rodzaju pojazdu (np. faktura lub oświadczenie z warsztatu samochodowego). Następnie na stację okręgową (badanie dodatkowe z opisem zmian + okresowe). Jeśli pojazd nie ma tablic to najpierw do WK w Polsce po czerwone tablice. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 28 Październik 2018 Share Napisano 28 Październik 2018 10 minut temu, michal_k napisał: jednostka uprawniona nie jest wymagana. Chodziło mi o 10 minut temu, michal_k napisał: odpowiedniego przedsiębiorcy na zmianę rodzaju pojazdu 12 minut temu, michal_k napisał: badanie dodatkowe z opisem zmian + okresowe DIP z danymi po zmianach? Pre rejestracja z jakimi danymi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 28 Październik 2018 Share Napisano 28 Październik 2018 Grzegorz - Ty ostatnio jakiś wypadek miałeś czy coś? Bo ja przestaję Cię poznawać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 28 Październik 2018 Share Napisano 28 Październik 2018 O sprawach osobistych to na priv.? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 28 Październik 2018 Share Napisano 28 Październik 2018 1. Żadnych fikcyjnych badań "pod papiery", skoro auto już nie jest takie jak w papierach. 2. Tak - DIP od razu po zmianach. 3. Nie znam się na niuansach obsługi programów do rejestracji badań technicznych. Jak nie umiesz inaczej wystaw badanie na kartce długopisem A dla autora/pytającego. Piszesz, że dołożono jeden rząd siedzeń, a nagle z dwóch miejsc zrobiło się 9?? Szeroka ta ławeczka... Po kolei 1. Tak - możesz od razu zarejestrować na osobowy ze zmienioną ilością miejsc 2. To, że tak zarejestrujesz i nikt w WK nie zawoła od Ciebie akcyzy nie znaczy, że jej i tak nie zapłacisz - np. za 4 lata z odsetkami 3. Ponieważ jest to zmiana rodzaju pojazdu musisz mieć oświadczenie od uprawnionego przedsiębiorcy (lub fakturę za usługę), który dokonał takiej przebudowy, bo takich rzeczy nie można robić we własnym zakresie (zasadniczo każdy warsztat samochodowy może to zrobić). 4. Miejsca mocowania muszą być fabryczne. Jak ich nie ma to żaden szanujący się diagnosta nie da Ci pozytywnego wyniku badania. Zasadniczo nie istnieje inna możliwość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 28 Październik 2018 Share Napisano 28 Październik 2018 17 minut temu, blakop napisał: 1. Żadnych fikcyjnych badań "pod papiery", skoro auto już nie jest takie jak w papierach A kto o tym pisał? A już wiem: 1 godzinę temu, PawelLeszno napisał: Rejestruje na sztywny dowód w Polsce jako ciężarowy 2 osobowy zgodnie z brief. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 28 Październik 2018 Share Napisano 28 Październik 2018 1 godzinę temu, Grzegorz Łódź napisał: Na badanie przed pierwszą rejestracją ma się wstawić samochód ciężarowy z przegrodą i 2 miejscami Grzegorz - idź już spać - ten weekend Ci nie jakoś nie posłużył ? Może się wyśpisz i od jutra da się z Tobą pisać normalnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 28 Październik 2018 Share Napisano 28 Październik 2018 Tak jak jest jest ok.? 7 minut temu, blakop napisał: Na badanie przed pierwszą rejestracją ma się wstawić samochód ciężarowy z przegrodą i 2 miejscami A to różnica od fikcyjnego badania "pod papiery". Jest pojazd ciężarowy (fizycznie) zgodny z DR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 28 Październik 2018 Share Napisano 28 Październik 2018 Tak - na potrzeby pana ze stacji mam przerobić samochód, żeby do papierów pasował. Ty czytasz co piszesz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 28 Październik 2018 Share Napisano 28 Październik 2018 4 minuty temu, blakop napisał: przerobić samochód, żeby do papierów pasował. To po co robić zmiany konstrukcyjne jak nie musi pasować. To też się nazywa chyba tak-ktoś kupił towar niezgodny z opisem...? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 28 Październik 2018 Share Napisano 28 Październik 2018 Grzegorz - każde badanie ZK jest badaniem, w którym papiery nie zgadzają się ze stanem faktycznym - po to właśnie te zmiany opisujesz. Nawet krajowych (zarejestrowanych w Polsce) pojazdów to dotyczy. Następny przepis, którego nie rozumiesz? ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 28 Październik 2018 Share Napisano 28 Październik 2018 4 minuty temu, blakop napisał: Nawet krajowych (zarejestrowanych w Polsce) pojazdów to dotyczy. Ale ten omawiany przypadek dotyczy pojazdu jeszcze nie zarejestrowanego. Ktoś gdzieś za granicą zrobił jakąś przeróbkę i nie ma na nią żadnych dokumentów. To w Polsce teraz ma się ktoś pod tym podkładać -fikcyjne dokumenty wystawić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 28 Październik 2018 Share Napisano 28 Październik 2018 Po pierwsze - to już jest sprawa właściciela skąd te dokumenty weźmie. Pytał co potrzebuje to dostał odpowiedź. Po drugie - póki co żyjemy w UE. Więc tych zmian mógł dokonać również niemiecki warsztat. Po trzecie - jakie znaczenie ma, czy pojazd jest zarejestrowany w kraju, czy nie? Badania już od kilku lat każą równo takie pojazdy traktować. Masz niemiecki DR, że to ciężarowy, ale widzisz osobowy, to robisz ZK i tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 28 Październik 2018 Share Napisano 28 Październik 2018 6 minut temu, blakop napisał: Masz niemiecki DR, że to ciężarowy, ale widzisz osobowy, to robisz ZK i tyle. Dodaj jeszcze tylko "oświadczenie" i polskie PC (w razie braku TR)? Miłej nocki! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.